Venäjä lopettaa adoptiot Suomeen
Syynä tasa-arvoinen avioliittolaki. Tästä yritettiin varoittaa - adoptioon antavat maat eivät ole suvaitsevaisuuden kukkuloita - mutta se ei kiinnostanut. Sitä saa mitä tilaa.
Kommentit (49)
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 16:59"]
Adoptoivat ovat useimmiten järkyttävän itsekkäitä. Heille kun mieluiten pitäisi tulla se kaikista tervein, älykkäin ja kaunein lapsi, mielellään suomalaisen näköinen. Pitää saada paras päältä, että kehtaa kaupungilla esitellä. Lapsihan on kaikille kuuluva asuste ja perusoikeus!
[/quote]
Ainakin Amerikassa voi päättää hedelmöitysklinikalla, minkä värisen lapsen haluaa. Vasta oli joku keissi missä lesbopari halusi valkoisen, sinisilmäisen ja vaaleatukkaisen lapsen ja muistaakseni vielä tytön niin tulikin mustaihoinen ja kikkarapäinen poika. Pariskunta vaati miljoonakorvauksia. Tämmöinenkin on oksettavan itsekästä.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 17:28"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 17:17"]Ei Suomessa voida polkea ihmisoikeuksia, siksi, että niin tehdään Venäjällä. Venäjällä on oikeus päättää kenelle antavat lapsensa adoptoitavaksi. Ei voi mitään.
[/quote]
Maailmassa on yli 300 maata ja vain parikymmentä on hyväksynyt samaa sukupuolta olevien "avioliitot". Väitätkö siis tosiaan että suurin osa maailman maista (ja Euroopan maista) esim. Italia, Malta, Irlanti, Saksa, Itävalta, Slovakia ja Sveitsi polkevat ihmisoikeuksia? Ei samaa sukupuolta olevien "avioliitto" ole mikään ihmisoikeus vaikka siitä yritetään kovasti vääntää sellaista.
[/quote]
Ei ole muuten lapsien saaminenkaan mikään ihmisoikeus. Valtion päätös on valitettavaa venäläisiä lapsia kohtaan, mutta jos syyllistä heidän huonoon oloonsa ja orpokotielämäänsä haluaa etsiä niin sormien kuuluisi osoittaa Venäjän hallitusta.
Mihin heteroparit edes tarvitsevat lapsia? Jos ei oman kumppanin kanssa tule mitään niin vaihtoon vaan. Lesbo- ja homoparit tarvitsevat adoptiolasta enemmän koska he eivät periaateessa sellaisia voi suhteessa itse saada.
Viime vuonna Venäjältä adoptoitiin Suomeen 10 lasta, että mistään merkittävästä siinä mielessä asiasta ei ole kysymys. Suomi ei voi tukea Venäjän kaltaisten kehitysmaiden syrjivää politiikkaa omilla lainsäädäntöpäätöksillään.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 19:16"]
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 17:28"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 17:17"]Ei Suomessa voida polkea ihmisoikeuksia, siksi, että niin tehdään Venäjällä. Venäjällä on oikeus päättää kenelle antavat lapsensa adoptoitavaksi. Ei voi mitään. [/quote] Maailmassa on yli 300 maata ja vain parikymmentä on hyväksynyt samaa sukupuolta olevien "avioliitot". Väitätkö siis tosiaan että suurin osa maailman maista (ja Euroopan maista) esim. Italia, Malta, Irlanti, Saksa, Itävalta, Slovakia ja Sveitsi polkevat ihmisoikeuksia? Ei samaa sukupuolta olevien "avioliitto" ole mikään ihmisoikeus vaikka siitä yritetään kovasti vääntää sellaista. [/quote] Ei ole muuten lapsien saaminenkaan mikään ihmisoikeus. Valtion päätös on valitettavaa venäläisiä lapsia kohtaan, mutta jos syyllistä heidän huonoon oloonsa ja orpokotielämäänsä haluaa etsiä niin sormien kuuluisi osoittaa Venäjän hallitusta.
[/quote]
Niin, kumpi on tärkeämpää, se että kaksi miestä saa mennä naimisiiin ja statuksen että heidänkin parisuhde on kuten miehen ja naisen vai se että pienet lapset, joilla ei ole äitiä eikä isää, saisivat mahdollisimman nopeasti hyvän kodin missä kasvaa ja varttua onnellisena ja turvassa ?
Sitä voi jokainen miettiä.
Aivan naurettavaa tekstiä taas. Venäjä on tehnyt periaatepäätöksen, että venäjän kansalaisia ei anneta ulkomailla adoptioon. Viranomaisten mukaan Venäjä on kykenevä hoitamaan myös sellaiset lapset jotka ovat orpoja tai "orpoja". Toivoisin ensin vähän faktaa ennen kuin aletaan mustamaalaaman ketään...
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 19:13"]
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 19:07"]
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 19:00"]
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 17:51"]
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 17:45"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 17:23"] Oon samaa mieltä venäläisten kanssa siitä että adoptiolapsia ei pidä antaa samaa sukupuolta oleville pareille MUTTA se, että enää edes heteroparit eivät voi saada lapsia Venäjältä on mun mielestä vähän liioittelua. Ihan ymmärrettävää ettei lapsia anneta samaa sukupuolta oleville pareille mutta Venäjä voisi kuitenkin antaa niitä heteropareille kuten aiemminkin. [/quote] Miksi heteropareilla on oikeus adoptiolapsiin sen paremmin kuin homoillakaan? [/quote] Ei kellään ole mitään taivaasta tippunutta oikeutta saada itselleen adoptiolasta. Adoptiolasta voi hakea ja jos käy oikeen hyvä tuuri niin sitten saa sellaisen. On kuitenkin ihan fiksua että ne joille lapsia sitten lopulta annetaan ovat naimisissa vastakkaista sukupuolta olevan kanssa niin lapsi saa isän ja äidin.
[/quote]
Mitä jos ne eroo?
[/quote]
Silti sillä lapsella on äiti ja isä, vaikka olisivatkin eronneet.
[/quote]
Niin ja mä luulen että hyvin harvoin vanhemmat, jotka adoptoivat lapsen, eroavat. Yleensä heillä on hyvin vakaa suhde, ovat joutuneet kestämään ehkä lapsettomuutta, ovat kestäneet pitkän adoptioprosessin ja ovat oikeesti niitä hyviä vanhempia.
Eivät ole niinkuin lähiön pirkko ja pera, että ensimmäisen pettymyksen tullessa hukutetaan epäonnistumiset viinaan ja ajatellaan että "ei toi tee mua onnelliseksi, pakko erota".
Poikkeaa aiheesta mutta sanonpa vain sen että suuri osa eroista johtuu siitä että asetetaan ihan järkyttävät paineet puolison harteille että tuon pitää nyt tehdä mut onnelliseksi ja mun elämästä sitä pilvilinnaa eikä älytä että sen oman onnellisuuden eteen pitää tehdä itse jotain. Ja kun on itse onnellinen haluaa myös puolison olevan onnellinen ja tekee sen eteen kaikkensa. Sitä on oikea rakkaus.
[/quote]
Luule ihan mitä tahansa, tosiasia on että adoptiolasten vanhemmat eroaa ihan siinä kuin muutkin. Eivätkä ole sen parempia ihmisiä tai vanhempia kuin muutkaan. Adoptioperheillä on ongelmia siinä kuin muillakin ja itse asiassa myös se adoptio aiheuttaa omat ongelmansa. Saati se että lapsi tulee toisesta kulttuurista ja on mahdollisesti sairas.
Ihan vaan tiedoksesi, että onhan niitäkin adoptiovanhempia jotka hylkäävät lapsen kun niitä ongelmia tulee tai jos lapsi ei olekaan sellainen kuin "tilattiin". Myös Suomessa vaikka asia onkin vaiettu tabu. Että se siitä adoptiovanhempien absoluuttisesta hyvyydestä.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 19:24"]Viime vuonna Venäjältä adoptoitiin Suomeen 10 lasta, että mistään merkittävästä siinä mielessä asiasta ei ole kysymys. Suomi ei voi tukea Venäjän kaltaisten kehitysmaiden syrjivää politiikkaa omilla lainsäädäntöpäätöksillään.
[/quote]
Luuletko, että kyse ei ole ollut näille adoptoiduille ja heidän vanhemmilleen merkittävästä asiasta? Ennen kaikkea niille lapsille.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 19:07"]
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 19:00"]
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 17:51"]
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 17:45"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 17:23"] Oon samaa mieltä venäläisten kanssa siitä että adoptiolapsia ei pidä antaa samaa sukupuolta oleville pareille MUTTA se, että enää edes heteroparit eivät voi saada lapsia Venäjältä on mun mielestä vähän liioittelua. Ihan ymmärrettävää ettei lapsia anneta samaa sukupuolta oleville pareille mutta Venäjä voisi kuitenkin antaa niitä heteropareille kuten aiemminkin. [/quote] Miksi heteropareilla on oikeus adoptiolapsiin sen paremmin kuin homoillakaan? [/quote] Ei kellään ole mitään taivaasta tippunutta oikeutta saada itselleen adoptiolasta. Adoptiolasta voi hakea ja jos käy oikeen hyvä tuuri niin sitten saa sellaisen. On kuitenkin ihan fiksua että ne joille lapsia sitten lopulta annetaan ovat naimisissa vastakkaista sukupuolta olevan kanssa niin lapsi saa isän ja äidin.
[/quote]
Mitä jos ne eroo?
[/quote]
Silti sillä lapsella on äiti ja isä, vaikka olisivatkin eronneet.
[/quote]
Niin ja mä luulen että hyvin harvoin vanhemmat, jotka adoptoivat lapsen, eroavat. Yleensä heillä on hyvin vakaa suhde, ovat joutuneet kestämään ehkä lapsettomuutta, ovat kestäneet pitkän adoptioprosessin ja ovat oikeesti niitä hyviä vanhempia.
Eivät ole niinkuin lähiön pirkko ja pera, että ensimmäisen pettymyksen tullessa hukutetaan epäonnistumiset viinaan ja ajatellaan että "ei toi tee mua onnelliseksi, pakko erota".
Poikkeaa aiheesta mutta sanonpa vain sen että suuri osa eroista johtuu siitä että asetetaan ihan järkyttävät paineet puolison harteille että tuon pitää nyt tehdä mut onnelliseksi ja mun elämästä sitä pilvilinnaa eikä älytä että sen oman onnellisuuden eteen pitää tehdä itse jotain. Ja kun on itse onnellinen haluaa myös puolison olevan onnellinen ja tekee sen eteen kaikkensa. Sitä on oikea rakkaus.