Vaaditko itseltäsi terveellisesti elämistä silloinkin kun vauva valvottaa?
Its en kykene. Pysyn käynnissä sokerilla, kahvilla ja joskus myös parilla alkoholiannoksella/pv. Muuten loppuu jaksaminen ja aivotoiminta :(
Kommentit (42)
Vauvalla on ollut parempia ja huonompia vaiheita, mutta nyt taas kun on huono vaihe (on nuhassa), esim. Viime yönä nukahti 22:30, heräsi ennen yhtä jolloin mies rauhoitti kun oli vielä hereillä mutta heräsin tietysti, kolmelta, puoli viisi (jolloin itki niin että piti mennä muualle rauhoittamaan että mies saan nukuttua, heräsin kuudelta juuri nukahdettuani kun miehen käsi osui muhun unissaan, puoli 8 ylös. Nukkuu yhdet päiväunet n. klo 13-15.
Lasillinen viiniä tai yksi olut ei kyllä tunnu unta heikentävän, etenkin jos sen juo aikaisin illalla. Ehkä yli litra kahvia päivässä vaikuttaa enemmän haitallisesti? Mutta tuntuu vain etten kestä ilman. Ap
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:25"]Vauvalla on ollut parempia ja huonompia vaiheita, mutta nyt taas kun on huono vaihe (on nuhassa), esim. Viime yönä nukahti 22:30, heräsi ennen yhtä jolloin mies rauhoitti kun oli vielä hereillä mutta heräsin tietysti, kolmelta, puoli viisi (jolloin itki niin että piti mennä muualle rauhoittamaan että mies saan nukuttua, heräsin kuudelta juuri nukahdettuani kun miehen käsi osui muhun unissaan, puoli 8 ylös. Nukkuu yhdet päiväunet n. klo 13-15.
[/quote]
sellaista se on. Ainakin aamulla saat nukkua pitkään eikä tarvitse nousta 5-5.30 kuten itse jouduin kaikista yöheräilyistä huolimatta.
Kohta on parempi vaihe. Tsemppiä sinulle, vuoden päästä nukutte jo varmaan vähintään pikkasen paremmin
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 11:58"]Eivät ne mun sokeri- tai alkomäärät ole isoja: lasillinen viiniä ja pari kourallista lakuja tai pari suklaapatukkaa/pv. Ap
[/quote]
Riittävän suuria ne on. Kuulostaa alko ongelmalta. Muu johtuu siitä
Mikä muu?? En ole jatkuvasti ottanut sitä viiniä päivittäin, vain silloin kun on huono vaihe. Joissain maissa juodaan kuulemma jatkuvasti viiniä ruuan kanssa. Ap
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 09:58"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 03:25"]
En ymmärtänyt kysymystä? Olen elänyt ihan samalla tavalla valvotti lapsi tai ei. Terveellisesti ja säännöllisesti. Laittanut ruuat perheelle (tai mies) itse joka päivä jne. 2. lapsista valvotti kaikki yöt 3v saakka ja kävin töissä normaalin ä-loman jälkeen.
[/quote]
Mistä miinuspeukku?
[/quote]
No varmaan siitä kun olet jaksanut laittaa terveellistä kotiruokaa päivittäin tai sitten tuo ä-loman jälkeen töihin lähtö. Näin olettaisin. Minä yläpeukutin. Itse teen ruokaa myös joka päivä valvotti joku lapsista tai ei ja elokuussa töihin lähtö kun kuopus täyttää 9kk. :)
Ensinnäkin, sympatiani. Mun esikoinen heräili 6-vuotiaaksi öisin ja se oli ihan hirveää. N. 7kk eteenpäin aloimme hoitaa lasta vuoroöin ja se oli todella hyvä ratkaisu. Toinen nukkui aina korvatulpat korvissa mahdollisimman kaukana lapsesta joka toinen yö. Suosittelen! (ja valvomista jatkui siis vuosia, ja olimme molemmat myös vuorotellen kotona lapsen kanssa, joten molemmat hoitivat yövalvomisia myös työssä käydessään, eli ei tarvitse sääliä miestäni sen enempää kuin minuakaan).
Mutta itse kysymykseen: kyllä söin herkkuja, en pystynyt olemaan ilman, ja kahvia tietty, mutta myös urheilin eli kävin juoksemassa ja joukkuelajin treeneissä. Mutta en koe liikuntaa "vaatimuksena" koska siitä on muodostunut tapa.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:43"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 09:58"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 03:25"]
En ymmärtänyt kysymystä? Olen elänyt ihan samalla tavalla valvotti lapsi tai ei. Terveellisesti ja säännöllisesti. Laittanut ruuat perheelle (tai mies) itse joka päivä jne. 2. lapsista valvotti kaikki yöt 3v saakka ja kävin töissä normaalin ä-loman jälkeen.
[/quote]
Mistä miinuspeukku?
[/quote]
No varmaan siitä kun olet jaksanut laittaa terveellistä kotiruokaa päivittäin tai sitten tuo ä-loman jälkeen töihin lähtö. Näin olettaisin. Minä yläpeukutin. Itse teen ruokaa myös joka päivä valvotti joku lapsista tai ei ja elokuussa töihin lähtö kun kuopus täyttää 9kk. :)
[/quote]
Mihin sä laitat lapset siksi aikaa kun kokkailet perheenpäälle jos joku heistä tätä lajia joka ei nuku kunnon päiväunia, ei viihdy hetkeäkään yksin lattialla eikä myöskään suostu olemaan kantoliinassa? Huudatat vauvaa joka päivä mieluummin sen puoli tuntia väh. mitä ateria jälkisiivoiluineen vie valmistaa kuin ostat valmisruokia tai odotat miestä kotiin joko laittamaan ruokaa tai olemaan lasten kanssa?
En vaadi. Tosin alkoholia en käytä koska se vain pahentaa tilannetta.
Tää on niin perseestä. ..vauvakin on jo yli vuoden. Ap
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 20:25"]Tää on niin perseestä. ..vauvakin on jo yli vuoden. Ap
[/quote]
Ei ole siis vauva enää.
On varmasti rankkaa mutta sen voin vain sanoa että nuo sanomasi jutut aiheuttavat oravanpyörän joka kannattaisi katkaista. Ne nimittäin väsyttävät sinua entisestään. Kohta sinulle saattaa alkaa puhkeamaan sairauksia jos et pidä itsestäsi huolta.
Kannattaa oikeasti pitää huolta itsestäsi. Siis ruokavalion avulla, nyt en puhu edes liikunnasta. Jaksat siten paremmin päiväsi. Pidä säännöllinen ruokarytmi, vauvan kanssa samat ruoka-ajat. Pidä huoli että saat kaikki tarvittavat vitamiinit jne.. IHAN oikeasti!
Syön lisäravinteita. En oikeasti pysty syömään terveellisesti näin helvetin väsyneenä. Levänneenä se ei ole yhtään vaikeaa. Onneksi en enää tee kolmatta. Ap
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 03:25"]
[/quote]
Mistä miinuspeukku?
Etenkin silloin!