Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten miehesi ymmärtää lauseen " siivoaisitko keittiön" ? OV

Vierailija
19.09.2006 |

Niin. Pyysin tänään illalla taas miestäni siivoamaan keittiön, kun itse hoitelin lasten ilatpesuja sun muita iltarituaaleja. Mitä mies teki? Pesi tiskialtaasta yhden kattilan ja rupesi tekemään itselleen iltapalaa ja evästä huomiseksi, mikä tarkoitti sitä, että sotkua tuli vain lisää. Mitä jäi tekemättä? Tiskikone on täynnä puhtaita astioita, tiskipöytä täynnä likaisia, lisää tiskiä (jotka tulivat herran kokkailusta), lasten lelut pitkin poikin keittiön lattiaa...

Että joskus ottaa pannuun tuo ukon paikkojen " siistiminen" .

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä pyyntö ymmärretään niin, että mies tekee kun kerkiää, eli ehkä muutaman tunnin päästä, ehkä ei ollenkaan... ehkä sitten kun olen snanut 5 kertaa uudestaan...

Vierailija
2/27 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sille pitää sanoa esim että " tiskaa, tyhjää kone, pyyhi pöydät" selkeästi eriteltyinä hommat. Mies tekee kyllä kiltisti, mutta jos sille sanoo epämääräisesti, niin se ei " osaa katsoa" mitä jää tekemättä. Ei se pahuuttaan jätä tekemättä vaan ihan vain, kun ei näe ja huomaa. Joten selkeät komennot kehiin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Siivoaisitko lapsen lelut olkkarin lattialta ja nostaisitko kaappiin juuston, jonka olet jättänyt pöydälle tehdessäsi leipää?"

=

" Voit istuskella tietokoneella niin kauan kunnes minä tulen suihkusta, mutta heti kun kuulet suihkunhanan sulkeutuvan, nouse ylös ja rupea näyttämään siltä että olet koko ajan ollut työn touhussa - en minä varmastikaan huomaa, että lelut on yhä lattialla ja JUURI äsken suljit jääkaapin oven juuston jäljiltä!"

:)

Vierailija
4/27 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

useimmiten kun astiat ovat jäähtyneet ja likaiset laitetaan suoraan koneeseen) pyyhkisi tiskipöydän ja pöydän, tarvittaessa lakaisisi lattialta leivänmurut yms. Lasten leluja ei yleensä keittiössä ole, muualla sitäkin enemmän

Vierailija
5/27 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos en asiasta huomauta se yleensä unohtuu. Ja jostain syystä keittiön siivoaminen tarkoittaa koneen tyhjentämistä ja täyttämistä. Ei pöytien pyyhkimistä tai mitään muuta.

Vierailija
6/27 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyyhkisi ehkä jopa pöydän muruista. Ja lakaisisi lattian. Mutta tätä tapahtuu ehkä kerran kuussa =) Ja koskaan sitä ei voi tehdä silloin kun pyydetään. En tiedä pyydänkö väärään aikaan, vai eikö mies vain viitsi heti vaivautua.

Vierailija
7/27 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiskaa jos jotain ei mahdu, pyyhkii pöydät... Tänään jopa imuroi!

:-)

Mies on pedantti ja siistimpi kuin minä! Mä en ainakaan imuroisi, ehkä jopa jättäisin pöydät pyyhkimättä...

Vierailija
8/27 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

puistelee sen tamppaustelineessä, imuroi lattiaan uudestaan, luuttuaa lattian, pyyhkii syöttötuolin. Vie roskat. Samalla tuo maton ulkoa.

Jos minulle sanoo siivoa keittiö

Minä:tyhjennän tiskikoneen täytän astiat, pyyhin pöydät, siivoan vähän purkkeja sinne tänne. Siirrän lattialta lelut pois, harjaan harjalla

Vierailija
9/27 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulis mieleenkään pyytää noin epämääräistä tehtävää miehen tekemään. Vaan määrittelisin tarkkaan mitä haluan hänen tekevän eli:

" Voisitko tyhjentää tiskikoneen, laittaa likaiset astiat koneeseen, ......"

Mutta mieheni kanssa kommunikaatio sujuu, eli hän myös osaa kysyä jos ei ole varma mitä tarkoitin kun annoin tuon tehtävän.

Vierailija
10/27 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

istu vaan siin koneen edessä kyllä mä teen kaiken!

Vierailija
11/27 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mies pitää keittiötä siistinä. Lataa ja tyhjentää tiskikoneen, pyyhkii pöytiä ja tarkastaa, mitä jääkaapista puuttuu, onko evästarpeita yms. Ja siivoaa ja raivaa muutenkin (meillä kuopus 2 joten sotkua tulee vielä aika lailla).

Vierailija
12/27 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta pöydän pyyhkimiseen tarvitaan jo eri käsky.

Vierailija
13/27 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kyllä laittaa astia ja pyyhkii tiskipöydän. Mutta jupinan kera.

Vierailija
14/27 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei pyyhkisi pöytiä. Sitä ei ymmärrä koskaan:)

Vierailija
15/27 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tyhjentäisi tarvittaessa tiskikoneen ja laittaisi likaiset sinne. Yleensä myös pesee käsin, jos sellaisia on. Mutta tasoja ei siivoa kaikesta tavarasta eikä pyyhi niitä, jos en nimenomaisesti käske.

Vierailija
16/27 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihtoehdossa 1 ensin muristaan vähän ja sitten keräillään sanomalehdet lattialta kasaan seinänviereen.

Vaihtoehdossa 2 tyhjennetään kaikki pöydät ja tasot, pyyhitään ne ja kerätään tavarat lattialta. Imurointi ja lattianpesu jäävät silti minulle. Tiskikoneseen mies ei koske.

Vierailija
17/27 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittaa pöydältä maidon ym. jääkaappiin. Saattaa siirtää (tai sitten ei) likaiset astiat pöydältä keittiön työpöydälle. Tiskikoneeseen sisälle niitä ei saa. Pöytää tai työtasoja ei takuula pyyhi, lattian pyyhkimisestä puhumattakaan. Edes tuoleja ei huomaa laittaa siististi pöydän alle.

10 v lapsemme hoitaa homman paremmin, ilman erittelyjä.

Vierailija
18/27 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että HÄN, maailmannapa, joutuisi jotain tekemään. Miten pienelle maan matoselle voi edes tulla mieleen pyytää HÄNTÄ tekemään yhtään mitään.

Vierailija
19/27 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mies kantas astiat pöydästä tiskiin. Sitten se tyhjentäs koneen ja täyttäs sen ja laittas pesemään. Tiskialtaaseen jäisi ruuanmuruset ym. lika, samoin pöydille leivänmurut, juustonpalat jne. mitä sattuis olemaan. Roskistakaan ei veis vaikka se ois jo ylitäysi. Erikseen pitää käskeä jos haluaa jotain muutakin teettää kuin tiskin.

Vierailija
20/27 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos käsketään. Käskemättä toisinaan tekee. Käskettynä delegoi tehtävän esikoiselle (8v.), joka tosin saakin aikaan hieman siistimpää jälkeä.

24

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme