Miten hyväksyä se että on ruma eikä kelpaa parisuhteeseen?
Miten hyväksyä asia ja jatkaa elämää? Olen viimeisen 10 vuoden aikana yrittänyt kaikkeni. Olen opetellut sosiaalisemmaksi, treenannut timmin kropan, opetellut meikkaamaan, kehittänyt itseäni, harrastanut, hankkinut unelmieni työn. Olen käynyt ulkona. Olen yrittänyt ja ollut yrittämättä. Olen ollut vaikeasti tavoiteltava ja olen tehnyt aloitteita. Mikään ei onnistu. Siksi onkin aika luovuttaa. Luulen, että syy yksin jäämiseen on siinä, että olen vain niin epäviehättävä. Ystäväksi kelpaan monelle, mutta en mihinkään muuhun.
Miten voisin unohtaa haaveet rakkaudesta, parisuhteesta ja perheestä ja hyväksyä itseni ja elämäni tällaisena? Minulla on niin moni asia elämässäni hyvin, joten harmittaa, että yhdellä elämän osa-alueella epäonnistuminen tuntuu vievän ilon kaikesta muustakin.
Ja jos nyt joku tulee sanomaan että "nainen saa aina halutessaan miehen", niin minä en halua itseäni 30 vuotta vanhempaa, lihavaa alkoholisoitunutta väkivaltaista juopporetkua. Vaan ihan normaalin kivan miehen.
Kommentit (98)
Jos tilanne on tosiaan se, että ulkonäkösi vuoksi et saa miestä nettideiteiltä tai lähestymällä kiinnostavia miehiä, suhde voi alkaa vain ystävyydestä. Kun ihmiseen tutustuu ja sitten ihastuu, ei ulkonäöllä ole enää niin paljon merkitystä.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 12:24"]
Harmittaa vaan että olen ainakin 15 vuotta elämästäni tuhlannut miehiin ja heistä ajattelemiseen. Voi kunpa olisin senkin ajan tehnyt jotain tuottavaa ja hyödyllistä. Nyt mun mieltä vaivaakin tuo ajan hukkaanheitto, yritän keksiä miten siitä ajatuksesta pääsee yli. Vinkkejä otetaan vastaan... Tsemppiä kesään, käy ostamassa jätski ja nauti auringonpaisteesta!
[/quote]
Tämä onkin vaikea, koska menneisyyttä on jälkijättöisesti niin helppo arvostella, mutta se on hyödytöntä koska sitä ei voi muuttaa. Itsellä oli kerran niin kova ahdistus erään asian takia, että jotenkin siitä jäi päälle etten märehdi automaattisesti menneitä. Se on helpottanut elämässä kovasti, koska koko ajanhan sattuu kaikenlaista, joka olisikin ollut parempi tehdä toisin.
Menneisyyttäsi et voi muuttaa vaikka yrittäisitkin, voit yrittää vain muuttaa suhtautumistasi siihen. Sallia ja hyväksyä sen, että parisuhteen löytäminen oli sinulle niin tärkeä asia, että pitkään yritit sen saavuttaa ja pitkään murehdit ettet sitä löytänyt. Että käymäsi polku oli sinulle tarpeellinen, jotta pystyit hyväksymään asian. Vai keksitkö muka jotain vippaskonstia, jolla olisitkin voinut muuttua aikaisemmin?
Joskus näissä tilanteissa kai käytetään metodia kirjeen kirjoittaminen nuoremmalle itselle. Voit lohduttaa että vaikka nyt tuntuu vaikealta, tulevaisuudessa suhtaudut asiaan jo eri tavalla ja mitä kaikkea hyvää sinulle on silti tapahtunut. Jollei se tunnu liian masentavalta, voit miettiä mitä asioita sinulta tarkalleen ottaen jäi tekemättä, ja miten suhtaudut niihin asioihin nyt ja aiotko ne toteuttaa. Voit myös kertoa itsellesi, että sinua tulee harmittamaan että vatvoit asiaa niin monta vuotta, mutta nyt on aika katsoa eteenpäin ja keskittyä muihin asioihin: ei parisuhteen puuttumiseen tai sen hyväksymisprosessin kestoon. Nythän olet tavallaan kiinni vielä samassa asiassa etkä pääse eteenpäin, vaikka se aspekti mitä murehdit onkin eri.
Hyvää jatkoa ja toivottavasti lakkaat harmittelemasta asiaa ajan kuluessa.
-45
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 11:18"]
Jos olet timmiksi treenattu salikissa joka meikit ojossa lähestyy miestä parisuhteen kiilto silmissä, niin eikö ole ihan selvää että pelotat mahdolliset puolisot pois?
[/quote]
Tuo olisi minun unelmani eli hyvin toimisi. Tällä hetkellä oman tasoiset naiset harvemmin katsovat edes kohti ja ne harvat aloitteet tulevat 120-kiloisilta tonnikeijuilta, neljän lapsen yksinhuoltajilta, mielenterveysongelmaisilta tai pitkästi yli 40-vuotiailta ikäneidoilta.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 14:15"]
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 11:18"]
Jos olet timmiksi treenattu salikissa joka meikit ojossa lähestyy miestä parisuhteen kiilto silmissä, niin eikö ole ihan selvää että pelotat mahdolliset puolisot pois?
[/quote]
Tuo olisi minun unelmani eli hyvin toimisi. Tällä hetkellä oman tasoiset naiset harvemmin katsovat edes kohti ja ne harvat aloitteet tulevat 120-kiloisilta tonnikeijuilta, neljän lapsen yksinhuoltajilta, mielenterveysongelmaisilta tai pitkästi yli 40-vuotiailta ikäneidoilta.
[/quote]
Miten niin oman tasoiset naiset? Ne kenen joukoissa on sulle kysyntää on sun taso. Eli tässä tapauksessa noi naiset, jotka luettelit.
Esim. mulla rumana naisena oma taso on ne juopot ja maahanmuuttajat, koska ne on ainoita jotka lähestyy tai vaihtoehtoisesi ainoita, jotka ei suhtautuisi heti töykeästi jos menisin juttelemaan.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 17:22"]
Miten hyväksyä asia ja jatkaa elämää? Olen viimeisen 10 vuoden aikana yrittänyt kaikkeni. Olen opetellut sosiaalisemmaksi, treenannut timmin kropan, opetellut meikkaamaan, kehittänyt itseäni, harrastanut, hankkinut unelmieni työn. Olen käynyt ulkona. Olen yrittänyt ja ollut yrittämättä. Olen ollut vaikeasti tavoiteltava ja olen tehnyt aloitteita. Mikään ei onnistu. Siksi onkin aika luovuttaa. --- [/quote]
Hypergamia: olet tavoitellut miehiä, jotka saavat halutessaan paljon sinua nuorempia ja kauniimpiakin naisia. Sinun olisi pitänyt mennä kartoittaa oma tasosi ja suunnata huomiosi sellaisiin miehiin, jotka voit saada parisuhteeseen asti.
Yksinkertaisimmillaan prosessi olisi voinut mennä näin:
"Olen keskimittainen nainen" => miehen mitaksi riittää 175-178cm
"Olen timmisä kunnossa fyysisesti" => urheilevan miehen mitaksi riittää 70kg ja 3-4 krt viikossa urheilu
"Olen korkeakoulutettu maisteri" => miehen koulutukseksi riittää mikä tahansa AMK-tutkinnosta ylöspäin
"Olen pienituloinen" => miehen pienituloisuus ei ole este
"Olen osa-aikatyössä" => miehen osa-aikatyöntekijänä oleminen ei ole este
Jos osaat englantia niin tässä helposti ymmärrettävä havainnollistus
---
Nyt olet kuitenkin luovuttanut, joten tärkeää on olla itsekäs ja tehdä elämästään mahdollisimman miellyttävää. Jos tekee mieli lihoa 50kg niin tee se. Jos tekee mieli vetää kaljuksi päälaki ja ottaa iso tatutointi poskeen niin se tee. Mikä vain tekee oman olosi hyväksi niin se tee eli elä itsellesi.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 14:20"]
Miten niin oman tasoiset naiset? Ne kenen joukoissa on sulle kysyntää on sun taso. ---
[/quote]
Ei vaan se kysyntätaso on oman tason alle, jos olet mies: koska hypergamia.
Ja nyt ihan oikeasti: miksi ihmeessä maisterikoulutettu, 4-5 kertaa kuntosalilla huhkiva, ravinnon avulla lihaksensa erottuvaksi tuunannut, omat hiukset päässä, keskimääräistä pidempi, työssäkäyvä, oman perheen haluava sekä fyysisesti että henkisesti terve mies tyytyisi 120-kiloisiin tonnikeijuihin tai itseään 15 vuotta vanhempiin naisiin?
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 14:36"]
Miten niin oman tasoiset naiset? Ne kenen joukoissa on sulle kysyntää on sun taso. ---
[/quote]
Ja nyt ihan oikeasti: miksi ihmeessä maisterikoulutettu, 4-5 kertaa kuntosalilla huhkiva, ravinnon avulla lihaksensa erottuvaksi tuunannut, omat hiukset päässä, keskimääräistä pidempi, työssäkäyvä, oman perheen haluava sekä fyysisesti että henkisesti terve mies tyytyisi 120-kiloisiin tonnikeijuihin tai itseään 15 vuotta vanhempiin naisiin?
[/quote]
Ei ole. Keskivertomies saa ihan kivoja naisia halutessaan, jos oikeasti noi naiset on ainoita ketkä osoittaa kiinnostusta siihen tulee tyytyä.
Ihan sama kun naisilla. Jos on liian ruma niin ei saa yhtäkään miestä
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 14:38"]
Ei ole. Keskivertomies saa ihan kivoja naisia halutessaan, jos oikeasti noi naiset on ainoita ketkä osoittaa kiinnostusta siihen tulee tyytyä. ---[/quote]
Naisten mielestähän 80% miehistä on keskivertoa rumempia, joten...
http://blog.okcupid.com/index.php/your-looks-and-online-dating/
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 14:50"]
Ei ole. Keskivertomies saa ihan kivoja naisia halutessaan, jos oikeasti noi naiset on ainoita ketkä osoittaa kiinnostusta siihen tulee tyytyä. ---[/quote]
[/quote]
Ja silti suurin osa miehistä pääsee suhteisiin. Useamman kerran.
Katsos kun miehille merkitsee naisen ulkonäkö enemmän kuin mitä naiselle miehen ulkonäkö.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 14:50"]
[/quote]
Ei pidä verrata nettideittiä ja tosielämää. Tuo pitää kyllä netissä paikkansa kyllähän jokainen perussälli tai edes vähän komea on sen huomannut. Nettideitti ei toimi mutta livenä huomiota tulee.
Eiköhän tässä ole käynyt klassinen että käyt nettitreffeillä komeiden miesten kanssa joilla on paljon kysyntää. En usko että olet ruma vaan ehkä hieman tavanomaisemman näköinen ja katselet kuitenkin itseäsi paremman tason miehiä. Laske rimaa aika lailla. Se ei tarkoita että pitää alkkareita alkaa tapailemaan, vaan että esim. arvostaa muita ominaisuuksia kuin ulkonäköä. Ei se harventunut tukku tai miehen lyhyt pituus ole este suhteelle. ;) Aknekaan ei saisi haitata.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 15:23"]
Eiköhän tässä ole käynyt klassinen että käyt nettitreffeillä komeiden miesten kanssa joilla on paljon kysyntää. En usko että olet ruma vaan ehkä hieman tavanomaisemman näköinen ja katselet kuitenkin itseäsi paremman tason miehiä. Laske rimaa aika lailla. Se ei tarkoita että pitää alkkareita alkaa tapailemaan, vaan että esim. arvostaa muita ominaisuuksia kuin ulkonäköä. Ei se harventunut tukku tai miehen lyhyt pituus ole este suhteelle. ;) Aknekaan ei saisi haitata.
[/quote]
Mitä paskaa.
Miksei ihmiset täällä usko että osa naisista ON todella rumia?
Me ollaan just niitä naisia, joista kirjoitetaan netissä miten kelvataan yhdeksi yöksi, kunhan on pussi päässä.
Ihmettelen sitä, että neuvotte "laskemaan rimaa" ja että ei pitäisi tavoitella komeita ja suosittuja miehiä. En ole koskaan halunnut komeaa tai suosittua miestä, vaan ihan tavallisen mukavan perusmiehen, ulkonäöllä ei ole ollut minulle väliä. Jos riman laskeminen tarkoittaa sitä, että minun pitää ottaa miehekseni väkivaltainen, pahasti mielenterveysongelmainen, sohvalla makaava, kaljaa juova haiseva juoppo, niin sitten on parempi olla ilman.
Kumma juttu myös, että aina sinkuille neuvotaan että "treenaa, opettele pukeutumaan ja meikkaamaan, ala sosiaaliseksi, harrasta, tee itsekin aloitteita..." jne, ja sitten kun näin tekee, on "miehenkipeä" ja "pitäisi relata vähän". En usko että lihavana, hiljaisena, finninaamaisena ja rumissa vaatteissa kulkevana olisi parisuhteen löytäminen ollut yhtään helpompaa. :D
Ja yksi asia on tuntunut menneen suurella osalla keskusteluun vastanneista ihan ohi: EN OLE PYYTÄNYT OHJEITA KUINKA LÖYTÄÄ MIES. Vaan että kuinka hyväksyä elämä ilman parisuhdetta ja perhettä. Siihen olenkin saanut muutaman hyvän vastauksen, kiitos niistä!
-ap
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 14:36"]
[/quote]
Koska haluaa läheisyyttä, rakkautta ja fun times? Toisekseen tuollainen 'oman tason' sokea tuijottelu auttaa kyllä unohtamaan sen, että ne tonnikeijut, yyhoot ja ikäneidotkin ovat hyvin vahvasti yksilöitä, joista joku saattaa todella olla aivan loistava match, paljon parempi kuin 'oman tasoinen' yksilö... :-D Ja luulen tietäväni mistä puhun. Tietenkin jos parinhaussa tärkein kriteeri on se, että urpokaverit pitää saada kateellisiksi naisen ulkonäön perusteella, saat just mitä ansaitset. Ei ne salikissat aina suinkaan ole niitä naisia, joilta mies saa eniten...
[/quote]
Tämä on ehkä rumasti sanottu, mutta sun luonne ei viehätä miehiä. Eli jos joskus vielä alat haikailla miehen perään niin keskity siihen. Ja se lähtee siitä että sä tunnet itsesi ja sitä kautta opit hyväksymään itsesi.
Itse olen ruma, jolla on ihan kiva luonne ja sain miehen. Totuus on kyllä se että jos eroaisimme, niin olisi kyllä uudet partnerit melko vaikeita löytää mutta luotan että luonteeni viehättäisi kyllä jotain kivaa miestä.
Rumuus ei estä miehen löytämistä, siinä vaan joutuu lähtemään takamatkalta kauniisiin nähden ja usein se kisa on satasen juoksu, jolloin voitto onnistuu vain harvoin.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 17:05"]
Tämä on ehkä rumasti sanottu, mutta sun luonne ei viehätä miehiä. Eli jos joskus vielä alat haikailla miehen perään niin keskity siihen. Ja se lähtee siitä että sä tunnet itsesi ja sitä kautta opit hyväksymään itsesi.
Itse olen ruma, jolla on ihan kiva luonne ja sain miehen. Totuus on kyllä se että jos eroaisimme, niin olisi kyllä uudet partnerit melko vaikeita löytää mutta luotan että luonteeni viehättäisi kyllä jotain kivaa miestä.
Rumuus ei estä miehen löytämistä, siinä vaan joutuu lähtemään takamatkalta kauniisiin nähden ja usein se kisa on satasen juoksu, jolloin voitto onnistuu vain harvoin.
[/quote]
Niin missä kohti kuvittelet ruman naisen pääsevän esittelemään luonnettaan miehelle?
En ole ap, mutta pistäkääpäs kuvahakuun Nadzeya Ostapchuk. Itselläni on hieman samantapainen pärstä, (silloinkin kun bmi oli noin 20 eli laihduttaminen ei auta) paitsi että mulla on isompi nenä ja huonompi iho.
Kuinka alas rima pitää laskea?
Mä kyllä haluiasin nähdä kuvan susta. En usko kyllä.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 17:27"]
Sä pingotat. Suoritat parinvalintaa. Ei tule onnistumaan - jos olisin mies, kiertäisin sinut kaukaa timmistä kropasta huolimatta.
En osaa neuvoa mitään muuta kuin relaa - mutta en usko, että se on temppu jonka pystyt tekemään kun olet noin miehenkipeä..
[/quote]
Helppo sanoa, että älä pingota, vaikka totta se on, miehet aistivat epätoivon ja karttavat sitä. Sun pitäisi vaan keksiä elämään muuta sisältöä. Joku aikaavievä ja kiehtova harrastus tai vapaaehtoistoiminta, esimerkiksi. Tai opiskelu.
Jos yhtään lohduttaa, niin perhe-elämäkin voi olla todella ankeaa. Lapset ja kodin pyörittäminen työn ohella vie viimeiset energianriippeet, aikaa itselle ja lepäämiselle ei jää ja sitä vanhenee ulkonäöllisesti. Nauti oman elämäntilanteesi hyvistä puolista, niitä nimittäin ON!