Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni ei osallistu lasten elättämiseen juuri lainkaan

Vierailija
12.01.2022 |

Meillä on suunnilleen yhtä hyvät tulot, miehelläni noin 65 000 euroa vuodessa, minulla hieman enemmän. Minulla on siis ihan hyvin varaa elättää lapsemme, mutta kyllä tuntuu pahalta, ettei mieheni osta lapsille edes syntymäpäivälahjoja. Aikaisemmin matkustelimme aika paljon, niin minä aina maksoin lasten matkat. Minä ostan ruuasta noin 99 prosenttia ja kaikki lasten vaatteet ja kengät. Harrastuksistakin maksan suurimman osan, bussiliput ynnä muut sellaiset myös. Jos lapsi menee elokuviin tai lapsen ystävälle tarvitaan synttärilahja, minä maksan.

Kyse ei oikeastaan ole minulle rahasta, kylmää vain, ettei mies edes lapsiin halua panostaa. Häntä ei kuitenkaan tunnu mitenkään vaivaavan tämä.

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttääkö mies rahaa sinuun? Vai mihin hänen rahansa menee?

Vierailija
2/80 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaako mies muuta, vuokraa, autoa, vakuutuksia ym?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän sitä sanotaan, että pihi ihminen on pihi myös tunteiltaan.

Vierailija
4/80 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko puhunut hänelle asiasta? Sanoa joskus vaikka että maksahan Pekan harrastusmaksu tai lomamatka. Voi olla toki vaan pihi mul kku tai sitten vaan tottunut että sinä maksat. Miehet nyt ei ylipäätään tajua miten paljon lapsiin menee rahaa. Sanoisin ukolle, että sun vuoro seuraavat 10 vuotta.

Vierailija
5/80 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin mies rahansa käyttää? Onko saita ihminen noin ylipäätään?

Vierailija
6/80 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan nuo asiat pitänyt sopia ennen lapsia?

Pidäpä kuukausi kuluista exceliä, lyö nokan eteen.

Tee sitten päätelmät.

Vierailija
7/80 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan noihin kysymyksiin: Mies ei käytä rahaa myöskään minuun. Meillä ei ole lainaa paitsi kummallakin omasta autosta (minulla halpa, hänellä kalliimpi). Olen joskus puhunut, mutta siitä on aikaa eikä se mitään muuttanut eikä selityksiäkään tullut.

Vierailija
8/80 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mihin mies rahansa käyttää. Olen epäillyt salaisia sijoituksia, lainoja ja peli velkoja.

Eipä tullut mieleenkään kysyä mieheltä ennen esikoista, että aikooko osallistua lapsensa elatukseen. Exelien laatiminen ei kiinnosta, koska ei tässä raha ole se ongelma.

Ap, kuten 7 myös.

Vierailija
9/80 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa nyt lopetan sen ruoan ostamisen miehelle. Ostat ja maksat omasi ja lapsen. Säästät useamman satasen varmaan.

Vierailija
10/80 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, mies on äärimmäisen saita muutenkin.

Ap

Vierailija
11/80 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies käytäisi omaa rahaa, kun ei ole pakko? Miksi hän luopuisi esim. Satojen tuhansien sijoituksistaan, jos saa elannon ilmaiseksi?

Mies on aivan looginen. Kuka nyt saavutetuista etuuksista luopuisi.

Vierailija
12/80 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin, mistä tämä saituus voi kummuta. En ymmärrä, vaikka olen tuntenut mieheni 18 vuotta.

Vierailija
13/80 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi mies käytäisi omaa rahaa, kun ei ole pakko? Miksi hän luopuisi esim. Satojen tuhansien sijoituksistaan, jos saa elannon ilmaiseksi?

Ei ole mikään mies kun ei huolehdi lapsistaan.

Vierailija
14/80 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet sen kanssa? Heitä äijä mäkeen ja vaadi elarit. Kuulostaa aikamoiselta kultakimpaleelta🤢

Vierailija
15/80 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakkaudesta? Reiluudesta? Halusta huolehtia jälkeläisistään?

Vierailija
16/80 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mikään mies kun ei huolehdi lapsistaan.

Miksi huolehtisi, jos tietää, että vaimo huolehtii?

Vrt. En minäkään viitsi ulkoilla lasten kanssa, kun tiedän, että mies vie heidät kuitenkin ulos.

Vierailija
17/80 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin, mistä tämä saituus voi kummuta. En ymmärrä, vaikka olen tuntenut mieheni 18 vuotta.

Miksi ylipäätään olet sietänyt moista? Kai jotain merkkejä oli alussakin.

Olet itse mahdollistanut tuon.

Vierailija
18/80 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta ja moukkamaista. Miten voit elää tällaisen ihmisen kanssa?

Vierailija
19/80 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet sen kanssa? Heitä äijä mäkeen ja vaadi elarit. Kuulostaa aikamoiselta kultakimpaleelta🤢

Hän on lasten isä. Hän ei ole varsinaisesti tehnyt tässä kenellekään pahaa. Hän osallistuu suhteellisen paljon lasten elämään ja hoitamiseen kuitenkin (vaikka ei yhtä paljon kuin minä).

Vierailija
20/80 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakkaudesta? Reiluudesta? Halusta huolehtia jälkeläisistään?

Ei se mies ajattele noin. Hän näkee, kuinka lapsista pidetään huolta ja ajattelee, että hyvä niin.

Vaimo ei ole koskaan pyytänyt mitään, niin hän ajattelee, että kaikki on hyvin, kun kukaan ei valita.