Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten hyväksyä se että on ruma eikä kelpaa parisuhteeseen?

Vierailija
07.05.2015 |

Miten hyväksyä asia ja jatkaa elämää? Olen viimeisen 10 vuoden aikana yrittänyt kaikkeni. Olen opetellut sosiaalisemmaksi, treenannut timmin kropan, opetellut meikkaamaan, kehittänyt itseäni, harrastanut, hankkinut unelmieni työn. Olen käynyt ulkona. Olen yrittänyt ja ollut yrittämättä. Olen ollut vaikeasti tavoiteltava ja olen tehnyt aloitteita. Mikään ei onnistu. Siksi onkin aika luovuttaa. Luulen, että syy yksin jäämiseen on siinä, että olen vain niin epäviehättävä. Ystäväksi kelpaan monelle, mutta en mihinkään muuhun. 

Miten voisin unohtaa haaveet rakkaudesta, parisuhteesta ja perheestä ja hyväksyä itseni ja elämäni tällaisena? Minulla on niin moni asia elämässäni hyvin, joten harmittaa, että yhdellä elämän osa-alueella epäonnistuminen tuntuu vievän ilon kaikesta muustakin. 

Ja jos nyt joku tulee sanomaan että "nainen saa aina halutessaan miehen", niin minä en halua itseäni 30 vuotta vanhempaa, lihavaa alkoholisoitunutta väkivaltaista juopporetkua. Vaan ihan normaalin kivan miehen. 

Kommentit (98)

Vierailija
81/98 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 17:07"]

En ole ap, mutta pistäkääpäs kuvahakuun Nadzeya Ostapchuk. Itselläni on hieman samantapainen pärstä, (silloinkin kun bmi oli noin 20 eli laihduttaminen ei auta) paitsi että mulla on isompi nenä ja huonompi iho.

Kuinka alas rima pitää laskea?

[/quote]

Kaverini on tuon näköinen, löysi itselleen pitkän koulutetun ja komean miehen, joskin ujon. Kaverini on reipas ihmisille juttelija, tunnollinen ja mukavimpia tietämiäni ihmisiä. Kuulantyöntäjän mallinen, mutta hyväkuntoinen.

Siinä ei todellakaan naamaa katsella kun luonne on kohdallaan :)

Vierailija
82/98 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 21:03"]

En ole ap, mutta pistäkääpäs kuvahakuun Nadzeya Ostapchuk. Itselläni on hieman samantapainen pärstä, (silloinkin kun bmi oli noin 20 eli laihduttaminen ei auta) paitsi että mulla on isompi nenä ja huonompi iho.

Kuinka alas rima pitää laskea?

[/quote]

Kaverini on tuon näköinen, löysi itselleen pitkän koulutetun ja komean miehen, joskin ujon. Kaverini on reipas ihmisille juttelija, tunnollinen ja mukavimpia tietämiäni ihmisiä. Kuulantyöntäjän mallinen, mutta hyväkuntoinen.

Siinä ei todellakaan naamaa katsella kun luonne on kohdallaan :)

[/quote]

Se auttaisikin jos olisi tosi sosiaalinen ja iloinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/98 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen hyväksynyt sen niin, että keskityn uraan ja harrastuksiin. Seksiä saa ostamalla

Vierailija
84/98 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 17:22"]Minulla on niin moni asia elämässäni hyvin, joten harmittaa, että yhdellä elämän osa-alueella epäonnistuminen tuntuu vievän ilon kaikesta muustakin. 

[/quote]

Yleensä tsemppaan, mutta tuo lause saa sinut kuulostamaan tosi kiittämättömältä. Jos YHDEN asian puuttuminen on kaikkein pahinta, niin mitäpä jos järjestäisit asiasi niin, että sinulla on useampi asia huonosti. Silloin on niinkuin vähän tasapainoisempaa, eikö?

Vierailija
85/98 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
86/98 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 18:00"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 17:22"]

Vaan ihan normaalin kivan miehen. 

[/quote]

Niin ja pitää tietty olla yli 180cm, alle 80kg, hauska kuin standup-koomikko, karismaattinen kuin sean connery, korkeasti koulutettu eikä mikään duunari jne jne jne jne jne

Tässä AP oikeesti syy miksi "et kelpaa". Juokset vain top 10% miesten perässä.

[/quote]

Lopettakaa nyt tämä helvetin laasaspaska. Aina kuulee netissä tätä "naiset panevat vain top 1% / 5% / 10% miehiä" yms paskaa. Toki asia on niin, että ne "huippumiehet" panevat paljon ja naiset haluavat juuri niitä mutta ei aina tarvii tuota samaa katkerointia. Itsekin olen kyllä mies mutta ärsyttää tuosta vinkuminen. Jos asia todella on niin, kehittäkää itsenne niin että joku päivä kuulutte itsekin tuohon maagiseen prosenttiin. Ette te muutakaan voi tehdä. Tai tietysti asiasta voi valittaa vaikka loppuelämänsä mutta ei se pillu sillä valittamalla eteen tupsahda. 

Muistakaa että kaikennäköisillä miehillä on niitä tyttöystäviä ja vaimoja. Jos kävelette kaupungilla ja katselette siellä olevia pareja niin ihan normaaleja ihmisiä ne on joilla vaimo tai tyttöystävä kainalossa. Ei todellakaan kaikki mitään David Beckhameja.

Lisäksi laasastelu ei auta AP:n tilannetta mitenkään.

Vierailija
87/98 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin missä kohti kuvittelet ruman naisen pääsevän esittelemään luonnettaan miehelle?

[/quote]

Missä tahansa sellaisessa sosiaalisessa ympäristössä, jossa pääasiallinen tarkoitus ei ole etsiä seuraa?

Työ, harrastukset, kaveriporukan illanvietot ja reissut jne.

Vierailija
88/98 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap, mutta itselläni on ruma arpi kasvojen alueella, enkä ole timmiksi treenaattu. Liikun kyllä säännöllisesti. Kaiken lisäksi minulla on lapsia.
Enkä jaksa edes uskoa että paria löytyy ikinä. En vaan tajua mistä ihmeestä naiset jopa ne yh:t löytävät elämänsä miehen. Monta tällaista tapausta olen todistsnut viime vuosien aikana ja minä se vaan pysyn sinkkuna.

Vierailija
89/98 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 17:19"]

Niin missä kohti kuvittelet ruman naisen pääsevän esittelemään luonnettaan miehelle?

[/quote]

Missä tahansa sellaisessa sosiaalisessa ympäristössä, jossa pääasiallinen tarkoitus ei ole etsiä seuraa?

[/quote]

Jos on naisvaltaisella alalla työissä eikä kaveripiiri sellainen, että voisi tutustua vapaisiin miehiin niin aika olemattomiksi jää mahdollisuus. Eikä omat kiinnostuksenkohteet olisi sellaisia, että niissä miehiä olisi.

Että aika usealla jo hyvännäköiselläkin sinkulla on vastaavia isoja kohtaamisongelmia. Ei vain rumien ongelma tietenkään. Hyvännäköisillä on vain se ero, että voi kokeilla yöelämää, nettideittailua ja muita seuranhakukeinoja hyvillä mielin kun pakkeja ei tule pääosin saamaan.

Vierailija
90/98 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 17:05"]

Tämä on ehkä rumasti sanottu, mutta sun luonne ei viehätä miehiä. Eli jos joskus vielä alat haikailla miehen perään niin keskity siihen. Ja se lähtee siitä että sä tunnet itsesi ja sitä kautta opit hyväksymään itsesi.

Itse olen ruma, jolla on ihan kiva luonne ja sain miehen. Totuus on kyllä se että jos eroaisimme, niin olisi kyllä uudet partnerit melko vaikeita löytää mutta luotan että luonteeni viehättäisi kyllä jotain kivaa miestä.

Rumuus ei estä miehen löytämistä, siinä vaan joutuu lähtemään takamatkalta kauniisiin nähden ja usein se kisa on satasen juoksu, jolloin voitto onnistuu vain harvoin.

[/quote]

[/quote]

Esimerkiksi töissä, harrastuspaikoilla, kaupassa, kirjastossa, yhtiökokouksessa, sukujuhlissa ja kissanristiäisissä, ystävän tupareissa, vappuna puistopiknikillä, baareissa, kuntosalilla.

Mun mielestä avoimen ja sosiaalisen ihmisen verkostoituminen on kaikessa liikakäytössäänkin äärimmäisen kuvaava sana toiminnolle. Jos seuraat ihmistyyppiä jonka seurassa ihmiset viihtyy, niin huomaat että ko. ihmiset keräävät uusia mahdollisuuksia itselleen ihan vaan sillä että heistä pidetään.

Vierailija
91/98 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

75, toki ruma mutta todella sosiaalinen ja iloinen nainen varmasti löytää helpommin tilaisuuksia esitellä luonnettaan kuin ruma mutta ujo ja hiljaisempi nainen. Mutta kun nyt ollaan Suomessa, todella sosiaaliset ja iloiset ihmiset sukupuolesta ja ulkonäöstä riippumatta ovat vähemmistössä.

Vierailija
92/98 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 17:23"]

[/quote]

[/quote]

Jos on naisvaltaisella alalla työissä eikä kaveripiiri sellainen, että voisi tutustua vapaisiin miehiin niin aika olemattomiksi jää mahdollisuus. Eikä omat kiinnostuksenkohteet olisi sellaisia, että niissä miehiä olisi.

Että aika usealla jo hyvännäköiselläkin sinkulla on vastaavia isoja kohtaamisongelmia. Ei vain rumien ongelma tietenkään. Hyvännäköisillä on vain se ero, että voi kokeilla yöelämää, nettideittailua ja muita seuranhakukeinoja hyvillä mielin kun pakkeja ei tule pääosin saamaan.

[/quote]

No jos järjestää elämänsä niin, ettei vahingossakaan miehiin törmää niin vaikeaksi toki menee. Se on kuitenkin valintakysymys. 

Vierailija
93/98 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 17:33"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 17:23"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No jos järjestää elämänsä niin, ettei vahingossakaan miehiin törmää niin vaikeaksi toki menee. Se on kuitenkin valintakysymys. 

[/quote]

No ainakaan mun oma elämä ei enää vuosiin edennyt mitenkään sen ehdoilla, että yrittäisin tutustua väkipakolla miehiin. Kerroin vain, että rumemmalla on hankalempaa.

Vierailija
94/98 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 17:49"]

Nauti ko. asian hyvistä puolista. Parisuhde ja perhe-elämä on toisaalta välillä ihan helvettiä. Eli nauti tästä elämästä ilman sitä "pakkoa" parisuhteesta, ehkä sitten seuraavassa sinusta tulee hottis-suurperheen äiti. Oikeasti, ihmisen ei ole pakko elämässään tehdä kaikkea mahdollista.

Sinkkuna sinulla on taloudellisesti loistavat mahdollisuudet tehdä kaikkea mistä perheelliset voivat vain haaveilla. Reissaa ympäri maailmaa, ostele kivoja juttuja, harrasta asioita, nauti elämästä, asu kaupunkien keskustoissa loistavien kulkuyhteyksien äärellä. Löydä oma itsesi ilman huonoa omaatuntoa. Se saattaa oikasti olla sinun tehtäväsi tässä elämässä.

[/quote]

Kauniisti sanottu, että ikisinkun elämäntehtävänä on vain haalia ympärilleen materiaa ja kuluttaa. Ja mikset sitten itse jäänyt sinkuksi, kun perheellisenä kerran joudut vain haaveilemaan haluamistasi asioista ja et nauti elämästä? Miehesi olisi varmasti onnellisempi jonkun muun kuin sinun kanssa, joka halusit sen parisuhteen ja perheen vain siksi koska se oli sulle "pakko".

Vierailija
95/98 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:lle neuvo: käy tällä palstalla lukemassa kun naiset valittavat jatkuvasti juopottelevista, pettävistä, toisia naisia tuijottelevista, mököttävistä, raivoavista, kavereiden kanssa baareissa heiluvista, pihtaavista, sovinististista, peppuseksiä kinuavista (jatka listaa) miehistään. Helpottaa kummasti oloa, jos miestä sattuu kaipaamaan ;)

Vierailija
96/98 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä neuvoja on tässä ketjussa moni antanut. Tuskin se kaipuu menee ikinä pois, mutta sen kanssa voi oppia elämään.

Vierailija
97/98 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä esteettinen vika on, naamassa vai vähän alempana? Miten olet varma ulkoisesta viasta?

Vierailija
98/98 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 19:21"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 17:22"]Minulla on niin moni asia elämässäni hyvin, joten harmittaa, että yhdellä elämän osa-alueella epäonnistuminen tuntuu vievän ilon kaikesta muustakin. 

[/quote]

Yleensä tsemppaan, mutta tuo lause saa sinut kuulostamaan tosi kiittämättömältä. Jos YHDEN asian puuttuminen on kaikkein pahinta, niin mitäpä jos järjestäisit asiasi niin, että sinulla on useampi asia huonosti. Silloin on niinkuin vähän tasapainoisempaa, eikö?

[/quote]

Luehan teksti tarkemmin. "harmittaa, että yhdellä elämän osa-alueella epäonnistuminen tuntuu vievän ilon kaikesta muustakin" Elämäni on muilta osilta oikein hyvä, ja teen kaikkeni, että osaisin olla siitä kiitollinen. Kuitenkin se, että olen jäänyt yksin, aiheuttaa välillä surua. Siksi minä täällä kyselenkin, että kuinka näistä ikävistä tunteista pääsisi eroon, ja voisi kiitollisena iloita elämästä muilta osin. :)

Eli siis vielä rautalangasta väännettynä: se että kaikki asiat on hyvin ja yksi asia huonosti ei ole se ongelma -> vaan se, että tämä yksi huonosti oleva asia meinaa viedä elämänilon -> eli siis ongelma on asenteessani -> ja yritän selvittää keinoja tämän asian korjaamiseen. 

Nähtävästi kyseleminen keskustelupalstalla ei ollut oikea ratkaisu. Tai no kyllä täältä yhden hyvän vastauksen sain. -ap