Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmiset haluaa muuttaa USAaan?

Vierailija
07.05.2015 |

Oikeastaan aika samanlaista elämää joutuu viettämään kun kehitysmaassa ellei satu olemaan vähän paremmassa asemassa.

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse katsella kepu-persu-kokkarihallitusta.

Vierailija
2/72 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täällä pärjää paremmin kuin Suomessa jos huvittaa käydä töissä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 23:56"]

Oikeastaan aika samanlaista elämää joutuu viettämään kun kehitysmaassa ellei satu olemaan vähän paremmassa asemassa.

[/quote]

Hehehheeheehehhhheheheeeeeee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Verohelvetti & holhousvaltio Suomi tietty lasketaan kehitysmaaksu myös.

Vierailija
4/72 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Varmaan juuri tämä. Harva köyhä suomalainen haikaileekaan köyhäksi amerikkalaiseksi.

Vierailija
5/72 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo koskaan halunnut muuttaa Yhdysvaltoihin, mutta pitkällisen suostuttelun jälkeen taivuin ja täällä ollaan. Voi halavattu tätä byrokratiaa, mutta ilmasto Atlantassa on kyllä todella mukava.

Vierailija
6/72 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaikki on mahdollista"-imago. EVVK rasismi, köyhien asema jne.

Vierailija
7/72 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 00:06"]

Mä en oo koskaan halunnut muuttaa Yhdysvaltoihin, mutta pitkällisen suostuttelun jälkeen taivuin ja täällä ollaan. Voi halavattu tätä byrokratiaa, mutta ilmasto Atlantassa on kyllä todella mukava.

[/quote] Mika byrokratia? Oletko niin uusi tulokas etta pitaa aloittaa kaikki alusta? Kylla Suomen byrokratia taman voittaa kirkkaasti, eihan siella saa pissiakaan klo. kymmenen jalkeen.

Vierailija
8/72 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] Paremmat palkat, pienemmat verot, isommat talot, halvemmat autot, ystavallisemmat ihmiset, parempi kulttuuritarjonta, upeampi/monipuolisempi luonto jne.

Vierailija
9/72 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 00:47"]

[/quote] Paremmat palkat, pienemmat verot, isommat talot, halvemmat autot, ystavallisemmat ihmiset, parempi kulttuuritarjonta, upeampi/monipuolisempi luonto jne.

[/quote]

Viimeisimmän elintaso vertailun mukaan Kanadan keskiluokka on vauraampaa kuin Yhdysvaltojen vaikka maa on Amerikan mittapuulla "sosialistinen" julkisine terveydenhuoltoineen. Amerikan keskiluokka pienenee koko ajan ja reaalipalkat ovat laskeneet. Amerikka alkaa muistuttaa vähitellen kehitysmaata jossa on pieni rikas eliitti ja suurinosa kansasta elää köyhyydessä.

10/72 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 00:47"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 23:56"]

[/quote]

Luonto ja kulttuuritarjonta ovat nyt kuitenkin yhtä hyvät kuin vastaavalla paikalla Suomessa. Pienemmistä veroista on huomattavaa haittaa oikealle amerikkalaiselle. Jos sattuisit itse sairastumaan tai peräti muuttumaan työkyvyttömäksi, voisit vain muuttaa Suomeen kuormittamaan sairaanhoitoa ja etuusjärjestelmää. Näin ei amerikkalainen voi tehdä.

Vierailija
11/72 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi olen Jack, mulla on 3 työpaikkaa ja töitä teen 90h viikossa. Kaikki rahat menee kolmen lapseni opintoihin (70 tonnia vuodes). Syön GMO ruokaa josta olen saanut mutaation jalkaani, siinä kasvaa nyt siika, syynä lienee tomaattiin laitettu siikageeni. Rahaa ei ole leikata sitä mutta onneksi on iso kämppä!

Vierailija
12/72 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 01:01"]Moi olen Jack, mulla on 3 työpaikkaa ja töitä teen 90h viikossa. Kaikki rahat menee kolmen lapseni opintoihin (70 tonnia vuodes). Syön GMO ruokaa josta olen saanut mutaation jalkaani, siinä kasvaa nyt siika, syynä lienee tomaattiin laitettu siikageeni. Rahaa ei ole leikata sitä mutta onneksi on iso kämppä!
[/quote] Ai niin se vielä että jos jään sairaslomalle niin koko perhe joutuu kadulle rottia syömään

Vierailija
13/72 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä lomailen siellä ihan mielelläni, mutta mun koti on suomi ja suomalaiset ihmiset. Mä en ikinä kykenisi muuttamaan suomesta pysyvästi pois.Ihan uudella laila oppii arvostamaan suomea, kun reissaa vaikkapa intiassa tai afrikan mantereella. Varmaankin ole toivottoman epämuodikas tällä asenteella.
Rakkaus suomeen ei kuitenkaan tarkoita minulle suljettua yhteiskuntaa, johon esim. turvapaikanhakijat ovat epätoivottuja.

Vierailija
14/72 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoppas se. Erittäin hyvä ystäväni muutti juuri jenkkeihin, rakkauden perässä. Toivon sydämeni pohjasta hänelle kaikkea hyvää, mutta odotan mielenkiinnolla mitä vuodet tuovat tullessaan. Jaksoi siis Suomessa ollessa aina valittaa miten kallista se tämä ja tuo on. Odotan uteliaisuudella mitä sanottavaa hänellä on tulevina vuosina ameriikan terveydenhuollosta, kouluista, vakuutuksista... jne.

Vierailija
15/72 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 00:37"]

[/quote] Mika byrokratia? Oletko niin uusi tulokas etta pitaa aloittaa kaikki alusta? Kylla Suomen byrokratia taman voittaa kirkkaasti, eihan siella saa pissiakaan klo. kymmenen jalkeen.

[/quote]

Kokeilepa sairastua ja hae hoitoja. Suomessa saattaa joutua jonottamaan, Amerikassa hyvilläkin vakuutuksilla sairaalassa käynnit voivat työläydeltään vastata veroilmoituksen täyttöä ja jos joutuu lisäksi käymään yksityisellä, sen päälle erikoislääkärillä ja muualla. Ei jenkeissä niitä lakimiehiä turhaan kouluteta, ne kaikki korvauksien hakemiset ennen pitkää vaativat oikeita lausuntoja juuri oikeanlaiselta taholta ja pitää tietää mitä lausunnosta poimia siihen. Ainiin, Suomessa ei enää tarvitse edes täyttää veroilmoitusta...

Vierailija
16/72 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 00:53"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 00:47"]

[/quote]

Viimeisimmän elintaso vertailun mukaan Kanadan keskiluokka on vauraampaa kuin Yhdysvaltojen vaikka maa on Amerikan mittapuulla "sosialistinen" julkisine terveydenhuoltoineen. Amerikan keskiluokka pienenee koko ajan ja reaalipalkat ovat laskeneet. Amerikka alkaa muistuttaa vähitellen kehitysmaata jossa on pieni rikas eliitti ja suurinosa kansasta elää köyhyydessä.

[/quote] Kuitenkin ne kanadalaiset joilla on siihen varaa tulevat hoidattamaan itseaan USAn puolelle kun muuten kuolevat jonoon. Rajavaltioissa ovat riesana kun tulevat ostoksille vanhoissa kuteissa, ostavat uudet ja vanhat laitetaan roskikseen kaupan takana. Kauppa joutuu maksamaan ylimaaraisista roska-autoista.

Vahankin lahjakkaat tulevat luomaan uraa tanne ja ottavat USAn kansalaisuuden heti kun saavat.

Se "suurin osa kansasta" joka mielestasi elaa koyhyydessa porskuttaa paremmin kuin suomalainen keskiluokka.

Vierailija
17/72 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi kiva kokemus asua vaikka vuoden verran USA:ssa ja verrata sen arkea Suomen arkeen. Sitten voisi oikeasti puhua kokemuksesta miltä se "Dream land" tuntuu ja mikä siellä on niin hienoa. En tosin usko että viihtyisin, inhoan Amerikkalaista tapaa dramatisoida kaikkea ja en osaa sopeutua "kehuvaan"- kulttuuriin. Seurustelin fiksun New Jerseyläisen kanssa vajaan vuoden Euroopassa asuessani ja meille tuli monen monta riitaa kulttuurierojen takia. Suomalainen vaatimattomuus ei mennyt ihan yksiin Teksas-syndrooman kanssa. Yleissivistys oli myös yksi jännä juttu. Mies oli ammatiltaan sähköinsinööri ja minua viisi vuotta vanhempi, jouduin todistamaan hänelle fysiikan avulla, että saunassa on mahdollista olla yli 100 astetta lämmintä, koska hän ei MILLÄÄN voinut uskoa sitä ! "Vesi kiehuu yli sadassa asteessa, ei saunassa voi olla yli 100 astetta !", "Puhuinkin ilman lämpötilasta.", "Mutta vesi kiehuu sadassa asteessa ! Olet varmaan erehtynyt.", "Ymmärrätkö mitä eroa aineiden eri tiheyksillä on ? Vesi ja Ilma on kaksi eri asiaa !", "Ehkä mittari on rikki, ei saunassa voi olla yli sataa astetta." Huoh.

Vierailija
18/72 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mitä jos kävisit joskus siellä, niin et olisi niin säälittävän impivaaralainen.

Vierailija
19/72 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 01:13"]

[/quote]

Kokeilepa sairastua ja hae hoitoja. Suomessa saattaa joutua jonottamaan, Amerikassa hyvilläkin vakuutuksilla sairaalassa käynnit voivat työläydeltään vastata veroilmoituksen täyttöä ja jos joutuu lisäksi käymään yksityisellä, sen päälle erikoislääkärillä ja muualla. Ei jenkeissä niitä lakimiehiä turhaan kouluteta, ne kaikki korvauksien hakemiset ennen pitkää vaativat oikeita lausuntoja juuri oikeanlaiselta taholta ja pitää tietää mitä lausunnosta poimia siihen. Ainiin, Suomessa ei enää tarvitse edes täyttää veroilmoitusta...

[/quote] Ja tama perustuu omakohtaiseen kokemukseesi? :D Minulla on omalaakari jonka puheille paasen vaikka huomenna jos tarvetta on, mitaan papereita ei tarvitse tayttaa kun kaikki tiedot on kerran otettu ja tietokoneeseen ladattu. Korvaukset hakee klinikka automaattisesti puolestani. Oikein mielellani kayn myos erikoislaakarilla jos siihen tarvetta on, ei tarvitse tyytya mihinkaan arvauksiin niinkuin sinun Suomessa.

Vierailija
20/72 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 01:22"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 01:13"]

[/quote]

[/quote] Ja tama perustuu omakohtaiseen kokemukseesi? :D Minulla on omalaakari jonka puheille paasen vaikka huomenna jos tarvetta on, mitaan papereita ei tarvitse tayttaa kun kaikki tiedot on kerran otettu ja tietokoneeseen ladattu. Korvaukset hakee klinikka automaattisesti puolestani. Oikein mielellani kayn myos erikoislaakarilla jos siihen tarvetta on, ei tarvitse tyytya mihinkaan arvauksiin niinkuin sinun Suomessa.

[/quote]

Toimii niin kauan kuin sairaus ei ole krooninen tai jo hoidettu, mutta vaikka uusiutuva syöpä.

Tutulla siellä Ms ja tunnen toisen, jolla oli harvinainen syöpä. Molemmilla loistavat ammatit ja vakuutukset eivät ole todellakaan lähelläkään sitä, mitä suomalaisessa yliopistosairaalassa. Jos jonnekin haluaisin, niin englantiin kauemmas jättiasukaskeskittymistä, koska siellä oikeasti pidetään huolta ihmisistä. Jenkkeihin en palaa sairastaneena.