Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yhteiskunnan pitäisi ohjata vahvasti siihen, että molemmat vanhemmat ovat perhevapaalla yhtä paljon lasten kanssa kotona

Vierailija
13.01.2022 |

Vaalikonekysymys--IL
Kuinka joku voi olla samaa mieltä?
Että valtio ohjaa kansalaisia vielä enemmän?
Sehän on sairasta.

Kommentit (102)

Vierailija
21/102 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen täysin erimieltä.

Vanhempainvapaiden käyttö pitäisi olla perheiden itse päätettävissä eli yhdestä lapsesta perhe saisi vaikka 12kk vanhempainvapaata ja sen he voivat käyttää haluamalla tavalla.

Tästä aiheutuvat kulut taas pitäisi maksaa verorahoista.

Tuo 12kk oli esimerkki, kyseinen määrä voisi olla myös 6kk tai 16kk.

Ei siis mitään kiintiöitä tähänkään asiaan vaan vapautta sekä tasa-arvoa vapaisiin.

Olen sinun kanssasi täysin erimieltä. Isä on nyt tässä asiassa se oikeudeton vanhempi. Sekä naisen työnantaja.

Se miten sirkka ja pertti toimii ei kuulu kenellekkään.

6kk tai ei mitään. Miksi pitäisi pakottaa?

Vierailija
22/102 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en lapsia halua enkä halua maksaa siitä että joku makaa lapsen kanssa kotona.

Kaikki tuet pois perheiltä ja elättäkööt itse itsensä.

M31

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/102 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen perheen pitää saada itse päättää, millä tavalla jakavat tämän.

Perheet saavat toki päättää lastenhoitojärjestelynsä, mutta miksi yhteiskunnan pitäisi jättisummilla tukea epätasa-arvoa luovia valintoja?

Vierailija
24/102 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tässä vaimolle koettanut ehdottaa, että hän voisi välillä mennä töihin ja minä jäädä vuorostani kotiin. Mutta riitaa siitä vaan syntyy. Toista lasta ei tule ennen kuin tämä asia on tasa-arvoisempi.

Juu ei lisää lapsia tuohon tilanteeseen. Koettakaa nyt olla riitelemättä ja keskittykää olemassa olevaan lapseen, hän ansaitsee teidän molempien huomion.

Vierailija
25/102 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koskakohan vesemmisto ehdottaa että molemipien vanhempien täytyy käydä ruokaostoksilla yhtä monta kertaa viikossa. Ja valmistaa ruoka. Koska se olisi teknisesti mahdollista toteuttaa, en ihmettelisi jos sellaista ehdotetaan seuraavan 7 v aikana.

Tämä lienee ns. miehen logiikkaa?

Vierailija
26/102 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti olen sitä mieltä että lapsesta aiheutuva 'haitta' tulee olla yhtä suuri sekä isän että äidin työnantajille. Ja molempien lompakolle. Ja ajankäytölle. Siksipä minä en lisäänny kun noin ei vielä ole. Mutta askel askeleelta.

Tähän voi kuules aika paljon vaikuttaa sillä, kenen kanssa ne lapset tekee.

Meillä oli paljon puhetta miten mikin asia menee ennen sen perheen perustamista. Niin vaan vaimo putosi siihen vauvakuplaaan ja minä olen se perheen varavanhempi.

Vierailija
27/102 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koskakohan vasemmisto ehdottaa että kaille täytyy valtion kustantaa älysormus joka kertoo stressitasot. Ja vapaat sen mukaan tasan. =D=D=D[/quote

Oliko tuo mielestäsi tosiaan huumoria?

Vierailija
28/102 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunnan ei pitäisi ohjata yhtään mitään ihmisten yksityiselämään liittyvää. Osaan päättää ihan itse, olen katsos iso poika jo toisin kuin jotkut täällä.

Vierailija
29/102 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tässä vaimolle koettanut ehdottaa, että hän voisi välillä mennä töihin ja minä jäädä vuorostani kotiin. Mutta riitaa siitä vaan syntyy. Toista lasta ei tule ennen kuin tämä asia on tasa-arvoisempi.

Juu ei lisää lapsia tuohon tilanteeseen. Koettakaa nyt olla riitelemättä ja keskittykää olemassa olevaan lapseen, hän ansaitsee teidän molempien huomion.

Tämä tarkoittaisi sitä, että minun pitäisi ottaa pari askelta taakse päin ja jäädä sinne takavasemmalle.

Vierailija
30/102 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koskakohan vasemmisto ehdottaa että kaille täytyy valtion kustantaa älysormus joka kertoo stressitasot. Ja vapaat sen mukaan tasan. =D=D=D[/quote

Oliko tuo mielestäsi tosiaan huumoria?

Valitettavasti nykyaikana en pitänyt tuota huumorina, vaan varteenotettavana mahdollisuutena poliitikkojen näkökulmasta.

Vierailija
31/102 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehehehe. Tuliko PerS ul3ille noin paha mieli kun ehdokkaiden rötöslistat tuli taas julkisuuteen ja saitte kiistattoman kärkipaikan 😘

Jos mies ei omia lapsia halua hoitaa niin miksi niitä pitää hankkia?

Sitä varten on vaimo. Jos ei sitä halua tehdä miksei voi aukaista suuta ennen aviota.

Ainoa asia nasten öyhötyksestä on, että järkimies tekee lomakkeen jonka molemmat täyttää ennen naimisiin menoa. Voimassa seur 10v sitten uusitaan. Tai ei.

Jos on noin takapajuinen niin se on syytä tehdä selväksi potentiaaliselle vaimolle ennen aviota.

Vierailija
32/102 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä tarkoittaisi sitä, että minun pitäisi ottaa pari askelta taakse päin ja jäädä sinne takavasemmalle.

Ikävää, että perhevapaiden jakamiseen liittyvä lakimuutos tulee kannaltasi liian myöhään. Mutta lapsi on ilmeisesti vasta pieni, ja vanhemmuus alussa.

Vierailija
33/102 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunnan ei pitäisi ohjata yhtään mitään ihmisten yksityiselämään liittyvää. Osaan päättää ihan itse, olen katsos iso poika jo toisin kuin jotkut täällä.

Parisuhteessa ei voi yksin päättää.

Vierailija
34/102 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehehehe. Tuliko PerS ul3ille noin paha mieli kun ehdokkaiden rötöslistat tuli taas julkisuuteen ja saitte kiistattoman kärkipaikan 😘

Jos mies ei omia lapsia halua hoitaa niin miksi niitä pitää hankkia?

Koko vihervasemmisto on suuri rötös; yli 100 milj. kuollutta teidän paska-aatteenne takia. Menkää Siperiaan ja perustakaa uusi DDR.

Vierailija
35/102 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli vaihtoehtosi ovat riitely ja vetäytyminen? Nyt vähän äkkiä pariterapiaan. Ja jos ei tuosta parane, niin ero. Sitten saat ainakin puolet vanhemmuudesta.

Vierailija
36/102 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parisuhteessa ei voi yksin päättää.

En ole parisuhteessa yhteiskunnan kanssa

Vierailija
37/102 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli vaihtoehtosi ovat riitely ja vetäytyminen? Nyt vähän äkkiä pariterapiaan. Ja jos ei tuosta parane, niin ero. Sitten saat ainakin puolet vanhemmuudesta.

Missä maailmoissa te oikein elätte?🤣

Vierailija
38/102 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen täysin erimieltä.

Vanhempainvapaiden käyttö pitäisi olla perheiden itse päätettävissä eli yhdestä lapsesta perhe saisi vaikka 12kk vanhempainvapaata ja sen he voivat käyttää haluamalla tavalla.

Ei siis mitään kiintiöitä tähänkään asiaan vaan vapautta sekä tasa-arvoa vapaisiin.

Meillä lapsi syntyy elokuussa lakiuudistuksen tultua voimaan, mies on yrittäjä. Käytännössä hän pitää 6 kk vapaan, mutta on koko sen ajan töissä ja minä työttömänä. Vielä on epäselvää, saako puoliso täyden päivärahan, kun minä saan samaan aikaan työttömyysetuutta, mutta ei sillä ole merkitystä sinänsä. Kukaan tuskin palkkaa 6 kk ikäisen vauvan äitiä, joka kertoo haastattelussa aikovansa olla lakisääteisellä perhevapaalla miehen palattua töihin.

Vierailija
39/102 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä maailmoissa te oikein elätte?🤣

Noin kolmasosa eroperheiden lapsista asuu molempien vanhempien kanssa. Kun pois lasketaan täydet hulttiovanhemmat ja yli 12-vuotiaat, jotka saavat itse päättää, niin eiköhän kohta vuoroasuminen ala olla uusi normaali.

Vierailija
40/102 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen täysin erimieltä.

Meillä lapsi syntyy elokuussa lakiuudistuksen tultua voimaan, mies on yrittäjä. Käytännössä hän pitää 6 kk vapaan, mutta on koko sen ajan töissä ja minä työttömänä. Vielä on epäselvää, saako puoliso täyden päivärahan, kun minä saan samaan aikaan työttömyysetuutta, mutta ei sillä ole merkitystä sinänsä. Kukaan tuskin palkkaa 6 kk ikäisen vauvan äitiä, joka kertoo haastattelussa aikovansa olla lakisääteisellä perhevapaalla miehen palattua töihin.

Miksi ihmeessä menet töihin lapsen ollessa 6 kk? Torpedoidaksesi kaikki työn saamisen mahdollisuudet, kun jaat omat vapaasi kahteen pätkään?