Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten jollakulla voi olla vain 3 e päivän ruokiin?

Vierailija
08.05.2015 |

Meneekö kaikki lemmikeihin, alkoon tai tupakkaan? Miten saa itsensä tuollaiseen jamaan? Tuossahan nimittäin viimesijainen turvakin hassataan johonkin muuhun ennen ruokaostoksia.

Kerro tarinasi!

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 01:06"]

Itsellä menee 100e ruokaan viikossa. Olen pieniruokainen.

[/quote]

Menes ny takas sinne ylilaudalle, tää on aikuisten keskustelupalsta.

Vierailija
42/48 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nostan maantaisin tililtä 50 euroa ja sillä pitää viikko pärjätä. Summaan sisältyy kaikki, mitä kotona tarvitaan. Jotekuten selviän, kun tutkin tarjouslaarit ja tarjoukset. Uskoisin syöväni aika hyvin ja onneksi olen pieniruokainen. Ylimääräisiä välipaloja en syö koskaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 00:47"]

Kerron lyhyesti. Olin velkaantunut pitkällisen päihteidenkäytön ja muun sairastamisen seurauksena. Velat ulosotossa. Ulosoton suojaosasta jäi vuokranmaksun jälkeen vähän yli 250 euroa. Tämä oli ennen, kuin sossu muutti käytäntöään uo-tapauksissa. Silloin ulosottoa ei huomioitu, nykyäänhän se lasketaan menoksi, jos maksu menee pakolla. Eli sieltä ei apua. . Tästä 250 eurosta lyhensin vielä paria velkaa, jotka eivät olleet ulosotossa, 100 euroa/kk. Kuukauden koiranruokasäkki maksoi 50€. Jäljellä 100€. Puolet ruokaan, puolet bussilippuun. Paitsi, että muitakin laskuja tuli, puhelintakin oli joskus tarpeen käyttää. Ruokabudjetti oli melkein pyöreä nolla. . Kävin ruokajonoissa, mutta osa ruoista meni koiralle. Äiti toi joskus ruokakasseja. Naapurin pariskunta totesi, että heillä syödään joka ilta noin klo 20, ilmoita etukäteen jos tulet. Muutama kaveri teki vastaavan tarjouksen, tule milloin vaan syömään meille. AA-ryhmässä sain välillä pullaa, ja aa-naiset ruokkivatkin minut monituisia kertoja. Kotiin ostin soijarouhetta, puuroa ja kahvia. . Puolitoista vuotta kesti tämä elämänvaihe. Hulluinta tässä on, että minulla oli kohtalainen työeläke, ja velat olisivat tulleet maksettua hyvin vaikka puolta pienemmällä perintäsummalla. Ulosotto ei antanut yhtään löysää. Vielä hullumpaa on, ettei ylpeyteni antanut myöden pyytää apua varakkaalta isältäni. Olin myös masentunut noihin aikoihin, ja kun välillä pääsin psykiatriseen sairaalaan, ahmin siellä ruokaa. . Nyt menee onneksi jo hyvin. Avustan palkastani Hurstin ruokajonoa, kyynel nousee vieläkin silmään, kun ajan ratikalla ohi.

[/quote]

Sinulla on ollut ihania ihmisiä ympärilläsi:)))

Vierailija
44/48 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 09:34"]

[/quote]

Voiko tämä olla totta. Minä ja mieheni ostetaan viikon tarpeet 70-80€ (eli ruuat, hygienia, you name it..) ja hyvin riittää. Lisäksi 2 kissaa ja remontti (pahvilautasilta, kupeista, muoviaterimista syöty 3 kk).

Vierailija
45/48 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 09:30"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 01:06"]Itsellä menee 100e ruokaan viikossa. Olen pieniruokainen.
[/quote]

Huh, meidän kolme henkinen perhe käyttää max 500€/kk tuossa summassa on ruuat, vaipat, korvikkeet, pesuaineet, siteet, dödöt, hammasharjat, vessapaperit jne.
[/quote]

Meitä on neljä. Menee n 250 viikossa

Vierailija
46/48 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on laskujen jälkeen käytössä reilu 70 e/päivä loppukuuksi. Tiukkaa tekee mutta kai sillä on toimeen tultava. Mieltä lämmittää etten ole yksin tässä tilanteessa.

Vierailija
47/48 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 01:16"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 01:06"]

[/quote]

Syömällä ihan helvetisti. Yli puolet suomalaisista on ylipainoisia ja tällaiset superkuluttajat ovat melkein poikkeuksetta sairaalloisen ylipainoisia.

Miten saat 400 euroa käytettyä ruokaan kuussa? Syötkö riistaa vai onko kaikki luomua?

[/quote]

Vierailija
48/48 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kotihoidontuella, mies työttömänä. Laskut, asuntolaina ja bensa ovat meillä ensisijaiset, samoin lapsen tarpeet. Lopulla ostamme itsellemme ruuat ym. Ei siinä paljon rahaa jää tuhlattavaksi. Emme juo tai polta, ei ole lemmikkejä, ei maksullisia harrastuksia. Odotan kuin kuuta nousevaa, että kahden kuukauden jälkeen alkaa taas minulla palkka juosta.