Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Te joilla on yli 20 vaihdetta pyörässä
08.05.2015 |
Onko ne kaikki oikeasti tarpeellisia? Teen n. 20 km pyörälenkkejä ja minulla on kolmivaihteinen pyörä. Olen katsellut pyöriä joissa on enemmän ja olisi muutenkin enemmän tarkoitettu kuntoiluun mutta mietityttää että onko järkevämpää ostaa esim. 7-vaihteinen?
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 20:12"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 19:51"]
Mulla on 21 ja on niitä liikaa. Aikalailla niillä isoimmilla menen koko ajan.
[/quote]
Tuosta tuli mieleen. Muutama vuosi sitten joku tyyppi juuri kevään kynnyksellä puhui TV:ssä pyöräilystä. Ja siinä hän sanoi että varsinkin naisilla on sellainen perisynti että he ajavat liian suurilla vaihteilla. Eli hänen analyysinsä oli että naiset haluavat jotenkin polkea ylvään rauhallisesti ja nopeatahtinen polkeminen on heistä jollakin lailla rehkimistä. Tästä seuraa että he vaihtavat liian suurille vaihteille jolloin polkimet kyllä pyörivät hitaasti mutta eukko vaappuu edestakaisin pyörän selässä kun pitää käyttää omaa elopainoa avuksi joka polkaisulla jotta polkimet pyörisivät ympäri.
[/quote]
Kyllä mulla on jaloissa lihakset riittäny ilman vaappumistakin. Enkä mä mitään pystysuoria teitä ajele noin niinku muutenkaan.