Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita, jotka kyllästyneitä jatkuvaan ruoanvalmistukseen!

Vierailija
12.01.2022 |

En välittäisi enää tehdä ruokaa, varsinkaan kun en itse syö kovinkaan paljoa.
Muita kyllästyneitä? Kauanko olette muille kokanneet? Ja monenko vuoden jälkeen iski totaalikyllästyminen?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokkailtu on ennen lapsen syntymää ja aina hänen täysi-ikäisyyteen saakka. Edelleen teen ruokaa mutta se ei kiinnosta pätkääkään. Yritän tehdä mahdollisimman nopeaa ja helppoa ruokaa, syödään välillä myös eineksiä tai haetaan jotain valmista, siis ihan terveellistä sellaista, mättöä harvoin. Sit kun ruoanlaitto ei kiinnosta niin ei kiinnosta myöskään etsiä uusia reseptejä tai nähdä sen enempää vaivaa, eli tulee se kyllästyminen samoihin ruokiin. Ärsyttävää.

Olisin voinut kirjoittaa saman. Kaksi täysi-ikäistä lasta on ja nuorin 15v. Aloin laittaa omat ruokani tosi nuorena, olen kokannut muille nyt 20 vuotta enkä ole oppinut tykkäämään siitä. Kyllästyttää.

Vierailija
22/27 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei vastaa, kauanko olette kokkailleet?

Onko sillä väliä? Mieheni on tehnyt työnsä/pitkän uran laivalla ja oli aikansa poissa kotoa 2vk kuukaudesta. Olipas helppoa, kun silloin sai yksikseen (ei lapsia) syödä mitä ja milloin huvittaa. Ja niinhän sain toki vaikka mies oli kotonakin, mutta oheen sitten se ikuinen kokkaaminen. Koirallekin omat annokset samaan syssyyn.

Nyt on mies ollut eläkkeellä pian 10 vuotta, ja minäkin sairaseläkkeellä kotona, joten liesi on kuumana aika usein. Teen isoja satseja ja pakastan. Käydään joskus lounaspaikoissa tai grillillä. Olenkin viime vuosina houkutellut miehen grillailemaan, ja harjoitus on tehnyt mestarin. Siivoaa vielä jälkensäkin :)

Inhottavinta on uusien ideoiden keksiminen. Yleensä teen tosi yksinkertaista ruokaa, käytän paljon kasviksia ja juureksia. Sori, meni laverteluksi.

Olen jo oppinut, että uusien ideoiden keksiminen on ihan turhaa stressiä.🤣

No mulla on jo ikää, joten menee dementian välttelystä, kun miettii uusia reseptejä :D Ja joskus niistä välähdyksistä jää joku suosikkikin listalle. Palstalta olen myös saanut kivoja ideoita. Kiitos vaan mammat!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaa tehnyt päivittäin 30 vuotta ja en osaa vieläkään ja en myöskään tykkää. Olen käynyt ruokakursseilla, mutta mitään ei jää päähän, kerännyt reseptejä, ostanut kirjoja, mutta en vain halua yrittää mitään uutta ja lapsetkin ovat olleet nirsoja. Tympii, mutta haluan, että lapset saa lämpimän ruuan joka ilta, itse syön usein vain leipiä illalla.

Tänään Lidlin tarjouksesta siskonmakkaroita sekä pakastevihannessuikaleita jossa peruna mukana, helppo ja nopea keitto.

Vierailija
24/27 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokaa tehnyt päivittäin 30 vuotta ja en osaa vieläkään ja en myöskään tykkää. Olen käynyt ruokakursseilla, mutta mitään ei jää päähän, kerännyt reseptejä, ostanut kirjoja, mutta en vain halua yrittää mitään uutta ja lapsetkin ovat olleet nirsoja. Tympii, mutta haluan, että lapset saa lämpimän ruuan joka ilta, itse syön usein vain leipiä illalla.

Tänään Lidlin tarjouksesta siskonmakkaroita sekä pakastevihannessuikaleita jossa peruna mukana, helppo ja nopea keitto.

Hyvää tuo keitto. Ja yhtä helpolla pääsee kun laittaa ranut pellille ja sitten myöhemmin puristaa siskonmakkarapallerot sekaan, tai paistaa ne pannulla. Makkaraperunat :)

Vierailija
25/27 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisinaan iskee kyllästyminen, vaikka mies tekee sapuskaa ihan yhtä tasapuolisesti. on aina tehnyt.

Silti vaan itselle riitti. Olin lähes kolmevuotta kokkaamatta lähes kokonaan... Ostin valmista, käytiin ulkona tai mies valmisti.

Mähän olen myös kokki, että se saman paukuttelu alkoi töissäkin riipiä. Lähdin sitten muihin töihin muutamaksi vuodeksi ja palasin takaisin uudistautuneena. Tai en mä itse niinkään uudistunut, mutta paljon oli tullut uusia juttuja sillä aikaa, että tunne palasi uudestaan. Kotona en tee vieläkään kummosemmin, ostan töistä sitten. Etten polta taas itteäni loppuun, kun tuossa on vähän ohkanen tuo viiva...

Vierailija
26/27 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkasin työttömänä ja olin hyvä kokki, tuli halvemmaksi ja ruokakin oli parempaa kun itse kokkasi. Nyt raskaassa vuorotyössä en kokkaa. Ostan jopa salaatit valmiina, en vaan jaksa sitä stressiä. En halua tuhlata kallisarvoista vapaa-aikaa kokkaamiseen. Joskus sitten eläkkeellä alan varmaan taas kokkaamaan...

Vierailija
27/27 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 30v. olen kokannut, en joka päivä. Usein tympii, joskus innostun kokeilemaan, kun lehdissä on ollut uusia, helppoja reseptejä. Monesti samat vakioruoat ovat ruokalistallamme, osa puolivalmiita tai eineksiä.

Joskus ottaa pattiin, kun teen ruokaa tunnin ja se on syöty 5-10 minuutissa. Siksikin vältän monimutkaisia reseptejä, turhautumisen vähentämiseksi. Joskus nautin itsekin, kun ruoka onnistuu hyvin ja on maukasta.

Olen alkanut harjoitella tupla-annoksen tekemistä kerralla, jolloin sitä voi syödä 2 pv peräkkäin tai pakastaa osan. Tämä tehostaa ajankäyttöä.