Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jäätkö kököttämään bussissa toisen viereen

Vierailija
07.05.2015 |

vaikka bussi olisi tyhjä lukuunottamatta sinua ja vieressäsi istuvaa? 

Ihmettelen miksi ihmiset jäävät vaan paikalleen tapittamaan, vaikka bussi on täynnä tyhjiä penkkirivejä. On kai muka "epäkohteliasta" vaihtaa paikkaa tyhjälle penkkiriville, vaikka se ikkunapaikkalainen todennäköisesti toivoo, että vieressä oleva häipyisi, jotta mahtuisi esim. hengittämään kunnolla. Lisäksi tuntuu niin tyhmältä istua tyhjässä bussissa ahtaasti kylki kyljessä tuntemattoman kanssa. Viimeksi aamulla kävi näin, viereeni istui joku äijä joka vei puolet penkistäni ja survoi jatkuvasti kyynärpäällään käsivarteeni ja kylkeeni, ja jatkoi survomista vaikka bussissa ei ollut lisäksemme enää ketään muuta. Olisi vaihtanut paikkaa, jossa voi kaivella taskujaan rauhassa.

Seuraavaksi joku sanoo, että "maailmalla" kyllä kaikki istuvat toisten viereen tyhjässäkin bussissa ja iloisesti rupattelevat sitten menemään ihanaa kansainvälistä small talkia. Itsekin olen matkustellut ja huomannut päinvastoin, että suurkaupungeissa ihmiset kyllä vaihtavat vaan surutta paikkaa heti kun tyhjiä penkkirivejä vapautuu. Eikä kukaan todellakaan ala ruuhkabussissa small talkkaamaan.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 18:32"]On todella kiusallista kököttää vieraan ihmisen vieressä ahtaasti, lukien kännykästä henk.koht. asioita, vieraan ihmisen kököttäessä kyljessä kiinni.

[/quote]

Oma vikasi, jos on pakko koko ajan olla nenä kännyssä kiinni, maailman tärkeimpiä ja salaisia asioita hoitaen.

Vai meinaatko, ettei se ole kiusallista, jos bussi on niin täynnä, ettei vapaita paikkoja ole? Jos käyttää julkisia, pitää hyväksyä se, että joku tulee viereen. Ja ennen kuin huomautat, minä en mene tuntemattoman viereen, jos bussi muuten tyhjä, mutta kellään ei ole oikeutta vaatia kahta metriä henkilökohtaista reviiriä, jos julkisilla kulkee.

Vierailija
22/23 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun vierestä joku häipyy muualle istumaan kesken matkan, mietin haisenko pahalle tai jotain. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 18:47"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 18:16"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 18:13"]

Ei jaksa vaihtaa jos tiedän jääväni pois ihan pian. Mutta jos vieressä istuva ahdistaa, häntä voi pyytää nousemaan siksi aikaa kun itse vaihtaa paikkaa.

[/quote]

Pitäisin ihmistä sekopäänä, jos hän pyytäisi minua siirtymään että voi itse siirtyä toiselle penkille.

[/quote]

Eiköhän tuo tarkoittanut, että hän istuu ikkunapaikalla ja siksi pyytää toista siirtymään. Vai haluatko, että hän alkaa vain änkeämään mitään sanomatta ohitsesi?
[/quote]

Ja eiköhän vastauksessa tarkoitettu sitä, että outoa jos jollain niin kova tarve päästä heti tyhjälle paikalle, että in valmis lähtemään sieltä ikkunapaikaltakin liikkeelle. Tämä varmaan aika teoreettinen tilanne - yleensä ne joita toinen ihminen JULKISESSA kulkuneuvossa ahdistaa, on myös sellaisia etteivät saa suutaan auki tai uskalla nousta siitä penkiltä. Pelko sosiaalisesta kontaktista halvaannuuttaa. Terv sellainen ihminen ,joka ei kiusallaankaan väistä, jos se ikkunapaikkalainen haluaa jäädä pois ja viestittää tästä vain yrittämällä puskea ohi sanaakaan sanomatta. Stna sen verran pitää saas suuta auki suomalaisenkin.