Aina kun ostan jonkun uuden tuotteen kotiin, mies sanoo
"mitä vikaa siinä vanhassa oli?" Itseä on alkanut ärsyttää tämä, ihankuin ei koskaan voisi uudistaa tai hankkia erilaista tuotetta. Esim. ostin vasta uuden pöytälampun kun edellinen oli ainakin 10 vuotta vanha ja halusin erityylisen jotta sopii paremmin makkariin, mies tokaisee tuon. Huh. Onko muiden miehet tälläisiä?
Kommentit (52)
Ei miehellä pitäisi olla mitää vastaan sanomista jos ostelet itse tienaamilla rahoilla ja maksat puolet asumisesta ja elämisestä
Vierailija kirjoitti:
Itse miehenä en koskaan ole ymmärtänyt miksi rahaa tuhlataan uuteen jos vanhakin vielä toimii
Minä en naisenakaan tätä ymmärrä.
Sinä et siis edes kysy miehen mielipidettä vaan ostat sisustusta yhteiseen kotiinne oman mielesi mukaan? Ei ihme että ärsyttää.
Vierailija kirjoitti:
Ei miehellä pitäisi olla mitää vastaan sanomista jos ostelet itse tienaamilla rahoilla ja maksat puolet asumisesta ja elämisestä
Yhteisiin tiloihin? Mies voi sitten varmaan omilla rahoillaan ostaa vaikka olohuoneeseen vaikka moottoripyörätelineen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse miehenä en koskaan ole ymmärtänyt miksi rahaa tuhlataan uuteen jos vanhakin vielä toimii
Että koti tulisi kauniimmaksi,mikä tässä vikana? Pidätkö reikäisiä sukkia koska et hanno ostaa uusia ? Pihi!
Kyllä minulla ehjät sukat on ostanbuudet kun vanhat hajoo, mieluummin pihi ja varakas kuin tuhlaaja ja köyhä
Ei se ole tuhlausta jos ostaa 10 vuoden välein uuden lampun
Olen ostanut teininä ekalla palkallani säästäen kaksi Lokki -valaisinta, koska tykkäsiin niistä ja kellään ei ollut. Ne on edelleen kodissani. Silloin oli v 1968.
Samoin silloin ostettu sohvapöytä on edelleen köytössä ja v 1971 ostettu parisänky, patjoja tosin uusittu.
Edesmennyt äitini sanoi, että köyhän ei kannata huonoa ostaa.
Muutenkaan en osta mitään, jos en oikeasti tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteisiin tiloihin? Mies voi sitten varmaan omilla rahoillaan ostaa vaikka olohuoneeseen vaikka moottoripyörätelineen?
Niin voi. Eihän tässäkään tapauksessa mieheltä kysytty mitään lampun uusimisesta sen päätöksen teki nainen yksin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisipa oma miehenikin tuota mieltä. Nyt on ruvennut puhumaan uuden ja isomman telkkarin hankinnasta, vaikka entinen on vasta vähän yli 10 vuotta, 40-tuumainen ja toimii loistavasti.
Juntti. Se 10v on auttamattoman romu. Nykyään on 4k-kuvanlaatu, hdr, - ja, älyominaisuudet joita ei yhtäkään ole siinä vanhassa romussa.
Muistan kun ostettiin olohuoneeseen uudet verhot. Seitsemän vuotta oli ne verhot ollu ja ajateltiin miehen kanssa, et ihan vaihtelun vuoksi vois ostaa toisenlaiset. Sitten kun lapsi näki ne verhot, hän ihmetteli, miksi ostimme uudet, kun meillähän oli jo verhot :-D
Tästä pari vuotta eteenpäin lapsi halusi vaihtaa lapsuuden pingviiniverhot Marimerkko-verhoihin. Moneen kertaan varmistelin, että olethan nyt varma ja nämä on sitten pitkäaikaiset, jos ostetaan. Juujuu, oli varma ja ostin juupelin kalliit verhot. Eikä mennyt kuin 2-3 vuotta kun hän halusi jo vaihtaa ne o_O Niistä onneksi sai käytettynäkin jotain, mutta ärsyttävää silti.
Huonekaluissa pyrin pitkäaikaisiin, ajattomiin hankintoihin. Silti saattaa käydä niin, että ajan kanssa maku muuttuu eikä se 8 vuotta sitten pitkäaikaiseksi tarkoitettu huonekalu enää tunnu mieluiselta.
Mutta aina kun ostaa uuden, pitäisi siinä samassa yhteydessä hankkiutua vanhasta eroon. Eikä jäädä hilloamaan niitä. Jos ei pysty vanhasta luopumaan, sitten ei ole mitään asiaa ostaa uuttakaan.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut miehet vaihtavat autoa viiden vuoden välein tai useamminkin. Mikä siinä on syynä, kun vanhakin vielä toimii?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisipa oma miehenikin tuota mieltä. Nyt on ruvennut puhumaan uuden ja isomman telkkarin hankinnasta, vaikka entinen on vasta vähän yli 10 vuotta, 40-tuumainen ja toimii loistavasti.
Juntti. Se 10v on auttamattoman romu. Nykyään on 4k-kuvanlaatu, hdr, - ja, älyominaisuudet joita ei yhtäkään ole siinä vanhassa romussa.
Telkkari maksoi tonnin ja siinä on edelleen todella hyvä kuva ja ääni. Mitään älytelkkaria ei tähän huusholliin tule niin kauan kun minä asun täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että koti tulisi kauniimmaksi,mikä tässä vikana? Pidätkö reikäisiä sukkia koska et hanno ostaa uusia ? Pihi!
Miksei alunperin ole ostettu kaunista? Miksi on hankittu ruma?
Sulat uusin, kosken osta niitä reikäisinä - enkä lamppuakaan rumana. Sen kyllä korjaan, mikä korjattavissa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut miehet vaihtavat autoa viiden vuoden välein tai useamminkin. Mikä siinä on syynä, kun vanhakin vielä toimii?
Sikäli ontuva vertauksesi, että sitä vanhaa autoa ei ole tapana varastoida kellariin tai antaa kaverille ilmaiseksi. Vaan todellakin vaihtaa uuteen, välirahan kera.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, kuten sanoin en ymmärrä miksi ostetaan uusi jos vanhakin toimii
Telkkari, autot ja atk-härpäkkeet tulee uusia säännöllisin väliajoin. Vaatteet ja kengät saa lahota päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minulla ehjät sukat on ostanbuudet kun vanhat hajoo, mieluummin pihi ja varakas kuin tuhlaaja ja köyhä
Ei se ole tuhlausta jos ostaa 10 vuoden välein uuden lampun
En ihan jaksa uskoa että lamput on ainoa turhuus mihin tuhlaat rahaa
Eikö miehet halua että naiset ostaa kauniita vaatteita?
Yleensä tällaisella naisella, joka tykkää ostella kauniita vaatteita, on jo ennestään niitä kauniita vaatteita enemmän kuin tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies oli mennyt selkäni takana ostamaan television, vaikka hyvin tiesi, etten sellaista meille halua. Olin lapsen kanssa viikonlopun poissa ja kun palasimme kotiin, televisio oli pultattu seinään. Onneksi ei sentään olohuoneeseen, vaan yläkerran aulaan. Olisin varmaan kiskonut sen pultteineen seinästä irti, jos mies olisi laittanut sen olohuoneeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sikäli ontuva vertauksesi, että sitä vanhaa autoa ei ole tapana varastoida kellariin tai antaa kaverille ilmaiseksi. Vaan todellakin vaihtaa uuteen, välirahan kera.
Ei uskoisi tässä romuautojen luvatussa maassa.
Kierrätyskeskuksessa töissä oltua huomasi kuinka paljon naiset toivat sinne liki käyttämätöntä tavaraa ja aina osasivat kertoa että ostivat uutta joten vanhat voi mennä.
Paljon vaatteita joissa oli alelaput kiinni mutta hinta siitäkin huolimatta hintaa vielä 100€ jne. Rahaa palaa kun naiset ostelee "pientä ja mukavaa".
Naiset tuhlaa rahaa ja ostelee tavaraa ja vanhat heitetään roskiin vaikka olisi vielä hyvä sekä kiukuttelee jos mies sanoo mitään turhan tavaran ostamisesta yhteiseen kotiin. Mies jos ostaa yhdenkin tavaran yhteiseen kotiin ilman naisen lupaa niin alkaa järkyttävä kiukuttelu.
Voimmeko tästä päätellä että yhteinen koti on vain naista ja naisen sisustamista varten eikä mies saa hommata mitään omaan kotiinsa?
Eikö miehet halua että naiset ostaa kauniita vaatteita?