Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hiveä ahdistus yhtäkkiä

Vierailija
07.05.2015 |

Siis noin tunti sitten minulla oli vielä normaali olo mutta yhtäkkiä minua alkoi ahdistaa kauheasti että kaikki töissä vihaavat minua ja kaverinikin vihaisivat minua eivätkä välittäisi minusta yhtään sen vuoksi että olisin tehnyt jotain väärää. Tuntuu myös että joka paikassa olisi henkiä ja näen niitä sivusilmällä tai nopeasti vilkaisemalla johonkin. Tuntuu ahdistuneelta ja pelottavalta sekä hengitykseni on kiihtynyt ja raskastunut hieman "pelkoni" takia ja rinnassa sellainen inhottava tunne joka tulee kun jännittää jotain hyvin paljon. Miltä kuulostaa ja kertokaa edes mitä epäilisitte tästä. Ja kannataako huolestua? Upittakaa edes jos ei muuta. Kiitos jo etukäteen.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psalmi 29

1. Daavidin virsi. Antakaa Herralle, te Jumalan pojat, antakaa Herralle
kunnia ja väkevyys.
2. Antakaa Herralle hänen nimensä kunnia, kumartakaa Herraa pyhässä kaunistuksessa.
3. Herran ääni käy vetten päällä; kunnian Jumala jylisee, Herra suurten vetten päällä.
4. Herran ääni käy voimallisesti, Herran ääni käy valtavasti.
5. Herran ääni särkee setrit, Herra särkee Libanonin setrit.
6. Hän hypittää niitä niinkuin vasikkaa, Libanonia ja Sirjonia niinkuin nuorta villihärkää.
7. Herran ääni halkoo tulen liekit.
8. Herran ääni vapisuttaa erämaan, Herra vapisuttaa Kaadeksen erämaan.
9. Herran ääni saattaa peurat poikimaan, se raastaa paljaiksi metsät. Ja kaikki hänen temppelissänsä sanoo: "Kunnia!"
10. Herra istui valtaistuimellaan, ja vedenpaisumus tuli. Herra istuu kuninkaana iankaikkisesti.
11. Herra antaa kansallensa väkevyyden, Herra siunaa kansaansa rauhalla.

Vierailija
22/23 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psalmi 98

1. Virsi. Veisatkaa Herralle uusi virsi, sillä hän on ihmeitä tehnyt.
Hän on saanut voiton oikealla kädellänsä ja pyhällä käsivarrellansa.
2. Herra on tehnyt tiettäväksi pelastustekonsa, hän on ilmaissut vanhurskautensa pakanain silmien edessä.
3. Hän on muistanut armonsa ja uskollisuutensa Israelin heimoa kohtaan; kaikki maan ääret ovat nähneet meidän Jumalamme pelastusteot.
4. Kohottakaa riemuhuuto Herralle, kaikki maa, iloitkaa ja riemuitkaa ja veisatkaa kiitosta.
5. Veisatkaa Herran kiitosta kanteleilla - kanteleilla ja ylistysvirren sävelillä,
6. vaskitorvilla ja pasunan äänellä. Kohottakaa riemuhuuto Herran, kuninkaan, edessä.
7. Pauhatkoon meri ja kaikki, mitä siinä on, maanpiiri ja ne, jotka siinä asuvat.
8. Paukuttakoot käsiänsä virrat, ja vuoret yhdessä riemuitkoot
9. Herran edessä; sillä hän tulee tuomitsemaan maata. Hän tuomitsee maanpiirin vanhurskaasti ja kansat oikeuden mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 22:50"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 22:47"]

Kärsin itse ahdistushäiriöstä, ja näen kanssa usein "vilahduksia" sivusilmällä. Ahdistus tuo usein mukanaan sellaisen jatkuvan hermostuneisuuden ja kireyden tilan, jolloin säikkyy helposti ja reagoi aistiärsykkeisiin eri tavoin kuin normaalitilanteissa. Olenkin itse järkeillyt, että nuo "henget" ovat vain sellainen jatkuvan taistele tai pakene -reaktion luoma aistiharha: ahdistus luo kehoon ja mieleen tunteen, että olet vaarassa, jolloin herkistyy tutullekin ympäristölle ja luulee siten koko ajan näkevänsä tai kuulevansa jotain pelottavaa.

Kaiken kaikkiaan tuo kuulostaa minusta tyypilliseltä ahdistuskohtaukselta, eli en sinuna huolestuisi – vielä. Jos oireet kuitenkin jatkuvat, kannattaa miettiä ammattilaiselle puhumista. Koita rauhoittua: kuuntele vaikka musiikkia, juo teetä, tee rentoutumisharjoituksia, meditoi yms. 

[/quote]

Älkää nyt hyvänen aika ehdottako meditointia ihmiselle joka aistii jotain henkiä.

[/quote]

Joo, ehkä meditointi kannattaa yliviivata :D

-13