Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomalaiset ovat äärettömän kateellisia ja katkeroituneita ihmisiä!

Vierailija
13.01.2022 |

Tämän minulle kertoi jo isovanhemmat kun olin lapsi. Ja se pitää kyllä niin paikkansa! Älä vain tienaa hyvin, älä omista mitään erikoisempaa, äläkä vain saa suuria perintöjä. Toivottavasti sinulla on mahdollisimman tavallinen puoliso, ei kaunis eikä komea. Ethän vain osta kallista uutta autoa taikka muuta hienompaan asuntoon kuin tuttusi. Naapurisi kyttää kaiket päivät mitä hankintoja pihaasi teet, kulkeeko lapset millaisissa vaatteissa, pyörillä jne. Teetkö reissuja, älä vain niistä kerro, varsinkaan jos oli mukavaa. Näitä esimerkkejä kyllä riittää. Mikä ihme meitä vaivaa kun emme osaa iloita tuttujen onnistumisesta elämässä tms. Aina pitää arvostella ja ettimällä ettiä negatiivisia juttuja.

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä Suomessa ei ole kenenkään mikään pakko asua. Täältä voi aina muuttaa vaikka usaan, afrikkaan, kiinaan taikka saksaan.

KUKAAN EI PAKOTA ASUMAAN TÄÄLLÄ!

Täältä pois muuttamisesta on tehty niin kallista että periaatteessa täällä on pakko asua kun ei ole varallisuutta päästä poiskaan

Saman verran ne asunnot maksaa muuallakin, joskus saatat jopa saada samalla rahalla isomman asunnon paremmalta alueelta kuin Suomessa saisit ikinä. En ymmärrä tätä hokemaa "ei ole varaa muuttaa Suomesta pois", minulla ei ole ainakaan varaa asua Suomessa. 

Vierailija
62/63 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahneet 7ihmiset ovat kateellisia. Sellaiset kenelle ei mikään riitä, vaan aina on joku rikkaampi, kenellä on enemmän luxusta.

Sellainen on ällöttävää.

Ihan kokonaan eri asia on OSATTOMUUS ja epäreiluuden kokemus, joka johtuu puutteesta.

Osattomille ja oikeasti puutteessa eläville ihmisille on aika kornia mennä kenenkään hyväosaisen määkimään, että olepas onnellinen minun puolesta, kun minulla menee hyvin.

Koskaan ei rikkaille, ahneille ja kyltymättömille hyväosaisille mennä älisemään, että yhyy yhyy kun olet paha kun et osaa olla onnellinen toisen puolesta.

Mistä se johtuu että rikkailta ja etenkin äärimmäisen rikkailta ihmisiltä hyväksytään ihan mitä tahansa, eikä heiltä vaadita koskaan mitään, kun taas huono osaisten vaaditaan syövän pa&katkin toisten pe&seistä tai mielellään vaan ku7levan kokonaan pois?

MIKSI?

Tavallaan vastaus löytyy pohdinnastasi: se on raha, joka ratkaisee. Kylmä tosiasia.

No ei tuo oikein vastaa eikä selitä, miten se rahan määrä tekee ihmisestä arvokkaamman ja paremman kuin muut ja sen puute vie kaiken ihmisarvon.

Mikä on se psykologinen mekanismi tai logiikka siinä?

Ei ole oikein hyvä tai älykäs vastaus, että "no raha".

Ihmisarvo on oikeastaan idealismia, joka ei tänäpäivänä toteudu edes Suomessa. Kaikkiallahan meidät arvotetaan jonkin saavutuksen tai statuksen mukaan. Parhaiten tämä aukeaa, kun tutustut ihmisten mielipiteisiin työttömistä tai syrjäytyneistä, ei siinä paljon ihmisarvoa ylistäviä adjektiiveja viljellä. Kun taas teet tulosta eli rahaa, olet menestyvä, hienon statuksen omaava olet arvokas ja hieno ihminen. Muuten valitettavasti et ole mitään. Sellaisia ihmiset ovat. No can do.

No ei sinun tuota tarvitse minulle kertoa.

Yritän kysyä mikä logiikka siinä ihmisten arvottamisessa on? Mikä saa ihmiset ajattelemaan noin, että ihminen on sitä arvokkaampi mitä enemmän tekee rahaa tai omistaa?

Miksei ihmisiä arvoteta muilla perustein? Siten miten kohtelevat toisia eläviä olentoja? Tai millaisia ovat ihmisinä muille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä Suomessa ei ole kenenkään mikään pakko asua. Täältä voi aina muuttaa vaikka usaan, afrikkaan, kiinaan taikka saksaan.

KUKAAN EI PAKOTA ASUMAAN TÄÄLLÄ!

Täältä pois muuttamisesta on tehty niin kallista että periaatteessa täällä on pakko asua kun ei ole varallisuutta päästä poiskaan

Mitä nämä pakolliset Suomesta poistumiseen vaadittavat maksut mahtavat olla? Itse kun olen lähtenyt Suomesta, asunut vuosia muualla ja palannut Suomeen kolme kertaa ihan onnistuneesti eikä tämä neljäskään, ilmeisen pysyvä poistuminen vienyt varoja.