Saako juoda siiderin tai kaksi kun on yksin lapsen kanssa?
Kommentit (103)
Jos se jää maksimissaan siihen kahteen, mutta mielellään ei yhtään.
No voi vittu! Kyllä saa.
Odotatko että saat joltain mulkulta täältä tuomion että voit sitten soimata itseäsi?
Ihan yhtä sopivaa on juoda esim yksi siideri, kun olla juomatta.
Ihan rauhassa, minä ainakin voin ottaa. Mikäs se olisi se kriittinen tilanne mikä tästä voisi seurata?
Eri asia jos vedät kännit. Tai juot ne pari sidukkaa joka toinen ilta.
Saa jos tiedät varmasti että se jää siihen.
Saa juoda vaikka litran viinaa. Mutta liikaa taitaa alkoholi hallita elämää, jos on pakko juoda lasten nähden. Juhlat erikseen, mutta normaali ihminen ei tarvitse alkoholia arjessa, ainoastaan riippuvainen.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 14:21"]Saa jos tiedät varmasti että se jää siihen.
[/quote]
Kuinka paljon ongelmakäyttäjiä / niiden kasvatteja täällä on jos ajatellaan että aikuinen ei pystyisi aivan yhtä helposti jättämään kahteen siideriin kuin kahteen kuppiin kahvia?
Mulla on se periaate että pitää olla ajokunnossa, jos vaikka sattuis jotain ja pitäis lähteä lääkäriin.
Kysy mielummin vaikka neuvolasta, kuin täältä. Av:lla pyörii paljon alkoholiriippuvaisia, joiden mielestä on aina hyvä päivä ottaa! Ja suorastaan kuuluu juoda joka päivä pari, muuten lapsista tulee juoppoteinejä, jos alkoholi nähdään "kiellettynä hedelmänä" :D
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 14:21"]Saa juoda vaikka litran viinaa. Mutta liikaa taitaa alkoholi hallita elämää, jos on pakko juoda lasten nähden. Juhlat erikseen, mutta normaali ihminen ei tarvitse alkoholia arjessa, ainoastaan riippuvainen.
[/quote]
:) Me ollaan tosi riippuvaisia. Saatamme viikonloppuna avata viinipullon ja juoda sitä kun olemme tehneet hyvää ruokaa, lapsen seurassa.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 14:23"]Mulla on se periaate että pitää olla ajokunnossa, jos vaikka sattuis jotain ja pitäis lähteä lääkäriin.
[/quote]
Mulla on se periaate että auton rattiin en istu kun en ole käynyt autokoulua.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 14:23"]
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 14:21"]Saa jos tiedät varmasti että se jää siihen. [/quote] Kuinka paljon ongelmakäyttäjiä / niiden kasvatteja täällä on jos ajatellaan että aikuinen ei pystyisi aivan yhtä helposti jättämään kahteen siideriin kuin kahteen kuppiin kahvia?
[/quote]
Olen ylläolevan viestin kirjoittaja, kohtuukäyttäjä ja kohtuukäyttäjien lapsi. Olen vain sen verran varovainen, etten uskalla rohkaista ihan tuntematonta juomaan lapsen läsnäollessa. Ollaan kuitenkin Suomessa, jossa moni juo liikaa.
Ai kauhee! Ei tietenkään saa. Mä paloin helvetin liekeissä kun join yhden 0,33 lonkeron eilen kun katsoin peliä ja ipanat oli nukkumassa.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 14:25"]
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 14:23"]Mulla on se periaate että pitää olla ajokunnossa, jos vaikka sattuis jotain ja pitäis lähteä lääkäriin. [/quote] Mulla on se periaate että auton rattiin en istu kun en ole käynyt autokoulua.
[/quote]
Niinpä. Voi sen taksin ottaa parin viinilasillisenkin jälkeen, jos lääkäriin pitää päästä. Toisaalta, jos on oikeasti niin paha paikka, että pitää yöllä tai myöhään illalla lähteä lääkäriin, niin voi varmaan kutsua ambulanssinkin. Känniä ei kannata juoda, mutta kyllä nyt pari siideriä voi ottaa ihan hyvin.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 14:23"]Mulla on se periaate että pitää olla ajokunnossa, jos vaikka sattuis jotain ja pitäis lähteä lääkäriin.
[/quote]
Naurettavaa. Saa ne autottomatkin terveydenhuoltopalveluita. Silloin kun on oikeasti kiire, 112 ja ambulanssi on oikea ratkaisu. Muuten taksi kulkee.
En siis ota kantaa äitien alkoholinkäyttöön. Mutta tuo yllä oleva ei ole mikään peruste. Ennemminkin se, pystyykö toimimaan järkevästi jos vaikka lapsella menee henkitorveen vierasesine. Toki jatkuvassa pelossa eläminenkään ei ole suotavaa ja vanhemmillakin on oikeus rentoutua, joko siiderin tai kahvikupin ääressä.
Eikö se oo sama olla ilman alkoholia jos lapsia kotona, niin ei tarvi miettiä.
Täältäkö se lupa pitää pyytää ?