Jos työelämässä lomia vähennetään tulevaisuudessa, otan sairauslomaa
Jos nykyisessä hallituksessa päätetään, että työssäkävijöiden lomia vähennetään, otan sairauslomaa, jotta jaksaisin. Ne jotka saavat elämäänsä ainoastaan sisältöä työssäkäymisestä varmasti hurraavat. Kyllähän sellaisiakin työnarkomaaneja tapaa, joille kesäloma on yhtä tuskaa.
Kommentit (167)
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 14:42"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 14:03"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 13:58"]
Eiköhän pitäisi olla vara"puskuria" tilillä sen verran ettei talous kaadu ekan kolmen kk aikana jos vaikka jotain "vakavaa" sattuisi. Nyky yhteiskunnalla liiaksi tapana suoraan kädestä suuhun kulttuuri. Opetellaan elämään niin että jotain jää joka tilin jälkeen vähän sivuunkin..sehän nyt ei asiaa auta millään tavalla jos täytyy pikavippeihin sortua:/
Kaikilla ei palkka riitä säästämiseen kun kaikki menee. Enkä minä vuokranikaan ylös hilattua hintaan mahda mitään. Vuokranantaja sen on määritellyt. Ei niiden vuokrien arvot oikeasti niin korkeita ole, kun vuoden työ arvotetaan esim. 10 kertaa kalliimmaksi.
Ei asuntojen hinnat perustu mihinkään todelliseen, vaan kuplaan. Jos kyseessä on vuoden työ on arvo vuoden palkan verran.
[/quote]
[/quote]
Kyllä se nyt vaan riittää. Sitten muutat pienempään asuntoon tai kauemmaksi asumaan. Mutta tosiasia on se että 99% ihmisistä jotka sanoo noin on itse syypäitä siihen että sitä rahaa ei ole.
Ihmisellä kun ei kuitenkaan ole kuin asumiskulut ja ruoka pakollisia kuluja. Sekä nykyään ehkä puhelinlasku joka on muutaman euron.
Rahaa jää aina säästöön jos haluaa jos on täysipäiväisessä kokoaikaisessa työssä
[/quote]
hahahahaa... muutin kauemmaksi ja arvaa paljonko bensakulut räjähtivät kasvuun. Lisäksi auton huoltoon menee enemmän kun ajaa pidempää matkaa. Lyhennyksetkin pitää maksaa. Töihin en sitten sieltä kauempaa enää päässyt ilman autoa, että se siitä.
Sitten siihen päälle on huollettavia.
Ehkäpä kaupungissa asuvalla ei muita kuluja olekkaan, sen bussikortin lisäksi, mutta normaaleilla töissä käyvillä ihmisillä kyllä on.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 15:59"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 14:42"]
Eiköhän pitäisi olla vara"puskuria" tilillä sen verran ettei talous kaadu ekan kolmen kk aikana jos vaikka jotain "vakavaa" sattuisi. Nyky yhteiskunnalla liiaksi tapana suoraan kädestä suuhun kulttuuri. Opetellaan elämään niin että jotain jää joka tilin jälkeen vähän sivuunkin..sehän nyt ei asiaa auta millään tavalla jos täytyy pikavippeihin sortua:/
Kaikilla ei palkka riitä säästämiseen kun kaikki menee. Enkä minä vuokranikaan ylös hilattua hintaan mahda mitään. Vuokranantaja sen on määritellyt. Ei niiden vuokrien arvot oikeasti niin korkeita ole, kun vuoden työ arvotetaan esim. 10 kertaa kalliimmaksi.
Ei asuntojen hinnat perustu mihinkään todelliseen, vaan kuplaan. Jos kyseessä on vuoden työ on arvo vuoden palkan verran.
[/quote]
[/quote]
Kyllä se nyt vaan riittää. Sitten muutat pienempään asuntoon tai kauemmaksi asumaan. Mutta tosiasia on se että 99% ihmisistä jotka sanoo noin on itse syypäitä siihen että sitä rahaa ei ole.
Ihmisellä kun ei kuitenkaan ole kuin asumiskulut ja ruoka pakollisia kuluja. Sekä nykyään ehkä puhelinlasku joka on muutaman euron.
Rahaa jää aina säästöön jos haluaa jos on täysipäiväisessä kokoaikaisessa työssä
[/quote]
hahahahaa... muutin kauemmaksi ja arvaa paljonko bensakulut räjähtivät kasvuun. Lisäksi auton huoltoon menee enemmän kun ajaa pidempää matkaa. Lyhennyksetkin pitää maksaa. Töihin en sitten sieltä kauempaa enää päässyt ilman autoa, että se siitä.
Sitten siihen päälle on huollettavia.
Ehkäpä kaupungissa asuvalla ei muita kuluja olekkaan, sen bussikortin lisäksi, mutta normaaleilla töissä käyvillä ihmisillä kyllä on.
[/quote]
Lisäksi kävin haastattelussa toiseen työpaikkaan, lähempää. Olisin saanut sen paikan, mutta palkka oli niin surkea, että rahaa ei olisi jäänyt elämiseen. Minulle tarjottiin sitä paikkaa, mutta jouduin kieltäytymään. Toisessa työpaikassa olin ollut vuosikausia ja olin saanut hiljakseen palkkaa ylöspäin.
Saikusta saa jatkossa vain 50% palkasta. Kyllä ne saikuttelijaltakin nipistää
Yt:t on sitä varten, että saikuttelijat saa fudut
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 08:30"]
[/quote]
Mihin tämä tieto perustuu?
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 08:31"]
Yt:t on sitä varten, että saikuttelijat saa fudut
[/quote]
Minulla ei ole sitä pelkoa, mutta työuupumus on mahdollista, jos kesälomat vähennetään puoleen
Saikku tehdään jatkossa kalliiksi myös työntekijälle. Leikkauksia tulee. Suomessa tuottavuus on romahtanut ja nykyelintasoon ei tällä laiskottelulla ole varaa. Eläkeläiset ja kotiäidit töihin. Kotona olemisesta ei makseta lisiä.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 08:31"][quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 08:30"]
[/quote]
Mihin tämä tieto perustuu?
[/quote]
Tämä on hallitusneuvottelujen aiheissa.
Onneksi ei tarvitse jäädä Suomeen, työpaikka ulkomailla. Parempi palkka kuin täällä voisi ikinä olla ja lomat pysyy!
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 08:39"]
Saikku tehdään jatkossa kalliiksi myös työntekijälle. Leikkauksia tulee. Suomessa tuottavuus on romahtanut ja nykyelintasoon ei tällä laiskottelulla ole varaa. Eläkeläiset ja kotiäidit töihin. Kotona olemisesta ei makseta lisiä.
[/quote]
Kuka laiskottelee, kuka ei, minä aloittaja, en ole ollut sairauslomalla ikinä, mutta jos en saa tähän saakka ansaitsemiani lomia, en jaksa..
Jatkossa siis olen töissä tekemässä huonoa jälkeä ja tartuttamassa potilaille kaikki influenssat ja paskataudit. Jos ei saa s-lomalla palkkaa mulla ei ole varaa sairastaa kotona. T. Sh
Huvittaa tuo että muuttaa ulkomaille ja lomat pysyy... Suomessa on yhden maailman pisimmistä lomista. Suurimmassa osassa maailmaa on vuodessa puolet siitä mitä suomessa
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 08:49"]Jatkossa siis olen töissä tekemässä huonoa jälkeä ja tartuttamassa potilaille kaikki influenssat ja paskataudit. Jos ei saa s-lomalla palkkaa mulla ei ole varaa sairastaa kotona. T. Sh
[/quote]
Työstäni saa jatkossa maksaa tuottavuuden mukaan.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 08:54"]Huvittaa tuo että muuttaa ulkomaille ja lomat pysyy... Suomessa on yhden maailman pisimmistä lomista. Suurimmassa osassa maailmaa on vuodessa puolet siitä mitä suomessa
[/quote]
Ulkomailla on kovin paljon pidempi työviikko
Ihan ensin voitaisiin poistaa loppiaisen ja helatorstain vapaat.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 08:54"]Huvittaa tuo että muuttaa ulkomaille ja lomat pysyy... Suomessa on yhden maailman pisimmistä lomista. Suurimmassa osassa maailmaa on vuodessa puolet siitä mitä suomessa
[/quote]
No mullapas on ihan saman verran lomia :) Ei olisi Suomessakaan niin paljoa lomia, töitä saa kun vaan projektin ottaa. Ja saikkua saa pitää ilman sanktiota. On myös paljon työnantajasta kiinni ;) ja työni ei ole niin rankkaa etten jaksaisi. Palkkauksen takia alunperin lähdinkin pois!
Hyvä ap. Juuri noin. Sinä et jaksa joten saikutat ja jätät muut tekemään sun työt omiesi lisäksi. Mitä siitä jos he kuormittuu liikaa kunhan sulla on hyvä olla. Paskahousu.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 08:57"]
Ihan ensin voitaisiin poistaa loppiaisen ja helatorstain vapaat.
[/quote]
Miksi? Miksi et halua olla vapaalla, mitä sinulla on vapaata vastaan? Vai häiritseekö se, että toiset saavat vapaata? Minä maksan kirkollisveroa ja pidän kirkolliset vapaat ihan mielellään ja asiaankuuluvina.
Muutenkin olen sitä mieltä, ettei kannata valtavasti tehdä muutoksia, jos ei kerran osaa. Vaan pitäytyy vanhassa toimivassa systeemissä.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 08:59"]
Hyvä ap. Juuri noin. Sinä et jaksa joten saikutat ja jätät muut tekemään sun työt omiesi lisäksi. Mitä siitä jos he kuormittuu liikaa kunhan sulla on hyvä olla. Paskahousu.
[/quote]
Ei tästä voida yksilöä syyttää, jos ei jaksa niin ei jaksa.
[/quote]
[/quote]