Voiko kahdessa kuukaudessa saada lantiota ja vyötäröä kapeammaksi?
Kommentit (24)
Kerron vielä, että mikään herkkujen vähentäminen tai karkkipäivä ei toimi mulla, tarvitsen katkaisuhoidon sokerista, jotta pystyn kieltäytymään palaveripullista, ilmaisesta konvehdista tms. Olin ajatellut, että vappuna saan syödä yhden tippaleivän, mutta pystyin sitten välttämään senkin. Sen jälkeen olis kuitenkin ollut taas vaikea olla kokonaan ilman. Hedelmät ja pakastemarjat riittää jälkiruuaksi nyt silloin kun jälkiruokaa edes tarvitsen (viikonloppudinnerillä lähinnä). t.15
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 09:40"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 09:37"]Harrasta sitä mikä kuluttaa eniten kaloreita. Googlaa. Lantiota et välttämättä saa pienemmäksi paitsi jos siinä on ihrakerros. Eikä sitä voi valita että mistä ne kilot lähtevät...
[/quote]
Tiedän kyllä nelikymppisenä mistä kilot lähtevät ja mihin kertyvät :-) Lantio ja reidet ovat mun rasvavarasto. Kolme, neljä senttiä lantiolta riittäisi ja lihasta pitäisi saada olkavarsiin.
ap
[/quote] Tässä tapauksessa kuntosali. Millään keppijumpalla et saa olkavarsiin lihasta kahdessa kuukaudessa.
Minulla erityisesti lantion ja uuman muokkaamiseen on toiminut kuminauha. Siis lenkki jalan alle, toinen pää käteen ja sitten sivuttain heilumista. Pitää olla tarkka, ettei vartalo kierry vaan keho taipuu ikään kuin kahden seinän välissä. Alussa tein 50 vetoa kummallakin puolella aamuin illoin, sitten nostin määrän sataan. Tosin aloitin liikunnan aivan nollasta.
Kiinnitti huonio tuo "illaksi hedelmiä". Olet siis tottunut illalla pupeltamaan ylimääräistä, et varsinaiseen nälkään vaan tavan vuoksi? Niin petollista, ja vaikuttaa että tuo on ongelmasi ydin. Suosittelen säännöllistä ateriarytmiä, jolloin syöt itsesi kylläiseksi kunnon terveellisellä ruualla 3-4 krt päivässä (aamiainen, lounas, välipala illallinen), niin herkun ja sokerinnälkä ainakin itselläni on kadonnut täysin. Ja liikunta tietenkin ehoton, jos nopeasti haluaa kiinteytyä. Aloita vaikka niistä pitkistä kävelyistä ja siirry vähitellen hölkkään, sprintteihin ja pumppeihin.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 10:32"]
Minulla erityisesti lantion ja uuman muokkaamiseen on toiminut kuminauha. Siis lenkki jalan alle, toinen pää käteen ja sitten sivuttain heilumista. Pitää olla tarkka, ettei vartalo kierry vaan keho taipuu ikään kuin kahden seinän välissä. Alussa tein 50 vetoa kummallakin puolella aamuin illoin, sitten nostin määrän sataan. Tosin aloitin liikunnan aivan nollasta.
[/quote]
Tää oli vähän vaikea käsittää ja sain lukea muutaman kerran: "toinen pää käteen". :)
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 09:27"]
Ja miten?
[/quote]
Toivottavasti et lantiota mitenkään. Kapeelantioiset on muodottomia poikapyllyjä. Lantion leveys ja vyötärön kapeushan se juurikin sen tiimalasimuodon eli naisellisuuden tuo.
t. mies
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 10:38"]
Kiinnitti huonio tuo "illaksi hedelmiä". Olet siis tottunut illalla pupeltamaan ylimääräistä, et varsinaiseen nälkään vaan tavan vuoksi? Niin petollista, ja vaikuttaa että tuo on ongelmasi ydin. Suosittelen säännöllistä ateriarytmiä, jolloin syöt itsesi kylläiseksi kunnon terveellisellä ruualla 3-4 krt päivässä (aamiainen, lounas, välipala illallinen), niin herkun ja sokerinnälkä ainakin itselläni on kadonnut täysin. Ja liikunta tietenkin ehoton, jos nopeasti haluaa kiinteytyä. Aloita vaikka niistä pitkistä kävelyistä ja siirry vähitellen hölkkään, sprintteihin ja pumppeihin.
[/quote]
Osuit asian ytimeen. Työajoistani johtuen päivällinen jää usein väliin ja illalla tulee mussutettua kaikenlaista energiapitoista. Kiireisinä viikkoina liikunta jää väliin ja työmatkat taittuvat autolla. Tästä tulee väsymyksen ja saamattomuuden kierre, mikä tuo lisää senttejä lantioon ja reisiin.
Nyt pitää taas terästäytyä. Tämänpäiväinen mummojumppa oli hyvä aloitus.. huomasin miten sekin oli jo melko haastava.. Rakastan zumbaa ym tanssillisia jumppatunteja, mutta omiin aikatauluihini sopivia ohjattuja tanssitunteja on vähän tarjolla. Mulla on ihan hyvä peruskunto, joten pumppikin onnistuu pienehköillä painoilla. Pitää vaan uskaltaa taas mennä sinne..
Kiitos näistä tsemppaavista vastauksista! Herkut pois, reippaita kävelyjä, pyörällä auton sijaan, jumppia, pummppeja.. Tästä se lähtee!
ap
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 09:49"]
Tässä hieman matematiikkaa: sentti vyötäröltä/lantiosta vastaa keskimäärin yhtä kiloa. Yhden vaatekoon muutos tarkoittaa keskimäärin viittä senttiä / viittä kiloa. Yhden kilon pudotus edellyttää keskimäärin 7 000 kcal vajetta. Jos haluat saada lantiostasi pois tuon neljä senttiä, se tarkoittaisi keskimäärin 28 000 kcal vajetta. Se jaettuna 60 päivälle tekee noin 470 kcal päiväkohtaisen vajeen. Ei siis mitenkään mahdoton tavoite - siihen pääsee lisäämällä vähän liikuntaa ja karsimalla ruokavaliosta pahimmat hötöt pois.
Mutta yllä mainitut luvut ovat siis vain keskiarvoja, eikä keho aina toimi matemaattisen tarkasti.
[/quote]
Kiitos tästä tietopaketista!
ap
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 13:05"]
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 09:27"]
Ja miten?
[/quote]
Toivottavasti et lantiota mitenkään. Kapeelantioiset on muodottomia poikapyllyjä. Lantion leveys ja vyötärön kapeushan se juurikin sen tiimalasimuodon eli naisellisuuden tuo.
t. mies
[/quote]
Tiedoksesi, että lantion leveys tai kapeus riippuu paljolti luuston muodosta. Leveälanteisesta ei saa kapealanteista millään laihdutuksella. Mutta ylimääräiset ihrat saa lantiolta pois höllymästä laihduttamalla.
ap
No juu. Ylimääräset pois ruokavaliosta on numero 1! Sitten mitä liikuntaa ikinä mieli tekeekään harrataa niin sitä lisää :)
Onko hyödyllisempää tehdä pitkiä kävelylynkkejä ja lyhyitä hölkkiä vai käydä body pumpissa ym. lihasrääkeissä?
Ap
Tutustu callaneticsiin ja jätä sokeri pois, mun vyötäröstä lähti 6cm ja lantiosta 4cm ekan kolmen viikon aikana näillä muutoksilla vaikka olinkin normaalipainoinen ja harrastin säännöllisesti liikuntaa jo valmiiksi.
Harrasta sitä mikä kuluttaa eniten kaloreita. Googlaa. Lantiota et välttämättä saa pienemmäksi paitsi jos siinä on ihrakerros. Eikä sitä voi valita että mistä ne kilot lähtevät...
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 09:36"]Tutustu callaneticsiin ja jätä sokeri pois, mun vyötäröstä lähti 6cm ja lantiosta 4cm ekan kolmen viikon aikana näillä muutoksilla vaikka olinkin normaalipainoinen ja harrastin säännöllisesti liikuntaa jo valmiiksi.
[/quote]
Oho! Pitää tutustua. Sokeria en jää kaipaamaan.
ap
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 09:37"]Harrasta sitä mikä kuluttaa eniten kaloreita. Googlaa. Lantiota et välttämättä saa pienemmäksi paitsi jos siinä on ihrakerros. Eikä sitä voi valita että mistä ne kilot lähtevät...
[/quote]
Tiedän kyllä nelikymppisenä mistä kilot lähtevät ja mihin kertyvät :-) Lantio ja reidet ovat mun rasvavarasto. Kolme, neljä senttiä lantiolta riittäisi ja lihasta pitäisi saada olkavarsiin.
ap
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 09:37"]sido naru ja kiristä tiukalle.
[/quote]
Tämä on sitten se viimeinen hötäratkaisu ;-) Kaikenlaisia korsetteja kun on tarjolla.
ap
Ruokavalio kuntoon ja body pump ainakin mulla toimii. Kävelylenkit ja juoksulenkit ei samalla tavalla kavenna.
Kiitos tuhannesti vinkeistänne! Sain jo jumppatrikoot päälle ja lähden kohta jumppaan. Joku mummojumppa tällä kertaa, mutta aloitellaan sillä. Illaksi ostan hedelmiä, kun mies kuitenkin pupeltaa jotain herkkuja. Ei liho, koska on himolenkkeilijä..
ap