Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusioperheet miten matkustelette?

Vierailija
09.05.2015 |

Kaipaisin hieman näkökulmaa meidän tilanteeseen: miehelläni on edellisestä liitosta kaksi lasta jotka ovat jo aikuisia, ja meillä pn kaksi yhteistä alle kouluikäistä lasta. Haluaisimme lähteä lomamatkalle, mutta miehellä on joku mielikuva siitä, että sitten kaikki hänen lapsensa pitää päästä mukaan. Täten meitä olisi neljä aikuista ja kaksi lasta, mikä taas on liian kallista.. Minusta taas aikuisilla lapsilla on jo omat huvinsa ja voisivat olla meidän kanssa muuten.
Miten te teette?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aikuisia lapsia tarvi muutenkaan ottaa matkalle mukaan

Vierailija
2/26 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit aikanaan valinnan miehesi suhteen. Se oli ns paketti ratkaisu eli lapsia mukana. Jos miehesi haluaa kaikki lapset mukaan niin sitten kaikki lapset lähtee mukaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin minunkin mielestäni, mutta miehellä on joku pelko siitä että vanhemmat lapset loukkaantuvat tai tuntevat itsensä syrjityksi...
-ap

Vierailija
4/26 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne asuvat samassa taloudessa niin silloin mielestäni pitää ottaa mukaan jos haluavat.

Vierailija
5/26 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä ne aikuiset lapset ovat? Parikymppisiä opiskelijoita vai vanhempia, omillaan vai toisen vanhempansa kanssa asuvia? Ehkä heitä ei edes kiinnosta perheloma isän uuden perheen kanssa, mutta voisitte tietysti silti kysyä.

Vierailija
6/26 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai lapset lähtevät mukaan jos mies niin haluaa, ovat usein olleetkin mukana. Välillä vain minusta tuntuu että mieheni enemmän pelkää heidän tunteitaan kuin välttämättä haluaa heidät mukaan..
He myös lomailevat äitinsä kanssa paljon, joten eivät vain kotona nyhjötä :)

Vierailija
7/26 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän sinä ap voi kieltää miestäsi maksamasta lastensa matkaa jos hän haluaa. Kamala äitipioli olet kun ajattelet että isä ei saisi matkuatella lastensa kanssa halutessaan! Vai pitäisikö kaikki rahat ja aika käyttää vaan teidän (sinun!!) rakkauslapsiin?!

Vierailija
8/26 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset lapset ovat 24 ja 22. Opiskelevat ja asuvat omillaan. Toisella poikaystävä. Kyllä he mielellään meidän kanssa ovat, mutta onhan heillä omaakin menoa.

Vierailija
9/26 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä mitään kiellä! tosiasia vain on ettei meillä ole varaa kustantaa kaikkien matkaa joten sitten jää matka tekemättä...

Vierailija
10/26 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 12:42"]Aikuiset lapset ovat 24 ja 22. Opiskelevat ja asuvat omillaan. Toisella poikaystävä. Kyllä he mielellään meidän kanssa ovat, mutta onhan heillä omaakin menoa.
[/quote]

En ole itse tuon ikäisenä päässyt vanhempien lomille mukaan. Aika outoa, että aikuisten lasten matkat pitäisi maksaa?!?

Vierailija
11/26 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisia, omillaan asuvia?! Voi hyvä luoja. Ei tuon ikäiset lähde vanhempien kustantamana minnekään. Naurettava ajatus!

Vierailija
12/26 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 12:42"]

Aikuiset lapset ovat 24 ja 22. Opiskelevat ja asuvat omillaan. Toisella poikaystävä. Kyllä he mielellään meidän kanssa ovat, mutta onhan heillä omaakin menoa.

[/quote]

Siispä teidän tulisi kysyä, ovatko he kiinnostuneita lähtemään matkalle kanssanne. Mahtaisiko toinen edes lähteä ilman poikaystäväänsä, pitäisikö teidän kustantaa hänenkin matkansa?

Vierailija
13/26 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me matkustetaan niin, että käymme miehen kanssa keskenämme ja minä oman lapseni kanssa ja mies omansa kanssa. Ja myös lapset matkustavat itsekseen. Ovat jo isoja. 

Vierailija
14/26 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään reissannut aikuisena vanhempieni ja pikkusisarusteni kanssa. Ap, minulla on idea!

Oikeasti en jaksa uskoa, että tuon ikäiset haluaisi teidän kanssa pikkuipanareissulle, jossa joutuvat paimentamaan pienempiään ja sietämään "vanhuksia" koko viikon. Lähdette pikkuporukalla ja isä voi heittää aikuisille lapsilleen, että jos ovat menossa myöhemmin matkalle vaikka kaveriporukalla, niin hän voi antaa avustusta siihen. Ei kannata luvata maksaa mitään luksusreissua jonnekin Tahitille, mutta lupaa muutaman satasen avustuksen sitten, kun ovat jonnekin lähdössä. Itse olisin 24-vuotiaana ollut tosi tyytyväinen ja olinkin, kun äiti antoi mulle rahaa matkalle poikakaverin kanssa. Paljon parempi kuin se, että olisin joutunut niiden kanssa matkalle.

Vierailija
15/26 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi....meillä on ihan normaalia että vanhempani maksavat matkani...ja mieheni matkat...ja neljän lapsemme matkat! Käymme kerran vuodessa isolla porukalla ulkomailla. Me taas sitten laitamme koko porukalle joulut ja muut perhekokoontumiset! Niin, ja minullakin on isä puoli, eipä ole koskaan meitä tuolleen sorsinu että ei olla hänen lapsiaan, ei maksa! Olet ap säälittävä! Jos isä haluaa lapset mukaan ja lapset haluavat lähteä niin nyörit auki vaan. Ei ne sinun muruset ole yjtään parempia. Ja jos ei ole vara yhdessä reissata niin säästätte pidempään. Simple as that!

Vierailija
16/26 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 12:50"]En minäkään reissannut aikuisena vanhempieni ja pikkusisarusteni kanssa. Ap, minulla on idea!

Oikeasti en jaksa uskoa, että tuon ikäiset haluaisi teidän kanssa pikkuipanareissulle, jossa joutuvat paimentamaan pienempiään ja sietämään "vanhuksia" koko viikon. Lähdette pikkuporukalla ja isä voi heittää aikuisille lapsilleen, että jos ovat menossa myöhemmin matkalle vaikka kaveriporukalla, niin hän voi antaa avustusta siihen. Ei kannata luvata maksaa mitään luksusreissua jonnekin Tahitille, mutta lupaa muutaman satasen avustuksen sitten, kun ovat jonnekin lähdössä. Itse olisin 24-vuotiaana ollut tosi tyytyväinen ja olinkin, kun äiti antoi mulle rahaa matkalle poikakaverin kanssa. Paljon parempi kuin se, että olisin joutunut niiden kanssa matkalle.

[/quote]
Kiitos vinkistä! Tuollaista olen itsekin miettinyt! Vaikka vanhemmat sisarukset ovat lapsirakkaita ja meille on luksusta päästä lomallakin vaikka joku ilta kahdestaan syömään, niin ehkä nuoriso viihtyisi paremmin omanlaisessa seurassaan..
Tietenkin eri asia olisi jos lähtisimme kaupunkilomalle vaikka nykkiin tai lontooseen jonne nuorisokin haluasi. Pienimmille mietimme rantalomaa kanariansaarilla perhehotellissa :D

Vierailija
17/26 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 12:47"]

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 12:42"]Aikuiset lapset ovat 24 ja 22. Opiskelevat ja asuvat omillaan. Toisella poikaystävä. Kyllä he mielellään meidän kanssa ovat, mutta onhan heillä omaakin menoa. [/quote] En ole itse tuon ikäisenä päässyt vanhempien lomille mukaan. Aika outoa, että aikuisten lasten matkat pitäisi maksaa?!?

[/quote]

Ei kai pidä mutta jos haluaa.. Kaverin miehen hyvätuloiset vanhemmat kustantaa kerran vuodessa kolme lastaan perheineen reissuun (6 aikuista + 7 lasta)

Vierailija
18/26 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on miehen aikuiset lapset ikähaarukassa 26-35 v ja minun aikuinen lapseni on 25v. Sitten minulla on teini, joka asuu kanssamme. Yhteisiä ei ole.

aikuiset lapset eivät ole koskaan olleet mukanamme ja teini on ollut pikkureissuilla, kuten Tallinna, Riika, Tukholma. Pidemmillä käymme miehen kanssa kaksin. Ensi vuonna teinikin pääsee viikon reissulle Eurooppaan, mutta muita ei oteta mukaan. Tai voidaan ottaa, mutta itse saisivat maksaa. Näillä aikuisilla on kyllä ihan omat reissunsa, käyvät enemmän kuin me.

Vierailija
19/26 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 12:52"]Voi voi....meillä on ihan normaalia että vanhempani maksavat matkani...ja mieheni matkat...ja neljän lapsemme matkat! Käymme kerran vuodessa isolla porukalla ulkomailla. Me taas sitten laitamme koko porukalle joulut ja muut perhekokoontumiset! Niin, ja minullakin on isä puoli, eipä ole koskaan meitä tuolleen sorsinu että ei olla hänen lapsiaan, ei maksa! Olet ap säälittävä! Jos isä haluaa lapset mukaan ja lapset haluavat lähteä niin nyörit auki vaan. Ei ne sinun muruset ole yjtään parempia. Ja jos ei ole vara yhdessä reissata niin säästätte pidempään. Simple as that!
[/quote]
Aika kauan saamme säästää jos tulevaisuudessa joudumme maksamaan lastemme puolisoiden ja lastenkin matkat :D
Noh, en kaivannut arvostelua rahanytöstämme vaan ihan eri kokemuksia ja käytäntöjä uusioperheiden vanhemmilta. Monissa perheissä kun on sun ja mun ja yhteiset lapset, niin käytännön sovelluksia on varmasti laaja kirjo.

Vierailija
20/26 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 12:52"]

Voi voi....meillä on ihan normaalia että vanhempani maksavat matkani...ja mieheni matkat...ja neljän lapsemme matkat! Käymme kerran vuodessa isolla porukalla ulkomailla. Me taas sitten laitamme koko porukalle joulut ja muut perhekokoontumiset! Niin, ja minullakin on isä puoli, eipä ole koskaan meitä tuolleen sorsinu että ei olla hänen lapsiaan, ei maksa! Olet ap säälittävä! Jos isä haluaa lapset mukaan ja lapset haluavat lähteä niin nyörit auki vaan. Ei ne sinun muruset ole yjtään parempia. Ja jos ei ole vara yhdessä reissata niin säästätte pidempään. Simple as that!

[/quote]

Meillä sama juttu, tosin minä olen se maksava vanhempi. Molemmilla lapsilla omat perheet ja kerran vuodessa lähdetään isommalla porukalla reissuun siten, että isovanhemmat/vanhemmat maksavat. Ei pidetä tätä yhtään kummallisena, vaikka lapset on aikaa sitten muuttaneet omilleen. Omia lapsia ne on silti ja rakkaita, miksi ei reissattaisi yhdessä? Nytkin on kesäksi vuokrattuna pariksi viikoksi Portugalista talo, johon mahdutaan kaikki hyvin asumaan.

Tuntisin kieltämättä itseni ikäväksi äidiksi, jos kelpuuttaisin mukaan vain ainoan lapsettoman lapseni vetoamalla siihen, että hän on vielä niin nuori, että hänet suostun ottamaan mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan