Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Hallitus valmistelee poikkeuslain käyttöönottoa.

Vierailija
12.01.2022 |

Hs:n saamien tietojen mukaan.

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lasten on päästävä kouluun nauttimaan heille kuuluva ilmainen ateria. Muulla ei ole väliä. Tästä en ole valmis tinkimään.

Vierailija
42/65 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmiuslakia edeltänyt lakikin velvoittaa terveydenhuollon ammattilaiset työhön poikkeustilanteissa. Olen valmistunut proviisoriksi vuosituhannen vaihteessa ja jo silloin meillekin tästä puhuttiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä ei kyllä hiiskuttu sanaakaan siinä vaiheessa kun olin kouluttautumassa terveydenhuollon alalle. Ihan kiva, olen ollut täysin tauottomassa jatkuvassa ylityöputkessa ja jaksanut ainoastaan sillä ajatuksella että helmikuussa tulee 2 vkoa vuosilomaa. Ja nyt en tietenkään saa pitää sitäkään. Terv. Uupunut terveydenhuollon palkkaorja

Jos sovittua lomaa joutuu siirtämään työnantajan toiveesta ennen helmikuun loppua siitä saa vähän yli 400 e ainakin Helsingissä.

Vierailija
44/65 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä ei kyllä hiiskuttu sanaakaan siinä vaiheessa kun olin kouluttautumassa terveydenhuollon alalle. Ihan kiva, olen ollut täysin tauottomassa jatkuvassa ylityöputkessa ja jaksanut ainoastaan sillä ajatuksella että helmikuussa tulee 2 vkoa vuosilomaa. Ja nyt en tietenkään saa pitää sitäkään. Terv. Uupunut terveydenhuollon palkkaorja

Milloin olet valmistunut? Valmiuslaki on ollut olemassa jo 11 vuotta. Mutta jo sitä ennen (valmistuin sairaanhoitajaksi 1986) ainakin meille sairaanhoito-opistossa kerrottiin, mitä meidät voidaan määrätä tekemään, jos Suomeen julistetaan poikkeustila. Siihen maailman aikaan tosin ajateltiin, että poikkeustilan julistaminen edellyttäisi sotilaallista kriisitilannetta eikä esimerkiksi pandemiaa. Mutta kyllä mulla on ollut koko ajan tiedossa, että kun sen tutkintotodistukseni aikoinaan sain, niin mut voidaan määrätä ihan mihin tahansa hoitamaan ihan mitä tahansa. Jopa siinä tapauksessa, että en ole enää vuosiin ollut alalla. 

No oletpas sinä etevä.

-eri

Miten niin olen etevä? Kysyin edelliseltä, milloin hän on valmistunut. Koska jos on valmistunut 11 vuoden sisällä, on valmiuslaki ollut jo olemassa. Jos on valmistunut sitä aikaisemmin, on silti ollut tiedossa nämä sairaanhoitajien velvollisuudet poikkeusolojen vallitessa. Ilmeisesti nyt sitten on niin, että joissain hoitoalan oppilaitoksissa (tai kaikissa????) ei kerrotakaan tätä - mielestäni aika oleellista asiaa - opiskelijoille. 

Vierailija
45/65 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi vuotta siinä meni, mutta "hyvinvointivaltio" nimeltä Suomi on romutettu. Onnea vihervassarihallitus ja yleinen agenda!

Ps. Romaniassa on enemmän tehohoitopaikkoja per 100k ihmisiä kuin Suomessa. Miettikääpä sitä.

Vierailija
46/65 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valmiuslakia edeltänyt lakikin velvoittaa terveydenhuollon ammattilaiset työhön poikkeustilanteissa. Olen valmistunut proviisoriksi vuosituhannen vaihteessa ja jo silloin meillekin tästä puhuttiin.

Mutta silloin ei käynyt mielessä, että valmiuslakia käytetäänkin siksi, että työ maksaa liikaa ja halutaan pienentää terveydenhuollon kuluja jättämällä osa palkasta maksamatta vedoten valmiuslakiin.

Vierailija
47/65 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi vuotta siinä meni, mutta "hyvinvointivaltio" nimeltä Suomi on romutettu. Onnea vihervassarihallitus ja yleinen agenda!

Ps. Romaniassa on enemmän tehohoitopaikkoja per 100k ihmisiä kuin Suomessa. Miettikääpä sitä.

Kyllä tämä terveydenhuollon romuttaminen on aloitettu ihan huomattavan paljon aiemmin ennen nykyistä hallitusta. Terveisin yli 20 vuotta alalla ollut.

Vierailija
48/65 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän lasten on päästävä kouluun nauttimaan heille kuuluva ilmainen ateria. Muulla ei ole väliä. Tästä en ole valmis tinkimään.

Porvoossa ei onnistu. Tarjolla hedelmiä, jos niitäkään.

Vierailija
49/65 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vaan irtisanoutumaan kaikki hoitajat. Siinähän hoitavat johtajat potilaita. 😀 Itse otin loparit ja peruin hoitajan oikeuteni. Kuka hullu Suomessa jaksaa olla hoitoalalla?

Vierailija
50/65 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sovittua lomaa joutuu siirtämään työnantajan toiveesta ennen helmikuun loppua siitä saa vähän yli 400 e ainakin Helsingissä.

Kun valmiuslaki on voimassa, ei lomansiirtoa korvata mitenkään eikä pitämättömistä lomapäivistä tarvitse maksaa, työaikalaki ei ole sekään voimassa eli työpäivä voi olla 11 tuntia, palkan saa noin 8 tunnista.

Vierailija
51/65 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saarikko estää:

https://www.vauva.fi/keskustelu/4464327/hallituspuolueissakepu-halua-sy…

Tuo on kepulin pyrkyrisetämiesten juoksutyttönen. Patriarkaatin pyörittelemä pulla.

Kyllä tämä on WEF:in globalistisetämiesten vyöryvä lihapulla.

Vierailija
52/65 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs nyt tuulee.

Onkohan hallituksessa kuultu kansan mielipidettä.

Tämän iltasanomien jutun kommenttikenttä kertoo harvinaisen suoraan ihmisten fiiliksistä hallituksen koronatoimia kohtaan. Ihme että ovat edes julkaisseet niitä kommentteja. Sen verran kovasti näyttää olevan tunteet pinnassa.

"Hallituspuolueissa halua syrjäyttää Krista Kiuru koronajohtajan paikalta – ”Johtaminen ontuu pahasti” "

https://www.is.fi/politiikka/art-2000008535483.html

Vierailija
53/65 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt vaan irtisanoutumaan kaikki hoitajat. Siinähän hoitavat johtajat potilaita. 😀 Itse otin loparit ja peruin hoitajan oikeuteni. Kuka hullu Suomessa jaksaa olla hoitoalalla?

Nimenomaan. Jos olen vielä monta vuotta tällä alalla tulen oikeasti hulluksi. T. Uupunut terveydenhuollon palkkaorja

Vierailija
54/65 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä irtisanoutumaan kaikki hoitajat. Pomot hoitakoot potilaat. Norjasta löytyy töitä. Suomalaiset ovat haluttuja. Palkka moninkertainen. Asunto ilmainen. Tervetuloa Norjaan töihin. Ruotsinkielellä/ englannilla pärjää.

Vierailija
55/65 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi eri asia, jos valmiuslaki otettaisiin käyttöön sodan takia. Mutta nyt hallitus vain päästi tilanteen tähän.

Yksi hallituksen jäsen jopa kehoitti ihmisiä näkemään, kokemaan ja elämään syksyllä ja näytti esimerkkiä yökerhoilemalla altistuneena.

Nyt on sitten sairaalat täynnä, ihmisiä, aikuisia ja lapsia kuollut Suomessa koronaan.

Sössimisen jälkeen nyt poikkeusolot ja valmiuslaki.

Vierailija
56/65 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvasin tämän. Onneksi sain pitää vähän lomaa marraskuussa, kun kesinä 2020 ja 2021 ei saanut pitää kuin kolme viikkoa ja työ on ollut ihan hel*ettiä.

Vierailija
57/65 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli käytännössä hoitajat tekevät töitä ilman mitään palkanlisiä. Aika kamalaa, että jo ennestään kuormittuneita vaaditaan tekemään töitä käytännössä ilman mitään ylityökorvauksia ilman viikkolepoja. Kyse on pelkästään halusta säästää, valmiuslain takia ei tarvitse maksaa TESsin mukaisia korvauksia.

Ei tee. Älkää edes kuvitelko! Menen vaikka vankilaan mieluummin, ja tämä on sitten TOTTA!

Vierailija
58/65 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täys sulku päälle?

Aivan varmasti tulee jossakin kohtaa.

Ei tule, koska emme enää tottele.

Sinähän voit yksin mesoa ja olla tottelematta pehmustetussa huoneessa. Ketään ei sun ”oikeutesi” kiinnosta. Seuraava hoito on lyijynappihoito.

Toivottavasti nousee kunnon hulinat päälle niin siinä tohinassa mä potkin sunlaiselta fasistilta leuat sisään.

Vierailija
59/65 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka hullu Suomessa jaksaa olla työntekijänä enää millään alalla.

Ihmisten arvostus on niin alhaalla että kuka sitä enää sietää.

Eihän meillä ole enää muuta arvoa kuin se minkä verran tuotamme rahaeliitille. Ja ehkä se minkä verran maksamme veroja.

Vierailija
60/65 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun valmiuslaki on voimassa, ei lomansiirtoa korvata mitenkään eikä pitämättömistä lomapäivistä tarvitse maksaa, työaikalaki ei ole sekään voimassa eli työpäivä voi olla 11 tuntia, palkan saa noin 8 tunnista.

Milläs meinaavat pakottaa? Mielenkiinnolla odottelen… nyt sitten katsotaan kun laitetaan kova kovaa vastaan. Voin ottaa lopputilin ihan suosiolla, mutta orjaksi en ryhdy! Muutan vaikka pois Suomesta jos on pakko, mutta nyt on hoitajia kyykytetty tarpeeksi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän