”Käsittelemätön” ihmissuhde vuosien takaa nousee uniin ja päätyy vaivaamaan tasaisin väliajoin
Ihastuttiin ja rakastuttiin ja siinä rytäkässä ryskyi toisen vanha suhde ja toisen itsetunto.
Tapahtui liikaa liian lyhyessä ajassa ja ajauduttiin erilleen. Häntää oli, muutaman vuoden ajan toinen otti yhteyttä toiseen. Mitään ei oikein käsitelty. Juttelut loppui kun minä päädyin nykyiseen suhteeseen.
Vanha suola ei janota mutta tuntuu että haluaisin puhua, pyytää anteeksi. Että voisi muistella hyvällä.
Ongelma on että en usko sen toisen haluavan minulta mitään yhteydenottoa ja oikeasti ennemmin kuolen kuin otan yhteyttä niin että hän ei halua. Luulen että hän on kasvanut inhoamaan kaikkea mitä tapahtui, niin sekavaa se oli.
Mitenköhän tässä vaan taas pääsee itse eteenpäin. Varmaan ihan hyvin, unet vaan on pahoja, ne tuo kaiken vanhan yhtäkkiä iholle.
Kellään samanlaisia kokemuksia?
Kommentit (29)
Voisin hyvinkin olla tuo toinen osapuoli kertomuksestasi. Kokemusmaailma vain hyvin erilainen kuin se romanttinen tarina traagisella lopulla, mitä nähdäkseni tarjoilit itsellesi. Pelkään, että pakkomielteisyytesi vain heräisi uudelleen henkiin, jos olisin yhteydessä sinuun hitusenkaan.
En todellakaan haluaisi että joku ex ottaisi yhteyttä kun ei osaa käsitellä tunteitaan. Mene terapiaan tai pidä turpa kiinni jos et osannut ajoissa avata. Pilaat vielä lisää suhteita kun joku joutuu selittämään mikä siellä soittelee.
No jopa oli kiukkuisia viestejä. 12 vuoteen en ole ottanut yhteyttä, miksi niin tekisin nytkään. Opetelkaa lukemaan, kerron hyvin selvästi että tiedän alutajuntani juuttuneen ajanhetkeen jolle ei ole mitään todellisuuspohjaa nykypäivänä, se ihminenkin on joku aivan eri. Siksi se ei päästäni katoa ja ei tulisi katoamaan millään yhteydenotollakaan.
ap
Mä näen vielä 15 vuoden jälkeen unia suhteesta, jota ei koskaan edes syntynyt. Tai syntyi, opiskeluaikainen kaverisuhde, mutta olin varattu ja silti korviani myöten ihastunut tähän opiskelukaveriin. Pysyin uskollisena, koska olinhan varattu enkä siis edennyt ystävyyssuhteesta, vaikka alkoholin vaikutuksen alaisena ihastuksen kohde yritti jonkun kerran iskeä. Hän taisi myös olla ihastunut. Harmittaa, koska meillä oli niin paljon yhteistä. Opiskelimme samaa alaa. Hän tuntui täydelliseltä. Jouduin vielä pettymään raskaasti siihen mieheen, jolle pysyin uskollisena. Ikävöin ja haaveilen vieläkin, mutta en ikinä ottaisi yhteyttä häneen, koska hänellä on vaimo ja lapset nykyään. Lapsia myös minulla ja valitettavasti myös petturimies. No uniini tulevalle ihastukselle toivon vain hyvää elämässä. Hänelle, jota en koskaan saanut.
Vierailija kirjoitti:
Älä aiheuta toiselle tuskaa ottamalla yhteyttä jos kyse ei ole siitä että haluat vielä yrittää uudelleen.
Tämäköhän siinä on kuitenkin yleensä loppujenlopuksi taustalla? Minuunkin entinen viritys otti yhteyttä ja kovin näytti haluavan pitää viestittelyä yllä. Valitteli miten nykyisen kanssa menee huonosti, mutta sitten vaikutti into hyytyneen kun tein selväksi etten ole parisuhteeseen enää ihan heti menossa ja kävi ilmi etten olekaan eroamisen jälkeen elänyt täydessä yksinäisyydessä ja surkeudessa.
Rauhoitupas nyt, hyvä ihminen.