Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieheni ei osallistu lasten elättämiseen juuri lainkaan

Vierailija
12.01.2022 |

Meillä on suunnilleen yhtä hyvät tulot, miehelläni noin 65 000 euroa vuodessa, minulla hieman enemmän. Minulla on siis ihan hyvin varaa elättää lapsemme, mutta kyllä tuntuu pahalta, ettei mieheni osta lapsille edes syntymäpäivälahjoja. Aikaisemmin matkustelimme aika paljon, niin minä aina maksoin lasten matkat. Minä ostan ruuasta noin 99 prosenttia ja kaikki lasten vaatteet ja kengät. Harrastuksistakin maksan suurimman osan, bussiliput ynnä muut sellaiset myös. Jos lapsi menee elokuviin tai lapsen ystävälle tarvitaan synttärilahja, minä maksan.

Kyse ei oikeastaan ole minulle rahasta, kylmää vain, ettei mies edes lapsiin halua panostaa. Häntä ei kuitenkaan tunnu mitenkään vaivaavan tämä.

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskan miehen otit ja nyt kaduttaa.

Vierailija
22/80 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tais äijä huomata että lapset onkin joku muu siittänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä stoppi tuolle. Lista asioista, joista joutuu maksamaan joka kuukausi. Jos ei suostu, näytä ovea.

Vierailija
24/80 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ehkä olen tyytynyt liian vähään. Raha ei minulle ole koskaan ollut erityisen tärkeää.

Ap

Vierailija
25/80 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ite halusit pennut ni älä vikise.

Vierailija
26/80 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin, mistä tämä saituus voi kummuta. En ymmärrä, vaikka olen tuntenut mieheni 18 vuotta.

Parhaimmillaan itsekkyydestä ja oikeutuksesta. Pahimmillaan narsismista. 

Vierailija
27/80 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on ollut miehen kanssa 18 vuotta. Ilmeisesti ap on ajautunut tilanteeseen, että on maksumies. Kiltisti vain maksanut.

Vielä ei selvinnyt miten asumiskustannukset? Nehän on ne suurimmat elämisen maksut.

Vierailija
28/80 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha joo ri po tärkeää ja hups erossa mies vie kaiken

Vierailija
29/80 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläkä vaan sano, ettet sitten halua elareita. Otat kaiken minkä irti saat, kirpaisee lapamatoa erityisen paljon.

Vierailija
30/80 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä halunnut lapset, mutta niin halusi mieskin. Uskon hänen myös rakastavan heitä ja minuakin niin kuin osaa. Ja he ovat kyllä ihan yhteisiä biologisia lapsiamme.

Asumismenot ja vakuutukset maksamme suunnilleen puoliksi, asuntolainaa ei ole.

Ap

Vierailija
31/80 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellasii ne mulkerot on. Ei rääsyn rääsyä penskoilleen osta.

Vierailija
32/80 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä halunnut lapset, mutta niin halusi mieskin. Uskon hänen myös rakastavan heitä ja minuakin niin kuin osaa. Ja he ovat kyllä ihan yhteisiä biologisia lapsiamme.

Asumismenot ja vakuutukset maksamme suunnilleen puoliksi, asuntolainaa ei ole.

Ap

Jos mies ei ota kuuleviin korviin, kun sanot asiasta, niin tasaat menoja lopettamalla miehen ruokkimisen. Ostat ja laitat ruoan itsellesi ja lapsille.

Vierailija
33/80 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän teillä vaan ole avioehtoa? Jos on, niin sinua kusetetaan nyt aika rankasti.

Vierailija
34/80 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet sen kanssa? Heitä äijä mäkeen ja vaadi elarit. Kuulostaa aikamoiselta kultakimpaleelta🤢

Näitä neuvoja tänne aina satelee, tosi helppoa!!

Vierailija
35/80 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
36/80 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko puhunut asiasta miehen kanssa? Minä lähtisin nyt ensimmäisenä siitä asiasta liikkeelle..

Vierailija
37/80 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä nyt vaan ilmotan miehelle että maksoin koulukuvat tai harrastusmaskut hänen tililtään. Ja ihan periaatteessa maksatin hänellä yhden talvi- ja yhden välikausipuvun vuosittain, vaikka pääpiirteittäin lapsilisä menee vaatetukseen.

Hän myös maksaa 50% asumisesta ja ruokabudjetista, sekä 100% oman autonsa ja omat menonsa.

Muuten on vähän samaa vikaa kuin ap:n miehessä, mutta luotan kyllä että rahahanat aukeaisivat jos katastrofi iskee. Toisaalta pitää taloa ja myös mun autoa kunnossa tms rahanarvoista. Mä myös tiedän missä miehen rahat on ja että ei hän kuluta niitä itseensäkään, mä kun meidän pankkiasiat hoitelen.

Mutta tiedän tunteen, meilläkin rahaa jää säästöön kummallakin, mutta tuo periaate välillä ärsyttää enempi, välillä vähempi.

Vierailija
38/80 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi lapsiperheessä rahojen tulisi olla yhteiset. Koska samaa taloutta pyöritellään. Jos ei halua yhteistä tiliä, niin sitten eri tili, johon molemmat siirtävät 80-90 prossaa tuloistaan.

Vierailija
39/80 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimisiko ap teillä yhteinen tili johon molemmat laittavat esim. 1500-2000,-/kk ja siitä maksetaan kaikki kodin ja lasten kulut. Huomaisi mieskin että ei ne lasten haalarit ja kengät kympillä kaupasta irtoa.

Vierailija
40/80 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu miehelle, voisi maksaa vakuutusmaksuja ja muita asumismenoja enemmän.

Voisitte avata yhteisen tilin, jonne laitatte molemmat tietyn prosentin tuloista ne, niin kirpaisee saman verran kumpaakin ja sieltä alatte maksaa lasten kulut ja asumismenot. Ei kai mies niin pihi ole, että himoaisi ko. tililtä ap:n osuutta...

Siinä avautuisi samalla miehelle se, miten paljon lapsiinkin uppoaa.