Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä se reserviläiskirje viipyy?

Vierailija
09.05.2015 |

Joko olet saanut omasi?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastahan ne aloitti lähetykset, joku pari viikkoa noita tulee vielä ainakin

Vierailija
2/29 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain perjantaina. Olen aakkosten alkupäätä, ehkä ne lähetetään aakkosjärjrstyksessä, en osaa sanoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies sai toissapäivänä ja sukunimi alkaa M-kirjaimella. Raukka vielä pettyi "näinkö tylsä se oli" :D Odotti vissiin jotain rintamalle lähtöä tms.

Vierailija
4/29 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko olla ettei saa ollenkaan jos sivari tms?

Vierailija
5/29 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 20:47"]

[/quote]

Sivarit ei saa, koska eivät kuulu reserviin.

Vierailija
6/29 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 20:51"]

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 20:47"]

[/quote]

Sivarit ei saa, koska eivät kuulu reserviin.

[/quote]Tottakai kuuluu

Vierailija
7/29 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos on sairastunut intissä pitkäaikaissairauteen jota sairastaa vieläkin?

Vierailija
8/29 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 04:23"]

Itse ajattelin ilmoittautua varmuuden vuoksi reservin täydennyspalvelukseen.

Kukaan täysjärkinen ei tapata itseään sodassa itsenäisyyden vuoksi, joten ainoa vaihtoehto on irtautua koko reservistä.

Joka muuta väittää, on aivopesty uskomaan, että maata on puolustettava hengen uhalla. Saa poliitikot mennä sinne sotimaan, sillä he aiheuttavat sodat, eivät tavalliset kansalaiset!

http://www.sivarikeskus.fi/fi/taydennyspalvelus

[/quote]

Mutta kun ne poliitikot ei mene sinne sotimaan ja me saadaan itse sitten kärsiä ne seuraukset jos tämä maa vallataan. Sen takia sitä maata mennään puolustamaan ja tämä asia on pysynyt ihan samana siitä lähtien kun ihmiskunta on ylipäätään sotinut. Kerro sitten kun olet niin upeasti tuolta aivopesulta välttynyt, että kuinka sitä maata sitten puolustetaan?

Ärsyttää kun nykypäivänä saa yhä enemmän kuulla tuollaista älytöntä paskaa ja epäloogisia perusteluja joltain väsähtäneiltä energiajuomien kyllästämiltä tietokonepeliaddikteilta. En minäkään sotaa toivo, se olisi hirveintä mitä voisin kuvitella, mutta ei me siltä sodalta säästytä sillä että nostetaan kädet pystyyn ja erotaan armeijasta. Tai sodalta ehkä säästytään, mutta itsemääräämisoikeus ja kaikki mikä meille on tärkeää, me menetettäisiin. Mitä se sellainen elämä sitten olisi? Ymmärrätkö edes yhtään minkälainen elämä sinulla ja vanhemmillasi olisi ollut, jos viime sotien aikana nämä "aivopestyt" veteraanit olisivatkin tehneet niinkuin sinä ja antaneet ihan vapaaehtoisesti periksi?

Vierailija
9/29 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 01:28"]

Mun kaveri (nainen) on sijoitettu, ja hänen miehensä myös, nelikymppinen. Mun mies taas "vain" reservissä! Mikä siinä mun miehessä on vikana???

[/quote]Jotain se sun miehes salaa. Myös mä nelikymppisenä sijoitettu rannikkoprikaattiin. Kertaamaankin pyysivät kun tarvitsevat osaavaa miehistöä harjoituksen valmisteluun.

Vierailija
10/29 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 15:48"]

Mun kaveri (nainen) on sijoitettu, ja hänen miehensä myös, nelikymppinen. Mun mies taas "vain" reservissä! Mikä siinä mun miehessä on vikana???

[/quote]Jotain se sun miehes salaa. Myös mä nelikymppisenä sijoitettu rannikkoprikaattiin. Kertaamaankin pyysivät kun tarvitsevat osaavaa miehistöä harjoituksen valmisteluun.

[/quote]

Oo nyt pelle hiljaa. Se että satut olemaan sijoitettujen joukossa, ei tee sinusta mitään eliittisotilasta. Kirje on lähetetty 900 000 reserviläiselle ja sodanajan joukkojen koko on muistaakseni 230 000. Eli 670 000 kirjeensaajaa on reservissä ilman määrättyä tehtävää.

Vierailija
11/29 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 16:12"]

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 15:48"]

[/quote]

Oo nyt pelle hiljaa. Se että satut olemaan sijoitettujen joukossa, ei tee sinusta mitään eliittisotilasta. Kirje on lähetetty 900 000 reserviläiselle ja sodanajan joukkojen koko on muistaakseni 230 000. Eli 670 000 kirjeensaajaa on reservissä ilman määrättyä tehtävää.

[/quote]Olet vain kateellinen kun et kuulu eliittiin.

Vierailija
12/29 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 01:14"]

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 01:10"]Eipä ole ainakaan vielä kirjettä tullut, vaikka kuulunkin reserviin asevelvollisuuslain mukaan. Varusmiespalvelus on suoritettu, eikä kertauksia ole ollut, joten tuskin kuulun ainakaan ykkösketjuun. Silti ihmetyttää miksei vieläkään ole kirjettä tullut. Onko muitakin joille ei ole tullut tai joiden miehelle ei ole tullut? Eli onko aika kysellä perään vai jatketaanko vielä odottamista? Terveisin: Mies reservistä [/quote] Sinut on vapautettu sodanaikaisesta palveluksesta.

[/quote]Kerrotko lisää?

Tästä : https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2007/20071438#L5P49

En löytänyt yhtään pykälää jonka perusteella tällainen vapauttaminen olisi edes laillista. Enkä kyllä ymmärrä sitäkän miksi PV niin edes haluaisi tapauksessani tehdä.

Vierailija
13/29 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Valtaosa kirjeen saaneista on reservissä, siihen vaikuttaa se tehtävä ja myös tuuri. Siihen reserviinkin pitää jättää kunnollista porukkaa, koska siitä perustetaan kriisin aikana uusia joukkoja ja täydennetään vanhoja. Ei se niin mene, että vain parhaat saa sijoituksen ja loput jää reserviin.

Vierailija
14/29 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1428544812022.html

Ton mukaan " Viimeisetkin reserviläiskirjeet on lähetetty toukokuun aikana."

Eli vielä on reilu viikko aikaa ennenkuin viimeiset menee postiin ja sitten vielä hieman lisää että posti ehtii toimittaa ne perille. Odota siis vielä kaksi viikkoa, jos vaikkapa kuulut viimeisiin kirjeen saajiin.

Onkohan missään virallisella sivulla tuoreempaa päivitystä aiheesta?

Vierailija
15/29 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelin ilmoittautua varmuuden vuoksi reservin täydennyspalvelukseen.

Kukaan täysjärkinen ei tapata itseään sodassa itsenäisyyden vuoksi, joten ainoa vaihtoehto on irtautua koko reservistä.

Joka muuta väittää, on aivopesty uskomaan, että maata on puolustettava hengen uhalla. Saa poliitikot mennä sinne sotimaan, sillä he aiheuttavat sodat, eivät tavalliset kansalaiset!

http://www.sivarikeskus.fi/fi/taydennyspalvelus

Vierailija
16/29 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 02:35"]

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 01:14"]

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 01:10"]Eipä ole ainakaan vielä kirjettä tullut, vaikka kuulunkin reserviin asevelvollisuuslain mukaan. Varusmiespalvelus on suoritettu, eikä kertauksia ole ollut, joten tuskin kuulun ainakaan ykkösketjuun. Silti ihmetyttää miksei vieläkään ole kirjettä tullut. Onko muitakin joille ei ole tullut tai joiden miehelle ei ole tullut? Eli onko aika kysellä perään vai jatketaanko vielä odottamista? Terveisin: Mies reservistä [/quote] Sinut on vapautettu sodanaikaisesta palveluksesta.

[/quote]Kerrotko lisää?

Tästä : https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2007/20071438#L5P49

En löytänyt yhtään pykälää jonka perusteella tällainen vapauttaminen olisi edes laillista. Enkä kyllä ymmärrä sitäkän miksi PV niin edes haluaisi tapauksessani tehdä.

[/quote]Eikö kukaan tosiaankaan tiedä asiasta mitään?

Vierailija
17/29 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
19/29 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 20:50"]

http://cdn.arstechnica.net/wp-content/uploads/2015/04/aejLwR5_700b_v2-600x337.jpg

[/quote]Miten liittyy reserviläiskirjeeseen, jota ei ole vielä tullut?

Et kai väitä hepun varastaneen kirjeitä postista?

Vierailija
20/29 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt näytti lopulta tulleen. Siis jakelu 25.5. ja kirje oli päivätty 21.5.

Kaikille ei siis todellakaan tullut samaan aikaan eikä mitään sota-ajan palvelusta vapauttamisia todellakaan ollut kuten täällä ehdoteltiin. Ihan sijoittamattomana reservissä siis olen kuten useimmat muutkin reserviin kuuluvat.