Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmiset haluaa muuttaa USAaan?

Vierailija
07.05.2015 |

Oikeastaan aika samanlaista elämää joutuu viettämään kun kehitysmaassa ellei satu olemaan vähän paremmassa asemassa.

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 03:05"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 02:11"]Väännetään nyt vielä varmuuden vuoksi ratalangasta, koska aina löytyy joku palikka, joka ei ymmärrä.

SIIS: ihmisten murhaaminen on USA:ssa laitonta, tapahtui se omalla tontilla tai ei. Jos tapat vaikka jehovantodistajan ovesi eteen, niin linnaan joudut, eikä selitykseksi kelpaa, että oli luvatta ja kutsumatta ovikelloa rimputtelemassa.
[/quote]

Minulla on amerikkalainen ystävä, asunut Teksasissa koko ikänsä ja Teksasissa kyllä on olemassa laki joka oikeuttaa vaikka ampumaan henkilön joka on luvatta maillasi EIKÄ suostu poistumaan käskettäessä.
[/quote]

Parin vuoden sisään oli tapaus jossa joku eksyi ja ajoi jonkun talon ajoväylälle tarkoituksenaan kääntyä takaisin tulosuuntaansa. Talon omistaja ampui ja tää eksynyt kuoli ➡ ei syytettä. Sanoisin että tapahtui Georgiassa mutta en ole varma.

Vierailija
42/72 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 03:05"]Suomessa ambulanssi ei oikeasti ota kyytiin jos sen henkilökunnan mielestä et ole "TARPEEKSI SAIRAS" Itseasiassa sanotaan jo puhelimeen että ei lähetetä ambulanssia tuon takia. Ihmisiä on kuollut tämän takia, helposti vaan ne uutiset unohtuu ihmisiltä. 

[/quote]

Joo tää on liiankin totta. Juuri viikko sitten menetin sukulaisen tästä syystä että ambulanssista todettiin että ei ole vielä niin sairas että viitsisi viedä sairaalaan (kävivät siis kotona häntä tutkimassa). 10 tunnin päästä soitti itse ambulanssin uudestaan mutta siinä vaiheessa kun tuli paikalle oli hän jo kuollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 03:34"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 03:05"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 02:11"]Väännetään nyt vielä varmuuden vuoksi ratalangasta, koska aina löytyy joku palikka, joka ei ymmärrä.

SIIS: ihmisten murhaaminen on USA:ssa laitonta, tapahtui se omalla tontilla tai ei. Jos tapat vaikka jehovantodistajan ovesi eteen, niin linnaan joudut, eikä selitykseksi kelpaa, että oli luvatta ja kutsumatta ovikelloa rimputtelemassa.
[/quote]

Minulla on amerikkalainen ystävä, asunut Teksasissa koko ikänsä ja Teksasissa kyllä on olemassa laki joka oikeuttaa vaikka ampumaan henkilön joka on luvatta maillasi EIKÄ suostu poistumaan käskettäessä.
[/quote]

Parin vuoden sisään oli tapaus jossa joku eksyi ja ajoi jonkun talon ajoväylälle tarkoituksenaan kääntyä takaisin tulosuuntaansa. Talon omistaja ampui ja tää eksynyt kuoli ➡ ei syytettä. Sanoisin että tapahtui Georgiassa mutta en ole varma.
[/quote]
Anteeksi...
Muistin väärin: sai syytteen, ja 12kk ehdollista sekä$500 sakon.
http://m.wsbtv.com/news/news/local/gwinnett-co-man-pleads-guilty-driveway-shooting/nh8r5/

Vierailija
44/72 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tänne ole pakko tulla ja aika vaikeaa se onkin osalle ihmisistä. Pysykää vaan siellä Suomessa miettimässä miten se viimeinenkin yritys saadaan verotettua kuoliaaksi. Itse olen viihtynyt USAssa ja huokasin helpotuksesta kun pääsin koneeseen tällä ja pois Euroopasta. Alakuloisuus eli koske pelkästään Suomea. Se on saatu tartutettua myös muihin Euro-maihin.

Miten olisi tälläinen väite: Euro- alueella on kyvyttömät ja huonot poliittiset johtajat, joiden jäljiltä koko systeemi tulee kaatumaan.

Vierailija
45/72 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika[quote author="Anonyymi nihilisti" time="08.05.2015 klo 02:42"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 02:32"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 02:10"] [quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 01:48"] - parempi palkka - pienemmät verot - rikollisille kunnon tuomiot - kaikkea ei ole kielletty - vapaus noin yleensä - yrittäjyyteen kannustetaan [/quote]   Mitä uutisista on seurannut täkäläisen oikeuslaitoksen toimintaa niin se vaikuttaa täysin mielivaltaiselta. Itse olen sitä mieltä että tuomioistuimien toiminnan on oltava ennustettavaa ja perustuttuva lakikirjaan eikä mihinkään epämääräisiin ennakkotapauksiin. Pari päivää sitten oli uutinen että Floridassa rannalla seksiä harrastanutta miestä uhkaa jopa 15 vuoden tuomio koska tällä on ennestään tuomioita. Ei tuolla ole enää mitään tekemistä sen kanssa mitä pidetään oikeutena vaan puhtaasti mielivallasta.   [/quote] Aika epamaarainen on tuo sitaattisikin. Anna nyt vahan taustoja tapauksesta, ehka se ei olekaan mielivaltaista. [/quote] Esimerkki mielivaltaisesta ja sairaasta tapauksesta: http://fi.wikipedia.org/wiki/Rummel_v._Estelle Petoksesta määrättiin elinkautinen.

[/quote] Aika hupaisaa etta kritisoit USAn oikeuslaitosta kun Suomen vastaava on farssi. Eihan Suomessa saa rangaistusta vaikka kuinka yrittaa, raiskaa ja hakkaa.

Vierailija
46/72 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 01:01"]Moi olen Jack, mulla on 3 työpaikkaa ja töitä teen 90h viikossa. Kaikki rahat menee kolmen lapseni opintoihin (70 tonnia vuodes). Syön GMO ruokaa josta olen saanut mutaation jalkaani, siinä kasvaa nyt siika, syynä lienee tomaattiin laitettu siikageeni. Rahaa ei ole leikata sitä mutta onneksi on iso kämppä!
[/quote]
Painu vittuun hesarin aivopesemä dorka

Vierailija
47/72 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putinin trolleilla on tylsää keskellä yötä. Menkää nukkumaan.

Vierailija
48/72 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä yksi syy: ruokatarvikkeiden ALV/sales tax = 0%

Toinen syy: jos tienaat yli 100.000Euroa per vuosi, Suomessa veroasteesi on lähes 70%. Kunnallisvero + tulovero = 43% - 45% ja ALV = 24% => 67%- 69%. Sen jälkeen kun olet antanut tuon summan yhteiskunnalle niin sinua syyllistetään riistäjäksi ja ahneeksi kapitalistiksi. Mikäköhän olisi riittävä osuus? 90% vai peräti 110%?

Sitten teet pitkää päivää ja kuuntelet muiden murheita ja loputonta valitusta. Melko ilotonta elämää hyvinvointivaltiossa.

Vierailija
49/72 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 01:22"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 01:13"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 00:37"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 00:06"]

Mä en oo koskaan halunnut muuttaa Yhdysvaltoihin, mutta pitkällisen suostuttelun jälkeen taivuin ja täällä ollaan. Voi halavattu tätä byrokratiaa, mutta ilmasto Atlantassa on kyllä todella mukava.

[/quote] Mika byrokratia? Oletko niin uusi tulokas etta pitaa aloittaa kaikki alusta? Kylla Suomen byrokratia taman voittaa kirkkaasti, eihan siella saa pissiakaan klo. kymmenen jalkeen.

[/quote]

Kokeilepa sairastua ja hae hoitoja. Suomessa saattaa joutua jonottamaan, Amerikassa hyvilläkin vakuutuksilla sairaalassa käynnit voivat työläydeltään vastata veroilmoituksen täyttöä ja jos joutuu lisäksi käymään yksityisellä, sen päälle erikoislääkärillä ja muualla. Ei jenkeissä niitä lakimiehiä turhaan kouluteta, ne kaikki korvauksien hakemiset ennen pitkää vaativat oikeita lausuntoja juuri oikeanlaiselta taholta ja pitää tietää mitä lausunnosta poimia siihen. Ainiin, Suomessa ei enää tarvitse edes täyttää veroilmoitusta...

[/quote] Ja tama perustuu omakohtaiseen kokemukseesi? :D Minulla on omalaakari jonka puheille paasen vaikka huomenna jos tarvetta on, mitaan papereita ei tarvitse tayttaa kun kaikki tiedot on kerran otettu ja tietokoneeseen ladattu. Korvaukset hakee klinikka automaattisesti puolestani. Oikein mielellani kayn myos erikoislaakarilla jos siihen tarvetta on, ei tarvitse tyytya mihinkaan arvauksiin niinkuin sinun Suomessa.
[/quote] ja paljonko tämä maksaa?

Vierailija
50/72 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 05:41"]Ei tänne ole pakko tulla ja aika vaikeaa se onkin osalle ihmisistä. Pysykää vaan siellä Suomessa miettimässä miten se viimeinenkin yritys saadaan verotettua kuoliaaksi. Itse olen viihtynyt USAssa ja huokasin helpotuksesta kun pääsin koneeseen tällä ja pois Euroopasta. Alakuloisuus eli koske pelkästään Suomea. Se on saatu tartutettua myös muihin Euro-maihin.

Miten olisi tälläinen väite: Euro- alueella on kyvyttömät ja huonot poliittiset johtajat, joiden jäljiltä koko systeemi tulee kaatumaan.
[/quote] paljonko veroprosenttisi on? Millaista työtä teet. Millaiset työpäivät. Kuinka lomat määräytyvät?

Vierailija
51/72 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla 0,14% netto palkasta.

Vierailija
52/72 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 06:37"]

[/quote]

Mitä?

Vierailija
53/72 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 06:35"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 01:22"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 01:13"] [quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 00:37"] [quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 00:06"] Mä en oo koskaan halunnut muuttaa Yhdysvaltoihin, mutta pitkällisen suostuttelun jälkeen taivuin ja täällä ollaan. Voi halavattu tätä byrokratiaa, mutta ilmasto Atlantassa on kyllä todella mukava. [/quote] Mika byrokratia? Oletko niin uusi tulokas etta pitaa aloittaa kaikki alusta? Kylla Suomen byrokratia taman voittaa kirkkaasti, eihan siella saa pissiakaan klo. kymmenen jalkeen. [/quote] Kokeilepa sairastua ja hae hoitoja. Suomessa saattaa joutua jonottamaan, Amerikassa hyvilläkin vakuutuksilla sairaalassa käynnit voivat työläydeltään vastata veroilmoituksen täyttöä ja jos joutuu lisäksi käymään yksityisellä, sen päälle erikoislääkärillä ja muualla. Ei jenkeissä niitä lakimiehiä turhaan kouluteta, ne kaikki korvauksien hakemiset ennen pitkää vaativat oikeita lausuntoja juuri oikeanlaiselta taholta ja pitää tietää mitä lausunnosta poimia siihen. Ainiin, Suomessa ei enää tarvitse edes täyttää veroilmoitusta... [/quote] Ja tama perustuu omakohtaiseen kokemukseesi? :D Minulla on omalaakari jonka puheille paasen vaikka huomenna jos tarvetta on, mitaan papereita ei tarvitse tayttaa kun kaikki tiedot on kerran otettu ja tietokoneeseen ladattu. Korvaukset hakee klinikka automaattisesti puolestani. Oikein mielellani kayn myos erikoislaakarilla jos siihen tarvetta on, ei tarvitse tyytya mihinkaan arvauksiin niinkuin sinun Suomessa. [/quote] ja paljonko tämä maksaa?

[/quote] Ei mitaan minulle, Medicare maksaa.

Vierailija
54/72 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 07:00"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 06:35"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 01:22"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 01:13"] [quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 00:37"] [quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 00:06"] Mä en oo koskaan halunnut muuttaa Yhdysvaltoihin, mutta pitkällisen suostuttelun jälkeen taivuin ja täällä ollaan. Voi halavattu tätä byrokratiaa, mutta ilmasto Atlantassa on kyllä todella mukava. [/quote] Mika byrokratia? Oletko niin uusi tulokas etta pitaa aloittaa kaikki alusta? Kylla Suomen byrokratia taman voittaa kirkkaasti, eihan siella saa pissiakaan klo. kymmenen jalkeen. [/quote] Kokeilepa sairastua ja hae hoitoja. Suomessa saattaa joutua jonottamaan, Amerikassa hyvilläkin vakuutuksilla sairaalassa käynnit voivat työläydeltään vastata veroilmoituksen täyttöä ja jos joutuu lisäksi käymään yksityisellä, sen päälle erikoislääkärillä ja muualla. Ei jenkeissä niitä lakimiehiä turhaan kouluteta, ne kaikki korvauksien hakemiset ennen pitkää vaativat oikeita lausuntoja juuri oikeanlaiselta taholta ja pitää tietää mitä lausunnosta poimia siihen. Ainiin, Suomessa ei enää tarvitse edes täyttää veroilmoitusta... [/quote] Ja tama perustuu omakohtaiseen kokemukseesi? :D Minulla on omalaakari jonka puheille paasen vaikka huomenna jos tarvetta on, mitaan papereita ei tarvitse tayttaa kun kaikki tiedot on kerran otettu ja tietokoneeseen ladattu. Korvaukset hakee klinikka automaattisesti puolestani. Oikein mielellani kayn myos erikoislaakarilla jos siihen tarvetta on, ei tarvitse tyytya mihinkaan arvauksiin niinkuin sinun Suomessa. [/quote] ja paljonko tämä maksaa?

[/quote] Ei mitaan minulle, Medicare maksaa.

[/quote]

Paljonko se Medicare maksaa?

Vierailija
55/72 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 06:54"]

[/quote]

Mitä?

[/quote]

Medicare

Vierailija
56/72 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 06:37"]Minulla 0,14% netto palkasta.
[/quote] ja millaiset vakuutusmaksut, koulumaksut, hoitomaksut, asumiskustannulset. Entä millainen on peruselintarvikkeiden hinta. Esim. Leipä, juustokilo, maitolitra. Mitä maksaa bensa/Diesel. Millainen autovero

Vierailija
57/72 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 07:02"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 06:54"]

[/quote]

Mitä?

[/quote]

Medicare

[/quote]

Tarkoitatko nettopalkkaa?

Vierailija
58/72 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskokaa jo Suomessa kaikki maksaa tuhottoman paljon koska teillä on 600.000 byrokraattia istumassa hyväpalkkaisissa tuottamattomissa töissä. Jos ette saa sitä solmua aukaistua niin teiltä loppuu verenkierto koko kropassa ja konkurssi uhkaa.

Vierailija
59/72 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 07:04"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 06:37"]Minulla 0,14% netto palkasta. [/quote] ja millaiset vakuutusmaksut, koulumaksut, hoitomaksut, asumiskustannulset. Entä millainen on peruselintarvikkeiden hinta. Esim. Leipä, juustokilo, maitolitra. Mitä maksaa bensa/Diesel. Millainen autovero

[/quote]

Vaihtelee varmasti paljon osavaltioiden välillä. Kaikki yllä mainitut halvempia paitsi jos haluat laittaa muksut yksityiskouluun. Tosin en tiedä onko vastaavia Suomessa edes tarjolla. Kodin irtaimistovakuutus 250 USD per vuosi, bensa 2,80USD per gallona. Olisiko joku 60 euro-senttiä per litra. Uusi kohtuullinen iso auto 25-30.000 Euroa. Vuokra 50% halvempaa kuin Suomessa. 

Vierailija
60/72 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole amerikkaa juuri Newyorkia kauempaa nähnyt se on minulle kaupunki. Ystävälliset ihmiset ainakin jos on rahaa.
Euroopan kaupungeista varsinkaa Pariisista on vaikea sanoa samaa, mutta jos ranskaa äidinkielenä puhuisin niin voisi ajatus olla toinen