Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

14277 tartuntaa tänään!

Vierailija
13.01.2022 |

Korona leviää.
Tämä ketju poistetaan.
Niinkuin edellinen vastaava aloitus.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi. Annetaan levitä vaan.

Lockdown nyt, kiitos.

Vierailija
42/46 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En väheksy koronan vakavuutta joillekin sairastuville...mutta minä en vieläkään tiedä ketään tuttua sairastunutta.

Ketä nämä tartunnan saaneet oikein ovat???

Sulla on kyllä tosi suppea tuttavapiiri tai sitten asut jossakin korvessa vaikka Virroilla.

Mäkin tiedän jo useita vaikkei mullakaan paljon tuttuja ole.

Itse lähtöisin vieläkin pienemmästä kylästä, ja siellä tällä hetkellä 7 sukulaisellani on paraikaa korona. Pelkään, että milloin tarttuu riskiryhmiin kuuluville vanhemmilleni... Tätä ennen en tuntenut kuin yhden sairastaneen ja hänkin oli Helsingistä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin eipä tässä nyt voi muuta kun ottaa mukavan asennon ja odotella onko mitkä seuraavista väittämistä totta:

- rokote suojaa vakavalta koronataudilta

- ei ole tarve lisärajoituksille

- lapsille ei voi tulla vakavaa koronatautia jos on perusterve

-rokotteet ovat turvallisia aikuisille

-rokotteet ovat turvallisia lapsille

- Koronan voi hoitaa kotona ilman virallista testiä eikä testaamattomuuden vuoksi mahdollinen sairaanhoito viivästy ja kuolleisuus sitä kautta lisäänny

-perusterve rokotettu ei voi sairastua vakavasti

-korona on kuin mikä tahansa hengitystieinfektio

-korona ei lisää luontaista kuolleisuutta riskiryhmien parissa

-korona ei lisää luontaista kuolleisuutta sivistysvaltiossa

-long covid ei tule olemaan merkittävä kansanterveydellisesti (pieni vähemmistö 1-3% saa sen)

-imervektiinin haittavaikutukset ovat pienemmät kuin siitä saatava hyöty koronataudin hoidossa

- lähiopetus on kansanterveydellisesti hyödyllisempää kuin etäopetus tässä koronapandemian aikana

-terveydenhuollon kantokyky ylittyy

- terveydenhuollon kantokyky ei ylity

Tässä nyt väitteitä, joiden todellisuutta emme vielä 100% tiedä. Osa väitteistä kumoaa toisensa.

Varmuudella voimme sanoa vain sen, että vastaukset näihin kysymyksiin saamme vasta pandemian loputtua, ehkä aikaisintaan vuonna 2023 tai 2024 kun dataa on ehditty analysoida.

Tällä hetkellä olemme tämän hetken tiedon, mutta myös spekulaatioiden varassa.

Vierailija
44/46 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin näyttää rokotteet toimivan... not. 😂 Ei tässä enää tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa. 

Näyttää ne ainakin vakavalta taudilta suojaavan. Mulla oli omikron jouluna ja olen riskiryhmää (diabetes) selvisin tosi vähällä kolmen rokotuksen ansiosta.

Olisit saattanut selvitä ilman tuota vähääkään, jos olisit jättänyt rokotteen ottamatta. Et ole varmaan huomannut, että rokotetut tuon koronan pääsääntöisesti on sairastanut.

No samaan aikaan jouluna sairastui rokottamaton serkkuni jolla on astma ja hän joutui sairaalaan. Aika selkeä keissi minusta. Yhtä lailla siihen rokottamattomat sairastuu, vaikka tiedän että tämä tieto ei sovi teidän agendaanne.

Vierailija
45/46 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin näyttää rokotteet toimivan... not. 😂 Ei tässä enää tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa. 

Näyttää ne ainakin vakavalta taudilta suojaavan. Mulla oli omikron jouluna ja olen riskiryhmää (diabetes) selvisin tosi vähällä kolmen rokotuksen ansiosta.

Kukas ennustaja sen kertoo, että selvisit vähällä nimenomaan rokotusten ansiosta? Olisihan se voinut olla lievä tauti ilman rokotuksiakin. Itse olen perusterve ja sairastin syksyllä lievän koronan eikä ole ensimmäistäkään piikkiä vielä otettuna. 

Helppo se perusterveen on huudella. Mulla on normi flunssatkin vienyt sairaalaan. Niinkuin myös toisessa kommentissa mainitsin rokottamaton riskiryhmää oleva serkkuni sai omikronin samassa tilaisuudessa kuin minä ja joutui siitä sairaalaan.

Vierailija
46/46 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös kokoajan ole sanottu, että ehkäisee/estää vakavaa tautia ja näin on ollutkin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän