Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Hallitus valmistelee poikkeuslain käyttöönottoa.

Vierailija
12.01.2022 |

Hs:n saamien tietojen mukaan.

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt vaan irtisanoutumaan kaikki hoitajat. Siinähän hoitavat johtajat potilaita. 😀 Itse otin loparit ja peruin hoitajan oikeuteni. Kuka hullu Suomessa jaksaa olla hoitoalalla?

Mukana!

Vierailija
62/65 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä ei kyllä hiiskuttu sanaakaan siinä vaiheessa kun olin kouluttautumassa terveydenhuollon alalle. Ihan kiva, olen ollut täysin tauottomassa jatkuvassa ylityöputkessa ja jaksanut ainoastaan sillä ajatuksella että helmikuussa tulee 2 vkoa vuosilomaa. Ja nyt en tietenkään saa pitää sitäkään. Terv. Uupunut terveydenhuollon palkkaorja

Jos sovittua lomaa joutuu siirtämään työnantajan toiveesta ennen helmikuun loppua siitä saa vähän yli 400 e ainakin Helsingissä.

Kun valmiuslaki on voimassa, ei lomansiirtoa korvata mitenkään eikä pitämättömistä lomapäivistä tarvitse maksaa, työaikalaki ei ole sekään voimassa eli työpäivä voi olla 11 tuntia, palkan saa noin 8 tunnista.

Milläs meinaavat pakottaa? Mielenkiinnolla odottelen… nyt sitten katsotaan kun laitetaan kova kovaa vastaan. Voin ottaa lopputilin ihan suosiolla, mutta orjaksi en ryhdy! Muutan vaikka pois Suomesta jos on pakko, mutta nyt on hoitajia kyykytetty tarpeeksi!

Hae sairauslomaa, esim unettomuus, selkäkipu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä ei kyllä hiiskuttu sanaakaan siinä vaiheessa kun olin kouluttautumassa terveydenhuollon alalle. Ihan kiva, olen ollut täysin tauottomassa jatkuvassa ylityöputkessa ja jaksanut ainoastaan sillä ajatuksella että helmikuussa tulee 2 vkoa vuosilomaa. Ja nyt en tietenkään saa pitää sitäkään. Terv. Uupunut terveydenhuollon palkkaorja

Jos sovittua lomaa joutuu siirtämään työnantajan toiveesta ennen helmikuun loppua siitä saa vähän yli 400 e ainakin Helsingissä.

Kun valmiuslaki on voimassa, ei lomansiirtoa korvata mitenkään eikä pitämättömistä lomapäivistä tarvitse maksaa, työaikalaki ei ole sekään voimassa eli työpäivä voi olla 11 tuntia, palkan saa noin 8 tunnista.

Milläs meinaavat pakottaa? Mielenkiinnolla odottelen… nyt sitten katsotaan kun laitetaan kova kovaa vastaan. Voin ottaa lopputilin ihan suosiolla, mutta orjaksi en ryhdy! Muutan vaikka pois Suomesta jos on pakko, mutta nyt on hoitajia kyykytetty tarpeeksi!

En. Haluan ihan oikeasti katsoa mitä käytännössä tapahtuu kun vaan yksinkertaisesti kieltäydyn. Sitten kun tuollaisia aletaan suoraan mulle puhumaan niin kylmän rauhallisesti sanon että en tule missään nimessä suostumaan. Mitä muka oikeasti kukaan voisi tehdä? Pahinta mitä voi tapahtua on että saan kenkää ja/tai joudun vankilaan. Kumpikaan ei pelota. Enkä varmasti ole yksin. Tästähän tulee vielä mielenkiintoinen näytös, uskokaa pois!

Vierailija
64/65 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Haluan ihan oikeasti katsoa mitä käytännössä tapahtuu kun vaan yksinkertaisesti kieltäydyn. Sitten kun tuollaisia aletaan suoraan mulle puhumaan niin kylmän rauhallisesti sanon että en tule missään nimessä suostumaan. Mitä muka oikeasti kukaan voisi tehdä? Pahinta mitä voi tapahtua on että saan kenkää ja/tai joudun vankilaan. Kumpikaan ei pelota. Enkä varmasti ole yksin. Tästähän tulee vielä mielenkiintoinen näytös, uskokaa pois!

Todellakin. Jos hoitoalat olisivat miesvaltaisia niin jo olisi paperikoneet lakossa. Mutta ei. Kun meillä on tämä kutsumus, kuten esim. Muuan lesemiljonääri-sipilä muutama vuosi sitten puheli.

Vierailija
65/65 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikkeustilalaki ei tähän tilanteeseen tuo mitään uutta tai rajoituksia, ainoastaan terv.hoidon työvoiman saatavuuden eli terv.hoidon koulutuksen ja eläkeläiset (alle 70v) sekä perhevapaalla olevat voidaan velvoittaa töihin terv.hoitoon. Samoin työnantaja voi kieltää lomat, vapaapäivät jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme