Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pulssipaine

Vierailija
08.05.2015 |

47...OK vai ei? Pulssi samalla mittauskerralla levossa 53krt/min. Verenpaine siis 120/73.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla hyväkuntoinen? Muista juoda tarpeeksi vettä.

Vierailija
2/27 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo ei kyllä tunnu hyvältä ... Mittasin toisen kerran toisesta kädestä ja tulos oli 102/58 ja pulssi 49...ja sitten en luottanut enää edes mittariin. Pohjilla sydänsairaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä lääkitys sinulla on? Mikä sydänsairaus? Mitkä ovat normaaliarvot sinulle?

t. sh

Vierailija
4/27 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lääkitystä ja sairaus on MFS. Normaali arvot ollut 130/80 molemmin puolin.

Vierailija
5/27 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta korjaan, ei näin alhaisina koskaan.

Vierailija
6/27 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Todella matala leposyke, 39-57 krt/min ja mitään syytä tälle ei ole löytynyt. En ole erityisen hyväkuntoinen, ylipainoa n.7kg. Olo yleensä hyvä, taipumusta hyperventiloimiseen ja tätä luultiin alkuun sydänperäiseksi kunnes vrk Holter oli ihan kunnossa. Ilm suku"vika", isällä myös hyvin matala leposyke.

Vierailija
7/27 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 08:13"]Mulla on Todella matala leposyke, 39-57 krt/min ja mitään syytä tälle ei ole löytynyt. En ole erityisen hyväkuntoinen, ylipainoa n.7kg. Olo yleensä hyvä, taipumusta hyperventiloimiseen ja tätä luultiin alkuun sydänperäiseksi kunnes vrk Holter oli ihan kunnossa. Ilm suku"vika", isällä myös hyvin matala leposyke.
[/quote] Pointtina siis se että riippuu kai yleisestä voinnista, kannattaako mennä päivystykseen näytille. Jos sua huimaa, ahdistaa ja on hengitysvaikeuksia, kannattaa mennä näytille.

Vierailija
8/27 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla paineet samoissa lukemissa. Lepopulssi nuorena 35- 45. Nyt vanhana 50 molemmin puolin. Sykettä ei nuorena saanut yli 185, vaikka mitä teki, ennen lähti taju.

Ominaisuus tää diesel kone on. Eipä siitä haittaa ole tähän päivään ollut. Kestän pitkäkestoista kovaakin rasitusta hyvin. Terkkarit aina ihmettelee ja lähettävät lekurille. Lääkärit sanoo, että parempi noin kuin 100:n pinnassa oleva lepopulssi. Parin käynnin ja sydänfilmin jälkeen olen todennu terkkareille, että ei tartte tutkia. Nytkin pulssi niin harva ja lyönti kova, että korvissa kohisee.

Käy tutkituttamassa jos vaivaa ja etenkin muita oireita. Saat mielenrauhan. Jos paineet menee liian alas, alkaa huippaamaan, syö suolaa enemmän. Tää on mulla lääkärin ohje.

Vierailija
9/27 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Marfanin syndrooma. Sulla kuuluukin olla matala verenpaine, joka suojaa aorttaa repeytymiseltä. Onko vointi muuten hyvä? Oletko juonut tarpeeksi? Onko rintakipua tai hengenahdistusta? Onko syke tasainen? 50 tuntumassa oleva syke on vielä normaali. Jos alkaa huimata, tulee hengenahdistusta tai rinta/niskakipua, soita 112. Jos olet huolissasi, aina voit soittaa päivystykseen. Onko aortan läpimittaa seurattu?

Vierailija
10/27 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisin mittaus oli alkuvuodesta, läpimitta 33mm..en usko että on aortta vaan veikkaan syyksi hiippaläppää, jossa on ajoittain ollut jotain pientä vuotoa. Olo ei oo normaali ja pulssista sen verran, että lisälyöntejä tuntunut nyt eilen ja tänään jonkin verran. Väsyttää ja jalkoihin (reisiin) sattuu. Tälle aamulle en ole vielä juonut mitään. Selkäkipua on ja lievää hengenahdistustakin, mutta en osaa sanoa onko normeista poikkeavaa koska harmikseni olen edelleen tupakoitsija..

Vierailija
11/27 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 08:23"]

Viimeisin mittaus oli alkuvuodesta, läpimitta 33mm..en usko että on aortta vaan veikkaan syyksi hiippaläppää, jossa on ajoittain ollut jotain pientä vuotoa. Olo ei oo normaali ja pulssista sen verran, että lisälyöntejä tuntunut nyt eilen ja tänään jonkin verran. Väsyttää ja jalkoihin (reisiin) sattuu. Tälle aamulle en ole vielä juonut mitään. Selkäkipua on ja lievää hengenahdistustakin, mutta en osaa sanoa onko normeista poikkeavaa koska harmikseni olen edelleen tupakoitsija..

[/quote]

Mene päivystykseen. Sulla on nyt selkeitä sydänoireita. Hiippaläpän äkillinen vaurio voi aiheuttaa nopeasti kehittyvän sydämen vajaatoiminnan jonka oireita ovat matala verenpaine ja hengenahdistus. Älä jää odottelemaan vaan hakeudu päivystykseen, jos hengenahdistus pahenee, soita suoraan 112 ja kerro perussairautesi myös. 

t. s

Vierailija
12/27 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

pulssi alle 60 luokitelaan Bradycardiaksi eli hitaaksi rytmihäiriöksi. Tacycardia tarkoittaa liian nopeaa rytmiä. Itselläni on tää bradycardia eli pulssi usein alle rajan, ja pitäisi kai hankkia sydämentahdistin, yhdellä sukulaisellani oli se. Se antaa sydämeen iskua että se pumpaa nopeeemmin. itelläni on huimausta ja järkyttävät hengenahdistukset, kalpeus, kylmyys, alilämpöä (34 astetta)joskus ei tuu mitään sen kanssa, Ja paineet muutenkin liian matalat,esim 101/57, joskus 98/61,jne.

Vanhemmallani on aortan dilataatio/pullistuma, olen alkanut epäillä että se saattaisi olla periytynyt myös minulle, on kulemma periytyvää.

Epäilen myös kuuluvani tähän Viitasaarelaiseen tappajageenisukun, mun isoisoisoiso-vanhemmat on viitasaarelta kotoisin. Kertokaas jos tiedätte sen suvun sukunimen, niin saisin selville. Hyks ei tee asialle mitään.

Vierailija
13/27 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä syke alle 60 ei ole tahdistinhoidon aihe. Sitten kun syke on niin matala, että se aiheuttaa oireita, esimerkiksi pyörtymisiä, tahdistin on aiheellinen. Monella ihmisellä syke pyörii 45 tuntumassa mikä on vielä normaalia, kun sillä pärjää. Verenpaine sadan paikkeilla on myös vielä normaali, aiheuttaa usein vain silmien sumentumista nopeasti ylösnoustessa tai saunassa. Jos epäilee, että on todellinen johtumishäiriö eli sähköimpulssi sydämessä ei etene normaalisti ja rytmiin tulee selkeää hitautta tai taukoja, on hakeuduttava terveyskeskuksen tutkimuksiin, josta voi saada lähetteen esim Holter-tutkimukseen, jossa rekisteröidään pitempi tallenne sykkeistä ja mahdollisista rytmihäiriöistä. 

Vierailija
14/27 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 08:27"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 08:23"]

[/quote]

Mene päivystykseen. Sulla on nyt selkeitä sydänoireita. Hiippaläpän äkillinen vaurio voi aiheuttaa nopeasti kehittyvän sydämen vajaatoiminnan jonka oireita ovat matala verenpaine ja hengenahdistus. Älä jää odottelemaan vaan hakeudu päivystykseen, jos hengenahdistus pahenee, soita suoraan 112 ja kerro perussairautesi myös. 

t. s

[/quote]

Ja sinun pitäisi päästä keskussairaalan päivystykseen, missä voidaan tehdä sydän-echo. Aikaa menee turhaan hukkaan muuten. 

sh

Vierailija
15/27 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylläolevalle...hah hah hah ah !! niinkö sinä luulet? Että terveyskeskuksessa tutkitaan matalaa verenpainetta tai pulssia? ha hahhhahahhahahahahahahhahahahah!!! sinähän VITSIN murjaist! lähete tutkimukseen....hehehhehehehe

Vierailija
16/27 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 08:42"]

ylläolevalle...hah hah hah ah !! niinkö sinä luulet? Että terveyskeskuksessa tutkitaan matalaa verenpainetta tai pulssia? ha hahhhahahhahahahahahahhahahahah!!! sinähän VITSIN murjaist! lähete tutkimukseen....hehehhehehehe

[/quote]

Hoitoketju menee näin. Kukaan ei pääse erikoissairaanhoitoon ilman lähetettä, ellei maksa itse erikoislääkärille yksityisellä. Ja joskus on niin, että ihminen kokee vahvasti tarvitsevansa erikoissairaanhoitoa, vaikka todellisuudessa sille ei ole aihetta. Sitten ruikutetaan palstoilla.

Vierailija
17/27 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 08:33"]Pelkkä syke alle 60 ei ole tahdistinhoidon aihe. Sitten kun syke on niin matala, että se aiheuttaa oireita, esimerkiksi pyörtymisiä, tahdistin on aiheellinen. Monella ihmisellä syke pyörii 45 tuntumassa mikä on vielä normaalia, kun sillä pärjää. Verenpaine sadan paikkeilla on myös vielä normaali, aiheuttaa usein vain silmien sumentumista nopeasti ylösnoustessa tai saunassa. Jos epäilee, että on todellinen johtumishäiriö eli sähköimpulssi sydämessä ei etene normaalisti ja rytmiin tulee selkeää hitautta tai taukoja, on hakeuduttava terveyskeskuksen tutkimuksiin, josta voi saada lähetteen esim Holter-tutkimukseen, jossa rekisteröidään pitempi tallenne sykkeistä ja mahdollisista rytmihäiriöistä. 
[/quote]

Jep, näin juuri. Minulla normaalisti syke 35-45 välillä, jopa sen alle on joskus mitattu. Urheilen kyllä paljon, mutta 170 jos saan sykkeen, niin meinaa taju jo lähteä. Mitään haittaa alhaisesta sykkeestä ei ole ollut.
N31

Vierailija
18/27 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ap voit? Soititko päivystykseen?

Vierailija
19/27 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä soittanut, istuin pitkän tovin vessassa kun vatsa meni sekaisin :/

Vierailija
20/27 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 08:55"]

En ole vielä soittanut, istuin pitkän tovin vessassa kun vatsa meni sekaisin :/

[/quote]

Minusta sinun pitäisi soittaa. Mainitse perussairautesi, se että hiippaläpässä on vuoto, hengenahdistus ja rintakipu. Älä nyt jää arpomaan. Parempi mennä vaikka "turhaan" kuin jäädä kotiin ahdistuneena miettimään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme