Mitä päiväkodin tädeille?
Mitä viette kiitokseksi päiväkodin tädeille ennen kesälomaa vai viettely mitään? Meidän muksu vuoropäiväkodissa jossa aika iso henkilökunta..vaikea miettiä mitään henkilökohtaista... Oisko iso täytekakku hyvä kortin kanssa?:)
ehdottakaapa,mitä veisin..
Kommentit (15)
Me tehtin yksi vuosi kangaskassit. Tai siis ostin valmiita vaalean pellavanvärisiä kasseja ja lapsi piirsi kangastusseilla niihin joitain juttuja (kukkia, aurinkoja jne). Ajattelin, että menee vaikka mökillä halkokassina jos ei muuten (tai yhden kerran roskapussina). Opet kiittelivät vielä syksylläkin ko. lahjasta, kun kerrankin oli joku, missä kantaa kotiin kaikki ne suklaa- ja kynttilapäketit:)
Enpä suosittele mitään itse tehtyä. Itse saatiin syyttelyä ruokamyrkytyksen levittämisestä, ruokamyrkytystä oli myös niillä tädeillä kun eivät edes töissä silloin olleet eli eivät edes nähneet koko kakkua, oli hassu juttu se
Pääasia että muistat kiitoksella päikyn tätejä, se lämmittää mieltä aina. Itse tykkään kukista, mut jotkut inhoaa. Viinipullo on pro, jotain erikoisempaa herkkuu kaupasta, esim erikoiskahvia tai suklaata.
Terv. Lto
Sekin olisi ihan kiva jos ei tätittelisi :)
Minun mielestäni juuri ne lapsen itse tekemät ovat parhaita. Olen saanut myös edellä mainitun kangaskassin (joka jo kulunut puhki), itse kasvatetun kukan (itse askartelemassa ruukussa), posliiniväreillä maalatun mukin. Tässä nyt ainakin muutama idea.
Ja jos et halua kaikkia muistaa erikseen, koska on paljon hoitajia kun lapsesi on ympärivuorokautisessa. Saimme yksi vuosi kahvihuoneeseen ison laatikon mansikoita ja jäätelöä, kyllä maistui kaikille.
Viettekö viimeisenä päivänä nuo lahjat ja laitatteko kortin vai suulliset kesän toivotukset?
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 14:29"]
Minun mielestäni juuri ne lapsen itse tekemät ovat parhaita. Olen saanut myös edellä mainitun kangaskassin (joka jo kulunut puhki), itse kasvatetun kukan (itse askartelemassa ruukussa), posliiniväreillä maalatun mukin. Tässä nyt ainakin muutama idea.
Ja jos et halua kaikkia muistaa erikseen, koska on paljon hoitajia kun lapsesi on ympärivuorokautisessa. Saimme yksi vuosi kahvihuoneeseen ison laatikon mansikoita ja jäätelöä, kyllä maistui kaikille.
[/quote]
Ihmiset ovat erilaisia. Olen itse LTO ja mieheni luokanopettaja. Joka kevät tulee siis tajuton määrä kaikenlaista krääsää lasten vanhemmilta. Lähes poikkeuksetta kaikki itsetehty ei-käyttötavara menee suoraan kiertoon tai roskiin. Käyttötavara käyttöön, jos on mitenkään sellainen, että sitä voi käyttää. Kulutustavara käytetään joko itse tai laitetaan kiertoon.
Ainuttakaan itsetehtyä kukkaruukkua, lautasta, mukia, tyynyliinaa, kangaskassia, paitaa, kravattia, hiuskoristetta ei ole tullut käytettyä. Sen sijaan joulukoristeita on laitettu kuuseen, jos ovat edes etäisesti sopineet värimaailmaan.
Raadollista olla näin tunteeton, mutta ei vain mahdu mihinkään kaikenlaiset ylimääräiset turhakkeet.
En tarvitsisi mitään, mutta jos jotain haluaa tuoda, niin helposti kulutettava tai sellainen, jonka voi antaa eteenpäin tarvittaessa. Tarkoitan siis esimerkiksi suklaa, jonka laktoosi-intolerantikko voi antaa eteenpäin tai kiva Pentikin muki, jonka voi antaa eteenpäin Iittala-kodista.
Täytyykö viedä jokaiselle tädille jotain vai pelkästään omahoitajalle?
Entäs päiväkodin sedät? Saako he mitään? :(
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 14:37"]
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 14:29"]
[/quote]
Ihmiset ovat erilaisia. Olen itse LTO ja mieheni luokanopettaja. Joka kevät tulee siis tajuton määrä kaikenlaista krääsää lasten vanhemmilta. Lähes poikkeuksetta kaikki itsetehty ei-käyttötavara menee suoraan kiertoon tai roskiin. Käyttötavara käyttöön, jos on mitenkään sellainen, että sitä voi käyttää. Kulutustavara käytetään joko itse tai laitetaan kiertoon.
Ainuttakaan itsetehtyä kukkaruukkua, lautasta, mukia, tyynyliinaa, kangaskassia, paitaa, kravattia, hiuskoristetta ei ole tullut käytettyä. Sen sijaan joulukoristeita on laitettu kuuseen, jos ovat edes etäisesti sopineet värimaailmaan.
Raadollista olla näin tunteeton, mutta ei vain mahdu mihinkään kaikenlaiset ylimääräiset turhakkeet.
En tarvitsisi mitään, mutta jos jotain haluaa tuoda, niin helposti kulutettava tai sellainen, jonka voi antaa eteenpäin tarvittaessa. Tarkoitan siis esimerkiksi suklaa, jonka laktoosi-intolerantikko voi antaa eteenpäin tai kiva Pentikin muki, jonka voi antaa eteenpäin Iittala-kodista.
[/quote]
Näinhän se tavallaan on, itse olen kuitenkin jättänyt mielelläni muistoksi nuo oppilaiden itsetekemät lahjat. Yks oppilas (poika, 12v) toi mulle monta kertaa lahjaksi erilaisia kaulakoruja, ja niitä olen käyttänyt, oli jotenkin hellytäväkin lahja. Aina liikutun kovasti, kuinka mukavia oppilaat ja heidän perheet on muistaessaan minua niin herttaisilla lahjoilla, olipa mitä oli. Omien lasten opettajille ja hoitajille vien joskus leipomuksia, kukkia tai ostettuja keksejä, suklaata. Jotkut opekollegat on saattanut saada viskipullon tai viinipullon, itse en ole rohjennut kellekään opettajalle viedä pulloa (vielä).
Meidän päiväkodissa ainakin kakku maistuisi :)