Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ette työttömät ala puhelinmyyjiksi,selvännäkijöiksi yms?t.ammattivalittaja

Vierailija
07.05.2015 |

Töitä olisi vaikka kuinka tarjolla. Miksi ne ei kelpaa?

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 15:57"]

Ap, olet kertonut olleesi työttömänä jo yli 20 vuotta. Miksi sä et ole mennyt puhelinmyyjäksi tai ryhtynyt selvänäkijäksi?

[/quote]

Tähän olisi kiinnostavaa saada ap:ltä vastaus.

Vierailija
42/70 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä työttömänä työnhakijana voi tehdä vaikka sitten sitä puhelinmyyntiä ja työmarkkinatuki tulee täytenä jos tulot ei ylitä 300e/kk. Itse olen ponnistellut tuossa kyseisellä alalla ja parhaimmillaan saanut osapäiväsenä n.400e/kk. Pääasia että jotain yrittää vaikka on työtön. Enkä pakkomyy mitään vaan olen myyntineuvottelija!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 16:20"]

Kyllä työttömänä työnhakijana voi tehdä vaikka sitten sitä puhelinmyyntiä ja työmarkkinatuki tulee täytenä jos tulot ei ylitä 300e/kk. Itse olen ponnistellut tuossa kyseisellä alalla ja parhaimmillaan saanut osapäiväsenä n.400e/kk. Pääasia että jotain yrittää vaikka on työtön. Enkä pakkomyy mitään vaan olen myyntineuvottelija!

[/quote]

Oma kokemus muutaman vuoden takaa: tuki ei todellakaan tullut täytenä, vaikka tuloja ei ollutkaan, koska tuki on tarkoitettu työttömille, ei työssä käyville.

Vierailija
44/70 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 16:14"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 15:57"]

Ap, olet kertonut olleesi työttömänä jo yli 20 vuotta. Miksi sä et ole mennyt puhelinmyyjäksi tai ryhtynyt selvänäkijäksi?

[/quote]

[/quote]
Niinpä. Antaa kuulua

Vierailija
45/70 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 14:38"]Puhelinmyynti on minulle aikoinaan kelvannut, kun muita töitä ei ollut. Itse asiassa olen tehnyt sitä kahden vuoden ajan. Syy miksi se ei minulle enää kelpaa, on se että siinä on tulosvastuu. Jos ei saa myyntiä, ei myöskään tienaa mitään. Useimmissa paikoissa, joissa olen puhelinmyyjänä työskennellyt, kuukausipalkkani on jäänyt reilusti alle sen mitä saan kelan tukia. Pahimmissa tapauksissa pohjapalkkaa ei ole ollenkaan, eli jos ei myy, niin palkka on nolla. Joissain paikoissa keskimääräiset päiväansioni ovat olleet 20 euroa 8 tunnin työstä. Ei oikein houkuttele. Toki on myös paikkoja, joissa on kohtuullinen pohjapalkka, mutta niissä tulee potkut viikon sisällä, jos ei tee tarpeeksi kauppaa. 

Toisaalta, jos pystyt tarjoamaan minulle puhelinmyyntityön, jossa kuukausipalkka on vähintään 1500 euroa, riippumatta siitä kuinka paljon myyn, niin se kelpaa minulle heti. Lupaan tulla huomenaamulla töihin.
[/quote]

On varmaan ihan kohtuullista odottaa myyjäksi palkatulta henkilöltä tulosta? Näissä hommissa provisiopalkkaus on ainoa oikea vaihtoehto. Toki pohjapalkka tai palkkatakuu, lomat ja työterveyshuolto hyvällä, sääntöjen mukaan toimivalla työnanatajalla onkin.

Toinen asia kokonaan onkin kenellä myyntityö sujuu. Eihän kaikista ole kaivinkonekuskeiksi tai kirurgeiksikaan..Eihän mihinkään työpaikkaan voi mennä odottamaan palkanmaksua ilman että tekee työnsä, millään alalla.

Täällä kitistään ettei puhelinmyynnistä saa palkkaa. Ottakaa hyvät ihmiset selvää työnantajasta ja menkää vain sellaiseen paikkaan missä työehdot on kunnossa. Jos ei sovellu alalle niin lienee reilumpaa että saa ne potkut tai tehdään koeaikapurku työsuhteelle sen sijaan että pidetään ihmistä töissä ilman palkkaa. Ja jos soveltuu niin kyllä puhelinmyyntityölläkin voi itsensä elättää, eikä tarvi huijata yhtään ketään tai muutakaan kyseenalaista.

Vierailija
46/70 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 16:23"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 16:20"]

[/quote]

Oma kokemus muutaman vuoden takaa: tuki ei todellakaan tullut täytenä, vaikka tuloja ei ollutkaan, koska tuki on tarkoitettu työttömille, ei työssä käyville.
[/quote]No olisiko laki muuttunut tuolta osin, en kai nyt mitään erityiskohtelua voi saada vaan ihan fakta homma: työmarkkinatukeen ei vaikuta tienaamiset mikäli ne ei ylitä 300e/kk.

Vierailija
47/70 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin puhelinmyyjä, sairastuin ja vein saikkulapun, jolloin mulle ilmoitettiin että minut irtisanotaan välittömästi - syynä peruspalkka jota ne ois joutuneet maksamaan sairasloman ajalta.

Imurikauppias. Muutaman viikon jälkeen oli pakko pyytää että minut irtisanotaan kun ei ollut varaa enää ostaa bensaa jotta olisin päässyt esittelykohteisiin. Palkkaa sain tuolta ajalta 0€, samoin kun mun työttömyyskorvaus katkaistiin tolta ajalta. Työkaveri otti lainaa tehdäkseen tuota työtä mutta ei saanut palkkaa.

Olen siis ainakin yrittänyt, mutta kun rahat loppuu noissa töissä eikä velkaakaan työntekoon saa rajattomasti.

PS. Olen myös jakanut yöllä sanomalehtiä, mutta se on toinen tarina - eikä silläkään onnellinen loppu, onneksi olen sentään hengissä.

Vierailija
48/70 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 16:14"]

[/quote]

[/quote]

Koska olin 11v omaishoitaja ja olen mä puhelinmyyntiäkin tehnyt.ap

Vierailija
49/70 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 16:25"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 16:14"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 15:57"] Ap, olet kertonut olleesi työttömänä jo yli 20 vuotta. Miksi sä et ole mennyt puhelinmyyjäksi tai ryhtynyt selvänäkijäksi? [/quote] Tähän olisi kiinnostavaa saada ap:ltä vastaus. [/quote] Niinpä. Antaa kuulua

[/quote]hmm taisi kissa viedä ap:n kielen

Vierailija
50/70 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 16:32"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 16:14"]

[/quote]

[/quote]

Koska olin 11v omaishoitaja ja olen mä puhelinmyyntiäkin tehnyt.ap

[/quote]

Niin olit omaishoitaja vuosia sitten ja olet tehnyt puhelinmyyntityötä korkeintaan pari viikkoa ikinä? Lapsesikin on sen verran iso, ettei kelpaa enää tekosyyksi. Miksi muuten olet menossa töihin vain kesäksi? Luulisi että jos olet niin hyvä myyjä että se työ oikeasti kannattaisi, niin sulle riittäisi töitä ympäri vuoden.

Vierailija
51/70 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 16:34"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 16:25"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 16:14"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 15:57"] Ap, olet kertonut olleesi työttömänä jo yli 20 vuotta. Miksi sä et ole mennyt puhelinmyyjäksi tai ryhtynyt selvänäkijäksi? [/quote] Tähän olisi kiinnostavaa saada ap:ltä vastaus. [/quote] Niinpä. Antaa kuulua

[/quote]hmm taisi kissa viedä ap:n kielen

[/quote]oho siltä tulikin viesti sillä aikaa kun kirjoitin edellisen ;P

Vierailija
52/70 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun omaishoitajuus päättyi 9 vuotta sitten. Kuinka kauan olet sen jälkeen tehnyt töitä puhelinmyyjänä? Entä selvänäkijänä? Miksi olet kertonut olleesi 20 vuotta työttömänä?

Vierailija
53/70 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tuet ovat suuremmat kuin puhelinmyyntityöstä yms. saatava palkka. Olen kokeillut kyllä ja tiedän. Mikäli tulisi eteen töitä joista saisi parempaa palkkaa kuin mitä tuet yhteensä tekevät niin ottaisin toki vastaan, mutta siihen en mene että nitkuttelen rahattomana vain sen takia että olisi edes joku työ ja sillä kiilottaisin kilpeäni. 

Vierailija
54/70 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

90 luvun alussa Hoasin asunnossa asuessani opiskellessani tein iltaisin puhelinmyyntiä, jostainhan se vuokrakin oli maksettava. Tosin sapetti kun suurin osa Hoasin asunnoista annettiin somaleille jotka samassa ruokakaupassa lappasivat kärrynsä täyteen minun tyytyessä makaroniin ja ketsuppiin. 

Vierailija
55/70 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut puhelinmyyjänä 6kk, siivoojana 3kk ja mainostenjakajana 3kk. Kaikilla näillä olen saanut vuokrani maksettua ja ruokaa ostettua. Nykyään olen opiskelija ja käyn satunnaisesti töissä. En ikinä kehtaisi olla työttömänä ja olettaa, että joku maksaa siitä että makaan sohvalla kotona. Jokainen, joka sanoo, ettei töitä ole, valehtelee. 15-vuotiaasta asti olen saanut aina töitä kun olen tarvinnut ja nyt olen 25, eri asia on sitten, kelpaako työ laiskoille.

Vierailija
56/70 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap, get a life. Lyön vetoa, että kesäkuun toisella viikolla puhelinmyyntityö loppuu osaltasi ja teet tänne aloituksen tyylin : on ihan ok olla kotona vaikka lapsi on hoidossa ja mies töissä. Seuraava aloitus on, miksi minä en onnistu missään ja miksi muut saavat ja minä en.

Vierailija
57/70 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 14:32"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 14:29"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 14:27"] Työttömyyskorvaus on enemmän ja sen saa varmemmin. [/quote] Toivottavasti kohta ne lopetetaan.ap [/quote] Toivottavasti ukkos firma menee konkkaan.

[/quote]

Haarakonttoriin voi silti luottaa.

Vierailija
58/70 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuu jo kesäkuun ensimmäisellä viikolla. Niin kävi myös edellisellä kerralla, en muista oliko ap siinä työssä edes yhtä kokonaista päivää.

Vierailija
59/70 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 15:55"]

Hauska miten valitit työttömyydestä vuosikaudet ja voivottelit sääliä kerjäten. Nyt kun olet töihin menossa niin vaihtui ääni ja haukutaan muut työttömät nirsoiksi. Eiköhän se kesäkuun puoliväliin mennessä ole taas ääni vaihtunut takaisin vanhaan kun ei työnteko maittanutkaan.

[/quote]

Mä en lopeta kesken. Aina olen työttömiä korvaukset ottavia yhteiskunnan rahoilla elviä halveksinut.ap

[/quote]

J., lopeta nyt jo.

Vierailija
60/70 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 16:45"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 15:55"]

Hauska miten valitit työttömyydestä vuosikaudet ja voivottelit sääliä kerjäten. Nyt kun olet töihin menossa niin vaihtui ääni ja haukutaan muut työttömät nirsoiksi. Eiköhän se kesäkuun puoliväliin mennessä ole taas ääni vaihtunut takaisin vanhaan kun ei työnteko maittanutkaan.

[/quote]

Mä en lopeta kesken. Aina olen työttömiä korvaukset ottavia yhteiskunnan rahoilla elviä halveksinut.ap

[/quote]

J., lopeta nyt jo.

[/quote]

Kuka J? Mä olen tehnyt puhelintöitä mutta firma lopetti täällä aikoinaan siksi olen ollut kotona. Olen maksanut elämiseni pienestä perinnöstäni en yhteiskunnan rahoista. Meillä miehen kanssa omat rahat.ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan