Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieheni ei tiedä rakastaako

Hömppäkö
13.01.2022 |

Hei,

Olemme olleet yhdessä kolme vuotta ja hän on aiemmin sanonut rakastavansa minua. Mutta nyt hän on viime vuoden aikaan etääntynyt ja kysyinkin häneltä että rakastaako viellä ja olenko tärkeä. Hän tuumasi että kertoo kyllä kun lopettaa rakastamasta.

Nytten yhtenä iltana juteltiin ja hän sanoi että ei tiedä mitä rakkaus on ja rakastaako vai ei? Ja että ei kykene varmaan yhtä syviin tunteisiin kuin minä. Mitä tästä pitäisi ajatella?

Olen ollut ihan solmussa tästä asti tunteiden kanssa.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tuo on oikeasti iso kysymys, että tietääkö mitä rakkaus on. Ei niinkään tekemistä aloittajan kans, vaan hänen itsensä kans.

Suurin osa ihmisistä ei tiedä. Vaikka miten luulevat niin. 567

Vierailija
22/27 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on vaikea käsittää että tunteet eivät ole samassa arvossa miehillä ja naisilla? Jatkuvasti saa lukea näitä kirjoituksia jossa naiset kitisee kun mies ei tee ja tunne samoin kuin nainen joka tekee kaiken tunteiden ehdoilla

Ei se olekaan ongelma, vaan se että miksi te miehet sitten valehtelette naisille?

Jos tämäkin mies olisi alusta saakka sanonut rehellisesti että ei rakasta, niin nainen olisi voinut tehdä päätöksensä tosiasioiden perusteella. Nyt häntä on vedätetty.

Mistä tiedät että häntä on vedätetty.  Tuskin olisi oltu jo kolme vuotta yhdessä, ellei tunteita olisi ollut.

Harva käsittää, että muuttuu tietyllä tavalla vuosien myötä,  Myös rakkaus voi loppua, eikä sille voi mitään.  Voi rakastua syvästi myös toiseen tuon yhdessäolon aikana, ja tunteet omaa kumppania tällöin tietysti hälvenevät kokonaan.

Kun itse erosin ja kysyin mieheltäni, mitä tunteita hänellä on vielä minua kohtaan.

Hän vastasti: ettei mitään.    Tunteet olivat loppuneet.

Ei yksikään liitto ole kiveen hakattu ja muuttumaton, liitto elää koko ajan, vaikka sitä ei arkilelämässä itse huomaa, eikä pane merkille toisen muuttumista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on varmaan sekoittanut rakastumisen tunteen ja rakkauden. Se on yleistä. Kun alkuhuuma häviää on hämmentynyt. 

Öö..no eihän siinä ole alunperinkään ollut sitten mitään rakkautta. Ehkä pientä ihastusta.

Vierailija
24/27 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on vaikea käsittää että tunteet eivät ole samassa arvossa miehillä ja naisilla? Jatkuvasti saa lukea näitä kirjoituksia jossa naiset kitisee kun mies ei tee ja tunne samoin kuin nainen joka tekee kaiken tunteiden ehdoilla

Ei se olekaan ongelma, vaan se että miksi te miehet sitten valehtelette naisille?

Jos tämäkin mies olisi alusta saakka sanonut rehellisesti että ei rakasta, niin nainen olisi voinut tehdä päätöksensä tosiasioiden perusteella. Nyt häntä on vedätetty.

Ei tuo ole valehtelua, vaan neuvottelupuhetta, että pääsee pukille.

Suomeksi siis valehtelua.

Vierailija
25/27 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät että häntä on vedätetty.  Tuskin olisi oltu jo kolme vuotta yhdessä, ellei tunteita olisi ollut.

Harva käsittää, että muuttuu tietyllä tavalla vuosien myötä,  Myös rakkaus voi loppua, eikä sille voi mitään.  Voi rakastua syvästi myös toiseen tuon yhdessäolon aikana, ja tunteet omaa kumppania tällöin tietysti hälvenevät kokonaan.

Kun itse erosin ja kysyin mieheltäni, mitä tunteita hänellä on vielä minua kohtaan.

Hän vastasti: ettei mitään.    Tunteet olivat loppuneet.

Ei yksikään liitto ole kiveen hakattu ja muuttumaton, liitto elää koko ajan, vaikka sitä ei arkilelämässä itse huomaa, eikä pane merkille toisen muuttumista.

Ei sä et nyt lukenut aloitusta oikein. Mies on sanonut suhteen alussa että rakastaa. Jos olisi lakannut rakastamasta, sanoisi nyt niin. Mutta sanookin, ettei edes tiedä mitä rakkaus on.

Vierailija
26/27 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku parisuhdeterapia vois olla paikallaan, jos mies haluaa edelleen olla suhteessa.

Mutta sitä sanotaan, että 3 vuotta kestää, että alkuhuuma menee ohi. Sen jälkeen alkaa vasta se rakastamisen vaihe. Ekat 3 vuotta on sitä rakastumista ja huumaa. Niissä on tunnetiloina aika iso ero. Mies voi sekoittaa nämä kaksi keskenään ja luulee huuman lopun tarkoittavan rakkauden loppumista.

Taustalla voi myös olla jotakin muuta. Voi olla myös miehen tapa valmistella sua eroon. Mene ja tiedä. Ei tuosta oikein muuten pääse eteenpäin kuin keskustelemalla asiasta. Voit myös ehdottaa miehelle yksilöterapiaa, jos mies kokee sellaisen tarpeelliseksi.

Voi olla eron paikka tai ei ole. Vaikea näin ulkopuolisena sanoa. Riippuu siitä mitä mies haluaa jatkossa ja mitä sä haluat jatkossa.

Vierailija
27/27 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on siinä että en itsekään tiedä miltä rakkaus tuntuu mutta parisuhteissa on ollut useampia riitoja sen takia kun en tiedä mitä rakkaus on niin ei se ole valehtelemista jos mies ei tiedä miltä rakkaus tuntuu, mutta nainen vaatii kuulla lauseen minä rakastan sinua ja se on pakko sanoa jos ei halua riidellä ja menettää sitä naista jonka seurassa viihtyy ja viihtyisi tulevaisuudessakin vaikka ei tiedä rakastaako