Bussissa maskipakko, mutta joudun istumaan maskittoman nuhanenän vieressä
Olen kaukoliikenteen bussissa joka on täynnä, tai muutama tyhjä paikka on, mutta joku on maksanut niistä välttyäkseen istumasta kenenkään vieressä. Mulla ei siis ole muuta vaihtoehtoa kuin istua n. 15-20-vuotiaan nuoren sankarin vieressä, joka niistää nenäänsä vähän väliä eikä suostu käyttämään maskia. Maskin käyttö bussissa on pakollista, mutta poika on oppinut sanomaan taikasanat "terveydellinen este", joiden ansiosta kuski ei voi tilanteelle mitään. Miten tällainen voi olla mahdollista? Kenen vika on jos sairastun?
Kommentit (23)
Ihmiset ovat todella itsekkäitä..
Laittakaa se maski!
Itse kävin yhdessä hyvin pienessä ja ahtaassa kaupassa,jossa oli jo ovella lappu,että laitathan maskin,tai jos sinulla ei ole niin pyydä kassalta.
Sinnekin sitten rynni tietty joukko nuoria joista kenelläkään ei ollut maskia.
Ärsytti..
Ja ei,ne työntekijät siellä eivät voi vain " lähteä". Ja suuri osa asiakkaista ovat vanhempia ihmisiä.
Osa ihmisistä ei osaa edes sairaalaan laittaa maskia..
Itsekkyys huipussaan.
Suomessa ei ole maskipakkoa, ainoastaan ”maskipakko” joka on eri asia. Naurettavaa. Miksi asettaa pakkoja jotka eivät oikeasti ole pakkoja.
Olisit käyttänyt vähemmän hajuvettä ja muita hajustettuja tuotteita, etenkin sitä löyhkäävää huuhteluainetta, niin ei niiskuttaisi.
Oliko liian kallista hankkia kunnon maski itselle, mistä olisi jotain hyötyäkin?