Miten miehesi ymmärtää lauseen " siivoaisitko keittiön" ? OV
Niin. Pyysin tänään illalla taas miestäni siivoamaan keittiön, kun itse hoitelin lasten ilatpesuja sun muita iltarituaaleja. Mitä mies teki? Pesi tiskialtaasta yhden kattilan ja rupesi tekemään itselleen iltapalaa ja evästä huomiseksi, mikä tarkoitti sitä, että sotkua tuli vain lisää. Mitä jäi tekemättä? Tiskikone on täynnä puhtaita astioita, tiskipöytä täynnä likaisia, lisää tiskiä (jotka tulivat herran kokkailusta), lasten lelut pitkin poikin keittiön lattiaa...
Että joskus ottaa pannuun tuo ukon paikkojen " siistiminen" .
Kommentit (27)
Mun mielestä siivous =
* tavaroiden järjestely
* imurointi
* lattioiden pyyhintä
* pintojen nihkeäpyyhintä (sisältää mm. pöydät, hyllyt, ovet, ovenpielet, valokatkaisimet...)
* wc pöntön, lavuaarin ja peilin pesu
* Keittiön kaapin ovien pyyhintä
* pyyhkeiden ja petivaatteiden vaihto
jne. jne
Eihän se saa eees omia ruokatavaroitaan kaappiin...
niin se myös on todella siisti ja kiiltää ja tuoksuu puhtaalle :)
Harmi vain, ettei se 3 pienen lapsen perheessä kauaan pysy aina siistinä :)
No parempihan sekin kun ei mitään. Mutta siis ei varmaan koskaan ole pyyhkinyt tasoja tms.
Minun ei yleensä tarvitse sanoa mitään, vaan jos minä nukutan ipanat, mies siivoaa ja toisena iltana hän nukuttaa ja minä siivoan.
Jäljistä kyllä huomaa, kumpi on kumpaa sinä iltana tehnyt: Keittiösta on pinnat tyhjinä, siisteinä, lieden pinta ja taus kiiltää. Kaikki on tiptop, siis MIES on ollut hommissa!!
Mina taidan olla se, joka laittaa astiat koneeseen ja tyhjentää, mutta EN muista pyyhkiä liettä, puhumattakaan ympäristöstä...
Mutta... minun nukuttaessa ipanat, kaikki ovat kohtuulliseen aikaan unten mailla, ilman huutoja, kuutta vessassa käyntiä ja muitakaan mutinoita. Kun mies nukuttaa, huoneesta kuuluu " pissattaa, jano" ... tai " isi kuule, voiko naapurin Teemu hypätä kuuhun..." -tyylisiä juttuja vielä pitkän aikaa nukkumisajan jälkeen. Lapset myös temppuilevat paljon enemmän.
jota pitäisi hiukan " kouluttaa" miehen toimesta.
mä inhoraivoon siivoomista. mies on tarkempi, paitsi pöytien pintojen kanssa, ne on mun homma. jos hän siivoo keittiön, pyyhkii tiskipöydän kuivalla rätillä. mut hälläväliä, pyyhin paremmin kun jaksan. ei, meillä ei ole sikolättiä, vaan ihan ok:n siistiä. kehtaan kutsua vieraita. siivoon kun saan " kohtauksen" mies onneksi kotoa oppinut tavan että mieskin voi siivota; appiukko siivoaa ja pitää huolta kodista jos niikseen