Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko pihi ruoan suhteen?

Vierailija
08.05.2015 |

Mä olen. Nytkin keitin vain yhden kananmunan, kun en raskinut keittää kahta vaikka kaksi olisi tehnyt mieli. Ja ostan aina ruokaa vain sen verran, että just ja just selvitään seuraavaan kauppakäyntiin asti ja yleensä sitten joudutaankin mm. leipiä laskeskelemaan, että montako saa kukin syödä. Leikkelettä (esim. meetvurstia) laitan aina vain yhden siivun leivälle vaikka leipä olisi niin iso, että hyvin voisi laittaa kaksi.

Tämä johtuu siis ihan täysin vain minun pihiydestäni. Rahallisesti ei ole edes niin tiukkaa, että täytyisi sen takia säännöstellä. Mulla on vaan korvien välissä pula-ajan ajattelutapa. Joskus olisi ihana mässätä huoletta niin paljon kuin napa vetää, mutta aina mä sitten "säästelen tätä nyt vähän, ei raski kerralla syödä kaikkea".

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Ruoka on niitä harvoja asioita joita ostaessa en mieti rahaa.

Vierailija
2/18 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 11:19"]

En ole. Ruoka on niitä harvoja asioita joita ostaessa en mieti rahaa.

[/quote]

En mäkään sitä rahaa mieti, niin kuin sanoinkin. Muuten vaan jotenkin en raski ottaa esim. sitä kahta leikkelettä leivälle. Vähän kyllä huvittaa joskus itseäkin ja ärsyttääkin.

ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoasta en pihistele. Haluan terveellistä ja maistuvaa ja hyvää ruokaa. Toki tulojen mukaan on elettävä. Nuorena opiskelijana nyt ei tietenkään ollut vara syödä sisäfilettä joka päivä, mutta koskaan en ole elänyt pelkällä makaroonilla ja kaurapuurolla. Nykyään taloudellinen tilanne on paljon parempi ja jopa törsään ruokaan - ostan tuoreita yrttejä, hyvää lihaa, kalaa, juustoja, laadukkaita kasviksia jne.

Vieraillekin tarjoan aina ruokaa ja juomaa. Jotenkin olen oppinut jo lapsuudenkodista, että vaikka säästäväisyys on hyve, niin ruoasta ja vieraanvaraisuudesta ei tingitä.

Vierailija
4/18 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Meillä menee niin paljon ruokaa roskiin ettei tosikaan. Oikein harmittaa. Kuivaa leipää en syö joten puolet pussista heitän pois. (En saamattomuuttaan edes pakasta) Samoin leikkeleitä syön vain sen pari päivää ja loppu rasia roskiin. Mulla on joku kammo vanhaa ruokaa kohtaan. En esim ikinä osta kaupasta niitä aleruokia. Hyi. Mehutiivistekkin jos jää vahingossa lämpimään pariksi tunniksi niin kaadan viemäriin. Voitte uskoa kuinka paljon meillä menee rahaa ruokaan. :D

Vierailija
5/18 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole noin pihi. Minkä ikäinen ap olet? Onko vanhempasi pula-ajan ihmisiä?

Vierailija
6/18 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tänä päivänä enää osaa sanoa mikä on oikeasti terveellistä syötävää ?? Syöt sitä tai tätä niin ei se takaa mitään. Ja paskana se kaikki poistuu kuitenkin.

Vierailija
7/18 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 11:37"]

En ole. Meillä menee niin paljon ruokaa roskiin ettei tosikaan. Oikein harmittaa. Kuivaa leipää en syö joten puolet pussista heitän pois. (En saamattomuuttaan edes pakasta) Samoin leikkeleitä syön vain sen pari päivää ja loppu rasia roskiin. Mulla on joku kammo vanhaa ruokaa kohtaan. En esim ikinä osta kaupasta niitä aleruokia. Hyi. Mehutiivistekkin jos jää vahingossa lämpimään pariksi tunniksi niin kaadan viemäriin. Voitte uskoa kuinka paljon meillä menee rahaa ruokaan. :D

[/quote]

Siis täh, mehutiiviste jos jää lämpimään? Riippuu varmaan tiivisteestä, mutta meillä se (mm. Mehukatti, itse tehdyt on jääkaapissa, tarkoititko sitten sellaista?) on aina lämpimässä?! Pitäiskö se olla jääkaapissa? Ei ole ikinä ollut ja elossa kyllä vielä ollaan..

Mä olen 30v ja ei mun vanhemmat kovin pula-ajan ihmisiä ole, mutta äiti on aika samalainen kuin minä.

ap.

Vierailija
8/18 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 11:34"]

Ruoasta en pihistele. Haluan terveellistä ja maistuvaa ja hyvää ruokaa. Toki tulojen mukaan on elettävä. Nuorena opiskelijana nyt ei tietenkään ollut vara syödä sisäfilettä joka päivä, mutta koskaan en ole elänyt pelkällä makaroonilla ja kaurapuurolla. Nykyään taloudellinen tilanne on paljon parempi ja jopa törsään ruokaan - ostan tuoreita yrttejä, hyvää lihaa, kalaa, juustoja, laadukkaita kasviksia jne.

Vieraillekin tarjoan aina ruokaa ja juomaa. Jotenkin olen oppinut jo lapsuudenkodista, että vaikka säästäväisyys on hyve, niin ruoasta ja vieraanvaraisuudesta ei tingitä.

[/quote]

Juu, kyllä mäkin ostan hyvää ja laadukasta ruokaa. Sillain ihan perusterveellisesti syödään.

ap.

Vierailija
9/18 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 11:37"]En ole. Meillä menee niin paljon ruokaa roskiin ettei tosikaan. Oikein harmittaa. Kuivaa leipää en syö joten puolet pussista heitän pois. (En saamattomuuttaan edes pakasta) Samoin leikkeleitä syön vain sen pari päivää ja loppu rasia roskiin. Mulla on joku kammo vanhaa ruokaa kohtaan. En esim ikinä osta kaupasta niitä aleruokia. Hyi. Mehutiivistekkin jos jää vahingossa lämpimään pariksi tunniksi niin kaadan viemäriin. Voitte uskoa kuinka paljon meillä menee rahaa ruokaan. :D
[/quote]
Ai, että oikein naurattaa? Häpeisit ja opettelisit kunnioittamaan ruokaa.
Ajattele niitä, jotka täällä pyytävät vinkkejä 3 euron päiväbudjetilleen. Ajattele kiusattuja tuotantoeläimiä. Ajattele luontoa. Ajattele!

Vierailija
10/18 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 11:44"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 11:37"]

[/quote]

Siis täh, mehutiiviste jos jää lämpimään? Riippuu varmaan tiivisteestä, mutta meillä se (mm. Mehukatti, itse tehdyt on jääkaapissa, tarkoititko sitten sellaista?) on aina lämpimässä?! Pitäiskö se olla jääkaapissa? Ei ole ikinä ollut ja elossa kyllä vielä ollaan..

Mä olen 30v ja ei mun vanhemmat kovin pula-ajan ihmisiä ole, mutta äiti on aika samalainen kuin minä.

ap.
[/quote]
No juuri esim tuota mehukattia tarkoitin, minä säilytän sen avaamisen jälkeen kylmässä. :)

Vierailija
11/18 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 11:55"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 11:37"]En ole. Meillä menee niin paljon ruokaa roskiin ettei tosikaan. Oikein harmittaa. Kuivaa leipää en syö joten puolet pussista heitän pois. (En saamattomuuttaan edes pakasta) Samoin leikkeleitä syön vain sen pari päivää ja loppu rasia roskiin. Mulla on joku kammo vanhaa ruokaa kohtaan. En esim ikinä osta kaupasta niitä aleruokia. Hyi. Mehutiivistekkin jos jää vahingossa lämpimään pariksi tunniksi niin kaadan viemäriin. Voitte uskoa kuinka paljon meillä menee rahaa ruokaan. :D
[/quote]
Ajattele niitä, jotka täällä pyytävät vinkkejä 3 euron päiväbudjetilleen. Ajattele kiusattuja tuotantoeläimiä. Ajattele luontoa. Ajattele!
[/quote]
En nyt erityisemmin tätä ongelmaani häpeä. Miksi pitäisi? Mielestäsi siis pakko-oireisesta häiriöstä kärsivien pitäisi hävetä? Ihan sama kuin joku pelkää bakteereita pakko-oireisesti niin minä pelkään vanhaa/pilaantunutta ruokaa. Ehkä tuo nauruhymiö sitten oli tarpeeton mutta en minä huvikseni sitä ruokaa roskiin heitä tai siksi, että se olisi hauskaa.

Vierailija
12/18 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:03"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 11:55"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 11:37"]En ole. Meillä menee niin paljon ruokaa roskiin ettei tosikaan. Oikein harmittaa. Kuivaa leipää en syö joten puolet pussista heitän pois. (En saamattomuuttaan edes pakasta) Samoin leikkeleitä syön vain sen pari päivää ja loppu rasia roskiin. Mulla on joku kammo vanhaa ruokaa kohtaan. En esim ikinä osta kaupasta niitä aleruokia. Hyi. Mehutiivistekkin jos jää vahingossa lämpimään pariksi tunniksi niin kaadan viemäriin. Voitte uskoa kuinka paljon meillä menee rahaa ruokaan. :D
[/quote]
[/quote]
En nyt erityisemmin tätä ongelmaani häpeä. Miksi pitäisi? Mielestäsi siis pakko-oireisesta häiriöstä kärsivien pitäisi hävetä? Ihan sama kuin joku pelkää bakteereita pakko-oireisesti niin minä pelkään vanhaa/pilaantunutta ruokaa. Ehkä tuo nauruhymiö sitten oli tarpeeton mutta en minä huvikseni sitä ruokaa roskiin heitä tai siksi, että se olisi hauskaa.
[/quote]
Osta vain sellaisia määriä jotka käytät samana päivänä. Mene terapiaan.

Vierailija
13/18 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:09"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:03"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 11:55"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 11:37"]En ole. Meillä menee niin paljon ruokaa roskiin ettei tosikaan. Oikein harmittaa. Kuivaa leipää en syö joten puolet pussista heitän pois. (En saamattomuuttaan edes pakasta) Samoin leikkeleitä syön vain sen pari päivää ja loppu rasia roskiin. Mulla on joku kammo vanhaa ruokaa kohtaan. En esim ikinä osta kaupasta niitä aleruokia. Hyi. Mehutiivistekkin jos jää vahingossa lämpimään pariksi tunniksi niin kaadan viemäriin. Voitte uskoa kuinka paljon meillä menee rahaa ruokaan. :D
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Osta vain sellaisia määriä jotka käytät samana päivänä. Mene terapiaan.
[/quote]
Meillä on 5-henkinen perhe joten tuo ei ole mahdollista. En halua lastenikaan tai mieheni syövän "vanhaa" ruokaa. En koe tämän niin paljon rajoittavan elämäämme että tarvisin terapiaa kiitos vain. Luonto tosin kärsii mutta kärsii se ilman minun leivän tai leikkeleiden roskiin heittämisiänikin. Ja tuohon tuotantoeläimien kärsimyksiin sen verran että ostan luomua. :) Joten sitä kyllä ajattelen.

Vierailija
14/18 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi kananmunajuttu oli oikeesti tyhmä. Jos olisit pihi, olisit keittänyt monta kerralla koska ne säilyy keitettyinä useamman päivän. Nyt tuhlaat vettä ja sähköä kun keität yhden kerrallaan. Itse olen sinänsä pihi etten koskaan heitä ruokaa roskiin. Suunnittelen ruokani etukäteen, pakastan ja jatkan ruokia niin että jämistä syntyy jotain. Leipää otan pakastimesta tarvittavan määrän.

Vierailija
15/18 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti sinulla ei ole lapsia nälässä

Vierailija
16/18 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:19"]

Toi kananmunajuttu oli oikeesti tyhmä. Jos olisit pihi, olisit keittänyt monta kerralla koska ne säilyy keitettyinä useamman päivän. Nyt tuhlaat vettä ja sähköä kun keität yhden kerrallaan. Itse olen sinänsä pihi etten koskaan heitä ruokaa roskiin. Suunnittelen ruokani etukäteen, pakastan ja jatkan ruokia niin että jämistä syntyy jotain. Leipää otan pakastimesta tarvittavan määrän.

[/quote]

No kun en mä pihistele sähkössä tms. En ole mikään hirveän pihi noin yleensä. Tosin en tuhlarikaan. Se on vain tuo ruoka, jota en osaa käyttää reilusti. Pitäisi opetella..

ap.

Vierailija
17/18 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:19"]Toi kananmunajuttu oli oikeesti tyhmä. Jos olisit pihi, olisit keittänyt monta kerralla koska ne säilyy keitettyinä useamman päivän. Nyt tuhlaat vettä ja sähköä kun keität yhden kerrallaan. Itse olen sinänsä pihi etten koskaan heitä ruokaa roskiin. Suunnittelen ruokani etukäteen, pakastan ja jatkan ruokia niin että jämistä syntyy jotain. Leipää otan pakastimesta tarvittavan määrän.
[/quote]
No hyi hemmetti. Kuka syö monta päivää vanhaa kananmunaa?! Ja vielä sen takia, että säästää sähköä? :D

Vierailija
18/18 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne suuret tulot, vaan ne pienet menot, sanoi pihi sukulaistätitäti aina. Peruna ja ruskea jauhokastike oli perusruokaa. Ei, ei, siinä kastikkeessa ei ollut sattumia. Salaatin virkaa teki muutama valmiiksi lautaselle laitettu suolakurkkuviipale tai pienen tomaatin puolikas. Leipä syötiin viimeistä murua myöten, vaikka pinnassa olisi jo ollut homepilkkuja. Sitkeässä istui usko, ettei home elintarvikkeita pilaa. Tällekin tädille olisi ollut terveellistä muistaa, ettei ruumispaidassa ole taskuja. No, sukulaiset tappelivat sitten perinnöstä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi