Mikä on EPÄMIEHEKKÄIN ammatti?
mun mielestä stuertti (vai mikä se lentoemännän " mies" puolinen vastine on).
Kommentit (20)
Tai tarjoilija, ammatit joissa täytyy mielistellä asiakasta ja jotka eivät vaadi sen suurempaa taitoa. (Ja aika surkeaa että nää minustakin sopivat paremmin naiselle...)
Mieshoitajat on musta ihania ja miehekkäitä, parturitkin voi olla, mutta niissä on niin paljon ilmihomoja että se vähän lemaa koko ammattikuntaa.
mutta en laittas kätilöä ja sairaanhoitajaa listaan
Esim. palomiehet ja poliisit on aika naurettavia isoine egoineen. Saati sitten nää armeijan sotahullut sadistit. Jotenkin tuntuu, että " miehekkääseen" ammattiin hakeutuneet ovat epävarmoja miehisyydestään.
Mun mielestä esim. poliisin ja sotilaan ammatit ovat miehekkäitä, ja tuskin kukaan ihan vain itsetuntoaan ja miehisyyttään parantaakseen lähtee hommiin niin huonolla palkalla..
No, mutta asiaan: epämiehekkäin on kaupan kassa.
Muita on esim. stylisti, meikkaaja/kosmetologi... hih repesin tolle äitiysneuvolan terkalle :D
Ja näyttävät itsekin olevan nolona, jos tällainen nuori nainen tulee asiakkaaksi. Muka jotenkin tosi coolisti ottavat sen kortin ja välinpitämättömästi sanovat summan.
Vierailija:
Ja näyttävät itsekin olevan nolona, jos tällainen nuori nainen tulee asiakkaaksi. Muka jotenkin tosi coolisti ottavat sen kortin ja välinpitämättömästi sanovat summan.
Mun mielestäni on h....in paljon miehekkäämpää mennä sitten vaikka sinne kaupan (hui, jopa Alepan) kassalle kuin jäädä ulisemaan kansalaispalkan perään. Miehekästä on tienata oma leipänsä. Ehkä jopa jonkun muunkin.
Mutta mielestäni noloa onkin juuri se, että nämä Alepan kassat näyttävät itse nolostelevan työtään. t. sen jälkimmäisen kassa-jutun kirjoittaja.
jotkut työt vaadi ammattitaitoa! Huh huh! Laitetaanpa nämä uikuttavat mammat tarjoilijaksi tai respaan yövuoroon ja katotaan miten selviävät.
Karseeta oman jalan puremista tollanen naisvaltiaisten alojen haukunta!
Herätkää nyt pahvit!
Mun mielestä epämiehekästä ammattia ei edes ole, sinänsä jo miehekäs teko pyrkiä naisvaltaiselle alalle, oli se sitten mikä hyvänsä.
Häpeän vain teidänlaisianne naisia, jotka itse estätte oman palkkakehityksenne aliarvioimalla taitojanne.
24. feministi
Käyn pari kertaa viikossa ruokakaupassa, jossa on useampikin nuori mies töissä. Ovat reippaita ja kivoja, enkä nyt mitenkään ekaksi luonnehtisi heitä tai työtään epämiehekkääksi. Silmäniloa rouvashenkilöille!
Kampaajan ammattiakaan en miellä epämiehekkääksi: joku kampaaja voi sitä itse olla, mutta ammatti on neutraali. Sitäpaitsi parhaat kampaajat, joilla olen ollut, ovat miehiä! Minua ärsyttää kaikenlaiset sukupuoliroolitukset(ja muutkin) työn tai koulutuksen perusteella. Työ ei leimaa, tai ainakaan sen ei pitäisi leimata ihmistä miehekkääksi tai epämiehekkääksi tms.
Mutta vastaan kuitenkin kysymykseen: kynsimuotoilija (rakennekynsien tekijä)
Olette kaikki jotain uikuttavia kotirouvia, joille mies tuo palkkapussin kotiin. Miehekäs mies joka käy töissä, että pikkurouva saa puunata kotia.
Vierailija:
Olette kaikki jotain uikuttavia kotirouvia, joille mies tuo palkkapussin kotiin. Miehekäs mies joka käy töissä, että pikkurouva saa puunata kotia.
Mä tykkään tästä. Miehen kotiin tuoma palkkapussikin on niin iso että, saan sumeilematta tuhlata miten haluan. Ei mitään valittamista! Puunaaminekin on kivaa, kun on koko päivä aikaa, ei mitään kiirettä katsos!
Lihatiskille töihin tai sitten varaston puolelle.
Vierailija:
Mun mielestä epämiehekästä ammattia ei edes ole, sinänsä jo miehekäs teko pyrkiä naisvaltaiselle alalle, oli se sitten mikä hyvänsä.
mitä tosikkoja. Ettekö te muka ikinä katsele miehiä ihan vaan sillä silmällä ja ihaile miehekästä miestä, vaikka ette oikeasti ihmisiä ulkonäön tai machoilun perusteella arvostaisikaan? Kyllä musta ainakin palomiehet on seksikkäitä, MUTTA se on vaan mielikuva: en missään nimessä vaihtaisi omaa korkeakoulutettua älykästä pehmomiestäni brankkariin.
Eikä se miehkkyys minusta muutenkaan ole sama kuin " hyvä" kuten moni tuntuu ajattelevan. Eli ei mies ole huono vaikka olisi epämiehekkäässä ammatissa, hän ei vaan ole silloin miehekäs sillä lailla kuin yhteisömme sen määrittelee.
T. feministi vaan ei tiukkapipo-femakko
Koodarit koodaa ja muut asiantuntijat selvittää probleemia, ja sitten projektipäällikkö puku päällä ja kravatti kaulassa värkkää vaan muistioita :DD