Yhteiskunnan pitäisi ohjata vahvasti siihen, että molemmat vanhemmat ovat perhevapaalla yhtä paljon lasten kanssa kotona
Vaalikonekysymys--IL
Kuinka joku voi olla samaa mieltä?
Että valtio ohjaa kansalaisia vielä enemmän?
Sehän on sairasta.
Kommentit (102)
Ja miten tämä liittyy aluevaaleihin?
Koskakohan vesemmisto ehdottaa että molemipien vanhempien täytyy käydä ruokaostoksilla yhtä monta kertaa viikossa. Ja valmistaa ruoka. Koska se olisi teknisesti mahdollista toteuttaa, en ihmettelisi jos sellaista ehdotetaan seuraavan 7 v aikana.
Vierailija kirjoitti:
Kysy vaalikoneelta.
Koskakohan vasemmisto ehdottaa että kummatkin vanhemmat voivat yhdessä keskustelemalla sopia mitä toinen laittaa päälle. Valkoiset vai mustat sukat. =D=D=D Tiedän yhden joka tätä ainakin kannattaa.
Vierailija kirjoitti:
Liittyy vahvasti soteen
Vierailija kirjoitti:
Koskakohan vasemmisto ehdottaa että kummatkin vanhemmat voivat yhdessä keskustelemalla sopia mitä toinen laittaa päälle. Valkoiset vai mustat sukat. =D=D=D Tiedän yhden joka tätä ainakin kannattaa.
Nuo värit ovat polarisoituneet ja ne pitää kieltää historian taakan takia.
Eihän siitä ole aikaan kun oli kysely, jossa tuloksena oli ettei naiset tätä halua.
Ehdottomasti olen sitä mieltä että lapsesta aiheutuva 'haitta' tulee olla yhtä suuri sekä isän että äidin työnantajille. Ja molempien lompakolle. Ja ajankäytölle. Siksipä minä en lisäänny kun noin ei vielä ole. Mutta askel askeleelta.
Epäilen, että yhteiskunnan ohjaama 6+6+6 tulee käytännössä olemaan äidille 6+6 ja sen jälkeen lapsi menee hoitoon. Isät pitävät omia perhevapaitaan kesällä eli pidentävät vuosilomaa kuukaudella, äidit ovat samaan aikaan töissä.
Vierailija kirjoitti:
Ja näillä on äänioikeus.🤦♀️
Ehehehe. Tuliko PerS ul3ille noin paha mieli kun ehdokkaiden rötöslistat tuli taas julkisuuteen ja saitte kiistattoman kärkipaikan 😘
Jos mies ei omia lapsia halua hoitaa niin miksi niitä pitää hankkia?
Olen täysin erimieltä.
Vanhempainvapaiden käyttö pitäisi olla perheiden itse päätettävissä eli yhdestä lapsesta perhe saisi vaikka 12kk vanhempainvapaata ja sen he voivat käyttää haluamalla tavalla.
Tästä aiheutuvat kulut taas pitäisi maksaa verorahoista.
Tuo 12kk oli esimerkki, kyseinen määrä voisi olla myös 6kk tai 16kk.
Ei siis mitään kiintiöitä tähänkään asiaan vaan vapautta sekä tasa-arvoa vapaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Eihän siitä ole aikaan kun oli kysely, jossa tuloksena oli ettei naiset tätä halua.
Lastenhoito pitää kyllä jakaa puoliksi, mutta perhevapaita ei olla valmiita jakamaan.
Itse en löytänyt ikinä paikkaani työmaailmassa.
Nautin lapsen kanssa kotona olemisesta.
Mies taas pitää työstään.
Nytkö pitäisi vaihtaa, koska TASA-ARVO?
Jokaisen perheen pitää saada itse päättää, millä tavalla jakavat tämän.
Vierailija kirjoitti:
Olen täysin erimieltä.
Vanhempainvapaiden käyttö pitäisi olla perheiden itse päätettävissä eli yhdestä lapsesta perhe saisi vaikka 12kk vanhempainvapaata ja sen he voivat käyttää haluamalla tavalla.
Tästä aiheutuvat kulut taas pitäisi maksaa verorahoista.
Tuo 12kk oli esimerkki, kyseinen määrä voisi olla myös 6kk tai 16kk.
Ei siis mitään kiintiöitä tähänkään asiaan vaan vapautta sekä tasa-arvoa vapaisiin.
Olen sinun kanssasi täysin erimieltä. Isä on nyt tässä asiassa se oikeudeton vanhempi. Sekä naisen työnantaja.
Vierailija kirjoitti:
Jokaisen perheen pitää saada itse päättää, millä tavalla jakavat tämän.
Olen tässä vaimolle koettanut ehdottaa, että hän voisi välillä mennä töihin ja minä jäädä vuorostani kotiin. Mutta riitaa siitä vaan syntyy. Toista lasta ei tule ennen kuin tämä asia on tasa-arvoisempi.
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti olen sitä mieltä että lapsesta aiheutuva 'haitta' tulee olla yhtä suuri sekä isän että äidin työnantajille. Ja molempien lompakolle. Ja ajankäytölle. Siksipä minä en lisäänny kun noin ei vielä ole. Mutta askel askeleelta.
Tähän voi kuules aika paljon vaikuttaa sillä, kenen kanssa ne lapset tekee.
Luoda mahdollisuuksia on eri asia kuin päättää toisen puolesta.
Se että poliittisilla päätöksillä esimerkiksi erilaisten tukien ja työnantajamaksujen säätämisellä voidaan mahdollistaa myös työkulttuuria siihen, että myös isän on mahdollista jäädä lapsen kanssa hoitovapaalle kuin äidin.
Eri asia on päättää sitä perheiden puolesta. He varmasti ovat itse kykeneväisiä itse ottamaan huomioon esimerkiksi taloudellisen kannattavuuden hoitovapaalle jääntiin.
Isä on keskimääräisesti ihan yhtä tärkeä lapselle kuin äitikin.
No mutta tätähän kansa haluaa. Enemmän hallintomielisyyttä. Ei tarvitse itse ajatella ollenkaan, kunhan noudattaa lakeja, sääntöjä, ohjeita, suosituksia.