Mitä teemme ruoaksi?!
Nyt tarvitaan apua :D Kirjoittelin tänne äsken eri aiheesta, jossa mainitsin poikaystäväni.
Poikaystävän vanhemmat tulevat huomenna takaisin kotiin (olivat ystäväperheensä luona), ja nyt olisi tarkoitus tehdä joku hyvä ruoka heille! Haluttaisiin yllättää ja tehdä ruokaa pitkän kaavan mukaan, mutta ei keksitä mitään! Mitä me oikein voitaisiin kokata? :D Tänään pitäisi päättää että tiedetään mitä tarpeita ostetaan, koska mennään kauppaan huomenna. Huomenna myös pitäisi keretä ennen n. 17.00 olla valmista :D apua nyt mammat!
Kommentit (22)
Ruoka-aine allergioita ei ole, joten kaikki käy.-Ap
Auttakaa kiltit av-mammat :D nyt on hätä. -Ap
Hei olkaa niin kilttejä että sanotte joitain ruokia...:o ei keksitä mitään..-Ap
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 21:47"]Burgundinpataa
[/quote]
Mitä se on? :D En oo koskaan kuullut.-Ap
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 21:48"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 21:47"]Burgundinpataa
[/quote]
Mitä se on? :D En oo koskaan kuullut.-Ap
[/quote]
Luin että siihen tulee punaviiniä...me ei saada mistään punaviiniä :D ollaan molemmat 16v. -Ap
Teet makaronilaatikkoa. Ei tarvita punaviiniä.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 21:54"]Teet makaronilaatikkoa. Ei tarvita punaviiniä.
[/quote]
Mutta kun haluttaisiin tehdä jotain "hienompaa"..-Ap
Tehkää currya ja. sen kanssa riisiä ja naan-leipää
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 22:11"]Tehkää currya ja. sen kanssa riisiä ja naan-leipää
[/quote]
Juu pitää katsoa jos sitä tekis! :) On tosiaan ideat vähissä :D -Ap
Alkupalaksi vaikkapa hanhenmaksaa ja kasvis/parsagratiinia, pääruoaksi naudan sisä/ulkofileetä ja lohkoperunoita, jälkiruoaksi mutakakkua mansikkakastikkeella tai juustokakkua vadelma/mustaherukkamelballa sekä vaniljajäätelöllä.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 22:17"]Alkupalaksi vaikkapa hanhenmaksaa ja kasvis/parsagratiinia, pääruoaksi naudan sisä/ulkofileetä ja lohkoperunoita, jälkiruoaksi mutakakkua mansikkakastikkeella tai juustokakkua vadelma/mustaherukkamelballa sekä vaniljajäätelöllä.
[/quote]
Oho :o kuulostaa hyvältä :D Pitää katsoa mitä kaikkia aineksia siihen tarvitsisi ostaa.-Ap
Uunilohi vähän paremmalla kuorrutteella tai kastikkeella?
Parsarisotto? Nyt on "parsakausi" meneillään :) Googlaa ohje.
Juu hei pitää katsoa noi kaikki läpi ja yrittää päättää mikä olisi parhain vaihtoehto! :) -Ap
Jos ette ole kovin kokeneita kokkaajia, niin ei välttämättä kannata ottaa liian suurta haastetta vastaan. Kenties jotain suht simppeliä, mutta erilaista kuin yleensä itse laittavat. Jos tekee esim. alkuruoan, pääruoan ja jonkin lisukkeen itse, niin sehän on jo aika "hienoa", vaikka niiden valmistus olisikin suoraviivaista. Kunhan ne on hyvänmakuisia.
Ehdottaisin, että otatte inspiraatioksi jonkin tietyn maan keittiön, josta itse tykkäätte, ja lähdette siitä ammentamaan. Ja suomalainen keittiö käy tosiaan myös! Kunhan keksii mitä haluaa tehdä, niin netti on reseptejä pullollaan, ja varmaan osaatte englantiakin tarvittaessa.
En suosita laittamaan vieraille sellaista ruokaa, josta ei itsekään tiedä miltä sen kuuluisi maistua :)
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 23:12"]Jos ette ole kovin kokeneita kokkaajia, niin ei välttämättä kannata ottaa liian suurta haastetta vastaan. Kenties jotain suht simppeliä, mutta erilaista kuin yleensä itse laittavat. Jos tekee esim. alkuruoan, pääruoan ja jonkin lisukkeen itse, niin sehän on jo aika "hienoa", vaikka niiden valmistus olisikin suoraviivaista. Kunhan ne on hyvänmakuisia.
Ehdottaisin, että otatte inspiraatioksi jonkin tietyn maan keittiön, josta itse tykkäätte, ja lähdette siitä ammentamaan. Ja suomalainen keittiö käy tosiaan myös! Kunhan keksii mitä haluaa tehdä, niin netti on reseptejä pullollaan, ja varmaan osaatte englantiakin tarvittaessa.
En suosita laittamaan vieraille sellaista ruokaa, josta ei itsekään tiedä miltä sen kuuluisi maistua :)
[/quote]
Juu ei olla mitään ammattikokkeja, mutta tehdään aika usein ruokaa yhdessä :) -Ap
Itse tehdyt lihapullat, jotka maustetaan kermaviilillä ja sipulikeittopussilla. Pullien täytteeksi voi laittaa esim. koskenlaskija juustoa, jos haluaa. Siihen kaveriksi itse tehty perunamuusi ja ruskea kastike. Alkupalaa / lisuketta jos haluaa tehdä, niin salaatti johon tulee lehtisalaattia, kurkkua, tonnikalaa, tomaattia, fetajuustoa, keitettyä kananmunaa ja oliiviöljyä. Helppoa arjen luxusta, jota ei kuitenkaan niin usein tule tehtyä. Yksi vaihtoehto on myös ruodoton kirjolohifilee voideltuun vuokaan, ja siihen joku soossi päälle ja uuniin. Kaveriksi vaikka tuo salaatti ja keitetyt perunat.
Lasagnette on helppo ja nopea eikä voi mennä vikaan. Valmis lasagnettelaatikko kaupasta ja jauhelihaa ja juustoraastetta tarvii. Lisäksi joku raikas salaatti, esim persikkakuutioita salaatin sekaan toimii. Meidän anoppi tykkää.
Up