Tuleeko sinullekin ruuhkassa TIERAIVO?
http://www.hs.fi/autot/a1305953449451?ref=hs-art-new-1
Jos tulee niin raivoatko menemään vai oletko yrittänyt tehdä asialle jotain?
Kommentit (27)
Ruuhka ei saa mussa rattiraivoa aikaan. Jos ruuhka on pieni ja mulla kiire, ohitan jonon. Jos taas on oikeaa ruuhka, niin odottelen kiltiisti muiden perässä.
Mun rattiraivon saa valloilleen törttöilemällä liikenteessä. Kuten ajamalla kasiikymppiä satasen alueella ja kun tulee suora tai hyvä paikka ohittaa, niin sitten painetaan kaasua.
Tai tulemalla jostain pikkutieltä eteen, niin että joudun jarruttamaan kunnolla ja sitten jäädään siihen ajamaan alinopeutta.
Ne on myös ärsyttäviä, jotka ohittavat motarilla hiiiiitaaaaasti ja jumittavat vierellä eivätkä tajua painaa kaasua, jos ohitettavan eteen tulee auto. Eli sillon mä joudun taas painamaan jarrua ja odottamaan, että se hidas ohittelija pääsee mun ohi ja vasta sen jälkeen pääsen edellä olevan ohi.
Jos mä olisin rekkakuski, niin mut sais raivon valtaan ne, jotka ohittavat rekan sen takia kun rekan perässä ei kehdata ajaa. Sitten jäävät körötelemään sen rekan eteen, joka ei luonnollisesti pääse ohi.
Jonkun av-mamman mieskö se tässä raivoaa?
Öö..no alkuun nyt ainakin mukavuus, oma rauha, oma lämpötila, vapaus mennä minne haluaa, hyvät stereot, joustavuus, nopeus, ajamisnautinto jne. Sä et oot autoa tainnu ikinä ajaa jos noin tyhmiä pitää kysellä.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 14:30"]
Minulle tulee tieraivo bussissa, kun henkilöautot tukkii kaikki ajoväylät ja menee järjettömästi aikaa päivästä ruuhkassa kökkimiseen. Käyttäisitte joukkoliikennettä niin vähenisi sekä ruuhkat että raivo!
[/quote]
Mielelläni käyttäisin, jos silloin ei työmatkaan menisi päiväkodin kautta 1,5h suuntaansa. Autolla pääsen n. 45 minuuttiin. Julkisia käytänkin, jos ei tarvitse lapsia kuskata.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 15:23"]
Öö..no alkuun nyt ainakin mukavuus, oma rauha, oma lämpötila, vapaus mennä minne haluaa, hyvät stereot, joustavuus, nopeus, ajamisnautinto jne. Sä et oot autoa tainnu ikinä ajaa jos noin tyhmiä pitää kysellä.
[/quote]
Kuulostaa siltä, että kärsit tälläkin hetkellä rattiraivosta.
En tarvitse autoa päästäkseni mihinkään, enkä haluaisikaan ajaa itse. Se on ihan hukkaanheitettyä aikaa. Olisi kaameaa, jos joutuisi itse ajamaan esimerkiksi työmatkansa.
Jatkokysymys: onko sinun tai jonkun muun tieraivo aiheuttanut joskus jotain konflikteja? ap
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 14:40"]
Taas köyhiä apinoita katkeruuttaan ulisemassa. Käytin hitaita ja paskalta haisevia julkisia opiskelijana, joten tiedän kyllä niiden "ihanuuden". Nykyään menen aina mukavasti autolla, koska minulla on siihen VARAA!
[/quote]Mitä mukavaa on yksityisautoilussa?