Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

>♥<TERHOLLISTEN keskiviikkokokous >♥<

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Kaikki raskaan työn raatajat taitaa olla liian kii töissä kun kerkesin alottaa kasautuman kerranki.

Käytiin sit eilen vaihtaan pösö pösöön. .vaihtelu virkistää ;) no on tää muutaman vuojen vereksempi ja lisäksi väri/kone vaihtu. Nyt on turbotiisseli. Ukko lähti sillä töihin, joten en voi rauhassa koeajaa sitä päivällä. Illalla sitte.

Kuhan oon vieny akan hoitoon niin palaan lukaseen eilisillan tapahtumat.

Z ja beibi 21+5

Vierailija
2/34 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästäkö se nyt alkaa??? Tänä aamuna oli aika tuskallista lähtee lasten kanssa kotoa. Jostain syystä alkoi supistelemaan ja ei tuntunut kauheen kivalta. Sain kuitenkin lapset kunnialla hoitoon ja selvisin töihin ja nyt jo helpottaa, mutta tuli vain mieleen, että pitäisköhän kaiken varalta käydä lääkärissä kohta.. tai ainakin soittaa neuvolaan?? Ei nämä supistukset kipeitä oo, että ei sen puoleen pitäis varmaan mitään pelkoa olla, mutta tuntuu, että pitäiskö kuitenkin vähän rauhoittua.. Jos tämä vielä uusii, niin sit soitan neuvolaan. Huomenna olen menossa tytön kanssa neuvolaan, joten samalla voin sit kysyä, jos mietityttää..

Työni on pelkkää istumatyötä tietokoneen ääressä, joten ei tämä mitään raskasta hommaa ole, joten pitää vähän seurata tilannetta. Tähän asti tällaista ei oo ollut, mutta tosiaan silloin maanantaina alkoi siellä kaupassa supistelemaan ja nyt sit tänä aamuna uudestaan..

Pitää nyt tehdä hetki töitä, kun kohta alkaa tylsä palaveri ;) Palaan iltapäivällä, jos ehdin.

-äitiliini78 ja masukki 25+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=8B5742] nyt haukottelu johtuu hyvin nukutusta yöstä!

Ihmeellistä, olen herännyt vasta kellonsoittoon WAU !

Tosin eilen olikin kyllä kova väsy kun menin nukkuun, sen verran tullut jo valvottua huonostinukuttuja öitä. Ajattelinkin jo, että no eiköhän kohta pirulauta väsytä kun aikansa valvoo =)

*Äitiliinille suppareihin ojentaa pillerin, jossa lukee supparistop*

Harmillisia, kun laittaa huolettaan. Kannattaa soittaa kyllä.

Zatulla on kyllä yllätyksellisiä autokauppoja!

*huokaa*

taitaa taas tulla semmonen päivä ettei tiedä mihin jalka/pää jakautuis.. Nyt jo aamusta ukkoa lappaa tuossa ja tuli nosturiasentajakin.. Teettää järjesteltävää yleensä noi ukot =)

Ja aamukaffin aika, palailemisiin ! [/color]

Mary 23+0

Vierailija
4/34 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas muutama päivä vierähtänyt edellisestä kirjoittamisesta. Lukenut olen kyllä. Eihän täältä malta pois pysyä! =)

Tyttöonnittelut Brunolla käyneelle! (Taas unohdin nikin)

(.) Sairis jatkuu vielä pari viikkoa. Viikonloppu oli kyllä paha suppareiden kanssa. Sunnuntaina ajattelin et varmaan synnytän, rauhoittui vasta kolmen tunnin makaamisen jälkeen. Kohdunkaula kuitenkin norm. pitkä mut ulkosuu avautunut. Sisäsuu pysyny onneks kiinni! Ei kovin suurta, luojan kiitos, ole tapahtunut alapäässä!

Eilen oli hyvä supistusten kannalta, mut sittenpä alkoi iskias ilmoitella itsestään hyvinkin sähäkkäästi. Okei, ei vissiin tehnyt hyvää käydä kerää omenoita naapurin pihalta. Tänään pitäis omppuja sitten laitella. Eilen kun en siihen enää pystynytkään.

Mitäs gallupeja täällä olikaan ollut..

Retrog: en ole kovin innostunut. Ehkä johtuu osittain ettei meidän perheessä äiti vauvanvaatteita ole säästänyt.

Vauvasänkyg: Saadaan ensisängyksi lainaan kavereilta rottinkinen korisänky, joka kiertänyt vuosien ajan useita vauvaperheitä läpi. Mun oma ensisänky on kyllä tallella, mutta siinä ei ole jalkoja. (paikkaongelma, mihin sen laittais) Edelliset ovat nukkuneet äitiyspakkauksen laatikossa, joka ollut sijoitettuna pinnasängyn sisään. Nyt ei ole vielä pinnasänkyä, mutta eipä sitä nyt ens alkuun tarvitakaan.

Miehen työg: samalla matkailualalla, eri firmassa ja vähän eri hommissa nykyisin. Ah, aikanaan niin kuumaa työpaikkarakkautta!!! ;)

Tänään meinaan yrittää raivata lastenhuonetta pikkulasten leluista. Päätettiin huonejärjestelyistä eilenillalla; siirrytään ite alakertaan, nykyiseen ruokahuoneeseen, nukkumaan ja neiti ja vauva saavat yhteisen ison huoneen. Esikoiselle jää näin sit oma huone. Siis vasta sitten ens kesänä! Mies on tuskaillut remontin aloittamisen kanssa (ullakkotilaa, alle 160cm korkeudeltaan, muutettais asuinkäyttöön ja huonejärjestystä muuttamalla saatais yks makkari ylös lisää). Nyt ei tarvii heti ens keväänä alkaa remontoimaan. Iso ruokapöytä ruokahuoneesta mahtuu hyvin olohuoneeseenkin ja me saadaan iso makuuhuone alas.

Nyt eka vähäks aikaa sohvalle ja sit omenoiden laittoon ja sit lepäämään ja sit lastenhuoneen raivaukseen..

Mukavaa sadepäivää!

t. H ja Iines 23+4

Vierailija
5/34 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt muista, kuka täällä " valitteli" supistuksiaan, mutta sen halusin sanoa, että täältä löytyy kyllä myötätuntoa! Mulla kans on tosi hankala olo välissä, varsinkin kun pitää samalla hoidella kuitenkin lapset... Lenkit, jumpat sun muut saa jäädä nyt tauolle, ei tästä muuten mitään tuu :( Voi, kun jostain saisikin oikeesti niitä jonkun (sori, en muista kuka tämänkin keksi!:) mainitsemia " Supparistoppareita" ! :) No, ei auta ku ottaa tosi rauhallisesti ja jos ei sekään auta, niin sit vaan lekuriin tarkastuksiin...

Täällä oli ollut puhetta synnytysunista... :) Jeps, täälläkin on niitä nähty! Hui kamala, kun hiestä märkänä aina saa herätä niiden jälkeen... Olen nyt nähnyt ihan muutaman viikon sisällä neljä unta synnytyksestä. Yhteistä niille on ollut se, että jokaisessa vauva on ollut keskonen, siis TOSI pieni, ja hän on tullut maailmaan syöksysynnytyksellä! :( Hui kamala, toivottavasti nää ei oo enneunia!! No, en nyt oikeesti pelkää, mutta kyllä nuo unet laittaa vähän miettimään asioita :)

Täällä nyt tosi sateinen ilma, ei jaksettu edes pihalle lähteä. Huh, sitä kurahousujen ja saappaiden ja RAVAN määrää tällaisen ulkoilukerran jälkeen :) Naapurin poika tuli sitten meille leikkimään, ja meidän neiti meni heille tyttöjen leikkejä leikkimään. Kivaa vaihtelua sekä itselle että lapsille tällainen!

Nyt laittamaan kuopusta nukkumaan...

Nasu rv 24+4

Vierailija
6/34 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=A020F0]

Joku eilen mainitsi hankkivansa -ehkä- tulevalle vauvalle riippumattosängyn!! Onko sulla aikaisempia -tai jollakulla muulla- niistä? Itseä kanssa alkoi kiinnostamaan, kun mainoksessa niin kovasti suositeltiin ja kerrottiin, kuinka myötäilee oikein vauvan kehon muotoa ja muistuttaa kohtua jne.. Kuulemma vauva nukkuu rauhalliset unet semmoisessa.

Olisi mukava kuulla käyttökokemuksia jos sellaisia on. Käsittääkseni sitä on myös kätevä kuljettaa mukana kun vieraisille menee..?

Mary

Vierailija
7/34 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue] Kiitoksia tyttöonnitteluista :) Soitinkin heti ultrasta päästyäni mummolle ( joka meillä ne nutut kutoo :) ) että vaaleanpunaista lankaa kiitos.

Zatu: Onnittelut autokaupoista! Ja kyllä me meinataan lähisuvulle sanoa että neiti se siellä masussa potkiskelee. Mä oon sellanen pölisijä että tulis se varmaan vahingossa jossain vaiheessa möläytettyä. Esikoisen aikana ei oikeestaan kiinnostanut tietää etukäteen kumpi tulee, mutta nyt olen sit varmaan sen verran uteliaampi.

[color=green] Voi ei, luin tota eilistä pinoa ja puhuitte siellä siitä dajm-suklaasta. Nyt on pakko ostaa sitä kun käy ruokiksella kaupassa. Olen kanssa sitä pari levyä huitassut ja hyvää on. Mäkin näin viikonloppuna sitä dajmcappucinoa kaupanhyllyllä, mutta onneksi ei tullut ostettua. Tuijottelin sitä kyllä hyvän tovin ennenkuin kävelin ohi ;)

Äitiliini: Täällä pidetään peukkuja että supparit pian hellittää!

Odottelen tässä serkkua kahvitunnille ( ollaan töissä samassa firmassa ) kun lupasi tuoda mulle vauvanvaatteita :) TULIS JO!!!

Esikoisen ekat tarhakuvat tuli eilen. Onhan ihania! Nyt niitä täytyy vaan tilata kummeille ja mummeille lisää niin kalliiksi tulee.

Kauhistus kun närästää. Inhottavaa et tääkin on jo alkanut! Yks päivä imuroin itku kurkussa kun närästi niin paljon ja sit piti viel olla etukumarassa ja kumarrella vähän väliä :(

Nyt täytyy lopetella. 23+1

Vierailija
8/34 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]Kiinalainentesti [color=violet]jos oikein tulkihin niin piti paikkansa akan kohalta. Nyt näyttäs olevan kai kans tulossa tuon mukkaan tyttö. .

[color=blue]Mirabella [color=maroon]helpottaa varmasti paljo, ku teiän poika on reipas ja ottaa lääkärikäynnit hyvin. Mä tässä vastikään lahjoin tytön hammaslekuriin ja onnistuinki jopa siinä. Nyt lahjoin lekuritarkastukseen. 3v-tarkastus jäi tekemättä, ku akka vaan huusi, joten nyt alkutalvesta kokeilla miten onnistuu. Ykskaks meinaan jotenki alko huolettaan ja sit päätin ettei rutiinitarkastuksista ikinä haittaakaan oo. Akka saa Hinku-puimurin, jos antaa lääkärin tehää tarkastuksen ;)

En oo ostanu uutta Daimlevyä kaappiin. Tuli ostettua 500g lanttimixpussi, joten pitää tuhota se ensin. Eilen tosin piti ostaa ihania Barbeque sipsejä snack fries tai vastaavavan merkkinen. Sellasia tikunmallisia :b

[color=blue]Birgit [color=violet]mulla muistaakseni viimeks iho oli hyvä ja tytsy tuli. Hiukset ei ehkä voinu hyvin, mut ehottomasti kynnet voi.

Nyt kynnet ja hiukset voi hyvin, mut naama ei. Saas nähä kumpi tulee. .

[color=blue]Äitiliini [color=maroon]soita vaan sinne neuvolaan. Mulla ainaki tässä rakkineen eessä istuessa tietyssä asennossa on tosi hankalaa. Ja mie tuun viikoissa vasta sua perässä. Aina pitää laittaa ittesä ja beibinsä työn eelle.

[color=blue]Mary [color=violet]eikös ollukki tosi repäsy tuo pirssikauppa ;D

[color=blue]Hermione [color=maroon]pysyy nyt poissa omppuvarkaista *tsot tsot* eikä muutenkaa rehkase siellä. Eli ett liikaa puuhaile lastenhuoneen siivouksen kanssa.

[color=darkviolet](.) eilen tuumasin, ett ois jotenki beibi hiljasempi. No kotio ku päästiin reissusta niin heti ku selälleen pääsi peiton alle alko armoton möyrintä :) :)

Tuli muuten menomatkalla keskustelua ukon kans nimistä. Meni kyllä suurimmalta osin leikinlaskuksi, ku pitkästä aikaa oltiin kahestaan liikenteessä.

Synnytyksestä ku huolehin, ett kukahan tän beibin pihalle saa niin ukko vaan totes, että onhan nuita kautta aikain saatu synnytettyä turhaa huolehin. .niin no niin. Hyvähän se on ukkona sanoo.

Ja sit pesaseen väriaine poikkeen.

Vierailija
9/34 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, kirjotin jo viestin mutta se taas herjasi ja heitti mut ulos :-( Johtuukohan noista värien käytöstä vai mikä ihme on... No uusi yritys.

Poika pääsee nyt aamupäivällä kotiin :-) Nyt taas säännöllistä lääkitystä pari viikkoa ja sitten pikkuhiljaa lopetellaan. Toivottavasti tulevana talvena päästään vähemmillä sairasteluilla kuin edellinen.

Mitään inspiraatiota ei ole tehdä töitä, haluaisin vaan kotiin pojan ja miehen luo :-/ . Viikonloppuna pitäisi mennä kirppikselle myyntihommiin ja kaikki kamat on katsomatta ja laittamatta. No onhan tässä vielä pari iltaa aikaa :-)

Zatulle onnittelut autokaupoista ja äitiliini78 ottaa nyt rauhallisesti. Mulle sanottiin että kuuluu asiaan jos ei kipeitä ja säännöllisiä, mutta kannattaa sitten neuvolassa niistä kertoa.

(.) eipä uutta, supistelee, ei supistele ja silleen. Ensi maanantaina sokerirasitus ja sitten keskiviikkona neuvolalääkäri, että niitä odotellessa.

Eli ei ihmeitä täällä, täytynee palata myöhemmin jos tarvetta ilmenee.

t. Mirabella ja Albert rv 25+2

Vierailija
10/34 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat hoidossa, ihanan rauhallista!

Eilinen ilta meni pojilla ihan hulinaksi, yhtä riehumista ja tappelua. Huoh. Sitten tuli miehen kaveri kylään ja vehtasi poikien kanssa tunnin ajan painimatolla.. Arvatkaapas oliko niitä vaikia saada sänkyyn? Ihan reippaasti kuitenkin nousivat ylös sängystä nyt aamulla. Saan muutaman tunnin hengähtää ja tänään... TÄNÄÄN aion katsastaa vauvanvaatteet ja vähän lajitella niitä käyttökelpoisiin / niihin, joita en enää tälle pienelle huoli :) En malta odottaa kauempaa.

Vaunujen kankaatkin pitäis pestä, kopasta ja lämpöpussi jne. Taidan tosiaan tälle vauvalle ottaa koppa- osankin käyttöön, kesävauvat köllöttelivät pienestä pitäen pehmeässä kopassa ratas-osan päällä. oli helpompikasata autoon kun reissattiin. Nyt talvella ei varmaan ihan heti tulla Suomen reissua ainakaan autolla tekemään.

Zatu: Punastako sinä päähäs laitat? Peukut pystyyn, että onnistuu hyvin värjäys. Mulla ainakin kotivärjäykset menee aina joko hyvin tai hyvin huonosti :)

Birgitkö se kyseli iho-oireista jne? Mulla poikia oottaessa sekä kynnet, hiukset että iho ovat voineet erinomaisesti! Nyt on finnejä, tukka rasvanen koko ajan, kynnet ovat kuitenkin vahvemmat kuin normaalisti. Olo on muutenkin hyvin " homssuinen" siis en todellakaan koe olevani kaunis. Poikia kun ootin, niin moni sanoi, että kaunistuin päivä päivältä ;)

Mary: Mekin oltiin ostamassa kesällä sitä riippumattoa vauvalle. Niitä on kahdenlaisia; sellaisia kattoon kiinnitettäviä sekä sitten sellaisia, joissa on oma teline mukana. Mä halusin sellaisen just liikuteltavuuden takia. Maksoi noin 60¿. Niitä löytyy useemmastakin nettiputiikista, Koala on sen tyypin nimi. Myyjällä oli ollut sellainen 6kk käytössä, tykkäs kovin. Ainkoa mitä MÄ murehdin on se, että antaako pojat sen olla rauhassa.. Varmaan menee kiikkumiseksi. Siksipä minä tilasin fiksuna tyttönä riippumaton, joka kiinnitetään pinnasängyn sisälle. Noin 5kk saa käyttää sitä. http://www.1klass.se/E-handel/ osoitteessa, rubriikin " inredningsdetaljer" alla löytyy kuva ja esittely. Meillä vauva varmastikin tulee sitten päiväunet nukkumaan sisällä kopassa tai ulkona vaunuissa, kun tuota ei voi siirrellä.

Lydia valitteli väsymystä... Mulla sama vika. Myös pahoinvointi on tullut takaisin, pahat hajut etoo ja esim. raaka liha, yöks :(

MUUTEN: Mä seurailen myös ruotsalaista tammikuisten ryhmää. Yksi mammoista siellä asuu Lontoossa ja hänen englantilaisessa mammaryhmässä on yksi tammikuinen jo saanut vauvan :( Rv24, äiti ja lapsi voivat kuulema olosuhteisiin nähden hyvin. Kauhistuttaa. Että ottakaahan nyt rauhallisesti kaikki, varsinkin suppareista kärsivät!!

Menen hakemaan kupin dajm- kahvia ja palaan asiaan...

Ardisia 22+2

Vierailija
11/34 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

se kiinalainen testi näytti poikaa, mutta paljastanpa tässä, että rakenneultrassa olivat sitä mieltä, että tyttö tulee meidän osoitteeseen.. :) en nyt mene takuuseen ja sanoivat hieman pyöritellen. Brunohan sen varmasti näkee ens kuussa. sitten alan vasta katsomaan kunnolla vaatteitakin.

kellekkään ei olla sanottu sukupuolesta.

tänään ajattelin lähteä uimaan uimahalliin, jos kerkiän aamupuuhiltani. onko muut uineet kovastikin?

Beijaflor: menetkö mihin ultraan?

(.) ei kummempia, tuossahan se :) otettiin eilen uusia kuvia. laitan niitä Sindalle sitten blogiin laitettavaksi, kun saan ne koneelle.

21+4 (olispa jo vaikka 25+)

Vierailija
12/34 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kysynpäs vielä, että onko kellään muulla ollu sellaista tunnetta kuin saisi sähköiskun vatsan sisällä?

(siis en ole koskaan saanut sähköiskua vatsani sisälle, mutta sellaiselta tuntuu välillä) :D

Vierailija
13/34 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen pojista näytti oikein, esikoisen ois pitänyt olla tyttö ;) Tämä uusi tulokas taas... Pitäisi olla tyttö! Mä en tiedä.. Toisaalta on niiiiiin erilainen ollut tämä raskaus kuin 2 ekaa, että voisi pitää paikkaansa, mutta.. Ääh, en tiedä. Ensi viikolla se selviää ultrassa toivottavasti :)

Onko jollakin tietoa, mihin tämä testi perustuu?

Vierailija
14/34 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]No jopas " runo" suoni sykkii :D

[color=blue]Mirabella [color=violet]mie aina varmuuen vuoksi talletan tekstin eli vedän siniseksi ja painan ctrl+c. Jos sivut tökkii ja tarina katoaa niin klikkaa sit vaan tähän viesti kenttään ja painaa ctrl+v :)

[color=blue]Ardisia [color=maroon]juu punapäät pääsee mihin vaan ;D Pitemmän aikaa oli violettia päässä, joko pelkästään tai sit vaalean ja ruskeen kera. Nyt on puhaltanu punaset tuulet pitkästä aikaa.

Hyvin onnistu. Tasanen on väri (tai no tää oli ns. monisävy) ja kutrit kiiltää että tuntuu hyvälle. Ihana oli saaha piristystä.

Hui kamala, jos meistä joku jo nyt sais vauvan syliin :/ Mä oon jostai syystä tän raskauen aikaan miettiny liikaaki surullisia juttuja. Akan aikaan sinisilmäsenä oli vaan paksuna.

[color=blue]Ceciliah [color=violet]hmm sähköisku :O enpä osaa sanoa, ett siltä ois tuntunu. Parasta aikaa nykäsee vähä väliä masussa :) Beibi on tallessa.

[color=darkviolet]Taianpa keittää jo päiväsumpit. On tullu jo syötyä eilistä lihakeittoo. Iltapala jäi vähäksi niin santsataan sit nyt kunnolla.

Vein pyykkejä narulle ja toivon ettei täällä satas. Vielä ei oo onneksi. Aurinko pilkahteli joku aika sitte, mut nyt näyttää aikas tasasen harmaalta taivas. Akan haalarin tosin laiton pannuhuoneeseen kuivuun, ku kattilassa on tulet. Ukko ei ollu eilen huomannu yhen pressun olleen öljyssä :/ yhestä kulmasta, ku oli antanu akalle luvan kävellä puupinkan päällä. Lahkeissa oli mustaa ja näytti lähteneen pesussa kaikki pois paria pientä kohtaa lukuunottamatta. Rapatessa roiskuu. .on vaan uus haalari, mut onpa tuo pääasiassa vielä punanen :D

Vierailija
15/34 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=maroon][b]Äitiliini[/b], otahan ihan rauhallisesti ja tarvittaessa sairaslomaa! Toivottavasti ei tule kovin kipeitä supistuksia tai ainakaan ettei ne sais mitään aikaan kohdunsuulla.

Mullakin joskus kone heittää pihalle eikä anna lähettää viestiä, siksi nykyään kopioin aina tekstin (Ctrl+C) ennen lähettämistä. Mulla alkoi taas kotoakin käsin pelaamaan nämä Vauvan sivut. Ompas " kumma" , kun se ärsyttävä Kannus (?) talomainos hävisi. Olin ihan varma että noista suurista ja liikkuvista mainoksista johtui!

(.) neuvolassa tänään....ääh, painoa tullut [b]

1077 g/vko!!![/b]

Nyt kyllä täytyy ottaa itseä niskasta kiinni! Olen kyllä liikkunut säännöllisesti, mutta kun niitä herkkuja on tullut mätettyä kahdella kädellä... Ja varmaan sekin että olen ollut aktiivijuoksija ja nyt sitten aineenvaihdunta hidastuu kun ei voi niin hikeen itteä treenata (ainakaan juosten). Onneksi painoindeksi on vielä tälläkin painolla normaalin rajoissa, joten ei passitettu sokerirasitukseen. Mutta seuraavalla kerralla ei saisi nousta enää noin hurjasti. Kokonaispainoa on tullut nyt sitten 7-8 kg, suurin osa viimeisen 8 viikon aikana.

Muuten kaikki oli ok, paitsi hb oli tippunut 112. Rautakuurille siis. Sydänääniä kuunnellessa terveydenhoitaja ihan tuskastui kuin vauva riehui, heilui ja potki niin että oli tosi hankala kuunnella ääniä. Doppleri rätisi ja paukkui kun se potki siihen ja aina kun sai kuulumaan, kierähti taas alta pois :) Isäänsä tullut (virkeä vesimies kait tulossa...). Th laittoi liikkeet oikeen kahdella plussalla korttiin, kun oli niin energinen vauveli. Syke oli 150 ja jotenkin se tyttöolo vahvistuu... Sf-mitta oli 19 cm ja meni tasan keskikäyrälle.

Sain ekan neuvolalääkäriajan neljän viikon päähän, kun mähän en päässyt säästösyistä siihen ekaan lääkärikäyntiin. Sain mahdollisuuden mennä ns. kandineuvolaan, jossa on gynekologian erikoislääkäri (opettaja) ja muutama kandiopiskelija. Niillä on aina ultra mukana ja eka lääkäri tekee tutkimuksen ja sitten joku kandeista. Mielellään menen tuohon normaali tk-lääkärikäynnin sijasta, onneksi pääsin. Alkaa nuo opiskelijat olla sen verran itseä nuorempia, että jospa ei olisi ketään tuttua.... :)

Tulipas nyt omaa napaa.... Lisäsin uusimmat kuvat blogiin.

terkuin Sinda & vauhti-Nipsu rv 22+4[/color]

Vierailija
16/34 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=tomato][b]Zatu[/b], mulla tippui toissa talvena Rukan tuolihississä koneöljyä vaijereista valkoinen/beige väriselle toppatakille. Kaikki väitti ettei lähde millään pois, mutta Vanishin geelillä lähti! Se on sellaisessa vaal.punaisessa purnukassa, siinä kehutaankin jopa öljy- ja rasvatahrojen poistotehoa. Hieroin geeliä tahroille ja siinä alkoi jo lika " poreilemaan" irti kankaasta (tehoaineena happi). Sitten lisää geeliä, koneeseen pesuun ja voila -puhdas, valkoinen takki. Suosittelen kaikille tahroista kärsiville (varmaan tosi pop sitten lapsiperheessä). Koska tehoaineena tuo happi (ei klooria tms.) voi käyttää arallekin materiaalille.

Sinda

Vierailija
17/34 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en nyt vielä stressaa näistä suppareista, kun niitä on ollut vain tämän kaksi kertaa ja ei ne kipeitä oo olleet ja tuntuu, ettei nämä nyt kovin pahasta voi vielä olla. Mutta aion huomenna kysyä, kun menen lapsen kanssa sinne neuvolalääärille, että mitä mieltä hän on.. Toisaalta vähän sairaslomaakin sopis mulle (jos supparit ei vaan olis koko ajan vaivana), niin saisin olla kotona ja tehdä hommia siellä. Mutta kun tiedän, että näiden supparien kanssa ei sit leikitä, jos ne alkaa tosissaan, niin otan nyt ihan rauhallisesti, enkä kotonakaan rehki liikaa.

Mua vaan kauhistuttaa, että paljonkohan mulla on paino noussut?? Olen nimittäin viimeisen viikon aikana herkutellut aivan liikaa ja liikkumaan en paljon pysty, kävelylle lähtemistä en uskalla edes kuvitella, kun liitoskivut ja mahdolliset supistukset estävät. Mutta olen mä aiemmissakin lihonut aika paljon ja saanut sit suurimman osan pois kohtuullisen helposti, joten toivotaan, että myös nyt käy niin. Vaikka nyt oli kyllä lähtöpainokin jo aivan liian iso, joten ei tässä kokonaispainon nousua alkuraskaudesta vielä ole kuin varmaan sellainen 7-8 kg (mikä on mulle aika vähän verrattuna kahteen aiempaan raskauteen..).

Mullakin tarkistetaan tuo istukan sijainti joko tuolla Sindan mainitsemassa kandineuvolassa tai sit äitipolilla. Neuvolatäti sanoi, että jos kandineuvola sattuu sopivaan väliin, niin sit siellä. Mutta muutoin hän laittaa lähetteen äitipolille.. Tämä pitäisi tapahtua joskus 5-6 viikon päästä ja seuraava neuvola on kahden viikon päästä. No, saas nähdä :)

Mutta nyt pitää varmaan taas jatkaa töitä.. Tulipahan omanapainen tarina, en muistanut kommentoida muiden juttuja lainkaan. Mutta jos vaikka vähän myöhemmin sit ehtis..

-äitiliini ja masukki 25+1

Vierailija
18/34 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, on kyllä ollut haipakkaa menoa viikonloppuna ja eilen oli kone prkl. jumissa. Vitsit se on ärsyttävää, kun yht´äkkiä netti lakkaa toimimasta ja just tietenkin silloin kun olis aikaa syventyä nettimaailmaan.

Täällä kyllä elellään tosi hyvissä ruumillisissa voimissa, mutta henkinen vointi onkin vissiin sitä sun tätä. Lahiaikoina on tuntunut ns. herneet menevän nenään monesti päivässä ton esikoisen 1v 9kk kanssa. Ja sitten aina kaduttaa, kun ajattelen, kuinka pieni se vielä on ja haluaa vaan tutkia maailmaa. Poika on mm. keksinyt, että hän osaa kaataa itse omat maidot tai mehut lasiin ja näin ollen kun silmä vältää hän voi käydä jääkaapilla ja ottaa esim. mehupurkin ja kaataa mehua lasiin. Ainoo vaan, että purkin kaatoa ei voi lopettaa ennenkuin se on tyhjä...tänä aamuna oli " pikku" lätäkkö lattialla.

Mirabella: kiitos kommentista viikonlopun pinosta liittyen tuohon eroahdistukseen. Olisin aika iloinen jos mies olisi useammin kaksin pojan kanssa, mutta miehen työn puolesta (tekee raksahommia) on niin poikki iltaisin, ettei oikein jaksa pojan kanssa mihinkään lähteä tai puuhailla.

Taas tässä kävi näin, että kovasti piti vastailla galluppeihin, mutta niin ne vaan hävis päästä. Joten olkoon sitten :)

Nyt päiväunille!

Taneli + pikkukirppu 24+3

Vierailija
19/34 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipat pitkästä aikaa, taidan olla ihan out kuulumisista kun ei noita vanhoja pinoja ehdi kahlata...

Kreetalta kotiuduttiin sunnuntaina ja tosi hyvin meni koko reissu! Kyllä tuommoinen 1,5v on ihanaa matkaseuraa, kun viihtyy vielä rattaissa/turvaistuimessa tarpeen tullen, nukkui melkein koko lennon ja oli NIIIIIIIIIIIIN onnellinen uimisesta, lämmöstä ja siitä kun oltiin koko ajan yhdessä. Ja matkustamisen kannalta tämä raskauden puoliväli on näköjään parasta aikaa, mulla on kokemusta niin alkuraskaudessa kuin loppuraskaudessa lentämisestä eikä ne sujuneet ollenkaan näin hyvin. Vaikka nyt siis röhnötti vielä se esikoinen sylissä siinä lentokoneen " tilavalla" penkillä :)

Mutta sitten huoliin... Eli onko kellään tietoa tai kokemusta MAKROSOMIASTA?? Olin eilen Brunolla 4D -ultrassa, joka oli muuten tosi huima kokemus ja siellä paljastui että vauva on ihan hirveän suuri. Muuten kaikki oli oikein hyvin, mutta painoarvio 551 g ja viikkoja vasta 21+3. Bruno oli sitä mieltä, että kannattaa marssia sokerirasitukseen saman tien. Mä oon ihan ymmälläni, että miten voi olla noin iso vauva tulossa, kun en millään tavoin kuulu diabeteksen riskiryhmään. Esikoinen painoi 3,2 kg ja tästä tulisi varmaan kilon suurempi :( Voisiko tuo paino tuosta vielä tasaantua ja voiko siihen oikeasti mitenkään vaikuttaa?

Sitten sukupuoliuutisiin: meille tulee POIKA! Ei olla vielä päätetty kerrotaanko kellekään vai pidetäänkö omana tietona, mutta tänne piti juoruta. Täytyy myöntää, että itse toivoin kovasti toista pientä prinsessaa, mutta ei tässä osaa olla pettynytkään, kun näkee miten mies jo suunnittelee yhteisiä lätkämatseja ym. tekemistä poikansa kanssa :) Nyt vaan sitten tyttöhörhelöt myyntiin ja tilalle poikien vaatteita. Pitäisköhän ostaa vaan koosta 62 cm alkaen, jos meille on todella ihan jättiläinen tulossa... :S

Palailen myöhemmin, painaa nuo työt taas päälle.

ariella rv 21+4

Vierailija
20/34 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko tulla kertoo et yks omenapiirakka tehtynä ja puolet jo syötynä. (Kaveri kävi kyllä kahvilla, etten mä ite ihan kaikkea...) Sitten pellillinen omenalohkoja (sokerilla ja kanelilla) uunissa. Esipaistan lohkoja ja sit pakastan ne, niin saan talvella nopeasti pakkasesta omenapiirakkaa varten...

Ihan ihmettelen tätä tarmonpuuskaa! Kyllä mä olen siis ehtinyt tänään jo tossa sohvallakin makoilee ja nyt alkoi taas menkkakivut alavatsalla. Vissiin mun pitäis vaan maata tässä raskaudessa!

Närästyksestä on ollut puhetta. Olen kuullut myös sen sanonnan et paksu tukka olis vauvalla syntyessään jos paljon närästää. Toivon et pitäis paikkansa nyt; nimittäin silloin muistuttais mua syntyessään ainakin hiuksiltaan! Nuo edelliset on syntynyt melkein kaljuna, mutta ei ole kyllä närästänytkään. Ei mun kyllä ole vieläkään tarvinnut mitään rennietä tms ottaa.

Kaveri tuossa ylipuhu mua siihen 4D ultraan. Hän on käynyt kaikkien kolmen lapsen kans siinä. Jospa mä nyt rupeen soittelee ja yritän saada aikaa siihen tämän " viimeisen" raskauden kunniaks. Toisaalta vähän kyllä hirvittää se hinta. Juuri postinkin hain ja ei muuta kuin laskuja vaan laatikon täydeltä. Huh!

Ainiin, se kiinalaistesti. Ei ole pitänyt mulla kummankaan lapsen kans paikkaansa! Nyt testi näyttäis tyttöä. Sitä mieltä ollaan miehen kans molemmat et tyttö tulossa ( ja rakenneultrankin). Mutta näin ensimmäisen vauvaan liittyvän unen toissa yönä ja siinä yritin imettää poikavauvaa! Maitoa vaan pursus joka puolelle, kun vauva ei osannut imeä. Mitähän lie tuokin tarkoittaa? Zatuko se tiesi niistä unista?!

Toisaalta kakkosen kanssa imetys ei onnistunut ollenkaan halkion takia ja hänelle pumppasin rintamaitoa tuttipulloon puolen vuoden ajan. Ehkäpä alkaa nuo kauhumuistot nousta pikkuhiljaa pintaan...

Jospa pelaisin neidin kanssa erän muistipeliä ja sit mentäis pikku-unille molemmat...

t. H