Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

** Joulunstarojen keskiviikko **

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sit keskiviikko jo, aika menee niin nopsaan.

Kahvi kupposen kanssa yritän saada silmiä auki.. tosin kaksi päivää ja yötä närästänyt niin kovaa et pitäis jättää tuo aine pois. En kyllä tiedä mitää muutakaan ainetta jonka avulla saisin itseni pidettyä hereillä. (Energia juomat olivat toinen pelastus, kun niitä sai vielä juoda).

NUKKUMINEN siitä sai vain haaveilla viimeyönä. Pissat sängyssä, oma vessassa juokseminen, yks suonenveto, tytön painajainen ja siitä aiheutunut meidän sänkyyn siirtyminen, masuasukin potku sessio, miehen kuorsaus. En olis halunnutkaan nukkua ;). Kysymys kuuluukin onko vielä joku onnekas joka nukkuu öisin???

TAKKI ja vatsa.. pläääh.. vielä toistaiseksi pärjään isolla pontsolla ( kirjoitetaanko se noin) Pitää varmaan hakea vaik kirpparilta jokin takki talveksi, uutta en viitsi ostaa.

HEINI siitä LUNDIASTA vielä. Itse poistin vanhan lakan hiomalla varovaisesti ja aikaa meni kauan.. tosin tein sitä aina kun ehdin. Ovet laseineen ostettiin liikkeestä ja kalliiksi se tuli. Sinun idea teettämisestä onkin loistava ja aijon hyödyntää sitä kyllä itsekin. Onko sinulla ovet jo ja vaihdat niihin vain lasit??? Meillä löytyy ko. sarjaa pari laatikostoa jotka pitäis ottaa työn alle (sain taas innostuksen käydä niihin käsiksi, mies luultavasti huokaa syvään kun kuulee tämän). niin pöytäkansia ja sit kolme hylly osaa joissa kahdessa on nyt ovet. Kylläpäs tuli selkeesti.

Piti minun vielä jotain muutakin raapustaa, ei nyt vaan tule mieleen et mitä.. eli palailen myöhemmin asialle.

neffi ja masuasukki

Vierailija
2/13 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

SOKERIRASITUS. En ole itse sellaisessa ollut enkä kai joudukaan. Ihan uteliaisuuttani kyselen nyt, miksi jotkut odottajat siihen menevät (onko omalla tai aiempien vauvojen painolla merkitystä), miten se tehdään ja mikä tarkoitus sillä on. Vääntäkäähän mulle rautalangasta. :-)

SIRRI. En valitettavasti osaa sanoa, mikä merkitys tuolla lapsiveden määrällä on. Sen kyllä olen huomannut, että parissa viimeisessä päivystysultrassa käydessäni asiaa on kommentoitu ts. on otettu kantaa lapsiveden määrään.

Nuo lääkäreiden kommentit ja niiden merkitys ovat heille itsestään selviä, mutta itsellä voi jäädä pää pyörälle, kun ei heti osaa kysyä. Minä jäin viimeksi ihmettelemään, kun tk-lääkäri oli merkinnyt päivystysvastaanoton lähetteeseen, että vauva on viikkoihin nähden alhaalla. Sillä ei kai kuitenkaan ole merkitystä, jollei se sitten ennakoi lähestyvää synnytystä. Tiedä häntä! Esikoinen kyllä asettui pää alaspäin raivotarjontaan jo varhaisilla viikoilla.

ÄITIKUU ja SISÄTUTKIMUKSET. Minunkin eka neuvolalääkäri oli todella kovakourainen. Olen huomannut, että Naikkarilla ollaan vähän helläkätisempiä. Viimeksi neuvolalääkärillä kyllä kommentoin asiaa, että sattuu. Lääkäri vain tokaisi, että jokin (en muista, mikä) oli niin kaukana, että oli hankala tutkia ja yltää sinne asti.

SYKE. Eikös se niin periaatteessa mene, että tyttösyke on korkeampi kuin poika-? Tosin kuten kaikki varmasti tietävät, sykkeistä on paha päätellä sukupuolta.

TYÖNANTAJA. Olen pariin otteeseen mollannut (aiheesta) esimiestäni. Nyt sitten on ihan pakko kertoa päinvastainen kokemus. Selvitin hallintoyksikön kanssa tähän astisten sairaspäivieni määrää. Ko. nainen tulkitsikin sääntöjä hyvin joustavasti ja niin kaksi sairaspäivää tulkittiinkin työpäiviksi, koska olin kuitenkin ollut puoli päivää töissä. Lisäksi hän kehotti olemaan ujostelematta sairaslomalle jäämisen kanssa ja sanoi, että vauva on etusijalla. Oikein mukava ja virkistävä asenne!

Huomenna onkin lääkäri heti aamusta. Täytyy toivoa, että paikat ovat pysyneet kiinni eivätkä supistukset ole tehneet hallaa. Nyt tuntuu siltä, että ehkä tässä voi ja jaksaakin tehdä töitä, vaikka maanantainen paluu sairasloman jälkeen töihin tuntui kyllä raskaalta. IHan ihmettelen teitä, Heini ja muut, jotka tekevät pitkää työpäivää ja jaksavat liikkuakin sen ohessa. Mutta kyllä itsellänikin oli fyysinen vointi parempi viime raskaudessa.

Iituli rv 28+0 (Kelan papereiden mukaan kyllä vasta 27+2)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

SOKERIRASITUS: itse jouduin siihen sukurasitteen takia, ja kiinni jäin, eli nyt on tarkka ruokavalio ja kotimittaukset käynnissä. Sokerirasitustesti oli siis tk:n labrassa, ensin piti paastota 12h, sitten otettiin verikoe, juotiin sokerilitkua, toinen verikoe tunnin päästä ja kolmas vielä tunnin päästä. Rasittava testi kaiken kaikkiaan.

Sinänsä olen tyytyväinen, että olen nyt seurannassa. Neuvolantäti muuten sanoi, että virtsan sokeritesti ei sinänsä kerro raskausajan diabeteksestä, vaan enemmänkin siitä, miten on tullut lähiaikoina makeaa syötyä.

SF-mitta: huomasin viime neuvolakäynnin jälkeen, että sf-mitta on aikas pieni (verrattuna edelliseen raskauteen). Viikolla 29+3 se oli 25cm eli alakäyrällä, kun viikolla 20 olin vielä yläkäyrällä. Edellisellä kerralla 29+2 oli 28 cm. Painoa on itselläni hitusen enemmän kuin edellisellä kerralla ja maha tuntuu samankokoiselta. Ultraan täällä ei pääse ennen viimeistä kuukautta, joten lapsen koosta en nyt tiedä. Alhaisen hB:n, verenpaineen ja korkean sokerin takia olen itse asiassa vähän huolissani vauvan kasvusta.

Lääkäriäkään täällä muuten ei ole kuin alkuraskaudesta. Diabeteksen takia pääsen sentään äitiyspolille syntymätapa-arvioon viimeisellä kuulla, muuten ei olisi sitäkään.

Vierailija
4/13 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta vain!

Aamulla oli sokerirasitus ja olihan kypsää istua siellä labrassa. Aluksi oli aivan hurja nälkä ja ennen viimeistä verikoetta tulikin vähän huono olo, joka onneksi meni suurimmaksi osaksi ohitse. Täällä kaikki kenen painoindeksi ylittää yli 29 joutuvat testiin tai jos sf-mitta huitelee yläkäyrillä. Viikon päästä sitten saan neuvolassa tulokset. Edellisessä raskaudessa arvot olivat hyvät, saapas nähdä mitä nyt sitten.

TAKKI: Ostin eilen seppälästä kevyt toppatakin, joka ei onneksi ollut kallis, alle 40¿. Siihen vielä sopii vatsaakin lisää ja menee varmasti aika pitkälle, tuppaa muistaakseni olla loppuajasta aikas kuuma, vaikka pakkasmittari sanois mitä!

Äsh, äitiysrahahakemus tuli takaisin, oli muutama merkintä unohtunut. Nyt taas postiin, toivottavasti päätös tulee pian! Käsittely onneksi sujuu sairaskassalla nopeammin kuin kelalla, mutta vielähän tässä voipi jotain tulla.

Tämä rouva menee päiväunille, jos tämä höntti olo menisi sillä ohi. Viikon päästä on neuvolalääkäri, muuten vaan odotellaan tiiviisti.

Omituista, aurinko paistaa ja sataa samaan aikaan...

Kirsikka ja sokerihumalassa oleva aarre rv 25+5

Vierailija
5/13 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyttelen tässä juuri uusiksi kaikkia kela-papereita, koska työnantaja (tai meidän toimiston täti) ei ollut toimittanut papereita Kelaan. Ne ovat vaan hävinneet jonnekin neuvolatodistuksia myöten. Tätiä ei saa kiinni, koska on osa-aikaeläkkeellä ja huonekaveri ei tiennyt milloin tämä täti on tulossa seuraavan kerran töihin. Varmaan lomailee tyytyväisenä jossain. Grr.

Tänään sitten pitäisi saada uusi todistus neuvolasta (kunhan saisin vielä oman terveydenhoitajan kiinni) ja sitten suoraan kelan toimistoon. Palkkatodistus pitää toimittaa jollain ilveellä jälkijunassa, mutta kunhan edes sen äitiyspakkauksen saisi. Pitäisi vielä saada mies kiinni ja sen allekirjoitus tuohon paperiin. Vitsi, että inhoan tätä byrokratiaa. Toivon, etten ole myöhässä, koska en tosiaan haluaisi tehdä mitään lisäselvityksiä siitä, miksi kuukausi sitten lähettämäni paperit ovat myöhässä. Jos nyt on syyskuun loppu ja vauvan LA on joulukuun alussa tässä pitäisi olla vielä ainakin viikko aikaa toimittaa nuo paperit kelaan.

Stressi iskee.

t. pikkutapiiri rv. 28+4

Vierailija
6/13 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, vauva jumpsuttelee massussa (taitaa pitää syömästäni lounaasta ;)), olinkin eilen jo hieman huolissani kun normaalisti niin vilkas tyyppi tuntui olevan aika vaisu. Mahtoikohan hänellä olla unipäivä?

SOKERIRASITUS: Iituli saikin jo vastauksia, mutta omasta puolestani vielä lisään että rasitukseen joutuu tietenkin BMI:n lisäksi myös, jos pissassa on sokeria, aiemmassa raskaudessa on ollut raskausdiabetes tai jos suvussa on diabetesta. Raskauden aikana elimistön glukoosinsieto vähenee joillakin noin rv 26 alkaen, ja siksi noita rasituksia on meilläkin monilla ollut juuri lähiaikoina (tehdään siis rv 26-28 useimmiten). Raskausdiabetes on aina sellainen vaiva, joka on syytä ottaa vakavasti, sillä se voi vauvan suuren koon lisäksi aiheuttaa hoitamattomana terveysongelmia niin äidille kuin sikiöllekin. Onneksi useimmille hoidoksi riittää ruokavalio, vain harvat joutuvat insuliinilääkitykselle.

TAKKI: Esikoinen syntyi keväällä, joten jättisuurta talvitakkia minulla ei ole. Onneksi kaapista löytyy A-linjainen, klassinen tweedtakki (mummoni peruja ;)), johon suurempikin maha mahtuu ja ponchokin on. Eiköhän näillä selvitä.

LUNDIAT: Hih, meiltäkin löytyy tuota käytännöllistä sarjaa, tosin ihan perusvärisenä, sopii työhuoneeseen sellaisenaan. Tuota valkolakkausta voisi itsekin harkita, jos tahtoisi noita hyllyjä laittaa vaikka olohuoneeseen tai käytävään.

NUKKUMINEN: Ihan kamalan huonoa nykyään! Lonkat ovat niin kipeät, että yöllä tulee heräiltyä kääntymään ja se kääntyminenkin on pahuksen kivuliasta... Kääk, jos unet eivät yhtään tästä parane, olen jo valmiiksi väsynyt kun vauva syntyy :/ Kävely sentään vielä sujuu, mutta huomaan aamulla portaiden nousemisen käyvän vähän kankeasti. Unimaailma sen sijaan on jos mahdollista entistäkin vilkkaampi, vauvasta tai synnytyksestä en vain vielä ole nähnyt unta. Esikoisesta näin " enneunen" neljä päivää ennen hänen syntymäänsä, oli ällistyttävää saada syliin täsmälleen samanlainen vauva (pitkätukkainen ja todella jäntevä) kuin jonka oli unessa nähnyt :D

Hm, esikoinen hoidossa, pitäisiköhän ottaa nokoset?

Tinuri ja Itu rv 27+4

Vierailija
7/13 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin juuri pikku päikkäreiltä. Tää sairasloma on tullut todella tarpeeseen juuri noiden unien vuoksi. Nukun todella huonosti. Iltaisin on järkyttävä närästys ja vauvat painavat keuhkoihin, tai etenkin B-vauva, joka on ylhäällä rintojen alla poikittain. Mun pulssi on myös koko ajan tosi korkee. Onko muilla samaa vaivaa?

Mun sf-mitta oli viimeksi neuvolassa 23+1 31 cm, kuinkahan paljon lie ensi kerralla. Mutta kyseessä siis kaksoisraskaus.

Sokerirasitus mulla on huomenna. Meillä on suvussa diabetestta, ja edelliset lapseni ovat olleet syntyessään 5kg ja 4,8kg. Mulle on tehty sokerirasitus joka raskaudessa, mutta arvot ovat olleet normaalit. Myöskin pissa on ollut aina puhdas, ja silti näin isoja vauvoja. Eka raskaudessa lihosin 10 kiloa, ja yksi kätilö oli hyvin tympeä sairaalalla, ja kommentoi, että vois vähän miettiä, mitä syö , ettei tulis liian suuria vauvoja. Toisen raskauden aikana lihosin 6 kg, ja silti vauva oli noin suuri. Itse siis laihduin raskaus aikana. Laitokselta lähdin 4 kiloa alle lähtöpainon.

Talvitakkia en meinaa ostaa. Mulla on yksi viittamallinen vanha talvitakki ja selvian sillä varmasti alkutalven.

Nyt meinaan vähän siivoilla ennen kuin haen lapset hoidosta.

Vierailija
8/13 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sitten taas tätä oma napaa: eli tulin juuri äippäpolilta ja saikkua napsahti 5 vk eli äitiyslomaan asti. Kaikki oli kuitenkin ihan ok, vauva oli kasvanuyt hyvin (on kulkenut yläkäyrillä viimeiset kolme ultraa) ja on nyt jo yli 1,5kg. Kolme margariinipakettia siis, tuumasi lääkäri. Lisäksi lääkäri totesi, että synnytystä koitetaan estellä enää nelisen viikkoa, joten hyvässä jamassa jo ollaan!

Paikat nyt vaan on siinä kunnossa kun on (pehmeät ja ulkosuu auki + limatulppa irronnut) ja supistuksia tulee päivittäin, joten turha töihin koittaa. Lääkäri kuitenkin sanoi, että nyt saa enemmän ruveta viettämään normaalia arkea eli ei mitään täydellistä vuodelepoa. Ei nyt tietysti saa huhkia ja näin, mutta saa vähän enemmän tepastella hissun kissun. Tuo vuodelepo ei tietenkään ole mikään hyvä asia siinä mielessä, että nyt jo tuntee kuinka lihaksista on voima pois ja verenpaineet tosi alhaiset. Synnytys ja vauvan hoito on taas sitten niin iso ponnistus, että niihin tarvittaisiin edes kohtalaista kuntoa, joten tarpeetonta vuodelepoa ei suositella.

HÖPÖ_75 kyseli pulssista ja mulla on pulssi ollu jo pitkään yli 80 (norm.62) ja varsinkin kun verenpaineet laskee, niin pulssi nousee hetkessä yli sadan.

TAKKI löytyy talvea varten (jos sinne asti päästään) sillä äitini on joskus tehnyt viittamaisen takin, joka on jäänyt kaappiin pölyyntymään, kun näytän siinä ihan tankilta - siis silloinkin kun en ole raskaana. Toivottavasti pääsen nyt käyttämään takkia.

Nyt sitten lepäämään. Kaunista syyspäivää joulutontuille!

t. päivikki 29+1

Vierailija
9/13 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

PAKKO kirjoittaa jotakin kun kovin on pieni pinkka meillä. + niin pohjalla.

Palkitsin juuri itseni kahvi kupposella ja palalla puolukka piirakkaa.. nams.. ennen raskautta en sitten puolukasta juuri piitannut, nyt suurinta herkkua. Mites muilla?? onko jo tullut outoja tai vähemmän outoja himoja??? Mulla on tullut kotiruoka himo, aikaisemmissa raskauksissa pizza, sipsit yms. muut herkut oli himona nyt perunamuusi, lihapullat, lihakastikkeet yms. ja tietysti puolukkahilloa.

VATSA: joku siitä tais eilen puhua kuinka tuntuun et kaveri olis nahan läpi tulossa, täälä myös vatsa ihan pinkeenä. Todella epämukava olo. Mitähän tuolle vois tehdä??

JOULU tuli tossa siivotessa mieleen. Mites teidän joulu suunitelmiin kuuluu, nyt kun on sekin mahdollisuus et laitoksella ollaan juts aatona????Tietysti toivon et silloin voin olla kotona lasten kanssa.. mut..

Kovin rauhallinen joulu oman perheen kanssa olis tarkoitus viettää, aikaisemmat joulut vietetty ISOSSA porukassa. Nyt en ole varma ymmätääkö kaikki meidän ratkaisun. Siivoojan ajattelin palkata siivoomaan, kun tuskin itse jaksaa. Lahjoja olen jo ostellut(teen niin kyllä joka vuosi). Ruokia ja pullia yms. ajattelin tehdä valmiiks pakkaseen.

¤¤¤¤¤Mukavaa päivää tähtöset¤¤¤¤¤

Vierailija
10/13 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

PÄIVIKKI, kiva kuulla hyviä uutisia äitipolilta! Juuri sitä tuossa aamulla mietin, kun katselin kalenteria, että pitkä aikahan tuonne joulukuulle vielä on, mutta kuitenkin alkaa olla jo kivasti viikkoja mittarissa. Meidän joulukuisten vauvojen mahikset terveeseen elämään on joka päivä paremmat ja paremmat.... Mutta siis toivon tietysti sulle vielä monta monituista viikkoa odotusta!! :o)

SOKERIRASITUS tehdään täällä kaikille. Tosin ei mun tarttenut olla 12h paastolla ennen sitä. Ihan vaan juodaan se glukoosi litku, ja sitten otetaan tunnin päästä verikoe. Edellisissä raskauksissa oli vielä niin, että ne antoi sen litkun kotiin edellisellä käynnillä--eli se piti vaan juoda tuntia ennen labraan menoa. Nykyisellä lääkärilläni piti kyllä odotella siellä labrassa se tunti.

Mullakin on tuolla kaapissa jossain sellainen beige pontso talvea varten. Villapaita alle ja ihan on lämmin. Eihän sitä muuten tulekaan pidettyä, kun näin raskaana ollessa. Ja on mulla kyllä myös ihan kiva TAKKI, tosin pitäis saada se kaverilta takaisin. Muistaakseni Old Navy Maternity takki (vai oiskohan vaan joku XXXXL koko?) joka on kyllä ihan mukava, muttei nyt mitenkään superlämmin Suomen kylmiin pakkasiin.

Vaikka olenkin valitellut etten öisin saa nukuttua, niin viime yönä huomasin miten hyvin hommat kuitenkin on. Tyttäreni nimittäin heräsi muutaman kerran nuhaisena nenää niistämään ja pyytämään peittoja päälle jne... On niin hankala nousta sängystä yöllä ilman tukisukkahousuja! Oh, the pain! Onhan se kuitenkin eriasia kieriskellä itsekseen unettomana sangyssä, kun väsyneenä ja kivuliaana hoivata muita! :o)

Taisikin muuten käydä niin, että mulle puhkesi uusi SUONIKOHJUKOKOELMA juuri viimeyönä tuohon oikean polven sivuun--siksi kai oli niin kipee. Nyt vaan huomasin, että siinä nyt komeilee uusi " hämähäkkisuonisto" . VOIH!! Häviääköhän noista yksikään, vai jääkö ne kaikki koristamaan jalkoja loppuiäksi?

UM 28 plus

Vierailija
11/13 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihan hyvin oli asiat. Verenpaine 112/62 , hb 126 ja sf-mitta 28. Painoa on kaikkiaan kertynyt jo 7kiloa. Vauva edelleen siis perätilassa, mutten vielä hirmuisesti sitä murehdi. Liitoskivut ja supistelut ennallaan, eikä supparit ole paikkoja kypsentäneet. Vatsa mullakin jatkuvasti kiristävä. Tekee olotilasta väillä tosi tuskaisen.

Mä pidänkin vuosilomat ennen äippäloman alkua, joten enää kaksi seuraavaa viikkoa töitä!! Jippppiii!!! Ihan on vaikea uskoa, että enää kaksi viikkoa, kun viisi olin vielä varautunut oleen.

Takki: En myöskään aio ostaa talvitakkia. Jos ei omasta valikoimasta mikään siinä vaiheessa mahdu päälle, niin lainaan mieheltä tai mummoilta.;)

Joulu: Taidetaan olla joulu kotosalla oman perheen kesken ja jättää perinteiset sukuloinnit väliin. Joululahjoja olen jo listannut ja pian pitäs alkaa niitä hankkimaan, ettei aika tai voimat lopu kesken. Kummilapsiakin kun on jo neljä..Leipomisia en ole miettinyt, varmaan ostan paljon valmista tänä vuonna.

Tuuti73 tasan 29!

Vierailija
12/13 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään meni sitten hermot... ja sen kyllä huomasi :o Auto särki ollu jo kauan eikä ehjätä kannata ...kele! Marssittiin sitten autokauppaan ja huomenna haen minulle uuden (siis käytettyhän se on) mutta minulle uusi ja TOIMII!!! :))) Että näin tänne. Oishan se ollu hassu lähtee synnärille (matkaa 50km) vaikkapa bussilla :)) hiukka kärjistettynä ;)))

Sokeriarvot mulla olleet tänään kotimittauksessa hyvät *koputtaa päätään* ja samate verenpaineet :) Niin, minä jouduin rasitustestiin kun BMI oli 28 ja täällä joutuu jos 26 tai yli. Ei sukurasitusta.

Huuto.net ollut mulla ahkerassa käytössä ja sieltä nyt tulossa sitten toukalle jos jonniin näköstä päälle pantavaa :)) Iski shoppailuhimo - - vaan kiltisti olen ollut... huudot maksimissaan 20eur :)) Itelleni ei ole takkia talveksi, mutta eiköhän tuota pärjää vaikka ukon villapaidoilla. Ostan sitten tammialesta itelleni takin ja vaikka numeroo pienemmän että ois joku tavote ;o

Jahas, mein tyttö tulee kohta savenvalannasta ja taitaa olla polo aikas nälkäinen joiten keskiviikon jatkot kaikille...

RauPotar ja toukka kait 28+ jotakin

Vierailija
13/13 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa olla taas olohuoneessa rötköttämässä.. :-)

TYÖ" VALITUSTA" huomenna johtoryhmässä pitkä puheenvuoro jotan en ole valmistellut, pitää mennä aamulla aikaisin tekemään... asiat on kyllä päässä. Oli töissä niin kaaos päivä että huh. Pidin jääräpäisesti kiinni ystävän kanssa sovitusta kävelylenkistä vaikka jouduin sitä siirtämään myöhemmäksi. Kyllä teki hyvää raitis ilma ja hyvä seura. Ihana ajatus että tietyn ajan kuluttua voi sanoa että muut hoitaa nuo työhommat... Pomo on ihana ihmisnen, mutta just kun oli sovittu että hoidan tietyn homman sitten kun ehdin, niin tuli neljän aikaan sanomaan että se kuitenkin pitäisi olla jo oikeastaan valmis kun kaikki kyselee ja ... aargh Mutta lähdin siis klo 18 aikaan. Huh. Ja lapsiahan meillä ei vielä ole, eli energiat tuhlataan töissä ja urheillessa ;-)

IITULI niin se tosiaan menee, että jos sairastuu kesken työpäivän niin se sairastumispäivä lasketaan työpäiväksi, kun on tullut työhön ja tehnyt sitä jonkun aikaa. Hyvä että teiltäkin löytyy ihmisiä jotka ymmärtää laittaa asiat oikeaan järjestykseen. Meillä yks toinenkin juristi kertoi olevansa raskaana, ja sanoi jännittäneensä sitä pomolle kertomista, vaikka tiesi että meillä siihen suhtaudutaan hienosta. Porukat on ihmetellyt että

NEFILI ja TINURI ja muut onnelliset LUNDIAN omistajat ;-) Meillä tosiaan on koko työhuone täynnä Lundiaa

(11 välikköä, joissa kussakin monta hyllylevyä, väliköistä neljässä on kokopitkät ovet, kahdessa puolikkaat ovet, kirjoituspöytä, puoli väliä on täynnä vetolaatikoita. Ovissa ja seinissä on mustat (auts) välilevyt ja ovenkahvat on mustat muoviset (auts ja voih) ja kun huone on ihan täynnä tavaraa kaappien päällisiä myöden, niin voi ahdistus... Ollaan sitä muutaman kerran siivottu mut miten sitä tavaraa vaan on ja on. Kunhan saan ne vaaleiksi ja vain muutaman kauniin tavaran esille, niin eiköhän se siitä. Uudet kauniit metalliset kahvat vielä, niin nehän on kuin uudet.

JOULU suunnitelmia meillä ei vielä ole, eikä niitä meinata tehdäkään. Varaudutaan siihen että ollaan kahdestaan, puhkutaan. Toivotaan sitä että oltaisiin kolmistaan. Joulusiivouksen ohella koitetaan saada koti kuntoon vauvaa varten. Lähinnä niin että olisi mahdollisimman vähän kamaa ympäriinsä. Haluan myös autotallin järjestykseen ja varaston, sinne koottaisiin kaikki mistä ei raskita luopua mutta ei tarvita sisällä.

Siivoojat meillä käy joka toinen viikko (tänään oli se päivä, ah tätä puhtaan kodin ihanuutta). Ehkä ostetaan appivanhemmille joululahjaksi joulusiivous, koska mua jo hirvittää miennä sinne vauvan kanssa, niillä kun on koira ja paljon tavaraa, eli pölyä riitää joka paikassa ja koirankarvoja...

Pitäis mennä nukkumaan... pitäis ja pitäis...

Tänään alkoi viikko 26!