Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

10v "seurustelee"!

Vierailija
08.05.2015 |

10v ilmoitti tänään "seurustelevansa" jonkun samanikäisen pojan kanssa. Minusta ei todellakaan ole hyvä että tuon ikäiset seurustelevat, mutta vaikea sitä on estääkään? Miten minun pitäisi nyt asian tiimoilta toimia?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs tuossa on pahaa? Meidän 7-vuotias "seurustelee" :) Itse taisin löytää ekan poikaystävän myös samoihin aikoihin. Ei tehty mitään ihmeellistä, ehkä pussattiin vähän.

Vierailija
22/46 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä nyt ap hiilly,anna lasten harjoitella tärkeitä ihmissuhdetaitoja. Seksi/seksuaaliset jutut eivät kuulu 10v elämään, ja lapsia pitää vahtia niiden varalta. Yleensä noin nuorten seurustelu on kuitenkin sitä tekstailua, kädestä kiinni pitämistä ja ehkä jotain suukkoja. Hyvähän se on että treenailee teini-ikää varten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suojaikärajat pitäisi pudottaa sinne 12-13. Eikös ne tytöt silloin sukukypsäksi tule? Lisäksi, säästyttäisiin monelta sekaannukselta kun Suomi kansainvälistyy.

Vierailija
24/46 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei jeesus nyt taas. 😂 kyllä meidän ala-asteella oli normaalia tuollainen "seurustelu" ihmisen kanssa josta "tykkäsi". Ei mun kaveripiirissä taida olla yhtäkään jolla ei olisi ekaa poikaystävää ollut 8-12 -vuotiaina. Se oli semmoista kädestäpitämistä, joillain saattoi olla pientä pussailua. Mun pisin "suhde" taisi kestää huimat 3 kuukautta, hahah. Seksi tuli kuvioihin "vasta" yläasteella tai vanhempana. Ettekö muista omaa nuoruuttanne, vai eikö oikeasti kukaan kavereistanne ole "seurustellut" ala-asteella?

Vierailija
25/46 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi sentään kertoi sulle asiasta! Tuo on täysin normaalia, älä ainakaan suutu lapselle tai anna mitään arestia, tai ei välttämättä seuraavasta poikaystävästä sinulle kerrokaan. Mulla oli ensimmäinen "poikaystävä" 9-vuotiaana, mutta ensimmäinen suhde, josta kerroin äidilleni oli vasta yläasteella. Jostain syystä pelkäsin, että äitini suuttuu jos seurustelen. Sinuna olisin tyytyväinen, että lapsesi on avoin ja uskaltaa puhua kanssasi asioista. :)

Vierailija
26/46 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin ala-asteen luokalla "seurusteli" vaikka kuinka monet :) Se oli just sellaista että oltiin  ihastuneita, mutta ei välttämättä edes tehty mitään sen kummempaa kuin kavereidenkaan kanssa. Itsekin seurustelin 3-luokalta 6-luokalle yhden pojan kanssa, ja käytiin sinä aikana pari kertaa ehkä kahdestaan jossain eikä taidettu edes pussata :D Mutta olihan se silloin niin jännää...

Minusta siis asia ei kaipaa sen kummempaa puuttumista, tai ainakaan kieltämistä tai rankaisemista.

Vierailija
27/46 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa ap outo

Vierailija
28/46 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10v ilmoitti tänään "seurustelevansa" jonkun samanikäisen pojan kanssa. Minusta ei todellakaan ole hyvä että tuon ikäiset seurustelevat, mutta vaikea sitä on estääkään? Miten minun pitäisi nyt asian tiimoilta toimia?

Onko se "samanikäinen" turvapaikanhakija?

Vierailija
29/46 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse "seurustelin" jo ekalla luokalla koulussa ekan kerran. Joskus koulunjälkeen pussailtiin koulun nurkalla, ensimmäiset kamerapuhelimet oli juuri tullut ja pojan kaveri otti meistä kuvan ja näytti veljelleni joka suuttui minulle!:D

Seurusteltiin ehkä muutamapäivä sen jälkeen ja sitten poika sanoi ruokajonossa että ei halua olla mun kanssa enää. Esitin ettei haitannut ja sanoin että " en mäkään sun" vaikka oikeasti halusin itkeä. Sen jälkeen koitin pitkään olla söpö ja kiltti sille pojalle, mutta ei se minua enää huomannut.

Nykyään hänkin on jo mieheksi kasvanut ja suuntautunut oman sukupuolensa edustajiin. :)

Vierailija
30/46 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieno homma. On turha olla huolissaan, koska laki estää seksuaalisen kanssakäymisen alle 16-vuotiailta, ja kun, oletan, että, fiksuja lapsia kun ovat, niin osaavat pitää suhteen platonisena vaikka avioliittoon saakka. Ovat sitä ennen vanhaankin naapurin tytöt ja pojat seurustelleet lapsista asti ja menneet sitten aikuisina naimisiin, ja varmaan on mennyt kaikki heilläkin, nyt mummoilla ja vaareilla, hyvin. :)

Laki ei kiellä seksiä alle 16-vuotiailta.

Vierailija
31/46 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli

Vierailija
32/46 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kymmenen ja meidän luokalla "seurustelu" ei ois todellakaan mitään kädestä kiinni pitelyä😯

Vierailija
33/46 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuules ehkei ihan noinkaan. Antaa seurustella jospa kyseessä on ihastus Johon tämä (10v tyttö) on rakastunut. Niin mikäs siinä.....

Vierailija
34/46 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon kymmenen ja meidän luokalla "seurustelu" ei ois todellakaan mitään kädestä kiinni pitelyä😯

Minkälaista sitten?

Vierailija
35/46 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin muistaakseni "seurustelin" ala-asteella. Kaveri kävi kysymässä pojalta, että alakko oleen ton kanssa. Sanoi joo ja sit taidettiin discossa tanssia pari hidasta ja koulun jälkeen käveltiin yhtä matkaa kotiin. Oltiin yhessä eehkä 2kk. Ikinä ei ees pussattu :D

Sama homma, paitsi me ei poikakaverin kanssa edes tavattu. Oltiin samalla luokalla, mutta ilmeisesti häpesi minua, niin kirjoiteltiin vaan sähköposteja. Allekirjoitti ne kyllä "rakkaudella, xxx" ja loukkaantui syvästi, kun jätin hänet. Vanhemmalla iällä olisi ollut kiinnostunut tapaamaan seksin merkeissä. En tavannut.

Vierailija
36/46 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään 10 vuotiaat jo tietävät aika paljon kaikkea mitä heidän ei ehkä pitäisi

Vierailija
37/46 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin muistaakseni "seurustelin" ala-asteella. Kaveri kävi kysymässä pojalta, että alakko oleen ton kanssa. Sanoi joo ja sit taidettiin discossa tanssia pari hidasta ja koulun jälkeen käveltiin yhtä matkaa kotiin. Oltiin yhessä eehkä 2kk. Ikinä ei ees pussattu :D

Mäkin "seurustelin" joskus 5 luokalla muutaman kuukauden yhen luokkalaisen kanssa. Se tuli välillä mun luo ja mä menin sen luo ihan vaa hengailemaa. Ei pussattu mekään koskaan. Ja tää about 13 vuotta sitten

Vierailija
38/46 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tokaluokkalaisen rakastuminen ei ole tarkoittanut edes kädestä kiinni pitämistä. Tekstareita kyllä ja sanotaan ”moi” kun tavataan. Joskus pelaavat yhdessä.

Vierailija
39/46 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin seurustelin ekan kerran about 10-vuotiaana. Taisin olla nuorempikin. Se oli jännää puuhaa; tekstiviestillä sovittiin että "aletaan olemaan", ja viestittelyä se suhde pääasiassa sisälsikin. Mitä kuuluu? <3 Hyvää, mitä sulle? <3 Jos oikein villiksi ryhdyttiin niin uskallettiin tavatessa pitää kädestä, mutta kyllä se oli molemmille jo vähän liian intiimiä ja jännää. Oli muuten parin vuoden on off-suhde kyseessä.

Ollaan muuten edelleen kavereita näin 17-vuoden jälkeen. Mutta ei seurustella. :D

Vierailija
40/46 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

41 jatkaa: kaverini lipsautti kerran äitini kuullen että seurustelen Markuksen kanssa. Äidin mielestä se oli mahtava homma, oli selvästi hyväntahtoisen huvittunut ja kyseli innoissaan että koska tällainen romanssi on roihahtanut. Olisin kyllä pitänyt ihan pimeänä, jos vanhemmat olisivat jotenkin suuttuneet tuosta seurustelusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi