Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako sp-tautitesteihin lähetteen vain soittamalla tk?

Vierailija
22.03.2015 |

Olen lähes 100-varma että minulla olisi klamydia. Oireet täsmää vaikka periaatteessa mahdollisuutta ei pitäisi olla, niin kaikki on mahdollista...

Voinko siis vain soittaa terveyskeskukseen ja pyytää lähetteen labraan?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit. Mutta....mites kaikkien muiden sp-tautien testaus sitten? Tippurin voi ottaa samalla itämisajalla kuin klamydian, sen sijaan muiden kanssa odoteltsva testeihin menoa

Vierailija
2/6 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin ihan hyvin odottaa sen odotusajan, kunhan nyt saisin näille oireille jonkun syyn ja lääkityksen (rusehtava vuoto, kirvely virtsatessa, satunnaiset alavatsapistelyt).

"Luotettavan" uuden kumppanin kanssa käytiin testeissä kuukausi sitten, puhtaat olivat (ainakin minulla 100-varmasti ja mieskin niin sanoi) vaan nytpä alkoi kumma oireilu. Oltiin ennen tuotakin jo tapailtu pari kuukautta ja kondomia käytetty, joten nyt sapettaa ja siksi avaudun! Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 12:11"]Voin ihan hyvin odottaa sen odotusajan, kunhan nyt saisin näille oireille jonkun syyn ja lääkityksen (rusehtava vuoto, kirvely virtsatessa, satunnaiset alavatsapistelyt).

"Luotettavan" uuden kumppanin kanssa käytiin testeissä kuukausi sitten, puhtaat olivat (ainakin minulla 100-varmasti ja mieskin niin sanoi) vaan nytpä alkoi kumma oireilu. Oltiin ennen tuotakin jo tapailtu pari kuukautta ja kondomia käytetty, joten nyt sapettaa ja siksi avaudun! Ap
[/quote]
Itselläni on samantyyppisiä oireita, vaikka olen vakisuhteessa ja tiedän, ettei kumpikaan ole pettänyt. Kävin testeissä tällä viikolla, nyt odotan tuloksia.

Vierailija
4/6 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 12:14"][quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 12:11"]Voin ihan hyvin odottaa sen odotusajan, kunhan nyt saisin näille oireille jonkun syyn ja lääkityksen (rusehtava vuoto, kirvely virtsatessa, satunnaiset alavatsapistelyt).

[/quote]
Itselläni on samantyyppisiä oireita, vaikka olen vakisuhteessa ja tiedän, ettei kumpikaan ole pettänyt. Kävin testeissä tällä viikolla, nyt odotan tuloksia.
[/quote]
Oho, voisikohan tämä olla sitten jotain muutakin? Olisipa helpotus jos olisi. Miehellekään en vielä ole ehtinyt räjähtämään (suokaa anteeksi sanavalinta). Ap

Vierailija
5/6 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 12:17"][quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 12:14"][quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 12:11"]Voin ihan hyvin odottaa sen odotusajan, kunhan nyt saisin näille oireille jonkun syyn ja lääkityksen (rusehtava vuoto, kirvely virtsatessa, satunnaiset alavatsapistelyt).

[/quote]
[/quote]
Oho, voisikohan tämä olla sitten jotain muutakin? Olisipa helpotus jos olisi. Miehellekään en vielä ole ehtinyt räjähtämään (suokaa anteeksi sanavalinta). Ap
[/quote]
Enpä tiedä olisiko joku emätintulehdus yhtään parempi diagnoosi... Tosin sehän ei noista testeistä selviä. Itse ajattelen, että joku sukupuolitauti on saattanut olla jommallakummalla piilevänä useampia vuosia, mutta ensi viikolla ehkä tiedän enemmän.

Vierailija
6/6 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko mies valehteli tai toinen teistä on mokannut näytteenoton. Klamydiatesti tehdään alkuvirtsasta, joka on ollut rakossa väh. kaksi tuntia.