Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilmainen koulutus! Tajuatteko, työttömyys on valinta.

Vierailija
07.05.2015 |

Meillä on ilmainen koulutus ja elinkeinovapaus. Työttömyys on täysin oma valinta Suomessa. Tajuatteko mitä koulutus maksaa vaikkapa jenkeissä? Sinä sait sen ilmaiseksi. Miten tyhmä on ihminen...

Kommentit (125)

Vierailija
21/125 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 07:50"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 22:18"]

[quote author="Anonyymi nihilisti" time="07.05.2015 klo 22:07"]Edelleen, ratkeaako työttömyys sillä että 100 % on maistereita? [/quote] Kuka maisterista puhu?! Ne työttömät maisterin mitä meillä nyt piisaa vois vaikka opiskella hoitsuksi ja duunariksi.

[/quote]

Toisten vaippoja vaihtamallako maa saadaan nousuun?
[/quote]

Tehokkaampi keino kuitenkin kun työttömänä oleminen, eikö?

Vierailija
22/125 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 22:13"]

Työtä vailla on 600 000 ihmistä Suomessa, vapaita työpaikkoja muutaman kymmenen tuhatta. Miten yhdistät korkealla ilmaisella koulutuksellasi tuon yhtälön? Kaikki työttömät perustaisivat yrityksen? Millä rahalla? Ja kuka heidän kaikkien tuotteita/palveluita ostaisi? Ei ihmiset osta määrättömästi kaikkea. Raja on tullut vastaan. Koneet ja tietokoneet ovat vieneet ihmisten työpaikkoja, ja loput viedään halpatyövoiman maihin. Koneet nykyään sitä rahaa tahkoaa. Ja se raha pitää jakaa niillekin joiden työt koneet ovat vieneet. Esim. pankissa on henkilökunnan määrä parissa vuosikymmenessä vähentynyt kolmannekseen. Ei ole mitenkään ihmisten oma syy että heitä koulutetaan suoraan kortistoon.

[/quote]

Niin ap, miten on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/125 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostaa työtön bruttokansantuotetta enemmän kuin että EI olisi työtön joten nostaa samalla suomen markkina-arvoa. Tärkeä tehtävä.

Vierailija
24/125 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maisteri plus muita koulutuksia, ei työtä. Yrittäjäksi en ryhdy. 

Vierailija
25/125 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdyn AP:n näkemykseen että koulutus on ilmaista.

Itse olen opiskelut ensimmäistä opistotasoista tutkintoa lukuunottamatta täysipäiväisen työn ohella sekä AMK, YAMK, kandin ja kohta maisterinkin tutkinnot. Toki helpottaa että kaikki tutkinnot ovat samalta alalta ja työaikana olen voinut käydä luennoilla, vaikka kaikki tunnit olen tehnyt takaisin. Rahaa on mennyt lähinnä vain matkoihin ja yliopiston lukukausimaksuihin. Ne kirjat mitkä olen tarvinnut on firma sponssannut. 

Kun ei ole pakko valmistua, niin olen venyttänyt opiskeluaikoja opiskelemalla ylimääräistä. Onpa tullut pedettyä ammattitaitoa ilmaiseksi, kun ei työnantajakaan kouluta. 

Vierailija
26/125 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:11"]Olen maisteri plus muita koulutuksia, ei työtä. Yrittäjäksi en ryhdy. 
[/quote]

Ja miltäköhän alalta?

Vierailija
27/125 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 22:06"]

Meillä on ilmainen koulutus ja elinkeinovapaus. Työttömyys on täysin oma valinta Suomessa. Tajuatteko mitä koulutus maksaa vaikkapa jenkeissä? Sinä sait sen ilmaiseksi. Miten tyhmä on ihminen...

[/quote]

Vastoin sitkeässä istuvaa myyttiä koulutus ei ole ilmaista. Oletko joku opettaja kun noin kiukuttaa, ja nyt palli heiluu?

Vierailija
28/125 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ei elämä ole niin yksinkertaista! Itse opiskelin amk-insinööriksi it-alalle. Tein töitä 10+ vuotta, kunnes minut irtisanottiin, sain uuden työn ja tuntui, että alan työt vaan vähenee, kilpailu kovenee jne. Tein reippaan päätöksen ja lähdin opiskelemaan. Valitsin järkevän alan: opiskelin luokanopettajaksi! Nyt olen töissä toki, mutta syksystä ei ole mitään tietoa. Joka paikkaan on kymmeniä päteviä hakijoita ja viimeksi tänään tuli kahdesta taas hylsy. Tuntuu niin raskaalta, kun tekee työnsä hyvin, on oma-aloitteinen, kouluttautunut uudelleen jne. Ja sitten saa verissä päin tapella muutaman kuukauden työpätkistä, eikä niitäkään välttämättä saa.

Vierailija
29/125 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:17"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:11"]Olen maisteri plus muita koulutuksia, ei työtä. Yrittäjäksi en ryhdy.  [/quote] Ja miltäköhän alalta?

[/quote]

Luonnontieteellinen, plus muita tieteitä

Vierailija
30/125 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Siinä jo väärin. Maksuton koulutus.

Vierailija
31/125 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:20"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:17"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:11"]Olen maisteri plus muita koulutuksia, ei työtä. Yrittäjäksi en ryhdy.  [/quote] Ja miltäköhän alalta?

[/quote]

Luonnontieteellinen, plus muita tieteitä
[/quote]

Yllätys :D et sitten yhtään miettinyt että kannattaako kouluttautua tuonne??

Vierailija
32/125 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ku onhan se hienoa olla akateeminen! ! Kohta taas palstalla ilkutaan ammattiin valmistuville ja tunnetaan myötähäpeää kun kehtaavat järjestää ihan juhlat surkean amiksen päättymisen kunniaksi. Kun mihinkään paskaduuniin ei kukaan maisteri-mamma suostuisi, kun on kuitenkin se korkeakoulututkinto niin ollaan mieluummin työttömänä.

Vierailija
33/125 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:23"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:20"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:17"] [quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:11"]Olen maisteri plus muita koulutuksia, ei työtä. Yrittäjäksi en ryhdy.  [/quote] Ja miltäköhän alalta? [/quote] Luonnontieteellinen, plus muita tieteitä [/quote] Yllätys :D et sitten yhtään miettinyt että kannattaako kouluttautua tuonne??

[/quote]

Ei ollut koulussa ammatinvalinnanohjausta oikeastaan, eikä tietoa muualtakaan tullut.

Vierailija
34/125 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahahah omavalinta on kolutus todellakin. Saat valita orjuuden ja uskonnon hahahahha siinä valintasi kaikki ei vain usko ihan samoihin idiotismeihin hahahahhah.

Vierailija
35/125 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:32"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:23"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:20"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:17"] [quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:11"]Olen maisteri plus muita koulutuksia, ei työtä. Yrittäjäksi en ryhdy.  [/quote] Ja miltäköhän alalta? [/quote] Luonnontieteellinen, plus muita tieteitä [/quote] Yllätys :D et sitten yhtään miettinyt että kannattaako kouluttautua tuonne??

[/quote]

Ei ollut koulussa ammatinvalinnanohjausta oikeastaan, eikä tietoa muualtakaan tullut.
[/quote]

Ja itse sitä ei pystynyt hankkimaan, koska. ...?

Vierailija
36/125 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:41"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:32"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:23"] [quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:20"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:17"] [quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:11"]Olen maisteri plus muita koulutuksia, ei työtä. Yrittäjäksi en ryhdy.  [/quote] Ja miltäköhän alalta? [/quote] Luonnontieteellinen, plus muita tieteitä [/quote] Yllätys :D et sitten yhtään miettinyt että kannattaako kouluttautua tuonne?? [/quote] Ei ollut koulussa ammatinvalinnanohjausta oikeastaan, eikä tietoa muualtakaan tullut. [/quote] Ja itse sitä ei pystynyt hankkimaan, koska. ...?

[/quote]

Olet varmaan jotenkin tosi lapsellinen, kun niin hölmösti kommentoit. Totta kai tietoa voi itse hankkia, mutta kakskymppinen on usein vielä niin kirkasotsainen idealisti, että valinnat menevät sen mukaan. Jos sitten häneltä kokonaan puuttuu sellainen tuki, joka osaisi ohjata järkeviin valintoihin, virheitä voi sattua. Kenenkään nuoren ei pitäisi olla aivan yksin etsimässä elämälleen suuntaa, mutta minä olin. 

Vierailija
37/125 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Niin, noh... Kerrohan sinä? :)

Vierailija
38/125 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 03:34"]

Nobody owes you a living! Ymmärrättekö mitä sanonta tarkoittaa?

Edelleenkin, marjanpoimijat taitavat tulla ties mistä, mutta eivät suomesta. Tulevaisuudessa yhä useampi kerää marjoja kesäisin ja talvisin, tekevät vaikka lumenpudotuksia ja muun aikaa säästävät, sekä suunnittelevat parempaa.

Työttömyys on edelleenkin valinta, kuten saapuminen risteykseen, menenkö vasemmalle, vai oikealle? Valinta.

[/quote] Ikävä vaan ,että sen valinnan tekee yleensä työnantaja työntekijän ....ei siis puolesta vaan OSALTA.

Eli esim. sanomalla:" Kustannustehokkuussyystä emme enää tarvitse kolmea pakkaajaa täällä jakelukeskuksessa , sillä työt voidaan  hoitaa kahdenkin avulla. Ilmoitin vain ,että ensi torstaina on sitten viimeinen työpäiväsi täällä..."

Vierailija
39/125 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:45"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:41"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:32"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:23"] [quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:20"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:17"] [quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:11"]Olen maisteri plus muita koulutuksia, ei työtä. Yrittäjäksi en ryhdy.  [/quote] Ja miltäköhän alalta? [/quote] Luonnontieteellinen, plus muita tieteitä [/quote] Yllätys :D et sitten yhtään miettinyt että kannattaako kouluttautua tuonne?? [/quote] Ei ollut koulussa ammatinvalinnanohjausta oikeastaan, eikä tietoa muualtakaan tullut. [/quote] Ja itse sitä ei pystynyt hankkimaan, koska. ...?

[/quote]

Olet varmaan jotenkin tosi lapsellinen, kun niin hölmösti kommentoit. Totta kai tietoa voi itse hankkia, mutta kakskymppinen on usein vielä niin kirkasotsainen idealisti, että valinnat menevät sen mukaan. Jos sitten häneltä kokonaan puuttuu sellainen tuki, joka osaisi ohjata järkeviin valintoihin, virheitä voi sattua. Kenenkään nuoren ei pitäisi olla aivan yksin etsimässä elämälleen suuntaa, mutta minä olin. 
[/quote]

Ai lapsellinen; ) no ainakin tajusin jo kaksikymppisenä valita koulutusalan työllistymistä silmällä pitäen, toisin kuin sinä. Kumpikohan siis on lapsellinen?

Vierailija
40/125 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:56"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 03:34"]

Nobody owes you a living! Ymmärrättekö mitä sanonta tarkoittaa?

Edelleenkin, marjanpoimijat taitavat tulla ties mistä, mutta eivät suomesta. Tulevaisuudessa yhä useampi kerää marjoja kesäisin ja talvisin, tekevät vaikka lumenpudotuksia ja muun aikaa säästävät, sekä suunnittelevat parempaa.

Työttömyys on edelleenkin valinta, kuten saapuminen risteykseen, menenkö vasemmalle, vai oikealle? Valinta.

[/quote] Ikävä vaan ,että sen valinnan tekee yleensä työnantaja työntekijän ....ei siis puolesta vaan OSALTA.

Eli esim. sanomalla:" Kustannustehokkuussyystä emme enää tarvitse kolmea pakkaajaa täällä jakelukeskuksessa , sillä työt voidaan  hoitaa kahdenkin avulla. Ilmoitin vain ,että ensi torstaina on sitten viimeinen työpäiväsi täällä..."
[/quote]

No sitten mennään seuraavaan työpaikkaan eikä jäädä pyörimään paikoillaan kun tulikin loparit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän