Vain Elämää 2022 Official
Seiska aloitti jo paljastuksilla uudesta kaudesta:
Meiju Suvas, Tommi Läntinen, Pete Parkkonen, Jyrki69, Yona, Redrama, Erika Vikman ja Mikko Alatalo
Mitäs mieltä olette?
Odotan kovasti Yonaa, mutta muut vaikuttavat aika yhdentekeviltä itselleni. Erikalla on tosin ihan hyvä ääni ja Petellä kai myös.
Kommentit (4176)
Naiset on hirveitä otuksia. Niin on miehetkin ( tämä on varsinkin feministejä varten ). Vauvat oppii nopeasti kuviot myös. Onnea meille kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Neon2:sen Jussi Rainio ollut Vain Elämäässä? Ihana olis nähdä. 🥰 Neon2:sella on ihania biisejä. 🤗
On näköjään pyydetty, mutta ei ole halunnut lähteä kyynelehtimään koko kansan nähden. Harmi.
https://www.seiska.fi/Uutiset/Muusikko-Jussi-Rainio-kieltaytyi-Vain-ela…
Pari kolme vuotta sitten minulta kysyttiin, lähtisinkö Vain elämää -sarjaan. Kieltäydyin, koska tuntui ahdistavalta mennä tv-kameroiden eteen tunteilemaan. Itkeminen on minulle äärimmäisen vaikeaa. Taisin antaa tuotantoyhtiölle sen verran nasevan vastauksen, että keskustelut osallistumisestani loppuivat lyhyeen, eikä sen jälkeen ole tultu pyytämään uudelleen, Jussi kertoo.
Luin tuon ja kertoi kyllä lopuksi, että kun aikaa mennyt eteenpäin niin voisi harkita. Tätä olen kanssa pitänyt kivana vaihtoehtona jollekin kaudelle. Yksi mikä varmaan kuulostaa vitsiltä monille, mutta joskus ajatellut, että olisi aika mielenkiintoista nähdä joku Raptoreista tuolla, vaikka sitten Jufo. En tiedä onko pyydeltykään. Onhan tuokin alan legendoja tuo bändi. Sarjassa muutenkin nähty vähemmän näitä ns. suomalaisen europopin/dancen artisteja.
Waldo Vain Elämään !!
Erikan laulaminen pääsi oikeuksiinsa kun oli sävelkulultaan keskittymistä vaativa kappale.
Ei jäänyt aikaa esitellä ylitsepursuavaa seksuaalisuutta, vaan kaikki paukut laitettiin siihen mihin pitikin, eli tekstin tulkintaan ja melodiaan. Olipa virkistävää!
Muistin että Pete Parkkonen on hyvä. Mutta hän onkin erittäin hyvä, tasokas tulkitsija ja ihan suvereeni laulaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta puhuen, täytyy olla todella korkea ÄO, että voi ymmärtää Yonan musiikkia. Äänimaailma on äärimmäisen herkkä ja ilman musiikin teorian vahvaa hallintaa sävelkulut menevät helposti tyypillisen kuulijan ymmärryksen yli. Musiikin eteerinen yleisilme on kudottu sisään Yonan persoonaan - hänen henkilökohtainen filosofiansa ammentaa esimerkiksi Arthur Schopenhauerin opeista rakkaudesta. Yonan fanit ymmärtävät tämän, heillä on taito todella arvostaa kappaleiden syvyyttä ja ymmärtää, että ne eivät ole vain kauniita, ne myös sanovat paljon elämästä. Loogisesti tästä seuraa, että ihmiset, jotka eivät pidä Yonasta, ovat tyhmiä. Eivät he osaa yhdistää esimerkiksi, kun kappaleessa "Pilvet liikkuu, minä en" lauletaan "tahdon vain tuntea auringon kasvoillain", mikä on viittaus Percy Bysshe Shelleyn runoon "To a Skylark". Tälläkin hetkellä suupieleni vääntyvät hymyyn, kun ajattelen yhtä noista tavan talliaisista raapimassa päätään Yonan ainutlaatuista säveltaidetta kuunnellen. Mitä hölmöjä - kuinka säälinkään heitä.
Onneksi sentään ymmärrän Sibeliuksen musiikkia. Vai onko hänkin nobody yonalaisille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta puhuen, täytyy olla todella korkea ÄO, että voi ymmärtää Yonan musiikkia. Äänimaailma on äärimmäisen herkkä ja ilman musiikin teorian vahvaa hallintaa sävelkulut menevät helposti tyypillisen kuulijan ymmärryksen yli. Musiikin eteerinen yleisilme on kudottu sisään Yonan persoonaan - hänen henkilökohtainen filosofiansa ammentaa esimerkiksi Arthur Schopenhauerin opeista rakkaudesta. Yonan fanit ymmärtävät tämän, heillä on taito todella arvostaa kappaleiden syvyyttä ja ymmärtää, että ne eivät ole vain kauniita, ne myös sanovat paljon elämästä. Loogisesti tästä seuraa, että ihmiset, jotka eivät pidä Yonasta, ovat tyhmiä. Eivät he osaa yhdistää esimerkiksi, kun kappaleessa "Pilvet liikkuu, minä en" lauletaan "tahdon vain tuntea auringon kasvoillain", mikä on viittaus Percy Bysshe Shelleyn runoon "To a Skylark". Tälläkin hetkellä suupieleni vääntyvät hymyyn, kun ajattelen yhtä noista tavan talliaisista raapimassa päätään Yonan ainutlaatuista säveltaidetta kuunnellen. Mitä hölmöjä - kuinka säälinkään heitä.
Onneksi sentään ymmärrän Sibeliuksen musiikkia. Vai onko hänkin nobody yonalaisille?
Vertaatko Yonaa Sibeliukseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä jaksa nostella tuota avutonta trollausta. Vai vastailetko itsellesi kun puhut yonalaisista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä jaksa nostella tuota avutonta trollausta. Vai vastailetko itsellesi kun puhut yonalaisista?
Voimme päätellä tuosta lausahduksesta, että on tyyppi joka vastaanasettelee porukkaa täällä eli ei pyri rauhanoloiseen keskusteluun.
Tommin versio Yonan kappaleesta oli todella hieno. Tommi on luonnonlapsi, hänessä ei ole mitään teennäistä. Erikalla jälleen kamalat vaatteet päällään duetossa Jyrkin kanssa. Duetto ei ollut mitenkään erikoinen. Yona on parempi laulaja kuin Erika. Erikan ja Jyrkin äänet eivät sopineet ollenkaan yhteen.
Kauhean vihamielistä ja kapeakatseista porukkaa täällä. Mitä sitten jos joku tykkää junttidiskosta? Et ole sen parempi ihminen vaikka et itse tykkäisi ja varsinkaan jos haukut vihamielisesti ihmisiä, jotka siitä sattuvat tykkäämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Erika lauloi upeasti Yonan päivänä. Ja samaa on pakko sanoa Mikosta, ihana, ihana, sydäntä lämmittävä tulkinta Maantien laitaa -kappaleesta. En ole edes laskenut kuinka monta kertaa olen tänään sen kuunnellut. Ehkä 15🧡🧡🧡🧡
Mikon ja Meijun vedot on kyl pakko skippaa spotifysta, mut mä olen kuunnellut Sä teit tän laulun varmaan 15 kertaa tnänään. Tykkäsin siitä aivan älyttömästi. Ei ihme, et Jyrki vihjas jo ennen ohjelmaa, shallowsta ja star is born. Sama oli sen kanssa tullessaan. Toi oli upea löytö Yonan huimasta määrästä materiaalia.
Mut ei se heidän rakkaus tainnut ohjelmassa syttyä vaan sitä ennen? Ei nää vedot nyt sattumaa ole.
Kipinöinti ja ihastuminen alkoi ohjelmassa. Tommin ilta oli se viimeinen "isku".
Oih, molemmathan esiintyi siinä lounaalla. No uskomattomia biisivalintoja, koska onhan ne pitänyt tehdä paljon aiemmin
Yona sanoi muuten Tommin päivänä että voi kun oma päivä olisi vielä tulossa eikä takanapäin. Eli ei nämä päivät meille näy kuvatussa järjestyksessä. Ihan ohiksena tämä.
Kyllä mä luulen et ollut toi järjestys.
Hmm.. Sanoiko oikeasti noin? Et olis halunnut et on uudestaan hänen päivä?
Pete on lahjakas laulaja, mutta mielestäni hän hakee liikaa huomiota enkä tykkää katsoa, kun hän esiintyy. Minulle tulee hänen esityksistään tunne, että hän etukäteen miettinyt lauluissaan joka ikisen sekunnin, miten esittäisi sen mahdollisimman "taiteellisesti". Tykkään kyllä hänestä ihmisenä katsottuani Atlantin yli -ohjelman.
Että tuo Yona on kaunis nainen. Luonnonkaunis, ja näyttää uskomattoman nuorelta ikäisekseen.
Vierailija kirjoitti:
Tommin versio Yonan kappaleesta oli todella hieno. Tommi on luonnonlapsi, hänessä ei ole mitään teennäistä. Erikalla jälleen kamalat vaatteet päällään duetossa Jyrkin kanssa. Duetto ei ollut mitenkään erikoinen. Yona on parempi laulaja kuin Erika. Erikan ja Jyrkin äänet eivät sopineet ollenkaan yhteen.
No tietty jos ei pidä toisesta, kaiken häneen liittyvän näkee negana. Musta Erikan vaatteet sopi hyvin Jyrkin luukkiin. Ja heidän äänensä erinomaisesti duettoon. Ja kuten joku viisaasti sanoi, sävellajit oli sekä duetossa että tangossa Erikalle hyvät, joten hänen kaunis äänensä pääsi oikeuksiinsa. Mut jos ei tykkää henkilöstä, vaikee se on nähdä mitään hyvää.
Meiju yllätti positiivisesti Yonan päivänä. Biisi ja versio sopi hänelle loistavasti. Meijun paras veto tähänastisista.
Mä en ole tiennyt Yonaa tätä ennen, mutta olin jo arvannut hänen olevan seurakuntataustoista. Se jatkuva tyhjä puhe miten kaikki on ihanaa ja koskettavaa ja kaunista ja hallelujaa. Tyttö on lähtenyt helluntailaisista mutta helluntailaisuus ei hänestä. Yona on selvästi superlahjakas mutta samalla tuon tyhjän puheen takia epäautenttisen tuntuinen. Kotonaon varmaan esitetty koko ajan tätä ihana pastoriperhe - näytelmää varsinkin muille ja todellisuus ollut ihan muuta. Ei ihme, että on syntynyt rajatila. Toivon kovasti, että hän löytää tien takaisin itseensä, on oikeasti kiinnostava ja hyvä sanoittaja.
Yonan päivän parhaat
Tommi
Meiju
Mikko
Tommi on aito ja suuri tulkitsija. Meijun versio sopi hänelle kuin nenä päähän, hittiainesta. Mikon versio oli ihanan kepeä ja tarttuva ja sopi Mikon äänelle hyvin. Ihana sovitus.
Vierailija kirjoitti:
Että tuo Yona on kaunis nainen. Luonnonkaunis, ja näyttää uskomattoman nuorelta ikäisekseen.
Eihän hän kovin vanha ole? Alle 40v?
Vierailija kirjoitti:
Yonan päivän parhaat
Tommi
Meiju
Mikko
Tommi on aito ja suuri tulkitsija. Meijun versio sopi hänelle kuin nenä päähän, hittiainesta. Mikon versio oli ihanan kepeä ja tarttuva ja sopi Mikon äänelle hyvin. Ihana sovitus.
Tästä puuttuu Pete, jonka tulkinta oli hieno. Meiju yllätti kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Neon2:sen Jussi Rainio ollut Vain Elämäässä? Ihana olis nähdä. 🥰 Neon2:sella on ihania biisejä. 🤗
On näköjään pyydetty, mutta ei ole halunnut lähteä kyynelehtimään koko kansan nähden. Harmi.
https://www.seiska.fi/Uutiset/Muusikko-Jussi-Rainio-kieltaytyi-Vain-ela…
Pari kolme vuotta sitten minulta kysyttiin, lähtisinkö Vain elämää -sarjaan. Kieltäydyin, koska tuntui ahdistavalta mennä tv-kameroiden eteen tunteilemaan. Itkeminen on minulle äärimmäisen vaikeaa. Taisin antaa tuotantoyhtiölle sen verran nasevan vastauksen, että keskustelut osallistumisestani loppuivat lyhyeen, eikä sen jälkeen ole tultu pyytämään uudelleen, Jussi kertoo.
Luin tuon ja kertoi kyllä lopuksi, että kun aikaa mennyt eteenpäin niin voisi harkita. Tätä olen kanssa pitänyt kivana vaihtoehtona jollekin kaudelle. Yksi mikä varmaan kuulostaa vitsiltä monille, mutta joskus ajatellut, että olisi aika mielenkiintoista nähdä joku Raptoreista tuolla, vaikka sitten Jufo. En tiedä onko pyydeltykään. Onhan tuokin alan legendoja tuo bändi. Sarjassa muutenkin nähty vähemmän näitä ns. suomalaisen europopin/dancen artisteja.
Waldo Vain Elämään !!
Retropopin Saila Ojala.
Kyllä mä luulen et ollut toi järjestys.