Auttakaa...etten juo tänä viikonloppuna!!
Kohtalontovereilta kaipaan nyt tukea ja neuvoja. Tässä pari tuntia ollut levoton, rauhaton olo, mitään en saa tehdyksi, kelloa vilkuilen. Polttaa...polttaa....valtava mieliteko lähteä kauppaan ostamaan ne perinteiset joka viikonloppuiset kaljat ja tupakat. Viime sunnuntaina taas kerran päätin, että olen juomatta ainakin kuukauden. (joka ikinen viikonloppu olen pe tai la tai kumpanakin päivänä juonut humalahakuisasti viimeisten viiden vuoden aikaan) Vappuna ja viime viikonloppuna join yhteensä 28 pulloa keskiolutta (kolmena eri iltana) huh...ihan hirvittää itseänikin myöntää, että olen pahasti riippuvainen alkoholiin. Kaipaan sitä alkoholin tuomaa rentoa hyvänolon tunnetta. Elämässäni on paljon stressitekijöitä. Humalassa minulla on rento ja mukava olo, silloin ei huolet ja murheet paina. Olen pienikokoinen nainen ja helposti juon kymmenen olutta eikä minulla ole koskaan krapulaa aamulla. Harvoin käyn edes baareissa juomassa, ihan kotosalla tykkään yksin juopotella, poltella tupakkaa, saunoa ja kuunnella hyvää musiikkia. Ja kaiken lisäksi minulla pienet lapset kotona. Salaa heiltä juon, kahvimukiin kaadan olutta ja siitä sitten kulauttelen. Kun nukahtavat jatkan omassa rauhassa juomistani. Minulla ei ole asiat hyvin :/ mitä teen, mistä haen apua?
Kommentit (29)
Nyt tsemppiä! Keksit jonkun sijaistoiminnon kun tekee mieli. Maanantaina päihdeklinikalle. Juominen rasittaa aina myös läheisiäsi ja lapset kyllä tietää. Niiltä et pimitä mitään.
Voinpa sanoa että tuskin juot salassa, alkoholin haistaa kyllä.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 16:52"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 16:48"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 16:47"]No eihän tuo paljoa ole 28 pulloa kolmelle illalle.Minä juon yhdessä illassa enemmän.
[/quote]
Eikä tietenkään ole mitään ongelmaa alkoholin kanssa?
[/quote]
No ihan normaali perjantai ilta
Te ämmät ootte niin säälittäviä "yhyy join 10 kaljaa ja konttaan yhyy"
[/quote]
Lääkkeet :DDD
Sääli nyt pieniä lapsiasi, ei ole heille kivaa, kun äiti juo ja on poissaoleva. Jätä pois tupakka ja kalja, ne eivät kuulu lapsiperheen vanhemmille!
T. Mummi
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 17:07"]
Yritä tsempata ap! Olen itse ollut vastaavassa tilanteessa lasten ollessa alle kouluikäisiä ja elämäni oli tylsää. Juurikin pe ja la-iltaisin lääkitsin itseäni "sivistyneesti" pullollisella viiniä. Joskus muutama sidukka päälle. Ruoanlaiton yhteydessä, ruokajuomana, saunasiiderit jne. Ajoissa nukkumaan. Ei krapulaa. Kuitenkin huono unenlaatu ja hiukan väsynyt olo koko päivän. Jossain vaiheessa mies kehoitti miettimään alkoholitottumuksiani ja siitä alkoi parempi tieni. Nykyään juon ainoastaan erikoistilanteissa. En normi viikonloppuina kotona. Meni oma aikansa ennenkuin pääsin eroon siitä pakottavasta tunteesta, jota pe-illan lähestyminen toi tullessaan. Mutta voin sanoa, että kannattaa. Eikä kannata piiloutua sen taakse, että lapset ovat pieniä eivätkä tajua. Ne tajuavat yllättävän paljon, sillä vuosia myöhemmin toinen lapsistani tokaisi, että hän muistaa kun mulla oli ennen vanhaan usein viinilasi kädessä kotona :( Et varmasti halua, että lapsesi oppivat sinulta kotoa juomisen mallin. Minä opin sen omasta kodistani enkä halua sitä enää jatkaa omille lapsilleni. Tsemppiä!
[/quote]
samaa mieltä, saman kokenut, hyvä ohje
Kiitos minua tsempanneille. Hienoja kannustavia kirjoituksianne lukiessani viinan himoni laantui...en hae tänään ja toivottavasti en huomennakaan olutta kaupasta. Edes hetkellinen onnistumisen tunne :) AP
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 16:14"]
28 pulloa keskiolutta kolmena eri iltana? Voi kuule, päättötodistukseen sinulla on vielä matkaa
[/quote]
Häh? Mä en tajunu tätä...
Hei ap! Mä lopetin toistaiseksi alkoholin käytön kun rupes karkailemaan käsistä, nyt olen muutaman kuukauden ollut ilman. Tsemppiä kovasti. Alku on tässäkin vaikein, uskomattoman paljon se riippuvuus ohjailee ajatuksia. Niinkuin joku aiemmin mainitsikin, ekat 2-3 viikkoa on ne vaikeimmat. Osta kotiin jotain hyvää vissyä tai muuta alkoholitonta juotavaa. Kyllä se alkaa sujua pikku hiljaa. Ilman krapulaa on ihanaa herätä ja mennä nukkumaan kun oikeasti väsyttää.
Ap, miten menee? Toivottavasti hyvin!