Aina kun ostan jonkun uuden tuotteen kotiin, mies sanoo
"mitä vikaa siinä vanhassa oli?" Itseä on alkanut ärsyttää tämä, ihankuin ei koskaan voisi uudistaa tai hankkia erilaista tuotetta. Esim. ostin vasta uuden pöytälampun kun edellinen oli ainakin 10 vuotta vanha ja halusin erityylisen jotta sopii paremmin makkariin, mies tokaisee tuon. Huh. Onko muiden miehet tälläisiä?
Kommentit (52)
Kommenteista päätelleen suomalaisen kodin ei tule olla kaunis tai esteettinen, vaan käytännöllinen ja vanhalla romulla täytetty. Vaatimattomuus kaunistaa muka sen rumankin kodin.
Ei tarvitse mitään blogielämää harrastaa kvartaaleittain vaihtuvine sisustuksineen, mutta joskus muutos voi parantaa viihtyisyyttä, esimerkiksi se lamppu voi valaista paremmin, miellyttävämmin tai tehdä sisustuksesta rauhallisemman.
Minun kotini on linnani, omapa on asianne, jos teidän kotinne on kulahtanut.
Vierailija kirjoitti:
Kommenteista päätelleen suomalaisen kodin ei tule olla kaunis tai esteettinen, vaan käytännöllinen ja vanhalla romulla täytetty. Vaatimattomuus kaunistaa muka sen rumankin kodin.
Ei tarvitse mitään blogielämää harrastaa kvartaaleittain vaihtuvine sisustuksineen, mutta joskus muutos voi parantaa viihtyisyyttä, esimerkiksi se lamppu voi valaista paremmin, miellyttävämmin tai tehdä sisustuksesta rauhallisemman.
Minun kotini on linnani, omapa on asianne, jos teidän kotinne on kulahtanut.
Hyvä että vahvistat stereotypiaa että naisille pinnallisuus ja ulkonäkö on kaikki kaikessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteisiin tiloihin? Mies voi sitten varmaan omilla rahoillaan ostaa vaikka olohuoneeseen vaikka moottoripyörätelineen?
Mun mies oli mennyt selkäni takana ostamaan television, vaikka hyvin tiesi, etten sellaista meille halua. Olin lapsen kanssa viikonlopun poissa ja kun palasimme kotiin, televisio oli pultattu seinään. Onneksi ei sentään olohuoneeseen, vaan yläkerran aulaan. Olisin varmaan kiskonut sen pultteineen seinästä irti, jos mies olisi laittanut sen olohuoneeseen.
Mitä ihmettä? Sinäkö sanelet, onko teillä tv? Voi miesparkaa.
Ja toinen saneli, ettei älytv:tä 🙄😬
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse miehenä en koskaan ole ymmärtänyt miksi rahaa tuhlataan uuteen jos vanhakin vielä toimii
Että koti tulisi kauniimmaksi,mikä tässä vikana? Pidätkö reikäisiä sukkia koska et hanno ostaa uusia ? Pihi!
Tavaran lisääminen ei juuri koskaan tee kotia kauniimmaksi. _Ensin_ vanha pois tavalla tai toisella, _sitten_ saa hankkia uuden tilalle. Pari päivää tai viikkoakin voi olla ilman mitä hyvänsä tavaraa, jos uuden hankinta jostain syystä venyy. Kuulostaa ehkä shoppailuun tottuneesta hurjalta, mutta turhan tavaran (ja siis se varastossa oleva lamppu on se turha tavara tässä) välttäminen on yksi onnellisen elämän avaimista.
Onneksi ei olla mieheni kanssa kumpikaan tuollaisia. Siksi meillä on sijoitusasuntoja ja voidaan olla huvittuneita siitä kun ihmiset on ihan tyrmistyneitä kun maksetaan putkiremontti kerralla pois. Niin sitä rahaa säästää kun ei ostele turhaa krääsää.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ei olla mieheni kanssa kumpikaan tuollaisia. Siksi meillä on sijoitusasuntoja ja voidaan olla huvittuneita siitä kun ihmiset on ihan tyrmistyneitä kun maksetaan putkiremontti kerralla pois. Niin sitä rahaa säästää kun ei ostele turhaa krääsää.
Putkiremppavelan maksu heti pois osoittaa huonoa taloushallintoa. Sijoituksista saa sille putkiremppavelkaa vastaavalle summalle moninkertaisen tuoton jo pelkkinä osinkotuloina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse miehenä en koskaan ole ymmärtänyt miksi rahaa tuhlataan uuteen jos vanhakin vielä toimii
Jotkut miehet vaihtavat autoa viiden vuoden välein tai useamminkin. Mikä siinä on syynä, kun vanhakin vielä toimii?
Sikäli ontuva vertauksesi, että sitä vanhaa autoa ei ole tapana varastoida kellariin tai antaa kaverille ilmaiseksi. Vaan todellakin vaihtaa uuteen, välirahan kera.
Ei uskoisi tässä romuautojen luvatussa maassa.
Se toisen vanha on uudelle omistajalle uusi auto. On erilaisia autonomistajia:
1) Niitä, jotka ostavat käyttämättömän auton ja ajavat sillä siihen asti, kunnes eka katsastusaika häämöttää. Vanha vaihdossa ja rutkasti välirahaa (luottoa) tiskiin, että saavat taas uuden auton.
2) Niitä, jotka ostavat auton 2-3 vuotta käytettynä ja vaihtavat taas uudempaan ennen suurempia remontteja.
3) Loppukäyttäjät eli he, jotka osaavat (ja tykkäävät) tehdä autoon remppaa. Auton jälleenmyyntiarvo on jotain muutamasta satasesta puoleentoista tonniin. Useimmiten ne auton edullisimmat ja parhaimmat kilometrit.
"AINA KUN ostan" -otsikossa kertonee paljon.
Kyse ei ole siitä yhdestä lampusta vaan teidän elämäntapojenne erilaisuudesta.
Harkiten valitulle lampulle 10v on lyhyt aika, mutta ikea-sisustelijan hankinnoille varmaan jo aika pitkä.
Itse suosin 'aikaa kestäviä' hankintoja kotiin, eikä meillä juurikaan osteta uutta vanhan kelvollisen tilalle, ainoastaan 'tarpeeseen'. Onneksi myös me molemmat inhoamme kaikenlaisia sisustustyynyjä ja mietelauseita seinällä, ja valitsemme mielummin yhdessä esim suomalaista grafiikkaa, joka sopii jo valmiiksi olemassa oleviin yhteen.
Lamput olemme hankkineet vähitellen, etsien 'sen oikean' mitä molemmat jaksamme katsoa (ja ennen muuta, missä on sopiva riittävä valoteho jne) - eikä niitä kyllä ole tarkoitus uusia...
Ps. Ap. Maksatko sinä nämä 'sisustusratkaisusi' vai käykö kätesi yhteisessä talouskassassa tai miehen lompakolla ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Putkiremppavelan maksu heti pois osoittaa huonoa taloushallintoa. Sijoituksista saa sille putkiremppavelkaa vastaavalle summalle moninkertaisen tuoton jo pelkkinä osinkotuloina.
Sellainenkin huomio, että tuo taloyhtiövelan pois maksaminen saattaa kyllä vaikeuttaa asunnon myyntiä huomattavasti. Ostajalle on eri maksaa vaikkapa 50000€ ja ottaa se velkaosuus itselleen kuin maksaa 100000€ suoraan ostohintana.
Mä joka viikonloppu vähän siivoan ja kerään kirppistavaraa.
Esim pyykinpesun jälkeen voin kysyä onko kaikki hyviä.
2 Ikean kassillista on valmiina ja vielä tulee lisää.
Aina, kun vien kirppikselle tavarat, mies kysyy miksi.
Yhden kerran ostin itselleni rahoilla korvikset.
Pitikö heti kaikki tuhlata.
Vierailija kirjoitti:
Mä joka viikonloppu vähän siivoan ja kerään kirppistavaraa.
Esim pyykinpesun jälkeen voin kysyä onko kaikki hyviä.
2 Ikean kassillista on valmiina ja vielä tulee lisää.
Aina, kun vien kirppikselle tavarat, mies kysyy miksi.
Yhden kerran ostin itselleni rahoilla korvikset.
Pitikö heti kaikki tuhlata.
No kerro se, MIKSI piti taas ostaa korviksia ja muuta krääsää? Tai miksi pitää "rätei ja lumpui" eli vaatteita ostaa niin paljon, että niitä on jatkuvasti raahattava kirpparille myyntiin? Vertaa vaatteiden ostohintoja siihen summaan, jonka kirpparilta saat, arvonalenemaa tulee vähintään 80%. Järkevämpää olisi itse käyttää loppuun.
-eri -
ap. osta kunnon lamppuja, esim. Aallon A805 enkelinsiipi, tästäkin oikea vesio joka on leimattu "Valaistustyö" niin et niin nopeesti kyllästy. Jos kyllästyt niin aina löytyy joku tuttu joka tuon ottaa.