Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä muita, joilla ei ole ajokorttia?

Vierailija
08.05.2015 |

Miksi ei ole? Ihmetelläänkö kortittomuuttanne jotenkin?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole korttia, pelkään autolla ajamista. Ei sitä kukaan ainakaan ääneen ole ihmetellyt. Enkä kinua kyytejä keltään koskaan, pyörällä, bussilla, taksilla ja junalla olen tähän astikin päässyt liikkumaan.

Vierailija
22/34 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 13:13"]

Ei ole korttia. Ei ole ollut koskaan sen vertaa rahaa että olisi saanut. Alaikäisenä en saanut töitä. Maksavia vanhempia ei ole. Täysi-ikäisenä opintolainani meni vuokran maksuun ja ruokaan. Nyt 23-vuotiaana mieheni käyttää autoa, ja minä bussia. Kun saan vakituisen työpaikan, on ajokortti ensimmäinen hankinta.

[/quote]

Minulla sama tilanne edelleen. Olen 36v. Ei edelleenkään vakituista ammattia ja säästöt menee asumiseen ja ravintoon+ bussikorttiin. Töitä on vaikea saada kun ei ole autoa tai ajokorttia. Miehelläkään ei ole. 

T: Köyhät

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 13:23"]

Ei ole korttia, pelkään autolla ajamista. Ei sitä kukaan ainakaan ääneen ole ihmetellyt. Enkä kinua kyytejä keltään koskaan, pyörällä, bussilla, taksilla ja junalla olen tähän astikin päässyt liikkumaan.

[/quote]

Kavereistani ehkä kolmella on oma auto, joten kyytien kinuminen ei onnistuisikaan. Ei kaikissa piireissä ole mitenkään tavallista omistaa autoa. -6

Vierailija
24/34 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vuonna 2030 ihminen ei enää saa ajaa autoa? Robotisaatio muuttaa maailmaa".

http://www.mtv.fi/lifestyle/koti/artikkeli/vuonna-2030-ihminen-ei-enaa-saa-ajaa-autoa-robotisaatio-muuttaa-maailmaa/5068096

Nautikaa nyt kortistanne vielä tuo 15 vuotta, kun on vielä lailista ajella.

Vierailija
25/34 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:46"]Ja mulla on kortti ja auto ja en ilman pärjäisi. En ymmärrä niitä joilla ei ole ajokorttia. Eikö se hankaloita elämää? Onko teillä harrastuksia? En pärjäisi ilman autoa. Käyn koulua toisella paikkakunnalla, harrastan ratsastusta, ja kaverini asuvat eri puolilla kaupunikia.
[/quote]

Miten se hankaloittaa? Mä hyppää metroon. Harrastuksiin pääsee ilman ruuhkia, halvasti ja nopeasti. Ilman et tarvii ite ajaa.

Vierailija
26/34 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 13:22"]Ap.:lle tiedoksi: nyky-Suomessa on paljon ihmisiä joilla ei tulojensa vähäisyyden vuoksi ole varaa ajatellakaan niin kallista asiaa,kuin edes ajokortin hankintaa ,auton hankinnasta ja sen ylläpito-ja  katsastuskustannuksista ja polttoainekuluista puhumattakaan.

Ei vaikka sille kuinka käyttöä olisi . 

Tajuatko? Kaikilla EI ole niin paljoa rahaa ja on ehkä ollut köyhät autoa omistamattomat vanhemmatkin. Siinä se  yksinkertainen syy monella kortittomuuteen.

Aika yksinkertainen ,koko ikänsä pumpulissa elänyt elintasokakara pitää olla jos ei noin yksinkertaista asiaa tajua.

Asuminen, laskut, ruoka ja  vaatteet vievät kaiken eikä mitään jää tilille eikä käteen niiden päälle ja aivan kaikilla ei riitä näihinkään.

Ajokorttikaan ei ole kaikille mikään ´pappa betalar´-itsestäänselvyys.

Toisaalta näillä ihmisillä saattaa olla vielä viiskymppisinäkin niin hyvä kunto ,että talvipakkasellakin 10 kilometrin päivittäinen pyöräily (sivulaukku tai kori täynnä ostoksia) sujuu ´ihan tuosta vaan´ ja milloin hyvänsä.

Eli jos jotain on elämässään  menettänyt niin jotain on sitten sen korvaukseksi ja vastineeksi  saanutkin...
[/quote]
miksi tämä on ap:lle tiedoksi? Mulla ei myöskään ole korttia, ei koskaan ole ollut mahdollisuutta hankkia. Ap

Vierailija
27/34 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

täältä löytyy kortti. Ja pihasta 3 autoa =D mutta harvoin itselläni tulee autoa käytettyä. Kaksi lasta jotka vien aina melkein kävellen tarhaan...ainut milloin mennään kahdella eri autolla miehen kanssa on kun mökille lähdetään. Mun farmarissa on häkki takana jonne american bulldog mahtuu hyvin. Muuten en edes autolla pahemmin aja =D

Vierailija
28/34 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 13:05"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:59"]Mulla ei ole, eikä kaupunkilaisena keskusta-asujana sitä ole koskaan tullut kaivanneeksi.
[/quote]
Etkä koskaan kinu keneltäkään kyytiä kun olet menossa häihin, mökille, ostamaan jotain isoa, saattamassa lasta leirille, mustikkametsään, jne
[/quote] En, isot tavarat voi tilata kotiinkuljetuksella, mustikkametsässä en käy, en juurikaan mökkeile, mies hoitaa lasten kuljetukset tarvittaessa ja ottaa mut kyytiin ihan kinuamatta jos mennään yhdessä jonnekin ja taksilla pääsee melkein mihin vain.

Vierailija
29/34 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puolisoni olisi kortiton, olisi  se vähän sama kuin jos hänellä olisi näkövamma, kuulovamma tai käyttäisi pyörätuolia. Asian kanssa tulisi jotenkin toimeen mutta kyllä se hankaloittaisi elämää. Rajoittaisi asuinpaikan ja työpaikan valintaa, matkustusta, lasten harrastuksia jne.

Vierailija
30/34 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, Espoossa asutaan. Työmatkat Helsinkiin kuljen bussilla, samoin muut matkat. Asutaan sellaisessa solmukohdassa,  että tästä pääsee joka suuntaan julkisilla.

Jos joskus harvoin käyn jossain muualla päin Suomessa, niin kuljen junalla tai bussilla. Lapsia on kaksi teini-ikäistä (olen eronnut), jotka myös tottuneet käyttämään julkisia. Isänsä kanssa käyvät mökillä ja autoilevat enemmän. Ainoa, mikä joskus harmittaa on jotkut isommat tavarat, esim matot kun piti saada pesulaan, niin jouduin maksamaan kuljetuksesta monta kymppiä:(

Keneltäkään en pyydä kyytiä tai apua kuitenkaan. En osaa kaivata korttia/autoa kun ei sitä koskaan ole ollut, eikä olisi tällä hetkellä varaakaan.

Vierailija
31/34 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole korttia, koska en tarvitse. Asun Helsingissä ja täällä ei sillä kyllä mitään tee. Autoa tarvitsee johonkin tavaroiden kuskaamiseen tms. pari kertaa vuodessa, ja silloin yleensä löytyy joku sukulainen tai tuttu apuun. Olen 30 ja tutuistani vain kourallisella on ajokortti. Kukaan ei ole kortittomuuttani koskaan ihmetellyt.

Vierailija
32/34 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole korttia. Minulla on jonkinlainen hahmotushäiriö. Vaikea tunnistaa suunnat ja eksyn kävellesäkin hyvin helposti. Olen ajatellut, että en olisi turvallinen tuolla autoteillä. Ajatuskin on pelottanut. Kyllähän kortittomuudesta haittaa on ja täytyy tehdä erinäisiä järjestelyjä. Mutta, kun 53 vuotiaaksi olen pärjännyt, niin eiöhän tässä selvitä eteenkinpäin.

Vierailija
33/34 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisit ihmettelivät ajokortittomuuttani, koska on harvinaista että tässä iässä ei ole korttia ja epäilivät muutenkin kansalaisuutta jne. 

Lopulta selvisi että olen vain ajokortiton mies, joka äänestää vihreitä. Eli en ollut myöskään rikollinen vaikka asetelma näytti aluksi epäilyttävältä, kun ei ollut henkkareita messissä.

Vierailija
34/34 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei oo mitään pahvin palaa ajan silloin ku huvittaa isän autolla