Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*****Tammikuun tähdet***** vko 42 UUSI YRITYS!

12.10.2009 |

*Elisabet_B.........26.12.2009....Jorvi

*hedgehog79.........01.01.2010....Koks

*Larubia............02.01.2010....Jordania

*Ankka..............02.01.2010....Kanada

*Anan...............04.01.2010....Israel

*Kolmosmuru.........05.01.2010....NKL

*Sognatore79........07.01.2010....OYS tyttö?

*mussukka76.........07.01.2010....NKL tyttö

*mokkelo............08.01.2010

*tiiti4.............09.01.2010

*mama78.............10.01.2010

*tammibebe..........11.01.2010....NKL

*Dizzy..............13.01.2010....K-HKS

*Ope01..............14.01.2010....TYKS

*LissuMS81..........14.01.2010....K-PKS

*Jennuli-81.........15.01.2010....Hyvinkää

*laurra2............15.01.2010....

*Ciira..............15.01.2010....Hyvinkää

*Äitsyliini........16.01.2010.....NKL tyttö

*TätiVihreä.........17.01.2010....Jorvi

*Mmamma.............18.01.2010....

*Hömelö.............18.01.2010....KYS

*Elli...............18.01.2010....KYS

*aLmA77.............19.01.2010....P-KKS

*Supu3..............19.01.2010....Hyvinkää tyttö

*Christine86........19.01.2010....

*Tammikuumamma......20.01.2010....Hyvinkää

*Niki...............22.01.2010....

*maji...............23.01.2010....Hyvinkää

*Sande87............23.01.2010....Hyvinkää

*vauva-10...........24.01.2010....TAYS

*väiski*............24.01.2010....K-PK poika?

*Tiivi-Taavi........28.01.2010....

*Minsku.............28.01.2010....KHKS poika

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuviikon oli tammikuuntähdet aktiivisia, mutta loppuviikko oli kovin hiljaista. Mistäs tämmöinen?

Nyt tulee hieman valitusta kehiin... Närästys on tullut takaisin. Ennen raskautta ei ole närästänyt ollenkaan. Nyt närästänyt jo monta päivää :( Kävin tosiaan lääkärissä rytmihäiriöiden vuoksi. Odotellaan vielä verikokeiden tuloksia, mutta näyttää siltä että beetasalpaajia joutuu syömään. Sairaslomaa kuitenkin äippäloman alkuun saakka.

No jotain positiivista sentään. Vauva möyrii ja potkii pitkin päivää, joten hänellä kaikki hyvin. Olen ensimmäisen kerran pessyt vaatteet. Tänään täytyy listata ja katsoa mitä vielä puuttuu. Kummallista että bodeja on reilusti, mutta housut puuttuu :) Paljon olen harjoitellut vaunujen käyttöä, jotta ei tule yllättäviä tilanteita niiden kanssa.

Sande87 25+4

Vierailija
2/18 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään alkoi viikko 26. Nopeasti on aika taas mennyt :) Muutimme uudelle paikkakunnalle ja kirjoittelu jäänyt vähemmälle kun kaikenlaisia asioita ollut hoidettavana. Neuvolalääkärille olisi meno mutta vielä en ole saanut aikaa...eikö se tässä parin viikon sisään pitäisi jo olla? (Muistaakseni viime raskaudessa se oli rv 26 kun lähdin etelään ((rv28)) ja tarvin lääkärin todistuksen finnairille) Myöskään neuvola aikaa en saanut kun soittelin neuvolaan heti kun muutimme...syyskuun lopussa viimeiksi kävin neuvolassa joten sillä ei oikeastaan ole kiire. Välillä vauva potkii todella kovaa ja masun päältä tuntee jalan/kantapään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään alkoi viikko 26. Nopeasti on aika taas mennyt :) Muutimme uudelle paikkakunnalle ja kirjoittelu jäänyt vähemmälle kun kaikenlaisia asioita ollut hoidettavana. Neuvolalääkärille olisi meno mutta vielä en ole saanut aikaa...eikö se tässä parin viikon sisään pitäisi jo olla? (Muistaakseni viime raskaudessa se oli rv 26 kun lähdin etelään ((rv28)) ja tarvin lääkärin todistuksen finnairille) Myöskään neuvola aikaa en saanut kun soittelin neuvolaan heti kun muutimme...syyskuun lopussa viimeiksi kävin neuvolassa joten sillä ei oikeastaan ole kiire. Välillä vauva potkii todella kovaa ja masun päältä tuntee jalan/kantapään

Vierailija
4/18 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä-hei ja hyvää iltaa!

Enpä saanut viime viikolla sanaista arkkuani auki vaikka yritys oli kova... No, jospa se tästä taas :)

Täällä ilmaantuneet ekat raskausarvet :O vaikka olen ahkerasti rasvannut eikä kiloja ole tullut montaa. Minkäs teet, ei onneksi ole kauhean isoja ja täytyy ottaa ne vaan taisteluarpina ;)

Keskiviikko-aamuna suuntaan sitten ns. sokerirastille, vähän jänskättää miten käy kun perintörasitusta diabetekseen lähisuvusta löytyy... Tulen sitten kertomaan jahka tulokset torstaina saan.

Viime yö meni aika pitkälti valvoessa kun Fabio otti ja mylläs mun sisuskaluja uusiksi, supistelu aina välillä toi vaihtelu jytään. Yritin kääntyillä ja löytää hyvää asentoa, työnsin tyynyt polvien väliin jne. mutta aika pitkään otti ennen kuin asettui. Aamulla kyllä huomais että oli unet hiukan vähiin jääneet x¤

Kelan paperit pistin menenmään perjantaina työnantajan palkanlaskentaan, kun meillä saa 3kk palkallista äippälomaa ja siksi paperit menee heidän kauttaan. Katsotaan nyt kuinka kauan tässä paperinpyörittelyssä menee. Töitä jäljellä alle 2kk, hurjaa!

Mukavaa viikkoa kaikille ja hyviä vointeja toivotellen

Jennuli 26+0

Vierailija
5/18 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa kirjottelen. Eipä aikeestaan ole mitään ihmeempää tapahtunut masun suhteen, muutakun että kasvanut on kauheasti, potkut tuntuu tosi voimakkaasti ja näkyy mahanpäältä. Närästystä löytyy varsinkin yöllä jolloin kun herää on oikeen pahaolo mutta rennie helpottaa.

Lapset oottaa kovasti vauvaa, silittelee ja pussailee mahaa. Ja naapureiden lapsetkin ootta kovasti että millon vauva syntyy ja kyselyjä syntymäajan kohdasta tuleekin jatkuvasti.

Ensi viikolla sokerirasitus ja neuvola käynti, niistä sitten ensiviikolla.

Enpä nyt muista pitikö jotain vielä kirjotella mutta nyt hyvää yötä.

Hömelö 26+1 (ehkä, en oo enää pysyny viikkojen perässä että mikä se on menossa)

Vierailija
6/18 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli miun laskujen mukaan vikkolla 28+1 mennään. '

Raskaus on sujunut kaiken kaikiaan hyvin, yhdessä ylimääräisessä ultrassa käytiin viikolla 26, kun edellisen tukimuksen tehnyt kätilö epäili ettei kasvua ole tullut tarpeeksi, mutta sittemmin tilanne on korjaantunut ja yläkäyrillä mennään.

Raskaus ja tuleva synnytys on minulle kolmas. Kävin sokerirastuksessa nyt kuitenkin ensimmäisen kerran, kun neuvola ihmetteli miksei sitä aiemmin ole tehty, mulla kun on tuota painoa kertynyt molemmissa raskausksissa +-30kg :o.

Testissä ei kuitenkaan näkynyt mitään häikkää ja arvot olivat normaalit, joten diabeteksen pelkoa ei pitäis sen perusteella olla nyt eikä tulevaisuudessa. :)

Potkut tuntuu jo väliin ihan kivuliaina kylkiluissa ja istuessa kohtu tuntuu painavan keuhkoja.

Edellisessä ultrassa rohkenin kysymään vauvan sukupuolta, koskaan aiemmin en ole kysynytkään. Kuinkas ollakaan, masuasukki piti jalkojaan tiukasti ristissä ja sukupuolen näkeminen oli kätilölle mahdotonta. Kun mitään ei näkynyt, veikkasi tyttöä, muttei voinut antaa suurempaa mahdollisuutta kuin 50/50 joten epätietoisuudessa mennään edelleen X).

Jaksamista kaikille!

7/18 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokerirasituksessa näyttää kaikilla olevan puhtaat paperit, mikä on hyvä:)

Olin eilen neuvolalääkärillä ja hän passitti minut UUDESTAAN sokerirasitukseen ja laittoi uuteen ultraan... Kohdunpohjankorkeus kun li tuon 28... Paljon teillä muilla on???

Yläkäyrän yläpuolella menee, joten nyt alkoi vähän jännittämään, että onko vain paljon lapsivettä vai onko sieltä tulossa jättiläinen:)

Eli ensi maanantaina ultraan...

Alakerrassa oli myös tapahtunut pientä muutosta: pehmeää oli ja kaulaa hävinnyt... Ei ihme, koska välillä tulee aika napakoita supistuksia... Töihin ei tartte enää mennä, mikä sopii hyvin, voi alkaa keskittymään kunnolla tähän...

Nyt vähän mietityttää onko kaikki ihan hyvin, kun tuokpk on noin korkea:/

Voimia vaivoihimme:)

Ciira 26+5

Vierailija
8/18 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onkohan tänään parempi päivä kirjoittaa :D

sain nyt neuvolalääkärille ajan rv 28 ja neuvola ajan perjantaiksi:) Kiva kun pääsee tutustumaan uuteen neuvolaan! Tänään puhelimessa terveydenhoitaja ihmetteli kun en ollut aikoja saanut varattua aikaisemmin...

Välillä vauva painaa niin alas että tuntuu että saisi minuutin välein juosta vessassa! Tänäänkin kun kävin lenkillä nin tuntui että jalat ristissä sai kävellä.

Muuten ihan normaalit raskaudenaikaiset vaivat, närästys, iskias ja väsymys vaivaavat välillä muttei mitenkään pahasti.

T. Mmamma rv 26+2

Vierailija
9/18 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan kaikille!

Enpä sitten ole saanut kirjoiteltua vaikka kuinka suunnittelin jo aikaisemmin.. No eipä kai tuo myöhäistä ole vieläkään. Elikkäs neljättä odotellaan (poika-00,tyttö-02,poika-08) ja laskettu aika 27.1.2010 ja tyttöä veikkasivat ultrassa=) Ja hyvinkäällä meinasin synnyttää, niinkun tämän edellisenkin.

Supisteluja on ollut puolivälistä alkaen ja suurin haaste on koittaa välttää turhaa pojan nostelua ja muistaa yrittää myös levätä välillä. Aika toivotonta sanoisin=) poika viuhtoo menemään koko hereillä olo ajan.

Masussa potkut vahvistuu päiväpäivältä ja joku muukin taisi kärsiä närästyksestä? se on täällä myös vaivana. Ciira kyseli s-fundus mittaa ja mulla mitattiin viimeksi ekan kerran ja 22 näyttäis kortissa lukevan. Keskikäyrää kivutaan.

Ens viikolla pitäs laittaa äitiyspäiväraha papereita työnantajan kautta menemään että sais palkan äitiysloman ajalta. Aivan sekaisin näiden papereiden kanssa kun tulee tupla mammaloma ilman että välillä käyn töissä.

Nyt tuli kiire viemään neitiä harrastamaan, mutta kaikille mahdollisimman hyviä vointeja olosuhteet huomioon ottaen=)

Elmaliina 25 tasan?

Vierailija
10/18 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verikokeissa kaikki kunnossa. Nyt sitten syön Propralia rytmihäiriöihin :( Harmittaa kovasti, mutta useampi erikoislääkäri pohti mikä on parasta ja kaikki olivat lääkkeen kannalla.

Neuvolalääkäri on viikon päästä. Häneltä ajattelin kysellä paljon kaikkea. Täytyy varmaan kirjoittaa paperille ettei mikään unohdu.

Kelasta tuli päätös. Saan aloittaa äippäloman jo 23.11. Myöskin laskivat vanhempainrahan viimeisen 6kk mukaan, joka siis sopi minulle paremmin kuin hyvin. Saa olla oikein hyvillä mielin vauvan kanssa kun nämä asiat ovat kunnossa.

Ovatkos muut saaneet äitiyspakkausta, Supun lisäksi?

Ostettiin vauvalle kylpyamme jo nyt. Mies tekee töissä siihen telineen, niin saa ergonomisemman pesuasennon :)

Ciira: itse en haluaisi uudelleen sokerirasitukseen. ensimmäisellä kerralla siitä tuli todella paha olo. Onhan tuo kohdunpohjan korkeus aika suuri. Lykkyä teille ultraan ja sokerirasitukseen!

Sande87 25+6

Vierailija
11/18 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa monet tammimammat paiskia töitä kun vielä ehtii:) Onhan kaikki listassa olevat vielä mukana?

Itse olen nyt hoitovapaalla ja 9.12 alkaa äitiysloma. Tyhmää kun ensimmäiset äitiysrahat maksetaan vasta tammikuussa joten joulukuussa en saa mitään rahaa viikon kotihoidontuen lisäksi! Kauhistuttaa jo mutta onhan noista rahahuolista ennenkin selvitty!

Äitiyspakkauksen saan ensi viikolla:) Ihanaa päästä hypistelemään ihania pikkuvaatteita!

T. Mmamma rv 26+3

Vierailija
12/18 |
16.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä tosiaan paiskitaan :) Ja kun kotona on kaksi leikki-ikäistä tenavaa, niin eipä tahdo jäädä ylimääräistä aikaa.

Viime viikon olin saikulla supistusten takia ja nyt tämän viikon olen ollut töissä. Ihmeen hyvin olen jaksellut. Normaalia kohdun kovettumista ja harjoittelusuppareita on kyllä, mutta ei mitään huolestuttavaa. Liitoskivut alkavat nyt vaivata. Aamulla ovat pahinpia, mutta kenkien laitto yms. jalkojen nostelu myös tuntuu ikävältä.

Minulla sf- mitta oli 19, eli hieman keskikäyrän alapuolella mennään. Vauva on tuolla masussa todella alhaalla ja silläkin on varmasti merkitystä. Potkut ei tunnu todellakaan kyljissä, vaan tämän kaverin potkut tuntuu pikkareissa :) Vauvan asento lisää takuulla noita liitoskipuja ja tuota paineen tunnetta alapäässä. Verikokeessakin kävin, kun minulta löytyi se joku tunnistamaton vasta-aine verestä. Se nyt sitten kontrolloitiin.

Edelleen olen epäilevällä kannalla sikainfluenssarokotteen kanssa. Päätös pitäisi piakkoin tehdä, mutta aikalailla ristiriitaiset on ajatukset.

Nyt laittamaan ruoka tulille. Mukavaa viikonloppua kaikille! Ja tervetuloa uusille.

Minsku rv 25 + 1 ( kai...menee viikotkin ihan sekaisin )

Vierailija
13/18 |
16.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iloisin mielin siis viikonlopun viettoon :)

Minsku: tsemppiä liitoskipuihin, hienoa että olosi on suppareittein osalta nyt parempi. Täällä myös pähkäilen tuon rokotteen ottamisen kanssa, siitä ei ole vielä neuvolassa mitään puhuttu.

Tervetuloa Elmaliinalle ja Viiville! Olette päässeet hyvään seuraan ;)

Ciira: mulla oli sf-mitta 23cm rviikolla 24. Toivotaan ettei sulta ole sieltä mikään muskelimies tulossa hampaat suussa ;D

Soitin tänään sitten sokerirasituksen tuloksia neuvolasta ja ne olisvat ihan hyvät, paastoarvo oli ainoa joka oli vähän koholla eli 5,5 (pitäisi olla alle 5,3), tunnin päästä 7,6 (pitäisi olla alle 10) ja kahden tunnin päästä 7,5 (pitäisi olla alle 8,6). Olin kyllä tankannut tosi tuhdisti edellisenä iltana lihapiirakalla ja munkilla kun ajattelin että maha kurnii muuten aamuyöstä asti, se nyt vähän kostautui tuossa sitten...

No, en onneksi sen suurempiin tutkimuksiin tästä joudu, välillä katsotaan neuvolakäynnillä myös verensokeri ja käyn maanantaina hakemassa jotain ravitsemusohjeita. Mutta kun oli vain siis tuo yksi arvo koholla niin ei mitään raskausajan diabetes-diagnoosia plakkarissa.

Syysloman ohjelmassa vähän makkarin järjestelyä ja vauvan vaatteiden pesemistä valmiiksi, jos vaikka päättää kaveri etuajassa tulla niin ei sitten olla kirjaimellisesti hätä kädessä ;) Ihana olo kun tietää että vaikka nyt syntyisi niin saataisiin jo hyvin suurella todennäköisyydellä hoidettua :D

Vaivoja ei ole kuin vähän nivuset kipeenä ja harkkasupparit jylläilee, öisin on välillä jäänyt unet vähän vähiin kun Fabio myllää ja sitten väliin suppailee. Onneksi olen nyt iskias- ja närästys-vaivoilta välttynyt, kaikki sympatia teille jotka niiden kanssa kärvistelette bd

Jennuli 26+4

Vierailija
14/18 |
17.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukana ollaan :) En vain ole taas(kaan) tälle puolelle muistanut kirjoitella... Yahoon lista enempi mielessä ;) Mie oon edelleen saikulla niiden supistusten takia, lääkärihän kirjoitti silloin suoraan sairaslomaa 28.10 asti.

Äitipolilla kävin ylimääräisessä ultrassa, jonka teki lääkäri. Kanavaa oli 2,5cm ja se oli ymmärtääkseni "puolipehmeetä", kohdun sisäsuu oli onneksi kiinni. Ylimääräinen ultra tuli kuitenkin vielä toinenkin ja se oli 28.10 eli siitä sit selviää saikkuloman jatko. Lääkärin mittojen mukaan vauva vaikutti liian isolta viikkoihin nähden, joten minäkin joudun sokerirasitukseen, plääh. Se olis ens viikolla.

Närästystä ja liitoskipuja on täälläkin ollut... varmaan herkuttelun vähentämisellä voisi noihin vaikuttaa, mutta edelleen tulee sitä harrastettua :S Mieli kun on maassa tästä kotona olemisesta ja makoilusta, supistuksista, niin jotenkin sit itseään muka palkitsee syömällä :( Painoa mulle on tullut jo n. 11kg :( Katselin just kuopuksen (4v) aikaisia viestejä yahoon ikäkausilistalta ja silloin oli +7kg tässä vaiheessa. Eli taidan sit lihoa sen 30kg tässä :/ Seki masentaa... En tiedä pitäisköhän neuvolassa puhua tästä alavireisyydestä, kun herkkään tuntuu vetävän mielen maihin ja itkettääkin. Onhan tietty hormoneillakin osa vaikutuksensa, mut...

Joo, no eiköhän tää mun valitusvirsi ollut tällä kertaa tässä :D Parempia vointeja teille muille ja toivottavasti itsellekin :D

t.aLmA rv 26+ jotain

Vierailija
15/18 |
17.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kävin neuvolassa, hemoglobiini 121!!! :D Vihdoinkin noussut.. sf-mitta 25,5cm, painoa tullut yht. 5kg (edellisessä raskaudessa tässä vaiheessa 4kg, joten aika samaan tahtiin painoa tullut) Kaikki hyvin:) Nyt tiedän ihan 100% varmuudella että otan sikainfluenssarokotteen koska se suojaa myös vauvaa, kun vauva syntyy ja silloin pahimmillaan jyllää toi tauti niin vauvalla ei ole muuten mitään suojaa koska rokotteen voi vauvalle antaa vasta 6kk-> ja vauva on kyllä tärkein

Vierailija
16/18 |
17.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

T.Mmamma rv 26+6

Vierailija
17/18 |
17.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen olen huomannut, että jos täällä yrittää tehdä sydämen < 3 Niin sit ainaki pätkii viestejä...

Vierailija
18/18 |
17.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä varmaan johtuu! kummassakin kirjoituksessa nimittäin pätkäs sydämen kohdalla! enpä ajatellut aikaisemmin..