Vauvavakuutus? Vai vasta lapsivakuutus?
Kannattaako? 18. Raskausviikolla mennään, toistaiseksi sujunut hyvin ja kalliiltahan tuo kuulostaa. Toki, jos jotain sitten tulee, mutta mitä olette mieltä? Kannattaako ko. vakuutus raskausajalle ottaa vai panostaa vasta 7vrk ikäisestä (ainakin if) alkavaan lapsivakuutukseen? Näkemyksiä asiasta lainkaan tietämättömälle?
Kommentit (14)
Jos olet päättänyt jo että otat lapselle sairasvakuutuksen, ota jo raskauden aikana. Jos haet lapselle myöhemmin vakuutusta ja lapselle on ilmennyt jotain sairautta syntymän jälkeen, rajataan nämä pois alkavasta vakuutuksesta. Lisäksi turva on olemassa jos raskauden aikana ilmenee ongelmia.
Mulla ei ole mitään vakuutuksia lapsella, koska köyhyys, mutta suosittellisin ottamaan ennen lapsen syntymää tai mahd aikaisin. Silloin kattaa eniten. Voihan sen sitten vaihtaa pois tai edullisempaan myöh3mmin. Yritä valkata sellainen joka sisältää toiminta, fysio ja mahd vaikka puheterapian, koska nuo niitä joita hankala tulevaisuudessa kunnilta saada kun rahat loppuu.
Jos lapsi kuolee, saatko uuden lapsen vakuutuksella?
Ero näissä on se, että toinen korvaa kaiken vakuutusehtojen mukaan, toiseen voi tulla rajoituksia, jos lapsella on syntyessään joku vamma tai sairaus.
Kannattaa ottaa ennen lapsen syntymää. Jos sattuu jotain, niin vakuutus kattaa. Jos syntymässä käy jotain tai selviää joku sairaus, niin vakuutus ei kata sitä. Vakuutuksen voi irtisanoa myöhemmin, jos ei koe tarpeelliseksi.
Sitävastoin kannattaa ottaa lapselle jo vauvana eläketurva vakuutus. Siinä suoja jos jotain sattuu lopun elämäksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos lapsi kuolee, saatko uuden lapsen vakuutuksella?
Bangladeshistä haetaan uus lapsi
Minä otin lapsille ennen syntymää ja kun kaikki meni hyvin ja lapset ovat olleet terveitä, niin olen lopettanut vakuutukset ja ottanut pelkät tapaturmavakuutukset. Ne on riittänyt ihan hyvin. Suomessa on hyvä sairaanhoito. Lapsilla erityisesti.
Me otettiin aikanaan molemmille vauvavakuutukset ja ollaan oltu todella tyytyväisiä. Esikoinen joutui jo synnärillä erityistutkimuksiin, kun epäiltiin jotain vikaa aivoissa. No, mitään vikaa ei onneksi löytynyt eikä löydy vieläkään, vaikka ko. vauva on jo täyttänyt 18. Luulen, että vakuutusyhtiö olisi kuitenkin voinut tulkita jossain kohtaa joitain asioita toisin, jos oltaisiin vasta tutkimusten jälkeen alettu kysellä vakuutusta. Sillä samalla vakuutuksella mennään muuten vieläkin. On niin kattava ja vertailussa edullinen vakuutus ollut, ettei ole käynyt mielessäkään sitä katkaista. On voimassa siihen saakka, kun lapsi täyttää 20 vuotta.
Vaikka Suomessa on hyvä julkinen terveydenhoito, niin kyllä se kummasti sairaan lapsen kanssa helpottaa, kun ei tarvi istua terveyskeskuksen aulassa omaa vuoroaan jonottamassa, vaan ajan saa usein jo puolen tunnin sisällä tarpeen ilmaantuessa.
Olen ottanut kaikille kolmelle lapselleni jo raskausaikana. Nyt esikoinen on 5v ja hänen vakuutuksensa irtisanoin, koska sitä ei pikkulapsiaikana onneksi tarvittu, nyt mennään julkisella terveydenhuollolla tai yksityisellä voidaan käydä tarvittaessa, jos asia on nopea, esim. tarvitaan koku resepti yms. silloin maksetaan itse. Halvemmaksi tulee kuitenkin kun maksella jatkuvasti vakuutusta.
Hei!
Toimin If Vahinkovakuutuksessa vakuutusedustajana ja mielellään autan lapsivakuutuksiin liittyvissä kysymyksissä. If tarjoaa kaikkiin lapsivakuutuksiin ensinmäiseksi vuodeksi -30% alennuksen, joka jatkuu myös sen jälkeen, mikäli asiakkuudella on etuohjelmaan oikeuttava vakuutus voimassa.
Jarkko Venäläinen, 0400152216
jarkko.venalainen@if.fi
Vierailija kirjoitti:
Sitävastoin kannattaa ottaa lapselle jo vauvana eläketurva vakuutus. Siinä suoja jos jotain sattuu lopun elämäksi.
Tämä on elämäsi paras sijoitus .Olen myynyt vakuutuksia. Eräs suomalainen nainen sairastui tosi vakavasti ja sai mahtavat korvaukset. Muistan että hänen mies ei halunnut vakuutusta. Onneksi nainen osti. Vieläkin saa avustuksia. Siis nyt jo monta kymmentä vuotta. Eli rahat meni oikeaan kohteeseen.
If Vakuutusedustaja kirjoitti:
Hei!
Toimin If Vahinkovakuutuksessa vakuutusedustajana ja mielellään autan lapsivakuutuksiin liittyvissä kysymyksissä. If tarjoaa kaikkiin lapsivakuutuksiin ensinmäiseksi vuodeksi -30% alennuksen, joka jatkuu myös sen jälkeen, mikäli asiakkuudella on etuohjelmaan oikeuttava vakuutus voimassa.
Jarkko Venäläinen, 0400152216
jarkko.venalainen@if.fi[/quoteItse myös myynyt lapsivakuutuksia Ruotsissa.En uskaltaisi olla ilman tänä päivänä . Ajat ovat muuttuneet ja sairasavustukset huonontuneet. Summa on sen verran pieni että ei kannata pihistää tuossa.
Mulla on neljä lasta ja ei ole ollut yhtään vauvavakuutusta. Tapaturmavakuutuksesta on saatu kerran korvauksia (eikä ole tarvittukaan). Nuorinkin on kohta täysikäinen. Suomessa on hyvä terveydenhoito.