Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko yrittäjiä? Tai oletko itse yrittäjä?

Vierailija
02.05.2015 |

Millaista yrittäjän elämä on eri aloila? Eli siis kertokaa minkä alan yritys ja minkälaista se arki KÄYTÄNNÖSSÄ on teillä tai yrittäjällä jonka tunnette.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja myös millaista luonnetta se vaatii

Vierailija
2/13 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minkään alan yrittäjä ei yleensä voi olla jos on sellainen kaikki mulle heti nyt-tyyppi. Lisäksi vaatii nöyryyttä, sinnikkyyttä ja sosiaalisuutta hankkia kontakteja, markkinoida itseään, paiskia todella töitä saadakseen näkyvyyttä. 

On myös tiedettävä ettei alussa rahaa tule mitenkään liikaa, eli aivan varattomana ei yrittäjäksi kannata ryhtyä. 

No mitä se arki on... Sähköposteihin vastailua, soittelua,  markkinointimateriaalin vääntämistä, itse töiden tekoa myös arkipyhinä, viikonloppuina ja iltaisin. Töistä ei sillain pääse irti vapaa-ajallakaan kun on oma panos siinä niin vahvasti kiinni. 

Silti antoisaa, mikäli ala on se oikea oma jota rakastaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vaatii ainakin sisukasta luonnetta, joka ei luovuta helposti. Perheessäni ja suvussani on yrittäjiä, joiden kohdalla se on vaatinut myös kunnianhimoa, uskallusta, tietoa ja intohimoa alaa kohtaan, sinnikyyttä ja oikeasti tosi paljon työtä itsessään.
Arki on meillä ollut kiireistä ja työntäyteistä. Ei lomailua, eikä säännöllisyyttä. Yrittäjähenkisyyttä haluaisin nähdä enemmän ihmisissä :)

Vierailija
4/13 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittäjä palvelualalla nyt jo seitsemättä vuotta ja yritykselläni menee hyvin. Työllistän vain itseni ja en edes ajattele ottavani työntekijää. Olen kuitenkin verkostoitunut muiden alan yrittäjien kanssa ja teemme alihankintana tarvittaessa muiden kanssa työkeikkoja. Laskutuksen teen itse, mutta kirjanpidon tekee ammattilainen. Työpäiväni ovat n. klo 8-15 välissä arkisin, joskus päivät ovat lyhyempiä, joskus pitempiä. Laskuihin ja paperitöihin menee kuukaudessa ehkä 2-3 tuntia. Ei tässä siis mitään vaikeata tai stressaavaa ole kun tietää mitä tekee. Asiakkaita on enemmän kuin pystyn tekemään ja asiakassuhteet ovat pitkiä. Firma nousi jaloilleen noin 7-9 kuukauden kuluttua aloituksesta ja olen saanut näiden vuosien aikana aika monta muuta yrittäjää käynnistämään vastaavanlaisen yrityksen ja kaikilla menee hyvin.

En hötkyä turhista, teen työni hyvin, koulutan itseäni ja pysyn ajantasalla koko ajan. Näen kyllä ihmisestä nopeasti onko hänestä yrittäjäksi. Paha tästä olisi enää muiden leipiin lähteä. :)

Vierailija
5/13 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläni on IT-alan konsultointiyritys. Sillä menee hyvin, työllistää itsensä lisäksi kolme ihmistä ja lisää pitää lähiaikoina rekrytoida. Tekee normaalin työpäivän asiakkaalla ja kotona lisäksi suunnittelee firman webbisivuja ja työstää uutta tuotettaan. Työssä puhuu paljon ihmisten kanssa, pitää kokouksia työaikana ja sen ulkopuolella, skypessä ja kasvokkain. Pitää koulutuksia ja johtaa projekteja, neuvoo koodareita, käy ajoittain työreissuilla USA:ssa ja Keski-Euroopassa. Seitsemässä vuodessa voittoa on tullut mukavasti. Lomia voi pitää niinkuin muutkin ihmiset. 

Vierailija
6/13 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maatalousyrittäjä. Eläimet työllistävät vuoden jokaisena päivänä, mutta kasvinviljely ja sen hektisyys painottuvat kesän kiireaikoihin ja aikaa jää kivasti myös lomailuun. Talvella on myös sopivasti aikaa lomailla, lomittajan turvin. Arki juuri omanaikataulun mukaista, kiireisinä aikoina ei auta kelloa tai vuorokauden aikaa katsella. Lapset hoituvat pääasiassa kotona.

Vierailija
7/13 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 19:03"]Olen yrittäjä palvelualalla nyt jo seitsemättä vuotta ja yritykselläni menee hyvin. Työllistän vain itseni ja en edes ajattele ottavani työntekijää. Olen kuitenkin verkostoitunut muiden alan yrittäjien kanssa ja teemme alihankintana tarvittaessa muiden kanssa työkeikkoja. Laskutuksen teen itse, mutta kirjanpidon tekee ammattilainen. Työpäiväni ovat n. klo 8-15 välissä arkisin, joskus päivät ovat lyhyempiä, joskus pitempiä. Laskuihin ja paperitöihin menee kuukaudessa ehkä 2-3 tuntia. Ei tässä siis mitään vaikeata tai stressaavaa ole kun tietää mitä tekee. Asiakkaita on enemmän kuin pystyn tekemään ja asiakassuhteet ovat pitkiä. Firma nousi jaloilleen noin 7-9 kuukauden kuluttua aloituksesta ja olen saanut näiden vuosien aikana aika monta muuta yrittäjää käynnistämään vastaavanlaisen yrityksen ja kaikilla menee hyvin.

En hötkyä turhista, teen työni hyvin, koulutan itseäni ja pysyn ajantasalla koko ajan. Näen kyllä ihmisestä nopeasti onko hänestä yrittäjäksi. Paha tästä olisi enää muiden leipiin lähteä. :)
[/quote]

Minkä koulutuksen työsi vaatii ja paljonko ansaitset?

Vierailija
8/13 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama tehdas, parisataa työntekijää, teollisuustuotteita. 11 tuntia töitä päivässä + tietokonehommia illalla. Viikonloput pääosin vapaat. Ehkä 80 matkapäivää, suurin osa Suomessa. Vaatii kovaa ketutuksen sietokykyä ja joka päivä valmiutta laittaa kaikki omat ja lainatut peliin. Ei voi suositella jos pienintäkään varmuutta haluaa elämään. m39

Vierailija
9/13 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiinnostaisi!

Vierailija
10/13 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te kiinnostuneet, aiotteko pistää yritystä?

Vierailija
11/13 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan pitää mielessä, että epäonnistuminen ei ole vaihtoehto. Suomessa yrittämisestä joskus rankaistaan kovalla kädellä.
Jos pärjäät,kateelliset yrittää kampittaa. Ja jos et pärjää, sua pidetään luuserina.
Kaikista huolimatta, yrittäminen on elämäntapa, josta on vaikea päästä eroon :-)

Vierailija
12/13 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä enää tekisi muille töitä.

Vierailija
13/13 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän