Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Entä jos Jumala onkin LÄHELLÄ IHMISTÄ :) ja hänet voi

Vierailija
08.05.2015 |

kohdata? Entä jos rakastava Jumala etsiikin ihmistä, sinua ja minua, silloinkin kun meitä ei voisi vähempää kiinnostaa? Näistä kysymyksistä puhuvat Jan ja Joy Cedercreutz ohjelmassaan klo 8:50 saakka: http://www.tv7.fi/?player=oldie

Kommentit (109)

Vierailija
1/109 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 10:03"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 09:57"]

Usko raamatun Jumalaan ei ole sokeaa eikä hullua uskoa vaan johonkin. Näytöt raamatun Jumalan olemassaolosta on niin kiistattomat että ei tarvitse sokeasti vain uskoa johinkin. Faktaa löytyy pöydälle todella paljon kunhan vain asioita vaivautuu ennakkoluulottomasti tutkimaan.

[/quote]

Hei, tämähän olisi vallankumouksellinen juttu, jos Jahven olemassaolosta olisi viimeinkin näyttöä! Asiaahan on tutkittu ainakin 1500-luvulta alkaen. Missäs näihin tutkimuksiin voi tutustua?

[/quote]

Ihan vaikka lampsit aluksi lähimpään kirjastoon ja alat lukemalla ottamaan asioista selvää. Tutustut maailmanhistoiraan uskonnonhistoriaan ja raamatun historiaan/raamattuun näin aluksi. Kun tietää aluksi historian eri tapahtumien syyt, syntymiset ja seuraamukset niin helpottaa kokonaisuuden ymmärtämistä huomattavasti. Kyllä se polku sieltä sitten löytyy mitä lähdet kulkemaan. Homma vain ei toimi sillä tävalla että on itse ensin päättänyt olevansa evoluution lopputulos ja siittä näkökulmasta tutkii sitten kaikkea muuta.

Minä en voi sinulle muuta kuin näyttää sen kirjaston ovan, sinun on kuljettava itse loput matkasta... Kun olet itse riittävän laajasti ja riittävän monesta lähteestä tutkinut asioita niin päättele itse oletko apinan jälkeläinen vai luomisen tulos.

Mies 77

Vierailija
2/109 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 10:26"]

Usko raamatun Jumalaan ei ole sokeaa eikä hullua uskoa vaan johonkin. Näytöt raamatun Jumalan olemassaolosta on niin kiistattomat että ei tarvitse sokeasti vain uskoa johinkin. Faktaa löytyy pöydälle todella paljon kunhan vain asioita vaivautuu ennakkoluulottomasti tutkimaan.

[/quote]

Hei, tämähän olisi vallankumouksellinen juttu, jos Jahven olemassaolosta olisi viimeinkin näyttöä! Asiaahan on tutkittu ainakin 1500-luvulta alkaen. Missäs näihin tutkimuksiin voi tutustua?

[/quote]

Ihan vaikka lampsit aluksi lähimpään kirjastoon ja alat lukemalla ottamaan asioista selvää. Tutustut maailmanhistoiraan uskonnonhistoriaan ja raamatun historiaan/raamattuun näin aluksi. Kun tietää aluksi historian eri tapahtumien syyt, syntymiset ja seuraamukset niin helpottaa kokonaisuuden ymmärtämistä huomattavasti. Kyllä se polku sieltä sitten löytyy mitä lähdet kulkemaan. Homma vain ei toimi sillä tävalla että on itse ensin päättänyt olevansa evoluution lopputulos ja siittä näkökulmasta tutkii sitten kaikkea muuta.

Minä en voi sinulle muuta kuin näyttää sen kirjaston ovan, sinun on kuljettava itse loput matkasta... Kun olet itse riittävän laajasti ja riittävän monesta lähteestä tutkinut asioita niin päättele itse oletko apinan jälkeläinen vai luomisen tulos.

Mies 77

[/quote]

Olen valmis näkemään näin vallankumouksellisen tiedon vuoksi vähän vaivaa, mutta voisitko nyt mainita vaikka kolme keskeisintä todistetta tai argumenttia Jahven olemassaolon puolesta? Sen pitäisi olla helppoa, jos näyttö on kerran niinkin vakuuttava kuin väität. En haluaisi joutua ajattelemaan, että puhut omiasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/109 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 09:56"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 09:46"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 09:31"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 08:45"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 08:37"]

Entä jos Jumalaa ei olekaan?

[/quote]

Tein aloituksen tällaisesta aiheesta, koska olen kokenut, että kannattaa lähteä liikkeelle avoimella ja positiivisella mielellä eli että Jumala voisikin olla olemassa :) Etenkin, kun on kyse Rakastavasta Jumalasta, joka tahtoisi rakastaa ja armahtaa sellaistakin ihmistä, joka pidä häntä todellisena! Se on mielestäni kuva suuresta rakkaudesta :)

[/quote]

Selvä. Lähestytään sitten asiaa avoimin mielin.

Ensimmäinen askel: Missä näyttö Jahven olemassaolon puolesta?

[/quote]

Ensimmäinen askel ei ole todisteita tai luonnontiedettä, harmi kyllä - vaan ensimmäinen askel on avoin mieli sekä siinä mielessä nöyrä sisin, että voi olla avoin sille että jokin minua suurempi, kuten Jumala, olisikin olemassa, ja että minä tarvitsen sitä suurempaa, jota minulla ei ole ja jota Hän voi antaa, kuten Jumalan rakkautta, anteeksiantoa eli pelastusta :) Tästä lyhyestä tekstistä löydät lisää tärkeimpiä ja hyviä ajatuksia asiasta, suosittelen sitä lämpimästi: http://www.healingrooms.fi/?sid=100

[/quote]

Väität, että on olemassa jokin jumala. Millä perusteella minun pitäisi hyväksyä väitteesi? En edellytä luonnontieteellisiä perusteluja, mutta edellytän kyllä perusteluja. Jos jumala kerran on todellinen ja sen läsnäolo ilmeinen, tehtävän ei pitäisi olla kummoinenkaan.

Mieleni on erittäin avoin kaikenlaisille väitteille.

[/quote]

1) Ei sinun pidäkään hyväksyä minun väitettäni! Vaan lähteä itse etsimään, ja suostua vuoropuhelun, yhteyden ja rakkauden mahdollisuuteen sinun ja Jumalan välillä :) Siitä on kyse.

2) Sanoit, että ei pitäisi olla vaikea hyväksyä Jumalan olemassaoloa, jos hänen läsnäolonsa kerran on ilmeinen. Mutta ehkä ihmisessä onkin sisäisesti jotakin, joka tekee Jumalan "hyväksymisen" vaikeaksi - nimittäin kristillisen ajattelun mukaan Jumalan ja ihmisen välillä on "kuilu" tai synti, joka tekee ihmisen ns. hengellisesti sokeaksi ennen kuin Jumalan rakkaus ja anteeksianto eli pelastuminen kuroo tuon kuilun umpeen ja luo yhteyden ihmisen ja Jumalan välille :)

Jumala on valo, pyhä ja täydellinen - ihminen ei sitä ole, mutta ottamalla vastaan pelastuksen, jonka Jumala "tarjoaa" sulasta rakkaudesta ja armollisuudesta, voi ihminen olla pelastettu ihminen, jolle Jumala ja hänen rakkautensa ja armonsa on todellista :) Sekä kaikki muukin, joka vähitellen löytyy kun ihminen suostuu kasvamaan ja muuttumaan pelastuneena ihmisenä: suurempi elämän tarkoitus, sisäinen turvallisuus, sisäinen ja joskus ulkoinenkin eheytyminen, parantuminen ja vahvistuminen, Jumalan rakkauden janhyvyyden kokeminen, johdatuksen kokeminen - OLET LÄMPIMÄSTI TERVETULLUT LÖYTÄMÄÄN kaikkea edellä kuvattua: http://www.healingrooms.fi/?sid=100

Vierailija
4/109 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 10:31"]

[/quote]

Tein aloituksen tällaisesta aiheesta, koska olen kokenut, että kannattaa lähteä liikkeelle avoimella ja positiivisella mielellä eli että Jumala voisikin olla olemassa :) Etenkin, kun on kyse Rakastavasta Jumalasta, joka tahtoisi rakastaa ja armahtaa sellaistakin ihmistä, joka pidä häntä todellisena! Se on mielestäni kuva suuresta rakkaudesta :)

[/quote]

[/quote]

Ensimmäinen askel ei ole todisteita tai luonnontiedettä, harmi kyllä - vaan ensimmäinen askel on avoin mieli sekä siinä mielessä nöyrä sisin, että voi olla avoin sille että jokin minua suurempi, kuten Jumala, olisikin olemassa, ja että minä tarvitsen sitä suurempaa, jota minulla ei ole ja jota Hän voi antaa, kuten Jumalan rakkautta, anteeksiantoa eli pelastusta :) Tästä lyhyestä tekstistä löydät lisää tärkeimpiä ja hyviä ajatuksia asiasta, suosittelen sitä lämpimästi: http://www.healingrooms.fi/?sid=100

[/quote]

Väität, että on olemassa jokin jumala. Millä perusteella minun pitäisi hyväksyä väitteesi? En edellytä luonnontieteellisiä perusteluja, mutta edellytän kyllä perusteluja. Jos jumala kerran on todellinen ja sen läsnäolo ilmeinen, tehtävän ei pitäisi olla kummoinenkaan.

[/quote]

1) Ei sinun pidäkään hyväksyä minun väitettäni! Vaan lähteä itse etsimään, ja suostua vuoropuhelun, yhteyden ja rakkauden mahdollisuuteen sinun ja Jumalan välillä :) Siitä on kyse.

2) Sanoit, että ei pitäisi olla vaikea hyväksyä Jumalan olemassaoloa, jos hänen läsnäolonsa kerran on ilmeinen. Mutta ehkä ihmisessä onkin sisäisesti jotakin, joka tekee Jumalan "hyväksymisen" vaikeaksi - nimittäin kristillisen ajattelun mukaan Jumalan ja ihmisen välillä on "kuilu" tai synti, joka tekee ihmisen ns. hengellisesti sokeaksi ennen kuin Jumalan rakkaus ja anteeksianto eli pelastuminen kuroo tuon kuilun umpeen ja luo yhteyden ihmisen ja Jumalan välille :)

Jumala on valo, pyhä ja täydellinen - ihminen ei sitä ole, mutta ottamalla vastaan pelastuksen, jonka Jumala "tarjoaa" sulasta rakkaudesta ja armollisuudesta, voi ihminen olla pelastettu ihminen, jolle Jumala ja hänen rakkautensa ja armonsa on todellista :) Sekä kaikki muukin, joka vähitellen löytyy kun ihminen suostuu kasvamaan ja muuttumaan pelastuneena ihmisenä: suurempi elämän tarkoitus, sisäinen turvallisuus, sisäinen ja joskus ulkoinenkin eheytyminen, parantuminen ja vahvistuminen, Jumalan rakkauden janhyvyyden kokeminen, johdatuksen kokeminen - OLET LÄMPIMÄSTI TERVETULLUT LÖYTÄMÄÄN kaikkea edellä kuvattua: http://www.healingrooms.fi/?sid=100

[/quote]

Kyllä, ihmisessä on tosiaan sisäänrakennettu ominaisuus, joka tekee vaikeaksi hyväksyä mielikuvituksellisia väitteitä ilman mitään perusteluja niiden tueksi. Tässä asiassa olet ihan oikeassa.

Minkä vuoksi sinä pidät toteta asioita, joiden tueksi ei ole mitään perusteluja?

Vierailija
5/109 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kuinkas monta vuotta sinä olet opetellut uskontoasi ulkoa, kun jutuissasi on yhä villamammutin kokoissia aukkoja?

[/quote]

Ja ne aukot olivat?

Mies 77

[/quote]

Alkajaisiksi se, että kukaan ei koskaan ole nähnyt kristittyjen jumalaa, mutta silti sinä jaksat nalkuttaa, että sellainen olisi olemassa.

Vierailija
6/109 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 09:40"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 09:28"]

Et voi sitä rationaalisesti todistaa sen enempää kuin uskovakaan voi todistaa Jumalan olemassaoloa, ja siksi kysymys onkin ehkä valinnasta: MIKSI EN voisi olla avoin sille mahdollisuudelle, että Jumala olisi todellinen? Miksi valitsisin nimenomaan sulkeutua Jumalan olemassaolon mahdollisuudelta?

[/quote]

Kysytkö ihan tosissasi? No vaikkapa siksi, että kyse ei ole valinnasta. Rationaalinen ihminen ei usko mielikuvituksellisia väitteitä ilman todisteita. Ei, vaikka olisi kiva juttu, jos jokin asia olisi totta. Jos hän uskoo, hän syyllisyy maagiseen ajatteluun. Mummo ei palaa kuolleista, vaikka kuinka toivoisi, eikä Jeppe-koira odota taivaassa.

Uskovaiset syyllistyvät ajatteluvirheeseen, jos heistä asian voi uskoa todisteiden puuttuessa.

[/quote]

Niinpä, tai sitä että elämä on syntynyt itsestään. Uskon sen sitten kun sen joku todistaa tai toistaa, en ole vielä nähnyt. 

Täytyy vaan nöyrtyä ja todeta että on aika paljon asioita jotka ovat ihmisen käsityskyvyn ulkopuolella ja uskon varassa.

Vierailija
7/109 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 10:29"]

[/quote]

[/quote]

Mies 77

[/quote]

Olen valmis näkemään näin vallankumouksellisen tiedon vuoksi vähän vaivaa, mutta voisitko nyt mainita vaikka kolme keskeisintä todistetta tai argumenttia Jahven olemassaolon puolesta? Sen pitäisi olla helppoa, jos näyttö on kerran niinkin vakuuttava kuin väität. En haluaisi joutua ajattelemaan, että puhut omiasi.

[/quote]

Näe se vaiva johon kirjoittamasi perusteella olet valmis. Sinun ei silloin tarvitse ajatella että puhunko omiani vai en.

Mies 77

Vierailija
8/109 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä jos todistat jumalan olemassaolon ennen kuin aloitat paskan jauhamisen? Rationaalinen, aivojaan käyttävä ihminen ei usko ennen todisteiden olemassaoloa, vaan niiden saamisen jälkeen. Vinkki: Raamattu tai mikään muu vanha kirja ei ole todiste jumaluuksien olemassaolosta, joten niistä on turha alkaa saarnaamaan.

Vierailija
9/109 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos ihmisen tosiolemus onkin yhtä Jumalan kanssa? Entä jos Jumala ei olekaan tuomari ja valtias tuolla jossain, vaan jokaisen meistä, uskonnosta riippumatta, Elämä ja Oleminen. Eikä ihmisen tarvitse uskoa mihinkään uskontoon vaan löytää vain yhteys konkreettiseen hengelliseen todellisuuteen sisällään. "Sillä Jumalan valtakunta on sisäisesti teissä".

Vierailija
10/109 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 10:58"]

Entäpä jos todistat jumalan olemassaolon ennen kuin aloitat paskan jauhamisen? Rationaalinen, aivojaan käyttävä ihminen ei usko ennen todisteiden olemassaoloa, vaan niiden saamisen jälkeen. Vinkki: Raamattu tai mikään muu vanha kirja ei ole todiste jumaluuksien olemassaolosta, joten niistä on turha alkaa saarnaamaan.

Entäpä jos sinä todistat esimerkiksi elämän synnyn itsestään.

[/quote]

Vierailija
11/109 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 10:45"]

[/quote]

Kuinkas monta vuotta sinä olet opetellut uskontoasi ulkoa, kun jutuissasi on yhä villamammutin kokoissia aukkoja?

[/quote]

Ja ne aukot olivat?

Mies 77

[/quote]

Alkajaisiksi se, että kukaan ei koskaan ole nähnyt kristittyjen jumalaa, mutta silti sinä jaksat nalkuttaa, että sellainen olisi olemassa.

[/quote]

Ensimmäiseksi et edelleenkään osoittanut minun kirjoituksistani yhtään aukkoa. Toiseksi jälkimmäinen esityksesi sisältää argumentointivirheen "Argumentum ad populum" Joten en koe tarpeelliseksi väitellä virheellistä argumentointia vastaan.

Näin suomeksi vaikka jotain asiaa ei kukaan olisi nähnytkään se ei ole mikään perustelu etteikö kyseinen asia voisi olla olemassa.

Mies 77

Vierailija
13/109 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 11:05"]

[/quote]

[/quote]

Ja ne aukot olivat?

Mies 77

[/quote]

[/quote]

Ensimmäiseksi et edelleenkään osoittanut minun kirjoituksistani yhtään aukkoa. Toiseksi jälkimmäinen esityksesi sisältää argumentointivirheen "Argumentum ad populum" Joten en koe tarpeelliseksi väitellä virheellistä argumentointia vastaan.

Näin suomeksi vaikka jotain asiaa ei kukaan olisi nähnytkään se ei ole mikään perustelu etteikö kyseinen asia voisi olla olemassa.

Mies 77

[/quote]

Argumentoit ihan tarpeeksi edellisessä ketjussa. Siinä ketjussa, joka katosi. Näillä hihhuliketjuilla on tapana kadota juuri siinä vaiheessa, kun hihhulilta loppuvat latinankieliset väliotsikot. ;)

Vierailija
14/109 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi sitä rationaalisesti todistaa sen enempää kuin uskovakaan voi todistaa Jumalan olemassaoloa, ja siksi kysymys onkin ehkä valinnasta: MIKSI EN voisi olla avoin sille mahdollisuudelle, että Jumala olisi todellinen? Miksi valitsisin nimenomaan sulkeutua Jumalan olemassaolon mahdollisuudelta?

[/quote]

Kysytkö ihan tosissasi? No vaikkapa siksi, että kyse ei ole valinnasta. Rationaalinen ihminen ei usko mielikuvituksellisia väitteitä ilman todisteita. Ei, vaikka olisi kiva juttu, jos jokin asia olisi totta. Jos hän uskoo, hän syyllisyy maagiseen ajatteluun. Mummo ei palaa kuolleista, vaikka kuinka toivoisi, eikä Jeppe-koira odota taivaassa.

Uskovaiset syyllistyvät ajatteluvirheeseen, jos heistä asian voi uskoa todisteiden puuttuessa.

[/quote]

Komppaan tätä, sillä lähtökohtaisesti mitään ei ole olemassa ennen kuin se todistetaan tai vähintään saadaan viitteitä asiasta. Todistusvelvollisuus on väitteen esittäjällä, on väärin kysyä ateisteja todistamaan että jumalaa ei ole, se olisi tarpeen vasta jos olisi todistettu että jumala on. 

Vierailija
15/109 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 10:47"]

[/quote]

[/quote]

Niinpä, tai sitä että elämä on syntynyt itsestään. Uskon sen sitten kun sen joku todistaa tai toistaa, en ole vielä nähnyt. 

Täytyy vaan nöyrtyä ja todeta että on aika paljon asioita jotka ovat ihmisen käsityskyvyn ulkopuolella ja uskon varassa.

[/quote]

Tämä on tosiaan uskonnollisen mielen virheellistä logiikkaa:

1. En tiedä, miten asia X on.

2. Siispä voin uskoa asiasta X, mitä haluan.

Tervettä järkeä käyttävä ihminen ottaa asiasta selvää, ja jos asia ei selviä, hän pidättäytyy ottamasta siihen kantaa. "Jumala teki sen" ei ole mitään nöyrtymistä tietämättömyyden edessä vaan asian selittämistä perusteettomalla yliluonnollisella uskomuksella.

Vierailija
16/109 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 11:20"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 11:05"]

[/quote]

[/quote]

Ja ne aukot olivat?

Mies 77

[/quote]

[/quote]

Mies 77

[/quote]

Argumentoit ihan tarpeeksi edellisessä ketjussa. Siinä ketjussa, joka katosi. Näillä hihhuliketjuilla on tapana kadota juuri siinä vaiheessa, kun hihhulilta loppuvat latinankieliset väliotsikot. ;)

[/quote]

Tämä taisi olla ensimmäinen latinankielinen väliotsikko jota näissä kirjoituksissa olen käyttänyt joten sentähden ei ole tarvinnut poistua. Eli jollei edellinen väittämäsi ole suoranainen argumentointivirhe niin oletusvirhe vähintäänkin. Tsemppiä sinulle! :)

En poistu ketjuista väistääkseni aiheita vaan yksinkertaisesti siittä syystä että minulla ei ole mahdollisuutta olla 24/7 kirjoittelemassa palstalle. Mikäli jokin aihe sitten katoaa kuten mainitsemallesi kävi niin jatkaminen myöhemmin on luonnollisesti mahdotonta.

Mies 77

Vierailija
17/109 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 10:53"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 10:29"]

[/quote]

[/quote]

Mies 77

[/quote]

[/quote]

Näe se vaiva johon kirjoittamasi perusteella olet valmis. Sinun ei silloin tarvitse ajatella että puhunko omiani vai en.

Mies 77

[/quote]

Eli puhut omiasi.

Tämänhän me molemmat kyllä tiesimmekin.

Vierailija
18/109 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 10:35"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 10:31"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kyllä, ihmisessä on tosiaan sisäänrakennettu ominaisuus, joka tekee vaikeaksi hyväksyä mielikuvituksellisia väitteitä ilman mitään perusteluja niiden tueksi. Tässä asiassa olet ihan oikeassa.

Minkä vuoksi sinä pidät toteta asioita, joiden tueksi ei ole mitään perusteluja?

[/quote]

Ehkä ihmisessä on sellainenkin sisäänrakennettu ominaisuus, jonka sinä mainitsit, mutta varmasti myös se, jota itse kuvailin: Jumalan todellisuutta vastustava ominaisuus, sekä sellaista lähtökohtaa vastustava ja välttelevä, että Jumalan löytääkseen tarvitsisi nöyrtyä olemaan avoin, sekä myöntämään se mahdollisuus, että ehkä olen ns. hengellisesti/sisäisesti sokea, ja sen takia en suostuisi nöyrtymään ja ottamaan vastaan ajatusta itsestäni epätäydellisenä tai ns. syntisenä ihmisenä, joka tarvitsee Jumalan rakkautta ja anteeksiantoa, siis pelastumista. Tämä ei ole totta ainoastaan hengellisesti, vaan myös psykologisesti: ihmiselle on vaikea nöyrtyä ja myöntää rajallisuutensa ja erehtyväisyytensä sekä tarvitsevansa esim. muutosta tai apua itsensä ulkopuolelta. 

Suosikkiartisti Juha Tapio laulaa: "Vain yksi Tie vie elämään; se kulkee halki pimeän. Vain Rakkaudessa Kristuksen, elämä on ikuinen. Saat rauhan Hänen haavoissaan, siis turvaudu vain Vapahtajaan." Rakas opponenttini! Minä kuulen sinua siten, että sinä tiedostamattomasti - kuten lähtökohtaisesti minäkin ja jokainen ihminen - pelkäät ja siksi välttelet menemästä tuon "pimeyden läpi elämään", kuten Tapio laulaa, koska se pimeys on juuri tuo nöyrtymisen tarve, oman sokeuden ja jopa synnin myöntäminen. Se on tiedostamattomasti pelottavaa, koska silloin joutuisit luopumaan omista mittatikuistasi ja ehdoistasi ja suostumaan "Jumalan katseltavaksi" ja vuoropuheluun, yhteyteen suhteessa häneen. Mutta: kuitenkaan sinun ei tarvitsisi vältellä tai väistää Jumalaa, koska HÄN RAKASTAA SINUA ja etsii, jopa kaipaa sinua yhteyteen kanssaan! Hän katsoo sinua rakastavasti :) Ei ole mitään pelättävää; ei mitään, jota tarvitsisi vältellä. Sinulta ja minulta odotetaan ainoastaan Jumalan tarjoaman rakkauden ja anteeksiannon, siis pelastuksen, vastaanottamista henkilökohtaisesti - se avaa uuden ajan elämässämme ja sisimmässämme, ja lopulta "tekee uudeksi kaiken" - juuri niin Kristus sanoi tulleensa tekemään.

Sinä, minä ja kuka tahansa voi koska tahansa ottaa vastaan tuon rakkauden ja pelastuksen vaikka aivan omin sanoin ilmaisemalla Jumalan suuntaan, että tahdot ottaa sen vastaan omaan sisimpääsi. Tai mikäli oman rukouksen muodostaminen tuntuu vaikealta, niin seuraavilta sivuilta löytyy valmiit, lyhyet rukoukset; sinun ei tarvitse mitään muuta kuin yhtyä niihin mielessäsi tai äänen, tarkoittaen, mitä sanot tai ajattelet. Sydämestäni suosittelen! Olet parhaimman arvoinen - olet Jumalan rakkauden ja pelastuksen arvoinen: Rakas Jeesus, kiitos, että olet luvannut rakastaa minua. Kiitos, että olet osoittanut rakkautesi kuolemalla ristillä syntieni takia. Tunnustan, että olen epätäydellinen ja syntinen, ja olen rikkonut monella tavalla sinua ja toisia ihmisiä kohtaan. Anna kaikki syntini anteeksi ja ota minut omaksesi. Kiitos, että minulla on oikeus tulla luoksesi. Kiitos, kun olet lupauksesi mukaan antanut syntini anteeksi. Anna minulle voimaa elää Sinun lapsenasi ja täytä minut Pyhällä Hengelläsi ja Rakkaudellasi. Aamen.

http://www.onewaymission.fi/index.php/etusivu/miten-tulla-uskoon http://www.healingrooms.fi/?sid=100 http://vod.tv7.fi/vod/pelastusrukous/pelastusrukous-002-w.MP4

Vierailija
19/109 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 10:47"]

[/quote]

Miksi? Jumala haluaa että kaikki ihmiset olisivat hänen opetuslapsiaan. Valitettavasti vain Jumala itse ei vaivaudu tekemään tämän tavoitteen eteen yhtään mitään. Onko Jumala laiska? Muutamalla julkisella esiintymisellä yötaivaalla koko tämä kinaaminen loppuisi kertaheitolla. Jos kaveri on pystynyt tyhjästä luomaan koko maailmankaikkeuden, niin muutama julkinen esiintyminen ei voi olla kovin suuri ponnistus.

Vierailija
20/109 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 09:05"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 08:47"]

Toki. Myös Allah voi olla olemassa. Tai Oden. Ukko-ylijumalasta nyt puhumattakaan. Pääsiäispupu voi olla olemassa. Hammaskeiju voi olla olemassa. Elvis voi elää.

[/quote]

Saisinko sanoa, että tuosta luettelostasi minulle tulee sellainen tunnelma, että et ole valmis tai et halua ottaa todesta kysymystä Jumalasta - tai paremminkin kysymystä siitä, että voisi olla olemassa Jumala

[/quote]

Totta kai voi. Mitä tahansa voi olla olemassa, Russelin teepannukin saattaa nököttää siellä Saturnuksen renkaalla. Lista "mahdollisesti olemassaolevista" asioista on kuitenkin loputon, ihan kirjaimellisesti. Siksi keskityn mielummin niihin "vähintäänkin todennäköisesti olemassaoleviin" asioihin, ja sille listalle ei toistaiseksi ainakaan ole yksikään satuolento vielä yltänyt.